Skocz do zawartości

Ciągle świeci kontrolka Airbag - Corsa C


balus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy.

Tydzień temu kontrolka airbaga zaczęła się ze mną bawić w grę typu pojawiam się i znikam. Czyli świeciła przez dwa dni, potem trzy dni spokoju i znów dwa dni świecenia aż w końcu zaczęła świecić na stałe.

Podpiąłem OpComa a tam co następuje:

166355119_Bd.JPG.8753fc81115f68ad39e650e34b9a8d76.JPG

 

i jeszcze:

541974267_Blokpomiarowy.JPG.3c4c52cbdd6096a63bb63b591323043f.JPG

O co tu chodzi?

Czyżbym musiał przyjrzeć się połączeniu pod fotelem pasażera i przelutować je?

Może coś prostszego pomoże?

Każda sugestia mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Request napisał:

Może wystarczy rozłączyć, psiknąć kontaktem i spiąć ponownie.

Niestety nie pomogło :ogien:

Chyba połączę na sztywno. W poprzedniej Corsie(B) miałem podobny przypadek i pomogło  lutowanie. 

PS. Tu i ówdzie piszą że przyczyną może być też słaby akumulator lub przelotka w drzwiach. Prawda to? Akumulator ma 2,5 roku, kręci dobrze,  więc chyba nie można się do niego przyczepić. 

PS2. Tak sobie czytam i zastanowiło mnie to:

B0017 - Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera
I teraz nasuwa mi się pytanie: o którą poduszkę chodzi, tę przed pasażerem czy boczną w fotelu?

 

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Request napisał:

A próbowałeś skasować błąd?

Nie. Ale wnioski wyciągnąłem - przy takich pracach komp musi być w zasięgu ręki :ok:

 

22 godziny temu, Orochimaru napisał:

Rozłącz pod fotelem i zobacz jakie opory pokazuje opcom.

Na razie wstrzymam się ze sprawdzeniem ponieważ wracając z pracy kontrolka zgasła i jak do tej pory nie świeci. Zobaczę jak długo wytrzyma. Jeśli znów się uaktywni to zastosuję się do Twojej sugestii i wstawię wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Request napisał:

Jest chyba jeszcze ilość powtórzonych cykli odpalenia

Być może. Uruchomienie dziś silnika po pracy było chyba piątym od wczoraj. A czytałem, mając Astrę F, o dziesięciu uruchomieniach po których błąd zapisany w ECU znika.

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1365635815_Bdy1.JPG.b24ccc21bb50111dedb377f20676ced8.JPG

W dniu 21.04.2021 o 20:15, Orochimaru napisał:

Rozłącz pod fotelem i zobacz jakie opory pokazuje opcom.

 

No i tak. Cały piątek kontrolka nie dała znaku życia. W weekend nie jeździłem, za to dziś się uaktywniła.

Wyniki po rozłączeniu:

138674825_Blokpomiarowy.JPG.4ad1c8d88fe21ae75f8fe68510fe0523.JPG

 

 

I jeszcze to po rozłączeniu:

834437628_Bdy.JPG.17a45ea1f1ad815414f2521b234547b0.JPG

i to po podłączeniu:

1365635815_Bdy1.JPG.b24ccc21bb50111dedb377f20676ced8.JPG

Za wysoka rezystancja czyli przerwa w obwodzie?

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem? Rozrusznik kręci normalnie, bez zadyszki, aku ma 2,5 roku. Stary akumulator pod koniec ledwo kręcił i błędów nie było. W zeszły wtorek napięcie wynosiło 12,2V i też sadziło błędem :hmm:

 

 

 

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już wiesz, że problem jest z poduszką przednią, a nie boczną. Po odłączeniu wtyczki, 3,1 ohma nie zmieniło się, natomiast 2,4 wzrosło do 7,3.

Żeby wywaliło błąd, opór powinien być większy niż 4,8 ohma, a jest 3,1. :hmm:

Podłącz wszystko z powrotem, akumulator, do tego prostownik, niech podciągnie trochę napięcie. w trakcie ładowania skasuj błędy, wył/wł zapłon i zobacz, czy 17 wrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Orochimaru napisał:

Podłącz wszystko z powrotem, akumulator, do tego prostownik, niech podciągnie trochę napięcie. w trakcie ładowania skasuj błędy, wył/wł zapłon i zobacz, czy 17 wrócił.

Wrócił :ogien:

891477624_Bd.JPG.b3de6359f26782a0879381592ca2307e.JPG

156687657_Danezblokw.JPG.039eb1d4c8c8e47d1a5e58235d1f2000.JPG

 

Napięcie, jak widać, w trakcie ładowania 15,2V , po ładowaniu 14,2V.

Jak żyć? :oslabiony:

 

 

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. W chwili wolnej zajrzę. Na razie mam co innego do roboty. A ten ew. opornik (o ile był i wypadł) to jak jest zamontowany? Pomiędzy gniazdem poduchy i wtyczką czy jakoś inaczej?

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 27.04.2021 o 19:46, Orochimaru napisał:

Przy odrobinie szczęścia wystarczy wyciągnąć i podłączyć.

 Trochę to trwało zanim się dobrałem do poduchy. I mam tę odrobinę szczęścia :oki::piwko: Zobaczymy na jak długo :hmm::) Robota banalnie prosta.

A tak przy okazji - bawiąc się Op_Comem zauważyłem że w sekcji Silnik zakładka Układ zapobiegania spalaniu stukowemu jest wartość Nieaktywny  bez względu na obroty silnika. Tak ma być czy znów coś siadło?

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.