Skocz do zawartości

Merida Matts. Młodemu amor zesztywnial


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Na górze lagi uszczelnione na dole po śrubie imbusowej. Po wykręceniu śruby sucho. Tam powinien być jakiś olej w środku? Po zaświeceniu wydaje mi się że widzę sprężynę w srodku.

popsikalem jakimś WD od dołu i od góry ale stoi.

Ktoś podrzuci jakiś filmik jak to przywrócić do życia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Fili_P said:

 

Jak w temacie.

Na górze lagi uszczelnione na dole po śrubie imbusowej. Po wykręceniu śruby sucho. Tam powinien być jakiś olej w środku? Po zaświeceniu wydaje mi się że widzę sprężynę w srodku.

popsikalem jakimś WD od dołu i od góry ale stoi.

Ktoś podrzuci jakiś filmik jak to przywrócić do życia?

 

 

Ale jaki to model amortyzatora? Bo sam model roweru to nic tutaj nie mowi. Jak jakis niedrogi to na 99.99% tam nic wiecej niz sprezyny raczej nie bedzie.

Trzeba by to wszystko rozmontowac, wyczyscic, przesmarpac i poskaldac do kupy. A i tak efekt bedzie pewnie kiepski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale jaki to model amortyzatora? Bo sam model roweru to nic tutaj nie mowi. Jak jakis niedrogi to na 99.99% tam nic wiecej niz sprezyny raczej nie bedzie.
Trzeba by to wszystko rozmontowac, wyczyscic, przesmarpac i poskaldac do kupy. A i tak efekt bedzie pewnie kiepski.
Zapewne jest to jakiś najprostszy najbardziej popularny - potem zejdę zrobię fotkę.

Chodzi mi o to właśnie jak takie zwykłe ( prawdopodobnie po prostu sprężynowe) się rozbiera, czyści ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, Fili_P said:

Zapewne jest to jakiś najprostszy najbardziej popularny - potem zejdę zrobię fotkę.

Chodzi mi o to właśnie jak takie zwykłe ( prawdopodobnie po prostu sprężynowe) się rozbiera, czyści ...

 

Poszukaj na YT, mysle ze bedzie jakis manual...

Pewnie trzeba od spodu te imbusy wykrecic i wtedy moze wyjac lagi.

A nie wystarczy dobrze zlac WD-40 od gory i pozniej rozruszac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Poszukaj na YT, mysle ze bedzie jakis manual...
Pewnie trzeba od spodu te imbusy wykrecic i wtedy moze wyjac lagi.
A nie wystarczy dobrze zlac WD-40 od gory i pozniej rozruszac?
Nie pomogło ... Ani od góry ani od dołu :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 4/26/2021 at 3:08 PM, Fili_P said:

Nie pomogło ... Ani od góry ani od dołu 😞

Spróbuj mu wymienić na widelec sztywny. Rower zyskuje nowe oblicze. Tylko patrz na wysokość, żeby nie zmienić geometrii roweru.

https://sklep.mossopolska.pl/12-widelce

https://ctbike.pl/rst-rigid-fork-widelec-rowerowy-sztywny-crossowy-czarny.html

https://ctbike.pl/force-mtb-widelec-26-aluminiowy-disc-czarny-mat.html

 

To przykłady. Trzeba uwzględnić wielkość koła, rodzaj hamulców, średnicę rury sterowej oraz typ sterów (czy rura rozszerza się ku dołowi, czy ma stałą średnicę na całej długości). Zysk to o jakieś 1-1.5 kg lżejszy rower. Amortyzacji raczej nie tracisz, bo przy zesztywniałym amorze ona i tak niewiele daje.

Przed zakupami lepiej dopytaj na stosownym kąciku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po ptakach. Ale dzieki. Dwa dni dłubania. Szlifowanie, cynkowanko z bateryjki AA, smarowano i.... ( No nie powiem że jak nowy- bo sprężyny trochę już zmęczone i widać E skok już nie ten i odbicie) ale działa.

Swoją drogą nie wiem co ten gowniak z tym rowerem robił. Gdybym go nie znał to podejrzewałbym. Ze specjalnie znalazł jakieś torfowisko lessowe utopił w nim na tydzień amor i potem dał tatusiowi do naprawy

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Fili_P napisał:

Swoją drogą nie wiem co ten gowniak z tym rowerem robił. Gdybym go nie znał to podejrzewałbym. Ze specjalnie znalazł jakieś torfowisko lessowe utopił w nim na tydzień amor i potem dał tatusiowi do naprawy
 

 

Jak jeździłem dość hardcorowo na sprężynie to za chiny nie umiałem jej zabić. Za to na olejowym foxie uziemiłem go przy próbie opuszczenia ciśnienia na lżejsze górki ;l W efekcie przejechałem 30 km po górach trzymając środek ciężkości na tylnym kole żeby goleni nie zabić, amor po serwisie działa do dziś, ale tamtego wyjazdu do końća życia nie zapomne rotfl Dziecko się uczy, wszystko jest możliwe ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.