Skocz do zawartości

Kia Niro PHEV


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj miałem okazję odbierać takie auto w imieniu moich rodziców i zrobić pierwsze kilometry. Z racji iż nie było tu jeszcze takiego auto opiszę swoje wrażenia.

Auto zakupione dla starszych ludzi, do niemal wyłącznie jeżdżenia po mieście, to rodziców 3cia Kia a że jest gdzie ładować, więc wybór był dość prosty. Szczególnie, że małych SUVów w wersji PHEV nadal jest mało. Udało się znaleźć wersję full 1.6i PHEV 141KM.

20210420_141008.jpg.52473b4ff0accdfd4f81ab4f26776845.jpg

 

20210420_140953.jpg.473ac7d28621aa77cb726b84d392b2a4.jpg

 

Na mój gust trochę dziwne felgi, które osobiście mi nie podeszły. Mają takie czarne metalowe wstawki, mam nadzieję że można je usunąć :).

 

Środek całkiem zachowawczy:

20210420_141847.jpg.d9aa3ffdb2b0e82ecee3471689cf1c43.jpg

 

Da się zrobić auto bez wystającego ekranu. LCD jest całkiem duże, dobrej rozdzielczości i ładnie wkomponowane, obsługa całkiem ok mimo mnogości funkcji. Fotele całkiem ok, choć próżno tu szukaj naturalnej skóry czy lepszych materiałów, na plus wentylacja. Mimo, że auto nie jest jakieś duże to w środku na prawdę sporo miejsca. Minus, że mimo full wersji nie ma opcji na elektryczną klapę.

Sama jazda.

Niestety do zrywności EV daaleko :), przy jeździe w trybie hybrid silnik potrafi zawyć i słabo przyspieszać. Pewnie z racji braku turbo, sytuację ratuje trochę dwusprzęgłowa skrzynia, która zmienia biegi sprawnie i szybko.

W trybie EV można jechać nawet 140kmph :), w mieście 60km do zrobienia na prądzie.

20210420_151811.jpg.cafa3c0366b13f403b70bd5a9a338232.jpg

 

Sama deska rozdzielcza ...hmm, nie lubię takich wirtualnych kokpitów. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale wolę cyferblaty z prędkościami i obrotami jakie mam w innych autach. Tutaj wyraźnie jest to przeładowane informacjami i trudno się połapać.

W sumie zrobiłem 200km, głównie po ekspresówce z prędkościami ok 130kmph i osiągnąłem spalanie jak niżej:

20210420_172640.jpg.44d74efc65574c530df62a3d1f4a3a5a.jpg

 

Nawet zakładając, że zużyłem większość baterii to imho rewelacyjne spalanie. Tata jadać kolejne 200km (40km autostrady, reszta zwykła droga) zszedł do 3.5l /100kmph. Mimo baku 43l daje to zasięg  pokroju 1000km. Zobaczymy jak auto sprawdzi się w jeździe miejskiej.  Na pewno ograniczeniem jazdy na samym prądzie będzie A/C, które wymusza odpalanie silnika dla schłodzenia/ogrzania wnętrza.

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kiwal napisał:

HVAC nie jest na prad?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Nie jest. Przy wyjeździe z zimnego garażu odpalił silnik ale wystarczyło przestawić temp i już zgasł. Tak na szybko to też nie widzę opcji A/C w aplikacji a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, sherif said:

W innych PHEV zawsze jest ?

Wtedy działa to tak samo jak w EV ?

Z drugiej strony to AC powinno być hybrydowe aby ograniczyć straty czyli spalinowo-elektryczne.

 

Z tego, co wiem, to tylko w Kia. 

 

Trochę głupio, jak silnik pracuje tylko po to, aby grzać kabinę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Tak to chyba jeszcze gorzej...

Gdzieś czytałem o rozwiązaniu klasycznym z elektryczną pompką + elektryczną nagrzewnicą. To ma jedynie sens w takich autach. Grzejemy elek nagrzewniczą jadąc na prądzie lub odzyskujemy ciepło z układu chłodzenia jadąc na noPb. Kompresor klimy też musiałby być elektryczny tak jak mam w eCitygo. Popatrzę kiedy od spodu jak to jest w Niro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny wózek. 

Dla rodziców świetny wybór.

Moi dygali wziąć EV i finalnie skończyli w hybrydzie Sorento. 

Hyundai/Kia zrobili niesamowity postęp.

Niro i Sorento naprawdę kawał wozu w rozsądnych (choć już nie małych) pieniądzach.

 

Ojciec latem pewnie wykręci mega zużycia i spalania :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał:

Fajny wózek. 

Dla rodziców świetny wybór.

Moi dygali wziąć EV i finalnie skończyli w hybrydzie Sorento. 

Hyundai/Kia zrobili niesamowity postęp.

Niro i Sorento naprawdę kawał wozu w rozsądnych (choć już nie małych) pieniądzach.

 

Ojciec latem pewnie wykręci mega zużycia i spalania :palacz:

Dzięki.

Mieli - Cee'da przez 5 lat zero problemów, mieli Sportage przez 9 lat - padła jedynie kamerka :) a auto pokroju Sportage jest obecnie dla nich za duże. Namawiałem na eNiro bo w tym budżecie by się zmieścili ale jak piszesz też się dygali i woleli hybrydę. Był pomysł na XC40, ale to +50kzł. Auto będzie jeździć 99% po mieście z przebiegami do 10km dziennie, po 2 dniach raportują że tryb full EV ;), więc jak tak dalej pójdzie to ładowanko raz w tygodniu. Problemem może być jedynie co pisałem wyżej  A/C.

 

Odnośnie Sorento to mimo iż jest krótszy od mojego obecnego auta to w środku tego nie widać. Na plus tez wykończenie auta:ok:. Póki co jest nr 1 na mojej liście jak będe pod koniec roku zamawiał auto.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sherif napisał:

po 2 dniach raportują że tryb full EV 

 

Pokochają to ;) 

 

14 minut temu, sherif napisał:

Odnośnie Sorento to mimo iż jest krótszy od mojego obecnego auta to w środku tego nie widać. Na plus tez wykończenie auta:ok:. Póki co jest nr 1 na mojej liście jak będe pod koniec roku zamawiał auto.

Rodzice kupili tą najwyższą wersję z tym pakietem prestige czy jakoś tak. Ogólnie auto ryję banię, wnętrze jest przepastne, świetny design, materiały.

Spalanie jak na takiego kloca rewelacja, zależnie od terenu Tato wykręca od 6-10 litrów. 6 l spokojna podmiejska jazda, 10 l na autostradzie tempomat 140 km/h.

Jechałem tym 2x. Mega ciche przy dużych prędkościach mimo gabarytów kiosku Ruchu. Dość agresywna jazda po 150 km, dała wynik 8,5 litra. Rewelacja.

Aaa, i zawieszenie bardzo dużo w siebie bierze, mocno izoluje od dziur i nierówności oraz cicho pracuje. 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Rodzice kupili tą najwyższą wersję z tym pakietem prestige czy jakoś tak. Ogólnie auto ryję banię, wnętrze jest przepastne, świetny design, materiały.

Spalanie jak na takiego kloca rewelacja, zależnie od terenu Tato wykręca od 6-10 litrów. 6 l spokojna podmiejska jazda, 10 l na autostradzie tempomat 140 km/h.

Jechałem tym 2x. Mega ciche przy dużych prędkościach mimo gabarytów kiosku Ruchu. Dość agresywna jazda po 150 km, dała wynik 8,5 litra. Rewelacja.

Aaa, i zawieszenie bardzo dużo w siebie bierze i mocno izoluje od dziur i nierówności oraz cicho pracuje. 

Piszesz o My21 z 1.6T hybrid ? Zresztą tam wyboru nie ma, do kopciucha trzeba dopłacić i ma się gorsze osiągi oraz spalanie. Jak oglądałem testy to nie wierzyłem, że Zachar zachwycał się spalaniem w mieście rzędu 7l 8]. Muszę się kiedyś tym przejechać bo mam awersję do małych silniczków w dużych autach :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sherif napisał:

Piszesz o My21 z 1.6T hybrid ? Zresztą tam wyboru nie ma, do kopciucha trzeba dopłacić i ma się gorsze osiągi oraz spalanie. Jak oglądałem testy to nie wierzyłem, że Zachar zachwycał się spalaniem w mieście rzędu 7l 8]. Muszę się kiedyś tym przejechać bo mam awersję do małych silniczków w dużych autach :). 

Tak. Kupili z pierwszej dostawy do PL w październiku. Miało być X3, ale po obejrzeniu i porównaniu do Sorento musiałem im szukać po całej Polsce białej perły w full opcji 😅 Napalili się jak dzieciaki 😁

Finalnie pół kraju trzeba było przejechać po odbiór, bo były 2 szt. na cały kraj. Koszalin i Bielsko. 
 

Ten silnik to było moje pierwsze zastrzeżenie do tego wozu, bo spodziewałem się ospałości. Po jeździe próbnej natomiast same pozytywne wrażenia, z miejsca bardzo fajnie startuje, dynamika ogólna przyzwoita, 180 km/h szybko osiąga. Skrzynia chodzi sprawnie i przyjemnie. Zdecydowanie korzystniej niż DSG7, które miałem w Octavii.

Nie jest to demon mocy i osiągów ale też ciężko uwierzyć, że to jest 1.6 w takim kiosku :) 

Polecam jazdę próbna, bo każdy musi ocenić pod swoje wymagania 👍

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innych PHEV zawsze jest ?
Wtedy działa to tak samo jak w EV ?
Z drugiej strony to AC powinno być hybrydowe aby ograniczyć straty czyli spalinowo-elektryczne.
W outlanderze Klima i Grzanie była na prąd.

Oczywiście ustawiając skrajne temp silnik się zalaczął żeby wspomóc.

Wysłane z tel.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
15 godzin temu, Fili_P napisał:

Ale może to ma sens. Większość po mieście jazda będzie full ev to paliwo się nie zestarzeje i nie będzie jak w outlanderach bez sensu wymuszał oo czasie wypalania tylko zostanie zużyte na AC....?

Ac akurat to jest elektryczne, więc można całe dni jeździć bez zużycia paliwa (dzięki temu średnia od zakupu to 1.5l/100km). Odpala się tylko zimą, bo ogrzewanie jest z silnika + podpięty alternator w obieg i to po jakimś czasie (auto garażowane).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.