Skocz do zawartości

Budżet 50 tysi i co dalej?


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Fili_P napisał:

A nowa Scala w jakimś 50/50:36czy tam innej kombinacji w tej chwili auto cię wyniesie mniej a raty kredytu "spłaca się same)
Szwagier też rozglądał się za używka. Spora wpłata dobra cena za kijankę w rozliczeniu ( już te nie młoda)+ z jakimś psim oprocentowaniem+ pakiet przeglądów za chyba 600plnow na trzy lata i policzył pokalkulowal i wyjechał nowa scala 1,0-115KM
Zadowolony.

 

Jaka wersja i cena do odbioru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wujek napisał:

Znajomy w 2017 kupil jakos ponizej 90k nowke :phi: Kto to kupi za takie pieniadze? 

Ten kto ma kupić ten kupi, wybór jest żaden, bo wszystko poszło do góry.

2017 jest wspomnieniem. Nie pamiętam dokładnie kiedy, ale może w tamtych okolicach czytałem tutaj, że za 120k najbardziej opłaca się wziąć Superba. A w 2021 walczę o to, żeby zmieścić się w 100k za crossovera segmentu B. Taki lajf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Fili_P napisał:

A nowa Scala w jakimś 50/50:36czy tam innej kombinacji w tej chwili auto cię wyniesie mniej a raty kredytu "spłaca się same)
Szwagier też rozglądał się za używka. Spora wpłata dobra cena za kijankę w rozliczeniu ( już te nie młoda)+ z jakimś psim oprocentowaniem+ pakiet przeglądów za chyba 600plnow na trzy lata i policzył pokalkulowal i wyjechał nowa scala 1,0-115KM
Zadowolony. Do tego nówka.Kawal auta w sumie.sensowne spalanie z tego co ludzie raportują... Może poza mocniejszym silnikiem to nie ma się do czego przyczepić w zasadzie

takie pomysły też mi przechodzą przez myśl, przy czym nie mam kompletnie zaufania do silnika 1.0...

muszę zobaczyć co tam jeszcze wkładają pod maskę

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2021 o 13:54, Maciej__ napisał:

 

jak civic to tylko hatchback

kombi jest po prostu brzydkie (przynajmniej dla mnie)

ceny nie skomentuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bb_maciek napisał:

takie pomysły też mi przechodzą przez myśl, przy czym nie mam kompletnie zaufania do silnika 1.0...

muszę zobaczyć co tam jeszcze wkładają pod maskę

 

Jeździsz hondą z wolnossącym 2.0? Sugerowałbym odejście od pomysłu wsiadania do 1.0T w większym aucie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, komor napisał:

 

Jeździsz hondą z wolnossącym 2.0? Sugerowałbym odejście od pomysłu wsiadania do 1.0T w większym aucie ;]

 

To byś sie zdzwił bo takim 1.0 z momentem od 2000rpm jezdzi się przyjemniej jak VTEC którego trzeba piłować by zaczał jechac.

Takie wolnossące 2.0 pewnie nawet w najwiekszym piku momentu nie ma tych 200Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To byś sie zdzwił bo takim 1.0 z momentem od 2000rpm jezdzi się przyjemniej jak VTEC którego trzeba piłować by zaczał jechac.
Takie wolnossące 2.0 pewnie nawet w najwiekszym piku momentu nie ma tych 200Nm...

Po to masz VTEC żeby nie piłować.
Bardziej to jest kwestia skrzyni.

Mialem kiedys na zastepczaka Rapida z DSG z 1.0 chyba i szko to jak GTI.

Wiec odziellmy tyłkohamownię od osiagow papierowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czachabrava napisał:

 

To byś sie zdzwił bo takim 1.0 z momentem od 2000rpm jezdzi się przyjemniej jak VTEC którego trzeba piłować by zaczał jechac.

Takie wolnossące 2.0 pewnie nawet w najwiekszym piku momentu nie ma tych 200Nm...

 

Zgodnie z przysłowiem, "dużą pojemność można zastąpić większa pojemnością" czy jakoś tak.

Nie powiesz mi chyba, że rosły kompakt Octavia 1.0 TSI będzie równie dynamiczna co 1.4 TSI, gdzie o większych silnikach nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, komor napisał:

 

Zgodnie z przysłowiem, "dużą pojemność można zastąpić większa pojemnością" czy jakoś tak.

Nie powiesz mi chyba, że rosły kompakt Octavia 1.0 TSI będzie równie dynamiczna co 1.4 TSI, gdzie o większych silnikach nie wspomnę.

Porownanie jest 1.0turbo vs 2.0 wolnossak.I tutaj mozna sie zdziwic.

Sam mam niewysilone 1.2TSI 105KM i jezdzi to lepiej niz fordowskie 1.8 125KM.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/25/2021 at 1:06 PM, Chalek said:

Powariowali 

 

Jak chcesz leona z dsg to trzeba prawie 80k... Za używkę..

Jesli kolega pisze tu że akceptuje rocznik 2014 to może nie aż tak, ale z 60k za krajowy z czystą historią i niezajeżdżony, to na pewno.

Mój poprzedni Leon (ST FR 1.8 TSI z DSG) z 2016, z kilkoma dołozonymi pakietami, na koniec umowy leasingu w zeszłym roku (auto miało wówczas 4 lata), był wyceniany na 69900 zł. 

 

@bb_maciekJa polecam Ci Leona - będę stronniczy ;) . Przez 4 lata jeździłem LeonemST z 1.8 i było to bardzo dobre i rozsądne auto (koszt zakupu, koszty utrzymania) . Nim kupiłem, jeździłem testowo też Mazdą 3, Civiciem kombi, Octavią. Nie podeszły mi wówczas. 

W zeszłym roku, po zakończeniu leasingu, szukałem po rynku czegoś nowego na użytek prywatny i okazało się, że nic mi bardziej nie podchodzi niż Leon (tym razem wziąłem Cuprę).

Bardzo udany i dość bezproblemowy model. W Twoim budżecie możesz szukać 1.4 TSI 140/150 KM 2014-2015 rok. 1.4 TSI w Leonie przy regularnym serwisowaniu są bezproblemowe, a do tego to pali to to jak diesel. Jeśli byś się zdecydował na model, to na grupie na FB poświęconej modelowi nie ma dnia bez ogłoszenia.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komor napisał:

 

Zgodnie z przysłowiem, "dużą pojemność można zastąpić większa pojemnością" czy jakoś tak.

Nie powiesz mi chyba, że rosły kompakt Octavia 1.0 TSI będzie równie dynamiczna co 1.4 TSI, gdzie o większych silnikach nie wspomnę.

 

Litrówka jest o sekundę wolniejsza do setki. Czy dużo, czy mało, każdy ocenia sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, komor napisał:

 

Zgodnie z przysłowiem, "dużą pojemność można zastąpić większa pojemnością" czy jakoś tak.

Nie powiesz mi chyba, że rosły kompakt Octavia 1.0 TSI będzie równie dynamiczna co 1.4 TSI, gdzie o większych silnikach nie wspomnę.

 

Ale przeciez porownanie bylo z wolnossacym 2.0. I taka octavia z 1.0 ma 200Nm od 2000rpm przy wadze 1200kg. Accord 190Nm przy wiekszej wadze i 4000rpm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, czachabrava said:

 

To byś sie zdzwił bo takim 1.0 z momentem od 2000rpm jezdzi się przyjemniej jak VTEC którego trzeba piłować by zaczał jechac.

Takie wolnossące 2.0 pewnie nawet w najwiekszym piku momentu nie ma tych 200Nm...

ale ma 155 kucykow, i jak potrzeba cos ostrzej wyprzedzic, to 1.0 tsi "nas nie dogoniat"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, czachabrava napisał:

 

Jestes tego pewien? Bo jak jezdzilem V-TEC to dopiero czuc bylo jego dzialanie powyzej 4000rpm...

 

Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak V-TEC 🤪 Każdy Hondziarz cie ukrzyżuje 👿

 

Nawet miałem kilka Hond.

Oczywiście, ze moc się bierze z obrotów wiec cieżko, żebyś miał 150 KM przy 2000 obr/min

Ale o co pytasz?

 

Czy da się normalnie [bez zamulania] jeździć autem które ma 130-150 KM i nie ma turbo ? Tak.

Czy przyjemniej jest jeździc autem, które ma 1.0 i 130-150 KM i ma turbo? Tak.

 

Cena która płacisz za opcję 2 to trwałość, łatwość odsprzedazy starszego auta, awaryjność.

 

 

Przy zakupie samochodu IMO powinieneś się kierować przede wszystkim kosztami <> ilość km które przejeżdżasz.

Ile auto spali?

Jaki jest spadek wartości  / odsprzedawalność?

Czy da się założyć gaz? [Jak lubisz/ musisz]

Ile bedzie kosztował serwis? [Jak auto jeżdzi na 18" to zapłacisz więcej za opony niż za 16"]

Na jak długo kupujesz auto?

Czy auto jest rozwojowe? [Masz dzieci ? Duże? / Małe? / Dorosłe?, Będziesz miał dzieci? Kto jeżdzi na codzień? Czy wozisz osoby starsze? / wozisz coś a'la pralka ?]

Czy auto nie będzie za stare do AC? [Jeżeli musisz mieć]

Czy możesz sobie pozwolić na kilkudniową naprawę  / przestój ?

Czy masz pieniądze na ew. naprawę używki? [Teraz remont czy naprawa silnika to jest ~ 10 tys (oreintacyjnie - żeby ci nie opowiadali bajek, że silników 3 strony na Allegro po 1200 zł ☠️]

 

Tak mi się napisało 🙂

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gregoryj napisał:

ale ma 155 kucykow, i jak potrzeba cos ostrzej wyprzedzic, to 1.0 tsi "nas nie dogoniat"

Ale piszemy o aucie dla rodziny. Tutaj chodzilo o to, ze przesiadajac sie z 2.0 wolnossacej hondy nie straci zbytnio na osiagach. Wiadomo, ze przy wyzszych predkosciach 1.0 spuchnie wzgledem takiej hondy. Ale jezdzac z rodzina i majac rozne sytuacje na drodze wole skorzystac z elastycznosci turbo jak redukowac z 5 na 3 i ogien w podloge by wkrecic szybko na obroty. I gdyby jednak stwierdzil po czasie, ze mocy jest za malo to wystarczy stage 1 w okolice 135KM i 240Nm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2021 o 13:06, Chalek napisał:

Powariowali 

 

Jak chcesz leona z dsg to trzeba prawie 80k... Za używkę..

Też tak sądzę, prawie dwa lata temu za nowego leona dsg dałem 91k, dziś teoretycznie wywoławczą mógłbym dać podobną... ;) 

 

Do autora, szedłbym w VAGa, ew. Honda Civic

Edytowane przez siwyyy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spad napisał:

 

Litrówka jest o sekundę wolniejsza do setki. Czy dużo, czy mało, każdy ocenia sam. 

 

Czas do setki to jedno, na co dzień ważniejsze jest zachowanie 60-100, 80-120 itp. I zestopniowanie skrzyni biegów (w VAGU chyba 6tka jest długa)

No i jaki wpływ na dynamikę (i spalanie) będzie miało np. wsadzenie na pokład 4 osób, bagaży i boksa z nartami czy rowerów.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Majkiel said:

No i jaki wpływ na dynamikę (i spalanie) będzie miało np. wsadzenie na pokład 4 osób, bagaży i boksa z nartami czy rowerów.

 

Zeby bylo bardziej dramatycznie to mzoe jeszcze warto dodac przyczepe kempingowa albo lawetedo kompletu? :hehe:

 

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zeby bylo bardziej dramatycznie to mzoe jeszcze warto dodac przyczepe kempingowa albo lawetedo kompletu? :hehe:

 


Dokładnie tak. Część osób kupując auto przedstawia jakieś ekstremalne założenia które BYĆ MOŻE będą wykorzystane maksymalnie 10 dni w roku.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, czachabrava said:

Ale piszemy o aucie dla rodziny. Tutaj chodzilo o to, ze przesiadajac sie z 2.0 wolnossacej hondy nie straci zbytnio na osiagach. Wiadomo, ze przy wyzszych predkosciach 1.0 spuchnie wzgledem takiej hondy. Ale jezdzac z rodzina i majac rozne sytuacje na drodze wole skorzystac z elastycznosci turbo jak redukowac z 5 na 3 i ogien w podloge by wkrecic szybko na obroty. I gdyby jednak stwierdzil po czasie, ze mocy jest za malo to wystarczy stage 1 w okolice 135KM i 240Nm. 

a to pewnie, 115 kuca i 200 niutkow, ktore kiedys jeszcze mozna cos czipsnac, to az nadto dla zwyklego uzytkownika turbobenzyny.

 

a ja to np lubie zredukowac i gaz w podloge az do 7 tys obrotow. niewazne czy z rodzina czy sam. czy w duzym kombi czy malym hatchbacku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.