Skocz do zawartości

Moje subiektywne wybieranie elektryka


tomcat

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy,
 
 
W ciągu ostatniego miesiąca przetestowaliśmy z rodziną większość dostępnych samochodów elektrycznych nadających się do codziennej jazdy po mieście i krótkiego wypadu za miasto (do dalszych wypadów z większym ekwipunkiem nadal pozostaje w rodzinie duże spalinowe kombi (FIAT Croma)) . Rodzina liczy 2 dorosłych i 2 dzieci. Testy były różne: nieraz tylko przejażdżka kilka km po mieście w asyście sprzedawcy z salonu a nieraz weekendowy test i przejechane po 200-300km (w tych przypadkach testy zużycia były robione zawsze na tym samym odcinku 15km A2 przy grającym radio i klimie a trybie auto, ale przy różnych warunkach atmosferycznych). Poniżej kilka moich subiektywnych spostrzeżeń.
 
Ogólnie
 
Ja zawsze byłem ciekaw doznań jazdy elektrykiem i praktyczności tego rozwiązania na codzień. Byłem święcie przekonany, że żona mnie wyśmieje, że wydziwiam i auta na baterie jej pokazuje. Jednak gdy się przejechała pierwszy raz BEV to już po 5km powiedziała, że następny będzie elektryk i nic innego. Jest w stanie poczekać ze zmianą nawet 2-3 lata byle był elektryk – w to mi graj – podsuwałem jej kolejne elektryki i w zasadzie decyzja rodzinna już zapadła – będzie BEV. Dzieci też nie chcą już wsiadać do żadnej testówki innej niż BEV.
 
No to po kolei:
Hyundai Kona – jazda ok. 5km po mieście Łodzi poza godzinami szczytu w temperaturze ok. 0st. Ogólnie samochód brzydki z zewnątrz, ale ładny i funkcjonalny w środku. To była moja pierwsza jazda elektrykiem w życiu i zachłyśnięcie się tym trybem jazdy. Niewiele pamiętam z samej jazdy poza efektownymi startami spod świateł i ciszą w środku. Średnie zużycie energii z ponad 1000km które były akurat zapamiętane na komputerze to 23kWh/100km – bardzo dużo. W czasie mojej jazdy wychodziło ok. 18-19kWh/100km, ale ten wynik nie jest miarodajny, bo trasa krótka i cały czas start odrzutowy i hamowanie z rekuperacją.
 
Nissan Leaf 40kWh N-Connecta + ProPilot – mieliśmy ten samochód od piątku do poniedziałku i przejechaliśmy nim ponad 350km. Zalety: stosunkowo duży bagażnik, analogowy prędkościomierz, samochód ładował się szybko z gniazdka 230V (moc ładowania 2,2-2,3kW) – od 19:00 do 8:00 rano naładował 75%, dobre wyposażenie, stosunkowo niska cena (mamy wynegocjowaną dobrą ofertę na 62kWh Tekna za 159kPLN – jak ktoś zainteresowany zapraszam na priv – jest do tego najem 0%), e-pedał – super sprawa. Wady: kształt i wykonanie wyłączników w środku jakby trochę przestarzałe, słaby ekran na środku kokpitu (słaba rozdzielczość i jasność), słabe audio, rozłączał mi się Android Auto, przy wysiadaniu uderzałem butem o uchwyt na butelki – taki trochę wystający z obrysu drzwi; Zużycie energii: autostrada 120km/h – 19,6kWh/100k, autostrada 140km/h – 25,4kWh, miasto – 15,6kWh/100km; trasa poza miastem (pr. 90-110km/h i trochę przez wioski) – 17,0kWh/100km (raz się uparłem i pojechałem 10km po mieście oszczędzając na maxa – wyszło 13,5kWh/100km)
 
KIA e-niro 64kWh M – mieliśmy ten samochód od soboty do poniedziałku i zrobiliśmy 200km. Zalety: wygodny w środku, siedzi się wyżej i jest dużo przestrzeni, dopracowany system pokładowy – działał najszybciej i najpłynniej ze wszystkich testowanych, fajne statystyki do odczytania, dużo informacji, których brakuje w innych samochodach, niskie zużycie energii, przyzwoite audio; Wady: ceny – dealerzy nie chcą w ogóle słyszeć o rabatach, co w innych markach jest normą, słabo się ładowała z gniazdka – 1,8-2,0kW; słabe wyczuci wielkości pojazdu – tam gdzie mieszczę się Cromą nie mogłem wjechać niro bo się bałem, czujniki parkowania reagują bardzo wcześnie, w niektórych miejscach menu trzeba było czekać na przewijanie się napisów – dziwne rozwiązanie; brak kieszeni z tyłu fotela kierowcy – nie mam pojęcia czemu? Zużycie energii: autostrada 120km/h – 20,5kWh/100km, autostrada 140km/h – 23,9kWh/100k, miasto – 16,5kWh/100km, trasa – 14,7kWh/100km
 
Renault ZOE – R135 Intens – samochód mieliśmy na 24h i przejechaliśmy nim ok. 250km; Zalety: rozmiar – jest mały, zwinny, wszędzie wjedzie, zadziwiająco dużo miejsca w środku, dobre audio, regulacja rekuperacji pedałem gazu (jak e-pedał w Liściu); Wady: zużycie energii – zadziwiająco duże, nie mogłem się naładować na CCSie PGE – błąd samochodu i tryb bezpieczny baterii, bardzo wolno ładuje się z 230V – 1,6-1,8kW, system utrzymania pasa ruchu odbija samochodem od jednej krawędzie do drugiej – nie jest to gwałtowne, ale jest, w menu trzeba się dużo naklikać, żeby wydobyć to co się chce; Zużycie energii: autostrada 120km/h – 21kWh/100km, autostrada 140km/h – 26kWh/100km, miasto – 23kWh/100km (szok!!!), trasa – 16,6kWh/100km
 
Opel Corsa E – color edition – tylko jazda ze sprzedawcą po mieście; Zalety; w miarę przestronny w środku, dość dynamiczny; Wady: wyświetlacz na desce to jakieś tymczasowe rozwiązania przykryte zaślepkami w dwóch rożnych kolorach – wykonanie masakryczne; niedopracowany interface – napisy w menu nachodzą na siebie; słabe wyposażenie, brak możliwości regulacji siły rekuperacji; Zużycie: miasto 21kWh/100km
 
Peugeot e208 – nie wiem jaka wersja – jazda kilka km po Łodzi ze sprzedawcą z boku; Zalety; cisza – jest lepiej wyciszony niż konkurencja, wyświetlacz holograficzny – dla samego tego gadżetu kupiłbym ten samochód, niskie zużycie energii; Wady: brak możliwości regulowania siły rekuperacji, bardzo nisko się siedzi, wygląd zewnętrzny; Zużycie energii: miasto – 17,8kWh/100k
 
Citroen eC4 – nie wiem jaka wersja – jazda ok 15km po mieście ze sprzedawcą; Zalety: jest komfortowo zawieszony, jedzie płynnej niż inne – bez szarpnięć; Wady; brak możliwości regulacji siły rekuperacji, system pokładowy jest identyczny jak w Oplu i Pugu tylko graficzki inne, głośno w środku, duże zużycie energii; Zużycie: miasto – 20,8kWh/100km
 
VW ID3 – wersja 200KM 1st Pro (coś tam coś tam) – jazda 10km po Łodzi ze sprzedawcą z boku; Zalety: ładnie wykonany, dużo miejsca w środku, fajny i innowacyjny system pokładowy – jest dopracowany i działa płynnie, ale nie jest tak szybki jak w niro; Wady: strasznie szarpie podczas jazdy – nie wiem z czego to wynika, ogromne zużycie energii – aż byłem w szoku, ale sprzedawca powiedział, że to i tak nie jest dużo; Zużycie energii: miasto – 23,4kWh/100km;
 
Do przetestowania został jeszcze: Ioniq, ale Hyundai ma klientów w 4 literach i jak się samemu nie pójdzie i nie oderwie sprzedawcy od komputera, to nic nie zrobią, nie oddzwaniają, nie odpowiadają na zapytania internetowe; Soul – wygląd bardzo nie odpowiada mojej żonie i nie chce tego widzieć przed domem 😊; Opel Mokka – w salonie w którym byłem nie ma do jazd próbnych; Mercedes, BMW i Mini są skreślone przez markę i moje przejścia z nimi.
 
Myślę, że decyzja w zakupie BEV zapadnie szybciej niż się spodziewam. Na tą chwilę numerem jeden jest Leaf, drugie miejsce niro a trzecie ZOE.
 
Pozdrawiam wszystkich zelektryfikowanych, tych niezdecydowanych i przeciwników elektryfikacji też
JK
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał:

Bardzo fajne zestawieni :oki:

 

Tak z czystej ciekawości mógłbyś jeszcze przejechać się Springiem :)

 

Nawet moja żona chciała (ja też) ale dealerzy twierdzą, że nie mają żadnych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tomcat napisał:
domem 😊; Opel Mokka – w salonie w którym byłem nie ma do jazd próbnych; Mercedes, BMW i Mini są skreślone przez markę i moje przejścia z nimi.
 
Myślę, że decyzja w zakupie BEV zapadnie szybciej niż się spodziewam. Na tą chwilę numerem jeden jest Leaf, drugie miejsce niro a trzecie ZOE.
 
Pozdrawiam wszystkich zelektryfikowanych, tych niezdecydowanych i przeciwników elektryfikacji też
JK

Masz jeszcze (drogie) Volvo :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, tomcat said:
Moi drodzy,
 
 
W ciągu ostatniego miesiąca przetestowaliśmy z rodziną większość dostępnych samochodów elektrycznych nadających się do codziennej jazdy po mieście i krótkiego wypadu za miasto (do dalszych wypadów z większym ekwipunkiem nadal pozostaje w rodzinie duże spalinowe kombi (FIAT Croma)) . Rodzina liczy 2 dorosłych i 2 dzieci. Testy były różne: nieraz tylko przejażdżka kilka km po mieście w asyście sprzedawcy z salonu a nieraz weekendowy test i przejechane po 200-300km (w tych przypadkach testy zużycia były robione zawsze na tym samym odcinku 15km A2 przy grającym radio i klimie a trybie auto, ale przy różnych warunkach atmosferycznych). Poniżej kilka moich subiektywnych spostrzeżeń.
 
Ogólnie
 
Ja zawsze byłem ciekaw doznań jazdy elektrykiem i praktyczności tego rozwiązania na codzień. Byłem święcie przekonany, że żona mnie wyśmieje, że wydziwiam i auta na baterie jej pokazuje. Jednak gdy się przejechała pierwszy raz BEV to już po 5km powiedziała, że następny będzie elektryk i nic innego. Jest w stanie poczekać ze zmianą nawet 2-3 lata byle był elektryk – w to mi graj – podsuwałem jej kolejne elektryki i w zasadzie decyzja rodzinna już zapadła – będzie BEV. Dzieci też nie chcą już wsiadać do żadnej testówki innej niż BEV.

 

Witam!

 

Dzieci w jakim wieku? Wnioskuję, że powyżej 5 lat, bo mają świadomość, że auta z kominem są be. ;]

 

Nie jestem pewien, jakiej wielkości auto Cię interesuje, wybierasz między Zoe a eNiro. Chcesz auto do miasta, czy do miasta i na wypad do Portugali?

Radziłbym wziąć auto, które nadaje się w trasy, bo najpewniej i tak będziesz je tam zabierał a Croma będzie rdzewieć pod oknem. :ok:

 

I jedna uwaga odnośnie wielkości zużycia prądu. Masz bardzo duży rozrzut wyników. Wiatr, opady, śnieg/woda na drodze, ilość ludzi w aucie moga znacznie zmieniać wyniki. Najlepiej opierać się na danych na ev-database.org, tam są zasięgi i szybkości ładowania i inne.

 

 

16 hours ago, tomcat said:

Hyundai Kona – jazda ok. 5km po mieście Łodzi poza godzinami szczytu w temperaturze ok. 0st. Ogólnie samochód brzydki z zewnątrz, ale ładny i funkcjonalny w środku. To była moja pierwsza jazda elektrykiem w życiu i zachłyśnięcie się tym trybem jazdy. Niewiele pamiętam z samej jazdy poza efektownymi startami spod świateł i ciszą w środku. Średnie zużycie energii z ponad 1000km które były akurat zapamiętane na komputerze to 23kWh/100km – bardzo dużo. W czasie mojej jazdy wychodziło ok. 18-19kWh/100km, ale ten wynik nie jest miarodajny, bo trasa krótka i cały czas start odrzutowy i hamowanie z rekuperacją.

 

39 kWh czy 64 kWh? W każdym razie przjechałem Koną 64 kWh około 500 km i jechało mi sie świetnie. Lubię w tym modelu wszystko, poza tym, że jest mały. Jako drugi w rodzinie może być, ale, tak jak pisałem, EV często staje sie głównym autem w rodzinie. ;]

Jeszcze raz, Koną jechało mi się najlepiej ze wszystkich EV. Jeśli pasuje rozmiar, to polecam.

 

16 hours ago, tomcat said:

Nissan Leaf 40kWh N-Connecta + ProPilot – mieliśmy ten samochód od piątku do poniedziałku i przejechaliśmy nim ponad 350km. Zalety: stosunkowo duży bagażnik, analogowy prędkościomierz, samochód ładował się szybko z gniazdka 230V (moc ładowania 2,2-2,3kW) – od 19:00 do 8:00 rano naładował 75%, dobre wyposażenie, stosunkowo niska cena (mamy wynegocjowaną dobrą ofertę na 62kWh Tekna za 159kPLN – jak ktoś zainteresowany zapraszam na priv – jest do tego najem 0%), e-pedał – super sprawa. Wady: kształt i wykonanie wyłączników w środku jakby trochę przestarzałe, słaby ekran na środku kokpitu (słaba rozdzielczość i jasność), słabe audio, rozłączał mi się Android Auto, przy wysiadaniu uderzałem butem o uchwyt na butelki – taki trochę wystający z obrysu drzwi; Zużycie energii: autostrada 120km/h – 19,6kWh/100k, autostrada 140km/h – 25,4kWh, miasto – 15,6kWh/100km; trasa poza miastem (pr. 90-110km/h i trochę przez wioski) – 17,0kWh/100km (raz się uparłem i pojechałem 10km po mieście oszczędzając na maxa – wyszło 13,5kWh/100km)

 

Aktualnym Leafem zrobiłem około 100km. Podobała mi się przestronność, wielkość bagażnika i przyspieszenie. Nie podobała mi się archaiczna deska, ekran systemu i złącze chademo, które powoli odchodzi w zapomnienie.

Nie polecam, ale rozumiem, że cena tez jest ważna.

 

16 hours ago, tomcat said:

KIA e-niro 64kWh M – mieliśmy ten samochód od soboty do poniedziałku i zrobiliśmy 200km. Zalety: wygodny w środku, siedzi się wyżej i jest dużo przestrzeni, dopracowany system pokładowy – działał najszybciej i najpłynniej ze wszystkich testowanych, fajne statystyki do odczytania, dużo informacji, których brakuje w innych samochodach, niskie zużycie energii, przyzwoite audio; Wady: ceny – dealerzy nie chcą w ogóle słyszeć o rabatach, co w innych markach jest normą, słabo się ładowała z gniazdka – 1,8-2,0kW; słabe wyczuci wielkości pojazdu – tam gdzie mieszczę się Cromą nie mogłem wjechać niro bo się bałem, czujniki parkowania reagują bardzo wcześnie, w niektórych miejscach menu trzeba było czekać na przewijanie się napisów – dziwne rozwiązanie; brak kieszeni z tyłu fotela kierowcy – nie mam pojęcia czemu? Zużycie energii: autostrada 120km/h – 20,5kWh/100km, autostrada 140km/h – 23,9kWh/100k, miasto – 16,5kWh/100km, trasa – 14,7kWh/100km

 

E-Niro 64 mam od listopada, przejechane 10000km. Samochód, który kupiłem (wylizgowałem) rozumem a nie sercem. Brzydki i nijaki jak nie wiem co, o czym żona przypomina mi systematycznie. ;]

Zalety to: nadaje się w trasę, ma dobry zasięg, znośną prędkość ładowania, dopracowany i łatwy w obsłudze system (identyczny jak w Konie), dużo przycisków do wszystkiego, przestrzeń dla wszystkich pasażerów, spory bagażnik, bardzo bogate wyposażenie (przynajmniej moja wersja), fajne schowki.

Wady: wygląd i brak możliwości montażu haka.

Mogę polecić.

 

16 hours ago, tomcat said:

Renault ZOE – R135 Intens – samochód mieliśmy na 24h i przejechaliśmy nim ok. 250km; Zalety: rozmiar – jest mały, zwinny, wszędzie wjedzie, zadziwiająco dużo miejsca w środku, dobre audio, regulacja rekuperacji pedałem gazu (jak e-pedał w Liściu); Wady: zużycie energii – zadziwiająco duże, nie mogłem się naładować na CCSie PGE – błąd samochodu i tryb bezpieczny baterii, bardzo wolno ładuje się z 230V – 1,6-1,8kW, system utrzymania pasa ruchu odbija samochodem od jednej krawędzie do drugiej – nie jest to gwałtowne, ale jest, w menu trzeba się dużo naklikać, żeby wydobyć to co się chce; Zużycie energii: autostrada 120km/h – 21kWh/100km, autostrada 140km/h – 26kWh/100km, miasto – 23kWh/100km (szok!!!), trasa – 16,6kWh/100km

 

Tylko siedziałem w środku, nie dałem się skusić na jazdę testową, bo Zoe jest zwyczajnie za małe. Ma niezły zasięg. Jeśli się zdecydujesz, to radzę dokupić gniazdko CCS do szybkigo ładowania. No chyba, że będzie używane tylko w mieście.

 

16 hours ago, tomcat said:
Opel Corsa E – color edition – tylko jazda ze sprzedawcą po mieście; Zalety; w miarę przestronny w środku, dość dynamiczny; Wady: wyświetlacz na desce to jakieś tymczasowe rozwiązania przykryte zaślepkami w dwóch rożnych kolorach – wykonanie masakryczne; niedopracowany interface – napisy w menu nachodzą na siebie; słabe wyposażenie, brak możliwości regulacji siły rekuperacji; Zużycie: miasto 21kWh/100km
 
Peugeot e208 – nie wiem jaka wersja – jazda kilka km po Łodzi ze sprzedawcą z boku; Zalety; cisza – jest lepiej wyciszony niż konkurencja, wyświetlacz holograficzny – dla samego tego gadżetu kupiłbym ten samochód, niskie zużycie energii; Wady: brak możliwości regulowania siły rekuperacji, bardzo nisko się siedzi, wygląd zewnętrzny; Zużycie energii: miasto – 17,8kWh/100k
 
Citroen eC4 – nie wiem jaka wersja – jazda ok 15km po mieście ze sprzedawcą; Zalety: jest komfortowo zawieszony, jedzie płynnej niż inne – bez szarpnięć; Wady; brak możliwości regulacji siły rekuperacji, system pokładowy jest identyczny jak w Oplu i Pugu tylko graficzki inne, głośno w środku, duże zużycie energii; Zużycie: miasto – 20,8kWh/100km

 

Z tej trójki testowałem tylko e206. Nie urzekł mnie. Cała trójka ma dość kiepskie parametry.

 

16 hours ago, tomcat said:

VW ID3 – wersja 200KM 1st Pro (coś tam coś tam) – jazda 10km po Łodzi ze sprzedawcą z boku; Zalety: ładnie wykonany, dużo miejsca w środku, fajny i innowacyjny system pokładowy – jest dopracowany i działa płynnie, ale nie jest tak szybki jak w niro; Wady: strasznie szarpie podczas jazdy – nie wiem z czego to wynika, ogromne zużycie energii – aż byłem w szoku, ale sprzedawca powiedział, że to i tak nie jest dużo; Zużycie energii: miasto – 23,4kWh/100km;

 

To miał być mój samochód. Napalony testowałem dwa razy. Za każdym razem wysiadałem bardzo zniesmaczony. Ma wybitnie niedopracowany system, zawiesza się, laguje i każda głupota wymaga macania ekranu, albo dotykania kierownicy tam gdzie powinny być przyciski. Mam na ID3 alergię, więc nie polecam. W ID4 jest lepiej, ale niesmak pozostał.

 

 

16 hours ago, tomcat said:

Myślę, że decyzja w zakupie BEV zapadnie szybciej niż się spodziewam. Na tą chwilę numerem jeden jest Leaf, drugie miejsce niro a trzecie ZOE.

 

Brawo za decyzję o przesiadce do BEV!

 

Bierzesz pod uwagę Teslę 3? Wiem, że kosztuje sporo. Ale to jest inna liga. Polecam nawet najtańszą wersję za 199 990 PLN.

Tak, ma ekran dotykowy, ale jakość, rozmiar i łatwość obgługi tego ekranu bije VW bezlitośnie. 

 

16 hours ago, tomcat said:

Pozdrawiam wszystkich zelektryfikowanych, tych niezdecydowanych i przeciwników elektryfikacji też

 

Dzięki i wzajemnie. :ok:

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, tomcat napisał:

Jednak gdy się przejechała pierwszy raz BEV to już po 5km powiedziała, że następny będzie elektryk i nic innego. Jest w stanie poczekać ze zmianą nawet 2-3 lata byle był elektryk

 

Dość znamienne :) 

 

18 godzin temu, tomcat napisał:

Myślę, że decyzja w zakupie BEV zapadnie szybciej niż się spodziewam. Na tą chwilę numerem jeden jest Leaf, drugie miejsce niro a trzecie ZOE.

 

A konkretnie do czego i w jaki sposób ma być użytkowane auto?

Bo Leaf to w sumie najwięcej auta w aucie, za najmniej. 

Tylko w dłuższe trasy niekorzystne, przez rapidgate i CHAdeMO. 

 

Niro jako uniwersalny wóz to na ten moment najlepsza opcja na rynku w stosunku do ceny.

Mając Niro z 64 kWh Croma będzie rdzewieć głównie :phi:

Zoe jest kłopotliwy ogólnie rzecz ujmując i osobiście nie polecam. Chyba, że cena jakaś wybitnie dobra, to można przemyśleć.

 

18 godzin temu, tomcat napisał:

Pozdrawiam wszystkich zelektryfikowanych, tych niezdecydowanych i przeciwników elektryfikacji też

Dzięki :ok:

Niestety przeciwników coraz mniej i nudno się tu robi :spy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, mrBEAN napisał:

Niro jako uniwersalny wóz to na ten moment najlepsza opcja na rynku w stosunku do ceny.

 

Pytanie jaka jest realna cena transakcyjna takiego e-niro. Bo katalogowo to e-niro z pompą ciepła i szkłem na suficie wychodzi 198, a Model 3SR tysiąc więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, format napisał:

 

 

Pytanie jaka jest realna cena transakcyjna takiego e-niro. Bo katalogowo to e-niro z pompą ciepła i szkłem na suficie wychodzi 198, a Model 3SR tysiąc więcej.

Wyposażone pod korek e-Niro to rząd 165-170 kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, format napisał:

 

 

Pytanie jaka jest realna cena transakcyjna takiego e-niro. Bo katalogowo to e-niro z pompą ciepła i szkłem na suficie wychodzi 198, a Model 3SR tysiąc więcej.

Ciężko się dowiedzieć, bo dealer się upiera, że rabat to max 1000zł co patrząc na konkurencję byłoby trochę - mmmeeehhh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Wyposażone pod korek e-Niro to rząd 165-170 kzł.

Jak zobaczę ofertę to uwierzę... Na tą chwilę max co wynegocjowałem to 1000zł od ceny z konfiguratora.

 

Na Leafa mam ofertę 159kPLN za wersję 62kWh Tekna - więc max maxów. Co daje mniej więcje -30kPLN od ceny z konfiguratora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Witam!

 

Dzieci w jakim wieku? Wnioskuję, że powyżej 5 lat, bo mają świadomość, że auta z kominem są be. ;]

 

9 i 5 - zacytuje młodego: "Ten samochód mnie ciśnie w plecy!" 🙂

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Nie jestem pewien, jakiej wielkości auto Cię interesuje, wybierasz między Zoe a eNiro. Chcesz auto do miasta, czy do miasta i na wypad do Portugali?

 

Główne przeznaczenie to codzienna trasa podmiejska 40km plus 10km po miescie z jedną lub dwiema osobami. Do tego w weekend np. 120-150km autostradą z całą rodziną. Na dłuższe wypady zostaje spaliniak, bo długie postoje w trasie mnie irytują i męczą tym bardziej jak są nie w tej chwili kiedy ja chce.

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

Radziłbym wziąć auto, które nadaje się w trasy, bo najpewniej i tak będziesz je tam zabierał a Croma będzie rdzewieć pod oknem. :ok:

 

I jedna uwaga odnośnie wielkości zużycia prądu. Masz bardzo duży rozrzut wyników. Wiatr, opady, śnieg/woda na drodze, ilość ludzi w aucie moga znacznie zmieniać wyniki. Najlepiej opierać się na danych na ev-database.org, tam są zasięgi i szybkości ładowania i inne.

 

Wiem o tym rozrzucie i biorę na to poprawkę (wszystkich parametrów jazdy tu nie wpisałem). Uważam, że planowania trasy i ładowań po kątem warunków, obciążenia itd trzeba będzie się nauczyć. 

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

39 kWh czy 64 kWh? W każdym razie przjechałem Koną 64 kWh około 500 km i jechało mi sie świetnie. Lubię w tym modelu wszystko, poza tym, że jest mały. Jako drugi w rodzinie może być, ale, tak jak pisałem, EV często staje sie głównym autem w rodzinie. ;]

Jeszcze raz, Koną jechało mi się najlepiej ze wszystkich EV. Jeśli pasuje rozmiar, to polecam.

 

Kona była 64kWh. Jechało się dobrze, ale to był przejazd mocno emocjonalny, więc ciężko mi go odnieść do reszty.

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

 

Aktualnym Leafem zrobiłem około 100km. Podobała mi się przestronność, wielkość bagażnika i przyspieszenie. Nie podobała mi się archaiczna deska, ekran systemu i złącze chademo, które powoli odchodzi w zapomnienie.

Nie polecam, ale rozumiem, że cena tez jest ważna.

 

Ze wszystkim się zgadzam co do Leafa. Jednak CCC (Cena Czyni Cuda).

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

 

E-Niro 64 mam od listopada, przejechane 10000km. Samochód, który kupiłem (wylizgowałem) rozumem a nie sercem. Brzydki i nijaki jak nie wiem co, o czym żona przypomina mi systematycznie. ;]

Zalety to: nadaje się w trasę, ma dobry zasięg, znośną prędkość ładowania, dopracowany i łatwy w obsłudze system (identyczny jak w Konie), dużo przycisków do wszystkiego, przestrzeń dla wszystkich pasażerów, spory bagażnik, bardzo bogate wyposażenie (przynajmniej moja wersja), fajne schowki.

Wady: wygląd i brak możliwości montażu haka.

Mogę polecić.

 

Wygląd niro mnie bardziej odpowiada od siekierą ciosanych e208 czy eC4.

 

Gratuluje i zazdraszczam.

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

 

Tylko siedziałem w środku, nie dałem się skusić na jazdę testową, bo Zoe jest zwyczajnie za małe. Ma niezły zasięg. Jeśli się zdecydujesz, to radzę dokupić gniazdko CCS do szybkigo ładowania. No chyba, że będzie używane tylko w mieście.

 

ZOE jest z zewnątrz małe. W środku jednak nas wszystkich zaskoczyło przestronnością. 

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Z tej trójki testowałem tylko e206. Nie urzekł mnie. Cała trójka ma dość kiepskie parametry.

 

 

To miał być mój samochód. Napalony testowałem dwa razy. Za każdym razem wysiadałem bardzo zniesmaczony. Ma wybitnie niedopracowany system, zawiesza się, laguje i każda głupota wymaga macania ekranu, albo dotykania kierownicy tam gdzie powinny być przyciski. Mam na ID3 alergię, więc nie polecam. W ID4 jest lepiej, ale niesmak pozostał.

 

Mnie własnie system urzekł płynnością, wszechstronnością i mnogością funkcji... Oglądając różne testy i filmy mam wrażenie, że to kwestia egzemplarza jak się trafi - co niezbyt dobrze świadczy do VW... Poza tym wkurza mnie bardzo podejście VW do klienta - idź Pan i nie przeszkadzaj.

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

 

Brawo za decyzję o przesiadce do BEV!

 

Bierzesz pod uwagę Teslę 3? Wiem, że kosztuje sporo. Ale to jest inna liga. Polecam nawet najtańszą wersję za 199 990 PLN.

Tak, ma ekran dotykowy, ale jakość, rozmiar i łatwość obgługi tego ekranu bije VW bezlitośnie. 

 

Na nową nas nie stać... Przy używanej za mało znam te samochody, żeby potrafić ocenić jej stan... Nie jechałem jeszcze nigdy i chyba szybko nie pojadę - nie chcę sobie psuć humoru i napalać się na rzeczy nieosiągalne.

 

5 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Dzięki i wzajemnie. :ok:

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomcat napisał:

Ciężko się dowiedzieć, bo dealer się upiera, że rabat to max 1000zł co patrząc na konkurencję byłoby trochę - mmmeeehhh...

 

Ja tam wiem jak to jest w Kile z rabatami. A właściwie jak nie jest ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, format napisał:

 

Widzę że znów czeka nas pasjonująca dyskusja :ziew:

 

 

image.png

 

 

Pasjonuj się dalej, jak masz czym.

 

Na e-Niro pojawiły się możliwości, bo model jest już dłuższy czas w ofercie.

Zaraz pojawi się więcej 2021, bo kupują na plac, auta stoją pół roku i sprzedają, bo taki jest wytrych.

 

Przykładowo: 

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-niro-zakup-zdalny-e-niro-204km-xl-demo-aso-pl-salon-ID6DDpxU.html#3da4cdc047

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-niro-e-niro-204km-64kwh-wersja-xl-ID6Dyrls.html#3da4cdc047

 

Jak polecasz Model 3 to dobrze, też ciekawa opcja, tylko to różne samochody kompletnie.

Kupując Teslę trzeba być mocno świadomym, co się bierze i po co, bo część osób już się mocno zdziwiła.

Osiągi i parametry są świetne, reszta to już zależy jakie kto ma wygania.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, mrBEAN napisał:

Na e-Niro pojawiły się możliwości, bo model jest już dłuższy czas w ofercie.

Zaraz pojawi się więcej 2021, bo kupują na plac, auta stoją pół roku i sprzedają, bo taki jest wytrych.

 

No ale może jednak spróbujemy porównywać jabłka do jabłek?

Bo to co wkleiłeś to:

a) nie są nowe auta, tylko leżaki "z placu"

b) nie mają zarówno pompy ciepła jak i dachu w szkle (co T3 ma w standardzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, format napisał:

 

No ale może jednak spróbujemy porównywać jabłka do jabłek?

Bo to co wkleiłeś to:

a) nie są nowe auta, tylko leżaki "z placu"

b) nie mają zarówno pompy ciepła jak i dachu w szkle (co T3 ma w standardzie)

Ale mają wentylowane fotele, szyberdach, HUD, i kilka innych. Niebieski ma szyberdach, szklany nie jest dostępny w Kia jak zauważyłeś. 
 

Skoro uważasz, że TM3 to lepsza oferta, nie mam z tym problemu :) 

 

Niech każdy sobie wybierze co potrzebuje ale jak widzisz nie jest tak, że musisz kupić za swoje wyklikane 197 kzł. Jeśli masz taką potrzebę, to oczywiście handlowcy Kia czekają na Ciebie z otwartymi rękami 👍

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tomcat napisał:

Śledzę, ale nic szczególnie atrakcyjnego nie rzuciło mi się w oczy.

Skoro dostałeś 1000 zł rabatu, a na otomoto są z upustami rzędu 20000 zł to faktycznie nic szczególnie atrakcyjnego 🤔

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, mrBEAN napisał:

Niech każdy sobie wybierze co potrzebuje ale jak widzisz nie jest tak, że musisz kupić za swoje wyklikane 197 kzł. Jeśli masz taką potrzebę, to oczywiście handlowcy Kia czekają na Ciebie z otwartymi rękami 👍

 

Ależ ja nikogo do niczego nie namawiam, napisałem wyłącznie:

 

12 godzin temu, format napisał:

Pytanie jaka jest realna cena transakcyjna takiego e-niro. Bo katalogowo to e-niro z pompą ciepła i szkłem na suficie wychodzi 198, a Model 3SR tysiąc więcej.

 

Nie musisz mi imputować że "uważam że TM3 to lepsza oferta", nigdy czegoś takiego nie napisałem. Napisałem natomiast że katalogowo e-niro z pompą ciepła i szkłem kosztuje 198, a Tesla tysiąc więcej. Co zakwestionowałeś wklejając leżaki parkingowe bez pompy i szkła. Więc co ja mam Ci powiedzieć? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2021 o 01:26, tomcat napisał:
Pozdrawiam wszystkich zelektryfikowanych, tych niezdecydowanych i przeciwników elektryfikacji też
 

 

Wygląda to tak, jakby poza Koreańczykami wszyscy pozostali robili te elektryki tylko dlatego że muszą, wskutek czego cięli koszty i niespecjalnie się przejmują czy ktokolwiek to kupi.

:hmm:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, format napisał:

 

Ależ ja nikogo do niczego nie namawiam, napisałem wyłącznie:

 

 

Nie musisz mi imputować że "uważam że TM3 to lepsza oferta", nigdy czegoś takiego nie napisałem. Napisałem natomiast że katalogowo e-niro z pompą ciepła i szkłem kosztuje 198, a Tesla tysiąc więcej. Co zakwestionowałeś wklejając leżaki parkingowe bez pompy i szkła. Więc co ja mam Ci powiedzieć? :nie_wiem:


Powiedz co Cię gryzie, bo forma tych dyskusji jest conajmniej dziwna. 
Miłego dnia 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Wygląda to tak, jakby poza Koreańczykami wszyscy pozostali robili te elektryki tylko dlatego że muszą, wskutek czego cięli koszty i niespecjalnie się przejmują czy ktokolwiek to kupi.

:hmm:

 

 

 

Święta racja. 

Koreańczycy w porę zobaczyli, że nie ma co walczyć z wiatrakami i zaczęli myśleć jak EV transformacja może pomóc im w zgarnięciu większego kawałka tortu. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Wygląda to tak, jakby poza Koreańczykami wszyscy pozostali robili te elektryki tylko dlatego że muszą, wskutek czego cięli koszty i niespecjalnie się przejmują czy ktokolwiek to kupi.

:hmm:

 

 

Sprawa wygląda tak, że w zasadzie wszyscy są zaskoczeni tematem, jak szybko elektryki weszły do mainstreamu. 
 

Nissan zrobił Leafa i sobie dziubał po swojemu powolutku. Tesla weszła na grubo, ludzie ku zaskoczeniu wielu podchwycili temat i się zaczęło. 
Koreańczycy już działali w temacie i od razu podeszli do tematu na poważnie. 
Reszta miała EV gdzieś w planach na za 10 lat, a teraz się nastawili na hybrydy i plug-iny.

Tak naprawdę większość dokonała konwersji samochodów spalinowych z lepszym lub gorszym skutkiem. 
I dlatego jest jak jest. Ciekawie :) 
 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HelixSv napisał:

 

Święta racja. 

Koreańczycy w porę zobaczyli, że nie ma co walczyć z wiatrakami i zaczęli myśleć jak EV transformacja może pomóc im w zgarnięciu większego kawałka tortu. 

 

Ja jestem pod wrażeniem tego, jak do tematu podchodzą marki premium - Mercedes EQS wygląda tak, jak to od początku powinno wyglądać. Takie auta mógłbym mieć. Podobno Jag planuje całą gamę przestawić na napęd elektryczny, ciekawe jak to będzie wyglądało.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Sprawa wygląda tak, że w zasadzie wszyscy są zaskoczeni tematem, jak szybko elektryki weszły do mainstreamu. 
 

Nissan zrobił Leafa i sobie dziubał po swojemu powolutku. Tesla weszła na grubo, ludzie ku zaskoczeniu wielu podchwycili temat i się zaczęło. 
Koreańczycy już działali w temacie i od razu podeszli do tematu na poważnie. 
Reszta miała EV gdzieś w planach na za 10 lat, a teraz się nastawili na hybrydy i plug-iny.

Tak naprawdę większość dokonała konwersji samochodów spalinowych z lepszym lub gorszym skutkiem. 
I dlatego jest jak jest. Ciekawie :) 

 

I dlatego z daleka widać kto zaprojektował elektryczne auto od początku i przemyślał temat (Nissan, Korea), kto na szybko i boryka się z problemami (VW) a kto wreszcie postanowił wsadzić napęd elektryczny do istniejącego auta, przymocować jakoś gumą do żucia i sznurkiem licząc że i tak kupi to tylko garstka pasjonatów i wizerunek marki za mocno nie ucierpi.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja jestem pod wrażeniem tego, jak do tematu podchodzą marki premium - Mercedes EQS wygląda tak, jak to od początku powinno wyglądać. Takie auta mógłbym mieć. Podobno Jag planuje całą gamę przestawić na napęd elektryczny, ciekawe jak to będzie wyglądało.

:ok:

 

EQS ryje banię :) 

Zobaczymy czy w praktyce to będzie taki sztos na jaki wygląda.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, mrBEAN napisał:

Powiedz co Cię gryzie, bo forma tych dyskusji jest conajmniej dziwna. 

 

No właśnie miałem zadać to samo pytanie. Przez wiele lat słynąłeś z dość merytorycznych wypowiedzi, a już któryś raz z rzędu prowadzimy głupie dyskusje gdzie ja mówię coś, a Ty zaczynasz wyprowadzać dowody na obalenie tezy jakiejś zupełnie innej. Jak do tego doszło nie wiem :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Wygląda to tak, jakby poza Koreańczykami wszyscy pozostali robili te elektryki tylko dlatego że muszą, wskutek czego cięli koszty i niespecjalnie się przejmują czy ktokolwiek to kupi.

:hmm:

 

 

Aż tak daleko bym nie szedł w konkluzjach, ale rzeczywiście pod względem efektywności Koreańczycy są nieźli.

 

Reszta próbuje przekonać klienta designem lub efektownością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mrBEAN napisał:

Na e-Niro pojawiły się możliwości, bo model jest już dłuższy czas w ofercie.

Zaraz pojawi się więcej 2021, bo kupują na plac, auta stoją pół roku i sprzedają, bo taki jest wytrych.

Tak nie jest do końca. Jak szukałem Niro dla rodziców rozmawiałem z kilkoma dealerami. Kia nie kupuje aut na plac a dealerzy mają odgórny zakaz i limity aby nie zaniżać wartości późniejszymi rabatami. W styczniu 2021 mieli baaardzo mało aut z 2020 i jedynie na eNiro nie było oficjalnej zniżki wyprzedażowej .. czyli cena z cennika.  O rabatach tutaj już padło i mogę to potwierdzić, 2-3% max. Jest też deko większy rabat dla grup zawodowych. Oczywiście od tej zasady są wyjątki, bo tak upolowałem auto z dużym rabatem dla rodziców, czyli auto zamówione na demo, odstawione na plac :). Takich aut zazwyczaj nie ma, trzeba czekać kilka miesięcy i brak wyboru wersji.

Przy okazji odbierania auta kilka dni temu interesowałem się Sorento (dla siebie) i pojawił się nowy rabat dla osób mających PV, ale nie wiem czy nie dotyczy jedynie Sorento.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja jestem pod wrażeniem tego, jak do tematu podchodzą marki premium - Mercedes EQS wygląda tak, jak to od początku powinno wyglądać. Takie auta mógłbym mieć. Podobno Jag planuje całą gamę przestawić na napęd elektryczny, ciekawe jak to będzie wyglądało.

:ok:

 

Tylko, że poza Mercedesem, nie wielu ma na już w ofercie jaki taki wybór aut elektrycznych. Dalej mówi się o planach, podczas gdy koreańczycy sprzedają już gotowe auta i jest jako tako w czym wybierać. Jest jeszcze cały VAG co dalej chyba nie wie jak to się potoczy, może boją się falstartu jak z eCitygo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

Tak nie jest do końca. Jak szukałem Niro dla rodziców rozmawiałem z kilkoma dealerami. Kia nie kupuje aut na plac a dealerzy mają odgórny zakaz i limity aby nie zaniżać wartości późniejszymi rabatami. W styczniu 2021 mieli baaardzo mało aut z 2020 i jedynie na eNiro nie było oficjalnej zniżki wyprzedażowej .. czyli cena z cennika.  O rabatach tutaj już padło i mogę to potwierdzić, 2-3% max. Jest też deko większy rabat dla grup zawodowych. Oczywiście od tej zasady są wyjątki, bo tak upolowałem auto z dużym rabatem dla rodziców, czyli auto zamówione na demo, odstawione na plac :). Takich aut zazwyczaj nie ma, trzeba czekać kilka miesięcy i brak wyboru wersji.

Przy okazji odbierania auta kilka dni temu interesowałem się Sorento (dla siebie) i pojawił się nowy rabat dla osób mających PV, ale nie wiem czy nie dotyczy jedynie Sorento.

Co to jest PV

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sherif napisał:

Tylko, że poza Mercedesem, nie wielu ma na już w ofercie jaki taki wybór aut elektrycznych. Dalej mówi się o planach, podczas gdy koreańczycy sprzedają już gotowe auta i jest jako tako w czym wybierać. Jest jeszcze cały VAG co dalej chyba nie wie jak to się potoczy, może boją się falstartu jak z eCitygo.

 

Widziałem jeszcze dwa fajne modele Audi. No i BMW zaczyna coś robić, chociaż tak te elektryki wystylizowali że patrzeć się na to nie da.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał:

 

No właśnie miałem zadać to samo pytanie. Przez wiele lat słynąłeś z dość merytorycznych wypowiedzi, a już któryś raz z rzędu prowadzimy głupie dyskusje gdzie ja mówię coś, a Ty zaczynasz wyprowadzać dowody na obalenie tezy jakiejś zupełnie innej. Jak do tego doszło nie wiem :nie_wiem:

Skoro uważasz, że nie jest merytorycznie z mojej strony to #nosorry, gawiedź oceni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Tak nie jest do końca. Jak szukałem Niro dla rodziców rozmawiałem z kilkoma dealerami. Kia nie kupuje aut na plac a dealerzy mają odgórny zakaz i limity aby nie zaniżać wartości późniejszymi rabatami. W styczniu 2021 mieli baaardzo mało aut z 2020 i jedynie na eNiro nie było oficjalnej zniżki wyprzedażowej .. czyli cena z cennika.  O rabatach tutaj już padło i mogę to potwierdzić, 2-3% max. Jest też deko większy rabat dla grup zawodowych. Oczywiście od tej zasady są wyjątki, bo tak upolowałem auto z dużym rabatem dla rodziców, czyli auto zamówione na demo, odstawione na plac :). Takich aut zazwyczaj nie ma, trzeba czekać kilka miesięcy i brak wyboru wersji.

Przy okazji odbierania auta kilka dni temu interesowałem się Sorento (dla siebie) i pojawił się nowy rabat dla osób mających PV, ale nie wiem czy nie dotyczy jedynie Sorento.

Otomoto mniej więcej daje obraz sytuacji. 
 

A odnoście rabatu z PV konkrety są na ich stronie:

https://www.kia.com/pl/flota/kia-eko-drivers/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HelixSv napisał:

 

Może takie coś...

 

Zmierzamy w dobrym kierunku. Leafy też za tyle się pojawiają. 

 

PS. Te wirtualne zegary w Oplu rzeczywiście wyglądają jakby jakiś Zenek w garażu wkleił tam tablet z aliexpress i dał zaślepki z kartonu po bokach. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tomcat napisał:

Aż tak daleko bym nie szedł w konkluzjach, ale rzeczywiście pod względem efektywności Koreańczycy są nieźli.

 

Reszta próbuje przekonać klienta designem lub efektownością.

Kto ma lepszą efektywność niż Kia/Hyundai, i o efektywności z jakiego obszaru piszesz?

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2021 o 16:34, lucash napisał:

@tomcat fajne zestawienie :oki: A nie rozważałeś plugin hybrid? Jest też tego do wyboru, po mieście masz jazdę typowo EV a w trasie w razie czego spaliniak. Może wtedy nawet jakis Outlander by mógł Ci wpaść nie wspominając o Volvo ;)

Jeździłem plug-in'ami (Superbem i Outlanderem) i dla mnie oprócz tego że mają pewne zalety, to mają wady obu typów napędu i podwójne skomplikowanie... Jako nowy mógłbym jeszcze rozważyć, ale jako używany będę unikał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2021 o 15:22, mrBEAN napisał:

Kto ma lepszą efektywność niż Kia/Hyundai, i o efektywności z jakiego obszaru piszesz?

Pisze o efektywności energetycznej i na tą chwilę rzeczywiście chyba KIA/Hyundai mają najlepszą, ale myślę, że inni nie śpią i czymś nas zaskoczą.

 

Swoją drogą mam wrażenie, że układy napędowe u większości producentów pochodzą od tego samego dostawcy (wszystkie samochody mają po 136KM lub 204KM). Na rynku jest napęd Nissana, Tesli, VW i reszta od jednego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, tomcat napisał:

Pisze o efektywności energetycznej i na tą chwilę rzeczywiście chyba KIA/Hyundai mają najlepszą, ale myślę, że inni nie śpią i czymś nas zaskoczą.

 

Swoją drogą mam wrażenie, że układy napędowe u większości producentów pochodzą od tego samego dostawcy (wszystkie samochody mają po 136KM lub 204KM). Na rynku jest napęd Nissana, Tesli, VW i reszta od jednego producenta.

 

Pojeździj jeszcze Mazdą MX30, jako drugi samochód, do miasta bardzo fajny i cena przyzwoita. Jeździłem ostatnio przez kilka dni, do miasta bardzo przyjemne auto :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tom111 napisał:

 

Pojeździj jeszcze Mazdą MX30, jako drugi samochód, do miasta bardzo fajny i cena przyzwoita. Jeździłem ostatnio przez kilka dni, do miasta bardzo przyjemne auto :ok:

Może będzie okazja. Niestety wygląd nie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 22.04.2021 o 19:40, mrBEAN napisał:

Zoe jest kłopotliwy ogólnie rzecz ujmując i osobiście nie polecam. Chyba, że cena jakaś wybitnie dobra, to można przemyśleć.

 

A co z tym modelem jest nie tak? Czytałem kiedyś, że nie ze wszystkimi ładowarkami się "lubi". Coś jeszcze mu dolega?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, sowik85 said:

 

A co z tym modelem jest nie tak? Czytałem kiedyś, że nie ze wszystkimi ładowarkami się "lubi". Coś jeszcze mu dolega?

 

 

Raczej "tylko" to.

No i brak złącza DC, które występuje tylko jako opcja i tylko w nowym modelu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.