Skocz do zawartości

2022 Toyota Landcruiser 300 series


OZI

Rekomendowane odpowiedzi


Jakże nieistotne auto dla EU a jakże istotne dla Toyota i innych części świata.
 
Land Cruiser 300.
 
5ec35769f54290b74eca13e58ee12d5d.jpg
 
77db69fc1a16a25772e78aba246560ca.jpg
 
Bardziej ewolucja niż rewolucja. V8 uśmiercili (w 300 series a nie w LC w ogóle).
 
b8d8458920cde9d816075bdd73bfffe0.jpg
 
Tył to w ogóle of RAV4 ukradli...
 
Podstawowa jednostka to jakże wstrętny, czerwony nos - Rudolph Diesel .
 
Całkowicie nowo opracowany silnik po tym jak współpraca z BMW udowodniła, że to wiecej kłopotów niż korzyści (główne: BMW się sypie, a koszt naprawy gwarancyjnych Toaleta-BMW to spory budget + strata marketingowa...)
 
3.3l V6 227kW aka 308KM & 687Nm.
 
 
 
Dla porównania już 'stary' Diesel był 4.5l V8 - 200kW aka 272KM & 650Nm.
 
Mimo, że na papierze nowy wygląda lepiej, to w ostatnich miesiącach był ogromny boom na LC200 series. Toyota naklepala, wstawiła na plac i miało starczyć na 10 miesięcy dopóki 300 series nie zadebiutuje okazalo się, że starczyło na 2 miesiące, bo lud się na V8 rzucił, od wszelkich rządowych agencji np.Policja Stanowa, po emerytow którzy ciągną przyczepki...
 
Pożyjemy zobaczymy...
 
4c6da0dad220a7b97dfcf302c5e9741f.jpg
 
 
8984dce7d6889fa20defacd30c68dd98.jpg
 
0f7732986e8bc94a6b390f4200ec4516.jpg
 
Jako opcja LC300 dostał silnik od Lexus - 3.5l V6 na benzynę, 309kW aka 420KM & 598Nm.
 
Wersja Hybrid ma powstać do 2025.
 
 
Środek to znany zestaw że śmietnika Toaleta, kierownica z Hilux czy Prado, LCD z Granvia etc.
 
3e7200eef8312bd29f3878c47a10dfc6.jpg
 
 
Ma również powstać Hallo model czyli GR - Gazoo Racing, czyli wg mody tu walniemy znaczek, i tam ... + miejmy nadzieję że Toyota dostarczy - całość na 4WD ma być jak Raptor dla Ford...
 
c1006f015669ed2b6dda04a1ce902bdb.jpg
 
Jak narazie kolejek przed dealer-ami brak, za to juz 'stary model' chodzą na ebay po 50% wiecej niż u dealer-a... I chętni są...
 
78757bfc0ea653bb469f0b60acee44ff.jpg
 
 
 
 
 
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, OZI napisał:


Jakże nieistotne auto dla EU emoji1099.png a jakże istotne dla Toyota i innych części świata.
 
Land Cruiser 300.
 
5ec35769f54290b74eca13e58ee12d5d.jpg
 
77db69fc1a16a25772e78aba246560ca.jpg
 
Bardziej ewolucja niż rewolucja. V8 uśmiercili (w 300 series a nie w LC w ogóle).
 
b8d8458920cde9d816075bdd73bfffe0.jpg
 
Tył to w ogóle of RAV4 ukradli...emoji48.pngemoji49.png
 
Podstawowa jednostka to jakże wstrętny, czerwony nos - Rudolph Diesel emoji1662.pngemoji1662.png.
 
Całkowicie nowo opracowany silnik po tym jak współpraca z BMW udowodniła, że to wiecej kłopotów niż korzyści (główne: BMW się sypie, a koszt naprawy gwarancyjnych Toaleta-BMW to spory budget + strata marketingowa...emoji90.pngemoji90.pngemoji90.png)
 
3.3l V6 227kW aka 308KM & 687Nm.
 
 
 
Dla porównania już 'stary' Diesel był 4.5l V8 - 200kW aka 272KM & 650Nm.
 
Mimo, że na papierze nowy wygląda lepiej, to w ostatnich miesiącach był ogromny boom na LC200 series. Toyota naklepala, wstawiła na plac i miało starczyć na 10 miesięcy dopóki 300 series nie zadebiutuje okazalo się, że starczyło na 2 miesiące, bo lud się na V8 rzucił, od wszelkich rządowych agencji np.Policja Stanowa, po emerytow którzy ciągną przyczepki...
 
Pożyjemy zobaczymy...
 
4c6da0dad220a7b97dfcf302c5e9741f.jpg
 
 
8984dce7d6889fa20defacd30c68dd98.jpg
 
0f7732986e8bc94a6b390f4200ec4516.jpg
 
Jako opcja LC300 dostał silnik od Lexus - 3.5l V6 na benzynę, 309kW aka 420KM & 598Nm.
 
Wersja Hybrid ma powstać do 2025.
 
 
Środek to znany zestaw że śmietnika Toaleta, kierownica z Hilux czy Prado, LCD z Granvia etc.
 
3e7200eef8312bd29f3878c47a10dfc6.jpg
 
 
Ma również powstać Hallo model czyli GR - Gazoo Racing, czyli wg mody tu walniemy znaczek, i tam ... + miejmy nadzieję że Toyota dostarczy - całość na 4WD ma być jak Raptor dla Ford...
 
c1006f015669ed2b6dda04a1ce902bdb.jpg
 
Jak narazie kolejek przed dealer-ami brak, za to juz 'stary model' chodzą na ebay po 50% wiecej niż u dealer-a... I chętni są...
 
78757bfc0ea653bb469f0b60acee44ff.jpg
 
 
 
 
 
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
 
 

 

Brzydkie, słabe, przestarzałe i z pewnością za drogie.

Byłoby dobre w roku 2010 ale nie w 2021 gdy konkurencja w międzyczasie zrobiła auta, które ją miażdżą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, OZI napisał:


Jakże nieistotne auto dla EU emoji1099.png a jakże istotne dla Toyota i innych części świata.
 
Land Cruiser 300.
 
5ec35769f54290b74eca13e58ee12d5d.jpg
 
77db69fc1a16a25772e78aba246560ca.jpg
 
Bardziej ewolucja niż rewolucja. V8 uśmiercili (w 300 series a nie w LC w ogóle).
 
b8d8458920cde9d816075bdd73bfffe0.jpg
 
Tył to w ogóle of RAV4 ukradli...emoji48.pngemoji49.png
 
Podstawowa jednostka to jakże wstrętny, czerwony nos - Rudolph Diesel emoji1662.pngemoji1662.png.
 
Całkowicie nowo opracowany silnik po tym jak współpraca z BMW udowodniła, że to wiecej kłopotów niż korzyści (główne: BMW się sypie, a koszt naprawy gwarancyjnych Toaleta-BMW to spory budget + strata marketingowa...emoji90.pngemoji90.pngemoji90.png)
 
3.3l V6 227kW aka 308KM & 687Nm.
 
 
 
Dla porównania już 'stary' Diesel był 4.5l V8 - 200kW aka 272KM & 650Nm.
 
Mimo, że na papierze nowy wygląda lepiej, to w ostatnich miesiącach był ogromny boom na LC200 series. Toyota naklepala, wstawiła na plac i miało starczyć na 10 miesięcy dopóki 300 series nie zadebiutuje okazalo się, że starczyło na 2 miesiące, bo lud się na V8 rzucił, od wszelkich rządowych agencji np.Policja Stanowa, po emerytow którzy ciągną przyczepki...
 
Pożyjemy zobaczymy...
 
4c6da0dad220a7b97dfcf302c5e9741f.jpg
 
 
8984dce7d6889fa20defacd30c68dd98.jpg
 
0f7732986e8bc94a6b390f4200ec4516.jpg
 
Jako opcja LC300 dostał silnik od Lexus - 3.5l V6 na benzynę, 309kW aka 420KM & 598Nm.
 
Wersja Hybrid ma powstać do 2025.
 
 
Środek to znany zestaw że śmietnika Toaleta, kierownica z Hilux czy Prado, LCD z Granvia etc.
 
3e7200eef8312bd29f3878c47a10dfc6.jpg
 
 
Ma również powstać Hallo model czyli GR - Gazoo Racing, czyli wg mody tu walniemy znaczek, i tam ... + miejmy nadzieję że Toyota dostarczy - całość na 4WD ma być jak Raptor dla Ford...
 
c1006f015669ed2b6dda04a1ce902bdb.jpg
 
Jak narazie kolejek przed dealer-ami brak, za to juz 'stary model' chodzą na ebay po 50% wiecej niż u dealer-a... I chętni są...
 
78757bfc0ea653bb469f0b60acee44ff.jpg
 
 
 
 
 
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
 
 

Chyba się zapatrzyli na spacer.png

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien chociaz jedno. Bo poza Nissan Patrol - nie przychodzi mi nic do lba.

ba5b77744cc1247987c4e31331837359.jpg


Jaka konkurencja do ci tyle nanometrow i zagwarantuje, że wrócisz z pustkowia w jednym kawalku, a przy tym wygodnie przewieziesz tylek i podrzucisz dzieciaki do szkoly?



22b63ec35ab4c6e935c902c7bcbc9b71.jpg

0018b24293662d4c6a886f8bee7ef1a2.jpg

9c1bd35825237bcc9f6107976c5000fd.jpg


Myślę, myślę- wyszukiwarka- I dalej nic nie wymyślę

165433e47e84dd807706176a57bd6045.jpg




Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś poza Oz i Rosją to się sprzedaje ?
Wszędzie poza EU

Yankesi płakali jak MY20 został ostatnim u nich.

Masa idzie na Bliski Wschód, pół Africa tym jeździ, Asia to symbol luxusu i przedłużacza, heck masz na to każda krzywa-tutke na Philippines

No I co armie religijnych fanatykow by uzywaly I wysadzaly w powietrze?!

f2eccc3e6877759977ffe80b50701196.jpg

ed9140983ce19ef6125378c0d88f9ac2.jpg



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, OZI napisał:

Yankesi emoji1258.png płakali jak MY20 został ostatnim u nich.

Masa idzie na Bliski Wschód, pół Africa tym jeździ, Asia to symbol luxusu i przedłużacza, heck masz na to każda krzywa-tutke na Philippines emoji1198.png

No I co armie religijnych fanatykow by uzywaly I wysadzaly w powietrze?!

W US jakoś nie sprzedawał się specjalnie, mimo że to duży SUV. Afryka i bliski wschód może poza ZEA to raczej nówek tego segmentu za dużo nie kupi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Brzydkie, słabe, przestarzałe i z pewnością za drogie.

Byłoby dobre w roku 2010 ale nie w 2021 gdy konkurencja w międzyczasie zrobiła auta, które ją miażdżą.

 

Nie wiem czy to nadal aktualne, ale LC są/były projektowane na 25 lat bezproblemowego użytkowania.

LC z 2010 będzie prawdopodobnie nadal w użyciu kiedy konkurencja z 2021 zostanie - dosłownie - zmiażdżona i przerobiona na eko słomki ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OZI napisał:


Jakże nieistotne auto dla EU emoji1099.png a jakże istotne dla Toyota i innych części świata.
 
Land Cruiser 300.
 
5ec35769f54290b74eca13e58ee12d5d.jpg
 
77db69fc1a16a25772e78aba246560ca.jpg
 
Bardziej ewolucja niż rewolucja. V8 uśmiercili (w 300 series a nie w LC w ogóle).
 
b8d8458920cde9d816075bdd73bfffe0.jpg
 
Tył to w ogóle of RAV4 ukradli...emoji48.pngemoji49.png
 
Podstawowa jednostka to jakże wstrętny, czerwony nos - Rudolph Diesel emoji1662.pngemoji1662.png.
 
Całkowicie nowo opracowany silnik po tym jak współpraca z BMW udowodniła, że to wiecej kłopotów niż korzyści (główne: BMW się sypie, a koszt naprawy gwarancyjnych Toaleta-BMW to spory budget + strata marketingowa...emoji90.pngemoji90.pngemoji90.png)
 
3.3l V6 227kW aka 308KM & 687Nm.
 
 
 
Dla porównania już 'stary' Diesel był 4.5l V8 - 200kW aka 272KM & 650Nm.
 
Mimo, że na papierze nowy wygląda lepiej, to w ostatnich miesiącach był ogromny boom na LC200 series. Toyota naklepala, wstawiła na plac i miało starczyć na 10 miesięcy dopóki 300 series nie zadebiutuje okazalo się, że starczyło na 2 miesiące, bo lud się na V8 rzucił, od wszelkich rządowych agencji np.Policja Stanowa, po emerytow którzy ciągną przyczepki...
 
Pożyjemy zobaczymy...
 
4c6da0dad220a7b97dfcf302c5e9741f.jpg
 
 
8984dce7d6889fa20defacd30c68dd98.jpg
 
0f7732986e8bc94a6b390f4200ec4516.jpg
 
Jako opcja LC300 dostał silnik od Lexus - 3.5l V6 na benzynę, 309kW aka 420KM & 598Nm.
 
Wersja Hybrid ma powstać do 2025.
 
 
Środek to znany zestaw że śmietnika Toaleta, kierownica z Hilux czy Prado, LCD z Granvia etc.
 
3e7200eef8312bd29f3878c47a10dfc6.jpg
 
 
Ma również powstać Hallo model czyli GR - Gazoo Racing, czyli wg mody tu walniemy znaczek, i tam ... + miejmy nadzieję że Toyota dostarczy - całość na 4WD ma być jak Raptor dla Ford...
 
c1006f015669ed2b6dda04a1ce902bdb.jpg
 
Jak narazie kolejek przed dealer-ami brak, za to juz 'stary model' chodzą na ebay po 50% wiecej niż u dealer-a... I chętni są...
 
78757bfc0ea653bb469f0b60acee44ff.jpg
 
 
 
 
 
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 
 
 

To coś, to ma chyba odpowiednika w Lexusie.

 

Te samochody wyglądają, jak domy na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, camel00 napisał:

 

Nie wiem czy to nadal aktualne, ale LC są/były projektowane na 25 lat bezproblemowego użytkowania.

LC z 2010 będzie prawdopodobnie nadal w użyciu kiedy konkurencja z 2021 zostanie - dosłownie - zmiażdżona i przerobiona na eko słomki ;)

 

Za stary jestem żeby kupować auto na 25 lat. Poza tym po 2-3 mi się nudzi.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W US jakoś nie sprzedawał się specjalnie, mimo że to duży SUV. Afryka i bliski wschód może poza ZEA to raczej nówek tego segmentu za dużo nie kupi.

Owszem, ilościowo nie jest to ogromna ilość sztuk jak na USDM, wrecz malosladowa - ok 300 sztuk miesiecznie, czyli 8-10x mniej niz u mnie ..ale...

...W US problemem byl brak marketingu + cena, ale ma rzesze wiernych osob - ktore jesli cenowo to nie robi różnicy doceniają.

Problemem jest ilość wersji, czyli cena była duża, bo wersji do roboty nie było...

Ergo, lud np w EU widzi tylko LC jako 'zabawkę dla bogatych za 400k PLN, a to jest po prostu wół roboczy... I zabawka jak trzeba.





f6efc54720993de23f05166d9e8545dc.jpg
d2b394eddfbbe583d89e9d3b241d9ecf.jpg

18222ba3e6361b2c00922c2c346b3cdd.jpg

a06339d247a5bb5eda9a2a1d998c6fa4.jpg

7a678238dd1a0eda33e699fa78da135f.jpg

84aa7f0f1c32645342f3fbfe8cf2a99a.jpg

84abea06d99e52658b41edea8d70c83a.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie wiem czy to nadal aktualne, ale LC są/były projektowane na 25 lat bezproblemowego użytkowania.
LC z 2010 będzie prawdopodobnie nadal w użyciu kiedy konkurencja z 2021 zostanie - dosłownie - zmiażdżona i przerobiona na eko słomki
Nic się nie zmieniło. Jesli dobrze pamietam to LC (+ LC Prado, LC Troopy, FJ Cruiser) ma najwiekszy % wskaznik przetrwania - 89% wszystkich wyklepanych w ostatnich 30 latach dalej jezdzi, drugs jest Camry z 82%.

70 series jest dalej hitem w wiekszosci swiata, poza EU oczywiscie , 'przeciez to V8 Diesel Ojro 5 nie spelnia'

2021 salon z UAE



Wybor u mnia na wsi... short boddy 3d brakuje, zeby cenowo nie skanabalizowac LC Prado...


ffc6f651e78da50e31a8abc21add45be.jpg

c05739b32bf75875ba8db51202d5170c.jpg



3cc51c864b710da31b7f2ca609952ad4.jpg

2d03b93604b31056a426699abd4f313e.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś, to ma chyba odpowiednika w Lexusie.
 
Te samochody wyglądają, jak domy na kołach.
Lexus LX...

8ff51c11b0c9d72da0652cb5b308230b.jpg

Popularne nie może jak Golf ale jak Der Pasnik...

Patrze w około i widzę... 30-40?

2c4165efc9363e99e191898dd1c57b65.jpg

8b3289408197c369561c1065dfa6596e.jpg

4101efe03ab217f7eff92cfcd4fba73c.jpg

76b695fb62a82c916c3dac0eaaf03486.jpg

742bed214c3fabdf48bed77680fc1ee6.jpg

f90556dacdab7b4bbb73401a5197beec.jpg

722d6718d9997bae4554a7725f7a6a4e.jpg

27df396c3cf43d0ab091010377c31bc4.jpg



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Edit: idąc na parking lowie LC


bf9f4a6478a46aae902c2b87e04e3fad.jpg

ebc33e3e27aed94061cbe875b6a4083c.jpg

a017999510c1478c630c876f350ce41d.jpg

5f8825efcb225ec4bb3b2a81198b3c90.jpg

9f7b5fde616870c25c671ab88dd130f0.jpg

08f731f236e606538b63712d46e1cd39.jpg


0b6c0a66489595ba4e1bcfd2e3feb727.jpg

7b6e3121f37e9f6175b6913a19da4f2c.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, OZI napisał:

Owszem, ilościowo nie jest to ogromna ilość sztuk jak na USDM, wrecz malosladowa - ok 300 sztuk miesiecznie, czyli 8-10x mniej niz u mnie ..ale...

...W US problemem byl brak marketingu + cena, ale ma rzesze wiernych osob - ktore jesli cenowo to nie robi różnicy doceniają

Wszędzie znajdzie się grupka pasjonatów modelu. W US masz dużą konkurencję marek amerykańskich, które lepiej wyglądają, łatwiej z serwisem, są tańsze no i są amerykańskie ;). Też jest wybór marek premium z Europy.

11 godzin temu, OZI napisał:

Ergo, lud np w EU widzi tylko LC jako 'zabawkę dla bogatych za 400k PLN, a to jest po prostu wół roboczy... I zabawka jak trzeba.

a jak ma lud to traktować jak jest dużym i niepraktycznym samochodem ? 20 lat temu widywało się to na ulicy w zastosowaniu jak piszesz, czyli drogi, bezpieczny i duży SUV .. bo nie było silnej konkurencji wśród SUV. Obecnie większość woli takie X5 czy Q7 które o niebo wygląda lepiej, jeździ lepiej, jest bardziej komfortowe i pewnie w cale nie droższe. Są też tańsze alternatywy jak Sorento

U nas za woły robocze nie kupuje się aut >100kzł, wystarczy zwykły Duster z napędem 4x4 i to jest doskonałe auto do pracy. 

Edytowane przez sherif
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/24/2021 at 9:14 AM, OZI said:

Mimo, że na papierze nowy wygląda lepiej, to w ostatnich miesiącach był ogromny boom na LC200 series. Toyota naklepala, wstawiła na plac i miało starczyć na 10 miesięcy dopóki 300 series nie zadebiutuje okazalo się, że starczyło na 2 miesiące, bo lud się na V8 rzucił,

to juz nie bedzie V8 ??????? :klnie:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2021 o 13:45, OZI napisał:

Wymien chociaz jedno. Bo poza Nissan Patrol - nie przychodzi mi nic do lba.

ba5b77744cc1247987c4e31331837359.jpg


Jaka konkurencja do ci tyle nanometrow i zagwarantuje, że wrócisz z pustkowia w jednym kawalku, a przy tym wygodnie przewieziesz tylek i podrzucisz dzieciaki do szkoly? emoji2962.png

Myślę, myślę- wyszukiwarka- I dalej nic nie wymyślę emoji6.png

 

Bo to nie tak. Może u Ciebie to ma jakieś znaczenie ale w reszcie świata nikt nie próbuje robić school runs i jeździć w ciężki teren tym samym samochodem. A ten samochód też nie jest do obu tych rzeczy. School run lepiej zrobić Jeepem (nowy Wagoneer lub Grand Cherokee), Land Roverem (Discovery, Range), czy nawet którymś z niemieckiej trójki. W lekki teren one też wjadą a na drodze są o niebo lepsze. W cięższy ta Toyota się seryjnie nie nadaje (prześwit, masa, kąty) a możliwy zakres modyfikacji też szału nie robi. W średnim terenie out of the box lepszy będzie LR Defender, Jeep Wrangler czy nawet Mercedes G - i nadal lepszy na drodze.

A w naprawdę ciężki teren to macie Hiluxa, Rangera lub LandCruisera 70 series (i to jest najlepszy wybór) bo tych nowoczesnych cudaków w buszu nie naprawisz.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2021 o 00:19, OZI napisał:


Owszem, ilościowo nie jest to ogromna ilość sztuk jak na USDM, wrecz malosladowa - ok 300 sztuk miesiecznie, czyli 8-10x mniej niz u mnie ..ale...

...W US problemem byl brak marketingu + cena, ale ma rzesze wiernych osob - ktore jesli cenowo to nie robi różnicy doceniają.

Problemem jest ilość wersji, czyli cena była duża, bo wersji do roboty nie było...

Ergo, lud np w EU widzi tylko LC jako 'zabawkę dla bogatych za 400k PLN, a to jest po prostu wół roboczy... I zabawka jak trzeba.

 

 

Jedyne co w tym aucie mogło przyciągnąć klientów do tego modelu to silnik V8 w stosunkowo atrakcyjnej cenie (jak na V8 oczywiście). Jeśli z tego zrezygnują a konkurencja w międzyczasie rozszerzyła gamę o V-ósemki (Land Rover Defender, Jeep Wrangler) to auto straci swój jedyny magnes na klientów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2021 o 13:45, OZI napisał:

Wymien chociaz jedno. Bo poza Nissan Patrol - nie przychodzi mi nic do lba.


Jaka konkurencja do ci tyle nanometrow i zagwarantuje, że wrócisz z pustkowia w jednym kawalku, a przy tym wygodnie przewieziesz tylek i podrzucisz dzieciaki do szkoly? emoji2962.png
Myślę, myślę- wyszukiwarka- I dalej nic nie wymyślę emoji6.png

 

My mamy Mercesa G klasę i Defendera

Mercedes G 500 - TEST

 

Den nye Land Rover Defender | Land Rover Danmark

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2021 o 01:32, OZI napisał:

Nic się nie zmieniło. Jesli dobrze pamietam to LC (+ LC Prado, LC Troopy, FJ Cruiser) ma najwiekszy % wskaznik przetrwania - 89% wszystkich wyklepanych w ostatnich 30 latach dalej jezdzi, drugs jest Camry z 82%.
 

 

Weź pod uwagę, że dla Land Rovera, którego nikt tu nie uważa za niezawodne auto ten wskaźnik wynosi 70% i to nie z ostatnich 30 lat ale ever made.

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcindzieg napisał:

Możesz wyjaśnić pod jakim względem? Bo kolega z pracy miał i jeździło to po drodze jak normalna osobówka. Był też Jeep GC i nie był jakoś lepszy.

 

To jest okrutnie ciężkie i niezgrabne. Nawet JGC jest przy tym jak gazela. Do tego obsługa, multimedia i systemy wspomagania jazdy w Toyocie są co najmniej kilka lat za konkurencją. Biorąc pod uwagę cenę to osiągi też szału nie robią, a teraz jeszcze wykastrowali ją z silnika.

Moim zdaniem, jeśli nie jesteś Rosjaninem to znajdziesz w EU lepsze auta  w tej cenie. I tak, jeszcze kilka lat temu może by to była w miarę dobra propozycja ale dziś nie ma żadnego powodu żeby wybrać to zamiast klasy G Mercedesa, Land Rovera Defendera czy któregoś z nowych Jeepów.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, marcindzieg said:

Możesz wyjaśnić pod jakim względem? Bo kolega z pracy miał i jeździło to po drodze jak normalna osobówka. Był też Jeep GC i nie był jakoś lepszy.

 

Ale osobowki tez prowadza sie roznie, wiec to ze prowadzi sie jak osobowka to jeszcze nic nie znaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale osobowki tez prowadza sie roznie, wiec to ze prowadzi sie jak osobowka to jeszcze nic nie znaczy...

Jeździłem równolegle LC i Jeepem GC. Z podobnego okresu. I nie widziałem jakiejś różnicy. Dlatego pytam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Ważą podobnie...

 

Jeepa można też mieć z silnikami, które sprawią że waga pozornie znika. Tu nic nie znika.

 

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Co do multimediów się nie wypowiem bo tamta była z początku wieku.

 

I dalej wygląda to jakby było projektowane 10 lat temu. Sam porównaj:

 

Toyota AD 2022. Tablet na desce i mały ekranik między zegarami. Postępem jest tylko to, że nie umiem się doszukać elektronicznego zegarka, który wyświetlałby czas tylko w trybie 12-godzinnym.

:hehe:

2021-Toyota-LandCruiser-300-Series-spied

 

Jeep AD 2022:

maxresdefault.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, marcindzieg napisał:

Jeździłem równolegle LC i Jeepem GC. Z podobnego okresu. I nie widziałem jakiejś różnicy. Dlatego pytam.

 

Nawet z tym V8 to nie jechało lepiej niż JGC w dieslu. JGC z V8 ją po prostu miażdżył. A teraz jeszcze wykastrowali ją z dwóch cylindrów i zostawili 300KM mocy. Obstawiam 0-100 w 9 sekund i Vmax 180 km/h.

To nie są parametry dla luksusowej terenówki/SUVa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał:

I tyle samo kosztują? Bo wygląd jest kwestią gustu.

 

Biorąc pod uwagę, że najtańszą LC poprzedniej generacji widzę na otomoto za 429k a kolejną za 699k to mam wrażenie, że Jeep to przy tym będzie okazja. 

 

I tu nie chodzi o wygląd a o technikę. Toyota jest po prostu toporna. 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Biorąc pod uwagę, że najtańszą LC poprzedniej generacji widzę na otomoto za 429k a kolejną za 699k to mam wrażenie, że Jeep to przy tym będzie okazja. 

 

I skoro się sprzedaje to chyba jej kupcy nie czytają AK ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Na pewno tym jechałeś? Bo ja jechałem wersją z dieslem jednym i drugim. I nie widziałem jakiś różnic. V8 nie jechałem więc nie wiem.

 

LC V8, nawet nie wiedziałem, że to też było z dieslem. Oczywiście nie mogę powiedzieć, że auto było słabe bo mocy to ma dużo ale nie dało się nie poczuć, że to jest bardzo ciężkie auto. To oczywiście dla niektórych może też być zaletą, bo jest wrażenie, że jedziesz czołgiem lub budynkiem.

Jeepem jeździłem z dieslem i z V8. Diesel sprawiał wrażenie dużo lżejszego a V8 to w ogóle inne auto. Jeździłem też innymi ciężkimi SUVami z V8 pod maską i każdy z nich był IMO lepszy. Oczywiście to nie terenówki ale ta LC to też żadna terenówka lecz luksusowy SUV. Bardziej terenowy Land Rover Defender już teraz ma 400KM i jest lata świetlne przed nią a gdy dostanie V8 to już będzie poza konkurencją. A w cenie tej LC można już nawet myśleć o Range Roverze.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

I skoro się sprzedaje to chyba jej kupcy nie czytają AK ;]

 

Wiesz, ja nie widzę tego tyle na ulicach żeby można było jakieś statystyki porównać. Ale w tej klasie aut to chyba trudno na ulicach szukać. Jestem jednak się skłonny założyć, że poza Rosją czy Australią takie BMW X7, Mercedes GLS czy wspomniany Jeep będą się sprzedawały o niebo lepiej. Są też o niebo lepszymi IMO samochodami.

:ok:

 

 

Mi się takie auta podobają, więc można mój głos uznać za głos potencjalnego kupca, który czyta AK.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dark_Knight napisał:

A w cenie tej LC można już nawet myśleć o Range Roverze.

Weź pod uwagę jeszcze jeden drobiazg - awaryjność. Jeepy się psują (mieliśmy w firmie dwa nowe). LR się psują jeszcze bardziej. Toyoty jeżdżą i jeżdżą.

W Rosji G-klasa świetnie się sprzedaje. Ale w części EU. W części azjatyckiej rządzi Toyota LC. Jak myślisz dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dark_Knight napisał:

Są też o niebo lepszymi IMO samochodami.

Pytam po raz kolejny - pod jakim względem? Koledzy z kącika 4x4 mieli Jeepy GC. I wszyscy twierdzą że to czołg, który zanim skręci to się zastanawia. A Ty twierdzisz że jest lepszym autem na drodze. No to się pytam pod jakim względem? Bo jak ilości tabletów czy skóry w środku to pewnie tak. Ale czy to definiuje samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Weź pod uwagę jeszcze jeden drobiazg - awaryjność. Jeepy się psują (mieliśmy w firmie dwa nowe). LR się psują jeszcze bardziej. Toyoty jeżdżą i jeżdżą.

W Rosji G-klasa świetnie się sprzedaje. Ale w części EU. W części azjatyckiej rządzi Toyota LC. Jak myślisz dlaczego?

 

Jak pisałem wyżej, Toyoty są bezawaryjne bo 89% LandCruiserów przetrwało 30 lat. Land Rover jest niezwykle awaryjny, a do dziś przetrwało 70% wszystkich, kiedykolwiek wyprodukowanych.

;]

 

Gdyby nie cena to po Afryce dalej jeździłyby głównie Defendery i Range Rovery.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

Land Rover jest niezwykle awaryjny, a do dziś przetrwało 70% wszystkich, kiedykolwiek wyprodukowanych.

 

A widziałeś Land Rovera, który wozi dzieci do szkoły?

@chojnyma - niech opisze jak wygląda serwis i czemu na co dzień nim nie jeździ tylko bodajże nowym BMW X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Pytam po raz kolejny - pod jakim względem? Koledzy z kącika 4x4 mieli Jeepy GC. I wszyscy twierdzą że to czołg, który zanim skręci to się zastanawia. A Ty twierdzisz że jest lepszym autem na drodze. No to się pytam pod jakim względem? Bo jak ilości tabletów czy skóry w środku to pewnie tak. Ale czy to definiuje samochód?

 

Po pierwsze, pisałem tam że na drodze lepszymi samochodami są Jeepy, Land (Range) Rovery, a nawet niemiecka trójka. Ale skoro już jesteśmy przy Jeepie - tak, JGC to czołg, zastanawia się zanim skręci, buja po drodze i ogólnie coś między czołgiem a budynkiem. W porównaniu z moim autem czy BMW/Mercedesem jest dużo gorzej. Ale do tej Toyoty też jest przepaść, bo ona IMO jest bardziej czołgiem, dłużej się zastanawia, mocniej buja itd.

To jest moje subiektywne odczucie. Do tego wnętrze i obsługa to jakiś koszmar. Generalnie, czułbym się w tym źle mając świadomość że poszło na to pół miliona. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

A widziałeś Land Rovera, który wozi dzieci do szkoły?

 

Widziałem. Sporo jeździ RR Sportów, kilka nowych Discovery, a Evoq czy Discovery Sport to nie jest rzadkość. Range Rovera nie widziałem ale LC V8 też nie widziałem - bo to inna klasa aut i są rzadkim widokiem w ogóle.

 

 

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

@chojnyma - niech opisze jak wygląda serwis i czemu na co dzień nim nie jeździ tylko bodajże nowym BMW X5.

 

Ale czy @chojny czasem nie ma Disco III (lub IV), którego topi w błocie? To chyba nie o to chodzi. Zapytajmy go czemu ma X5 i Disco zamiast kupić LC V8 i wtedy będzie w sedno. Bo ta LC ani nie będzie lepsza od X5 na drodze ani od tego Disco w terenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

A widziałeś Land Rovera, który wozi dzieci do szkoły?

@chojnyma - niech opisze jak wygląda serwis i czemu na co dzień nim nie jeździ tylko bodajże nowym BMW X5.

 

A spoko, jestem bardzo zadowolony, w ubiegłym tygodniu wywaliło mi motor, 10 minut po odebraniu z serwisu, po dużym przeglądzie.  

 

Ma być środę gotowy, na czwartkowy wyjazd w teren. ;) 

 

 

Stare modele to generalnie tylko dla funu, zabawy i z przekonania a nowe... jak jesteś bardzo wierzącym człowiekiem. :swiety:

 

 

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

Ale czy @chojny czasem nie ma Disco III (lub IV), którego topi w błocie? To chyba nie o to chodzi. Zapytajmy go czemu ma X5 i Disco zamiast kupić LC V8 i wtedy będzie w sedno. Bo ta LC ani nie będzie lepsza od X5 na drodze ani od tego Disco w terenie.

 

Mam Disco I, najprostsze, z zerową ilością elektroniki, które jeździ na sikach, tankowanych wiadrem, naprawialne młotkiem w każdych warunkach... bo to samochód wyprawowy. Do codziennej jazdy się nie nadaje. Cały czas mam dylemat, czy to auto całkowicie wyremontować i sobie zostawić, czy sprzedać i kupić nowe Disco jako wyprawowe. 

 

Dlaczego X5? Chcieliśmy Range Rovera ale diler, u którego kupowaliśmy wcześniejsze auta, zobaczył że podjechaliśmy oglądać X5 właśnie testowym Rangem, dał warunki przy których nie było się nad czym zastanawiać. 

 

Toyota jest bezpłciowa zupełnie a dodatkowo Land Cruiser prowadzi się dramatycznie na asfalcie. 

 

Może następny będzie RR, może Disco V. X5 jest super samochodem ale brakuje mi tego... tego czegoś. 

 

 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcindzieg napisał:

A widziałeś Land Rovera, który wozi dzieci do szkoły?

@chojnyma - niech opisze jak wygląda serwis i czemu na co dzień nim nie jeździ tylko bodajże nowym BMW X5.

ja widziałem, jest tego trochę po prywatnych szkołach w Warszawie, za to w UK zatrzęsienie. U nas ten typ auta nie jest potrzebny bo na wakacje korzystamy z samolotów. U @OZI mam wrażenie że z raz na miesiąc trzeba przejechać się w poprzek wyspy. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, chojny napisał:

Mam Disco I, najprostsze, z zerową ilością elektroniki, które jeździ na sikach, tankowanych wiadrem, naprawialne młotkiem w każdych warunkach... bo to samochód wyprawowy. Do codziennej jazdy się nie nadaje.

 

No i właśnie to ja tutaj w pocie czoła udowadniam. :hehe:

W ciężki teren i na co dzień żadne auto się nie nadaje bo nie będziesz na MTkach do szkoły jeździł. A w lekkim to sobie każde z wyżej wymienionych poradzi. Zresztą w terenie nie naprawisz tego LC zupełnie tak samo jak nowego RR. W teren to oni mają w ofercie tą starą LC70 i gdyby to nie była słuszna koncepcja to by jej nie oferowali.

 

Landy-70-cover-MAIN.jpg

 

 

 

Cytat

Cały czas mam dylemat, czy to auto całkowicie wyremontować i sobie zostawić, czy sprzedać i kupić nowe Disco jako wyprawowe. 

 

Nowe? Ja bym chyba aż tak odważny nie był. Jako wyprawowe wziąłbym może LC ale Prado. Albo Gladiatora, jeśli lubisz przepłacać - ale skoro myślisz o nowym Disco to chyba lubisz.

;]

 

 

Cytat

Dlaczego X5? Chcieliśmy Range Rovera ale diler, u którego kupowaliśmy wcześniejsze auta, zobaczył że podjechaliśmy oglądać X5 właśnie testowym Rangem, dał warunki przy których nie było się nad czym zastanawiać. 

 

RR Sport chyba może z X5 konkurować ceną. Bo z tego co ja widzę to cena "dużego" RR odjechała w kosmos.

8]

 

Cytat

Toyota jest bezpłciowa zupełnie a dodatkowo Land Cruiser prowadzi się dramatycznie na asfalcie. 

 

:ok:

 

 

Cytat

Może następny będzie RR, może Disco V. X5 jest super samochodem ale brakuje mi tego... tego czegoś. 

 

Ja odkryłem, że Jag ma mały bagażnik: niby 650l ale nie da się tego powiększyć do dachu bo ten dach tam jest ścięty jak w jakiejś X6 - tego na pierwszy rzut oka nie widać ale po otwarciu klapy jest zdziwienie, że ona pod takim kątem a zawiasy praktycznie nad zagłówkami tylnych siedzeń.

 

Patrzę więc na nowego Discovery i jak na razie to poza trochę kontrowersyjną stylistyką to auto nie ma dla mnie wad. Cenowo jest też nieźle - prawie 30k taniej od porównywalnego Defendera (który przy moim użytkowaniu auta i tak byłby przerostem formy nad treścią). Coraz mocniejszy kandydat na kolejne auto.

:ok:

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

RR Sport chyba może z X5 konkurować ceną. Bo z tego co ja widzę to cena "dużego" RR odjechała w kosmos.

 

Tak, to był RR sport. W stronę dużego Range'a nawet nie spoglądam. ;)

 

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

Patrzę więc na nowego Discovery i jak na razie to poza trochę kontrowersyjną stylistyką to auto nie ma dla mnie wad. Cenowo jest też nieźle - prawie 30k taniej od porównywalnego Defendera (który przy moim użytkowaniu auta i tak byłby przerostem formy nad treścią). Coraz mocniejszy kandydat na kolejne auto.

 

Disco V jest super gdyby nie ten dramatyczny tył... 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chojny napisał:

Tak, to był RR sport. W stronę dużego Range'a nawet nie spoglądam. ;)

 

:ok:

 

1 minutę temu, chojny napisał:

Disco V jest super gdyby nie ten dramatyczny tył... 

 

Ja to będę oglądał od środka. No i w sumie ja mam wprawę w kupowaniu brzydkich aut (te Jagi to tylko wyjątek).

:hehe:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.