sherif Napisano 22 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 Wczoraj miałem okazję odbierać takie auto w imieniu moich rodziców i zrobić pierwsze kilometry. Z racji iż nie było tu jeszcze takiego auto opiszę swoje wrażenia. Auto zakupione dla starszych ludzi, do niemal wyłącznie jeżdżenia po mieście, to rodziców 3cia Kia a że jest gdzie ładować, więc wybór był dość prosty. Szczególnie, że małych SUVów w wersji PHEV nadal jest mało. Udało się znaleźć wersję full 1.6i PHEV 141KM. Na mój gust trochę dziwne felgi, które osobiście mi nie podeszły. Mają takie czarne metalowe wstawki, mam nadzieję że można je usunąć . Środek całkiem zachowawczy: Da się zrobić auto bez wystającego ekranu. LCD jest całkiem duże, dobrej rozdzielczości i ładnie wkomponowane, obsługa całkiem ok mimo mnogości funkcji. Fotele całkiem ok, choć próżno tu szukaj naturalnej skóry czy lepszych materiałów, na plus wentylacja. Mimo, że auto nie jest jakieś duże to w środku na prawdę sporo miejsca. Minus, że mimo full wersji nie ma opcji na elektryczną klapę. Sama jazda. Niestety do zrywności EV daaleko , przy jeździe w trybie hybrid silnik potrafi zawyć i słabo przyspieszać. Pewnie z racji braku turbo, sytuację ratuje trochę dwusprzęgłowa skrzynia, która zmienia biegi sprawnie i szybko. W trybie EV można jechać nawet 140kmph , w mieście 60km do zrobienia na prądzie. Sama deska rozdzielcza ...hmm, nie lubię takich wirtualnych kokpitów. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale wolę cyferblaty z prędkościami i obrotami jakie mam w innych autach. Tutaj wyraźnie jest to przeładowane informacjami i trudno się połapać. W sumie zrobiłem 200km, głównie po ekspresówce z prędkościami ok 130kmph i osiągnąłem spalanie jak niżej: Nawet zakładając, że zużyłem większość baterii to imho rewelacyjne spalanie. Tata jadać kolejne 200km (40km autostrady, reszta zwykła droga) zszedł do 3.5l /100kmph. Mimo baku 43l daje to zasięg pokroju 1000km. Zobaczymy jak auto sprawdzi się w jeździe miejskiej. Na pewno ograniczeniem jazdy na samym prądzie będzie A/C, które wymusza odpalanie silnika dla schłodzenia/ogrzania wnętrza. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 22 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 HVAC nie jest na prad?Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 22 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 Just now, Kiwal said: HVAC nie jest na prad? Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Właśnie w kiji nie. Zauważyłem to jadąc Optimą phev. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 10 minut temu, Kiwal napisał: HVAC nie jest na prad? Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Nie jest. Przy wyjeździe z zimnego garażu odpalił silnik ale wystarczyło przestawić temp i już zgasł. Tak na szybko to też nie widzę opcji A/C w aplikacji a szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 10 minut temu, HelixSv napisał: Właśnie w kiji nie W innych PHEV zawsze jest ? Wtedy działa to tak samo jak w EV ? Z drugiej strony to AC powinno być hybrydowe aby ograniczyć straty czyli spalinowo-elektryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 22 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 11 minutes ago, sherif said: W innych PHEV zawsze jest ? Wtedy działa to tak samo jak w EV ? Z drugiej strony to AC powinno być hybrydowe aby ograniczyć straty czyli spalinowo-elektryczne. Z tego, co wiem, to tylko w Kia. Trochę głupio, jak silnik pracuje tylko po to, aby grzać kabinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 2 minuty temu, HelixSv napisał: Z tego, co wiem, to tylko w Kia. Trochę głupio, jak silnik pracuje tylko po to, aby grzać kabinę. Tylko też głupio jak grzeje prądem podczas jazdy na silniku spalinowym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 22 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2021 2 minutes ago, sherif said: Tylko też głupio jak grzeje prądem podczas jazdy na silniku spalinowym. Tak to chyba jeszcze gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 14 godzin temu, HelixSv napisał: Tak to chyba jeszcze gorzej... Gdzieś czytałem o rozwiązaniu klasycznym z elektryczną pompką + elektryczną nagrzewnicą. To ma jedynie sens w takich autach. Grzejemy elek nagrzewniczą jadąc na prądzie lub odzyskujemy ciepło z układu chłodzenia jadąc na noPb. Kompresor klimy też musiałby być elektryczny tak jak mam w eCitygo. Popatrzę kiedy od spodu jak to jest w Niro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Fajny wózek. Dla rodziców świetny wybór. Moi dygali wziąć EV i finalnie skończyli w hybrydzie Sorento. Hyundai/Kia zrobili niesamowity postęp. Niro i Sorento naprawdę kawał wozu w rozsądnych (choć już nie małych) pieniądzach. Ojciec latem pewnie wykręci mega zużycia i spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 3 godziny temu, mrBEAN napisał: Fajny wózek. Dla rodziców świetny wybór. Moi dygali wziąć EV i finalnie skończyli w hybrydzie Sorento. Hyundai/Kia zrobili niesamowity postęp. Niro i Sorento naprawdę kawał wozu w rozsądnych (choć już nie małych) pieniądzach. Ojciec latem pewnie wykręci mega zużycia i spalania Dzięki. Mieli - Cee'da przez 5 lat zero problemów, mieli Sportage przez 9 lat - padła jedynie kamerka a auto pokroju Sportage jest obecnie dla nich za duże. Namawiałem na eNiro bo w tym budżecie by się zmieścili ale jak piszesz też się dygali i woleli hybrydę. Był pomysł na XC40, ale to +50kzł. Auto będzie jeździć 99% po mieście z przebiegami do 10km dziennie, po 2 dniach raportują że tryb full EV , więc jak tak dalej pójdzie to ładowanko raz w tygodniu. Problemem może być jedynie co pisałem wyżej A/C. Odnośnie Sorento to mimo iż jest krótszy od mojego obecnego auta to w środku tego nie widać. Na plus tez wykończenie auta. Póki co jest nr 1 na mojej liście jak będe pod koniec roku zamawiał auto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) 14 minut temu, sherif napisał: po 2 dniach raportują że tryb full EV Pokochają to 14 minut temu, sherif napisał: Odnośnie Sorento to mimo iż jest krótszy od mojego obecnego auta to w środku tego nie widać. Na plus tez wykończenie auta. Póki co jest nr 1 na mojej liście jak będe pod koniec roku zamawiał auto. Rodzice kupili tą najwyższą wersję z tym pakietem prestige czy jakoś tak. Ogólnie auto ryję banię, wnętrze jest przepastne, świetny design, materiały. Spalanie jak na takiego kloca rewelacja, zależnie od terenu Tato wykręca od 6-10 litrów. 6 l spokojna podmiejska jazda, 10 l na autostradzie tempomat 140 km/h. Jechałem tym 2x. Mega ciche przy dużych prędkościach mimo gabarytów kiosku Ruchu. Dość agresywna jazda po 150 km, dała wynik 8,5 litra. Rewelacja. Aaa, i zawieszenie bardzo dużo w siebie bierze, mocno izoluje od dziur i nierówności oraz cicho pracuje. Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Rodzice kupili tą najwyższą wersję z tym pakietem prestige czy jakoś tak. Ogólnie auto ryję banię, wnętrze jest przepastne, świetny design, materiały. Spalanie jak na takiego kloca rewelacja, zależnie od terenu Tato wykręca od 6-10 litrów. 6 l spokojna podmiejska jazda, 10 l na autostradzie tempomat 140 km/h. Jechałem tym 2x. Mega ciche przy dużych prędkościach mimo gabarytów kiosku Ruchu. Dość agresywna jazda po 150 km, dała wynik 8,5 litra. Rewelacja. Aaa, i zawieszenie bardzo dużo w siebie bierze i mocno izoluje od dziur i nierówności oraz cicho pracuje. Piszesz o My21 z 1.6T hybrid ? Zresztą tam wyboru nie ma, do kopciucha trzeba dopłacić i ma się gorsze osiągi oraz spalanie. Jak oglądałem testy to nie wierzyłem, że Zachar zachwycał się spalaniem w mieście rzędu 7l . Muszę się kiedyś tym przejechać bo mam awersję do małych silniczków w dużych autach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, sherif napisał: Piszesz o My21 z 1.6T hybrid ? Zresztą tam wyboru nie ma, do kopciucha trzeba dopłacić i ma się gorsze osiągi oraz spalanie. Jak oglądałem testy to nie wierzyłem, że Zachar zachwycał się spalaniem w mieście rzędu 7l . Muszę się kiedyś tym przejechać bo mam awersję do małych silniczków w dużych autach . Tak. Kupili z pierwszej dostawy do PL w październiku. Miało być X3, ale po obejrzeniu i porównaniu do Sorento musiałem im szukać po całej Polsce białej perły w full opcji Napalili się jak dzieciaki Finalnie pół kraju trzeba było przejechać po odbiór, bo były 2 szt. na cały kraj. Koszalin i Bielsko. Ten silnik to było moje pierwsze zastrzeżenie do tego wozu, bo spodziewałem się ospałości. Po jeździe próbnej natomiast same pozytywne wrażenia, z miejsca bardzo fajnie startuje, dynamika ogólna przyzwoita, 180 km/h szybko osiąga. Skrzynia chodzi sprawnie i przyjemnie. Zdecydowanie korzystniej niż DSG7, które miałem w Octavii. Nie jest to demon mocy i osiągów ale też ciężko uwierzyć, że to jest 1.6 w takim kiosku Polecam jazdę próbna, bo każdy musi ocenić pod swoje wymagania Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez mrBEAN 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2021 W innych PHEV zawsze jest ? Wtedy działa to tak samo jak w EV ? Z drugiej strony to AC powinno być hybrydowe aby ograniczyć straty czyli spalinowo-elektryczne.W outlanderze Klima i Grzanie była na prąd. Oczywiście ustawiając skrajne temp silnik się zalaczął żeby wspomóc. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2021 Tylko też głupio jak grzeje prądem podczas jazdy na silniku spalinowym.Wtedy grzeje normalnie nagrzewnica. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2022 Ale może to ma sens. Większość po mieście jazda będzie full ev to paliwo się nie zestarzeje i nie będzie jak w outlanderach bez sensu wymuszał oo czasie wypalania tylko zostanie zużyte na AC....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2022 15 godzin temu, Fili_P napisał: Ale może to ma sens. Większość po mieście jazda będzie full ev to paliwo się nie zestarzeje i nie będzie jak w outlanderach bez sensu wymuszał oo czasie wypalania tylko zostanie zużyte na AC....? Ac akurat to jest elektryczne, więc można całe dni jeździć bez zużycia paliwa (dzięki temu średnia od zakupu to 1.5l/100km). Odpala się tylko zimą, bo ogrzewanie jest z silnika + podpięty alternator w obieg i to po jakimś czasie (auto garażowane). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.