Jump to content

Akcesoria do nowego auta i kwestia fabryki


Seth
 Share

Recommended Posts

Konfigurując Nissana z fabryki zaznaczyłem, że chcę do niego hak i chlapacze. Sprzedawca stwierdził, że akcesoria to oni montują na miejscu. Trochę dziwne, ale dodał mi jeszcze ceny za sam montaż. I tutaj jest mój kompletny brak zrozumienia. Po pierwsze, że samochód nie może wyjechać z fabryki z hakiem i chlapaczami. Ale przede wszystkim, że jeszcze mam ekstra płacić za ich dodanie.

 

Czy to jest normalna procedura (nie tyle Nissana, ile ogólnie producentów samochodów) i jak zawsze to ja jestem dziwny? Oczywiście BOK Nissana nie ma pojęcia, nie zajmują się tak przyziemnymi sprawami.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Seth napisał:

Konfigurując Nissana z fabryki zaznaczyłem, że chcę do niego hak i chlapacze. Sprzedawca stwierdził, że akcesoria to oni montują na miejscu. Trochę dziwne, ale dodał mi jeszcze ceny za sam montaż. I tutaj jest mój kompletny brak zrozumienia. Po pierwsze, że samochód nie może wyjechać z fabryki z hakiem i chlapaczami. Ale przede wszystkim, że jeszcze mam ekstra płacić za ich dodanie.

 

Czy to jest normalna procedura (nie tyle Nissana, ile ogólnie producentów samochodów) i jak zawsze to ja jestem dziwny? Oczywiście BOK Nissana nie ma pojęcia, nie zajmują się tak przyziemnymi sprawami.

 

Jedni producenci daj możliwość dołożenia haka fabrycznego, inni dokładają w serwisach.

Japończycy są z tego znani, toyota - bierzesz pakiet dodatkowy z cennika, który jest dokładany w serwisie.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Seth said:

Konfigurując Nissana z fabryki zaznaczyłem, że chcę do niego hak i chlapacze. Sprzedawca stwierdził, że akcesoria to oni montują na miejscu. Trochę dziwne, ale dodał mi jeszcze ceny za sam montaż. I tutaj jest mój kompletny brak zrozumienia. Po pierwsze, że samochód nie może wyjechać z fabryki z hakiem i chlapaczami. Ale przede wszystkim, że jeszcze mam ekstra płacić za ich dodanie.

 

Czy to jest normalna procedura (nie tyle Nissana, ile ogólnie producentów samochodów) i jak zawsze to ja jestem dziwny? Oczywiście BOK Nissana nie ma pojęcia, nie zajmują się tak przyziemnymi sprawami.

 

To wszystko zalezy od producenta... Japonczycy sa niestety pod tym wzgledem uposledzeni ;]

Wiekszosc aut jest wstepnie skonfigurowana i mozesz wybierac z kilku dodatkowych pakietow...

Jesli hak nie jest w zadnym pakiecie to tak jak bys przejachal sobie z ulicy zamontowac ;)

W Mazdzie jest podobnie, fabryczny hak w ogole nie wystepuje i dokladaja juz na miejscu np Steinhoffa za chore pieniadze.

Co do oplaty za montaz to pozostaja negocjacje, zeby zrobili to w ramach ceny :ok: 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, komor said:

 

Jedni producenci daj możliwość dołożenia haka fabrycznego, inni dokładają w serwisach.

Japończycy są z tego znani, toyota - bierzesz pakiet dodatkowy z cennika, który jest dokładany w serwisie.

 

Czujniki parkowania w Toyocie + wlacznik na desce rodem ze 126p :hehe:

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, Seth napisał:

Czy to jest normalna procedura (nie tyle Nissana, ile ogólnie producentów samochodów) i jak zawsze to ja jestem dziwny?

Raczej dziwny... Zwykle jest do wyboru jeden lub kilka modeli haków w ofercie wyposażenia dodatkowego i jest to montowane w ASO. Chlapacze również. Za montaż wyposażenia dodatkowego pobierana jest opłata- taka sama jakbyś przyjechał tym samochodem kiedyś później, już po zakupie. Przy zakupie samochodu można najwyżej negocjować te ceny.

Fabryka nie zajmuje się takimi indywidualnymi pierdołami, no chyba, że taki hak czy chlapacze występują od razu w jakimś fabrycznym pakiecie wyposażenia.

Edited by Wasylek
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Seth napisał:

Konfigurując Nissana z fabryki zaznaczyłem, że chcę do niego hak i chlapacze. Sprzedawca stwierdził, że akcesoria to oni montują na miejscu. Trochę dziwne, ale dodał mi jeszcze ceny za sam montaż. I tutaj jest mój kompletny brak zrozumienia. Po pierwsze, że samochód nie może wyjechać z fabryki z hakiem i chlapaczami. Ale przede wszystkim, że jeszcze mam ekstra płacić za ich dodanie.

 

Czy to jest normalna procedura (nie tyle Nissana, ile ogólnie producentów samochodów) i jak zawsze to ja jestem dziwny? Oczywiście BOK Nissana nie ma pojęcia, nie zajmują się tak przyziemnymi sprawami.

 

w QQ dokładali mi hak na miejscu w ASO. 

 

Link to comment
Share on other sites

To jest właśnie różnica Azja vs Europa :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 
Jedni producenci daj możliwość dołożenia haka fabrycznego, inni dokładają w serwisach.
Japończycy są z tego znani, toyota - bierzesz pakiet dodatkowy z cennika, który jest dokładany w serwisie.
Chyba że kupiłeś nowe Camry
Brak możliwości montażu haka i bagażnika dachowego - tako rzecze homologacja

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • shocked 2
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Marko33 napisał:

Chyba że kupiłeś nowe Camry
Brak możliwości montażu haka i bagażnika dachowego - tako rzecze homologacja emoji17.png

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

W Auris Hybrid też nie można było haka. Chciałem kupić i zamontować żeby jakoś rowery wozić i nie było takiej opcji bo Toyota nie postarała się przy homologacji. 

Link to comment
Share on other sites

W Auris Hybrid też nie można było haka. Chciałem kupić i zamontować żeby jakoś rowery wozić i nie było takiej opcji bo Toyota nie postarała się przy homologacji. 
A ja mam Aurisa Hybrid i hak pod rowery ale przyczepy tym ciągać nie mogę.
Montowane w ASO

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Marko33 napisał:

A ja mam Aurisa Hybrid i hak pod rowery ale przyczepy tym ciągać nie mogę.
Montowane w ASO

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Bo te hybrydy w mniejszych autach, to bzdura w temacie ciągnięcia przyczepy. Dają radę przyczepie lekkiej, ale już kempingowej nie. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, MARS napisał:

Bo te hybrydy w mniejszych autach, to bzdura w temacie ciągnięcia przyczepy. Dają radę przyczepie lekkiej, ale już kempingowej nie. 

Rav4 Hybryda ma na haku 1650kg więc jakąś tam popierdułkę mogą holować. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, lucash napisał:

W Auris Hybrid też nie można było haka. Chciałem kupić i zamontować żeby jakoś rowery wozić i nie było takiej opcji bo Toyota nie postarała się przy homologacji. 

 

Jeżeli montujesz hak pod rowery jako rodzaj uchwytu to możesz zamontować, nawet jak homologacja nie dopuszcza. Po prostu nie legalizujesz haka i nie ciągniesz przyczep. Ale bagażnik z rowerami możesz wozić. Podobnie jest w Up!, homologacji nie ma, ale haki kupisz do auta. Tylko jest zaznaczone, że do platform rowerowych a nie przyczep. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.04.2021 o 09:45, Seth napisał:

Konfigurując Nissana z fabryki zaznaczyłem, że chcę do niego hak i chlapacze. Sprzedawca stwierdził, że akcesoria to oni montują na miejscu. Trochę dziwne, ale dodał mi jeszcze ceny za sam montaż. I tutaj jest mój kompletny brak zrozumienia. Po pierwsze, że samochód nie może wyjechać z fabryki z hakiem i chlapaczami. Ale przede wszystkim, że jeszcze mam ekstra płacić za ich dodanie.

 

Czy to jest normalna procedura (nie tyle Nissana, ile ogólnie producentów samochodów) i jak zawsze to ja jestem dziwny? Oczywiście BOK Nissana nie ma pojęcia, nie zajmują się tak przyziemnymi sprawami.

 

juz padło, ale potwierdze. Konfiguracja japonczyka z fabryki nie dziala tak, ze w fabryce go zrobia z tym co chcesz. Czesc wyposazenia dodatkowego w japoncach jest montowana poza fabryką - czasem u dealera a czasem jeszcze zanim auto dotrze do dealera. W Toyocie np pod Mszczonowem montuja czesc dodatkow. Honda ma swoja miejscowke w Holandii albo Belgii (np swego czasu byla oferta Civica z akcesoryjna skora w dwoch kolorach do wyboru - ze Swindon auto wyjezdzalo z normalnym srodkiem a cala operacja miala miejsce wlasnie w tym punkcie posrednim). I o ile rozumiem podawanie ceny za montaz jak przyjedziesz autem, ktore juz masz i zechesz chlapacze i hak. Ale przy zamowieniu nowego powinni to jakos inaczej liczyc, nawet jak sami to montuja w ASO po przyjezdzie auta

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Filipfm napisał:

I o ile rozumiem podawanie ceny za montaz jak przyjedziesz autem, ktore juz masz i zechesz chlapacze i hak. Ale przy zamowieniu nowego powinni to jakos inaczej liczyc, nawet jak sami to montuja w ASO po przyjezdzie auta

Otóż to, dokładnie taki jest również mój tok myślenia.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, spad napisał:

 

Jeżeli montujesz hak pod rowery jako rodzaj uchwytu to możesz zamontować, nawet jak homologacja nie dopuszcza. Po prostu nie legalizujesz haka i nie ciągniesz przyczep. Ale bagażnik z rowerami możesz wozić. Podobnie jest w Up!, homologacji nie ma, ale haki kupisz do auta. Tylko jest zaznaczone, że do platform rowerowych a nie przyczep. 

No właśnie sprawdziłem w Skodzinie i mam 0 wpisane przy przyczepkach, myślałem że to może z racji napędu (EV) nie chciało im się tego homologować, ale z tego co piszesz, to ogólnie te auta nie mogą mieć haków do przyczepek. Pomijając oczywiście sensowność takiego rozwiązania :).

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sherif napisał:

No właśnie sprawdziłem w Skodzinie i mam 0 wpisane przy przyczepkach, myślałem że to może z racji napędu (EV) nie chciało im się tego homologować, ale z tego co piszesz, to ogólnie te auta nie mogą mieć haków do przyczepek. Pomijając oczywiście sensowność takiego rozwiązania :).

Jeśli się nie mylę to od tego roku wszystkie VAGi mają 0kg jeśli nie zamówisz fabrycznego haka lub "przystosowanie pod hak". 

 

Nie wiem ile w tym prawdy ale może ktoś potwierdzi. 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Danielpoz. napisał:

Jeśli się nie mylę to od tego roku wszystkie VAGi mają 0kg jeśli nie zamówisz fabrycznego haka lub "przystosowanie pod hak". 

 

Nie wiem ile w tym prawdy ale może ktoś potwierdzi. 

Dobrze, że nie na abo miesięczny :phi:.

Przy okazji wertowania papierów znalazłem info o tym o czym straszyli na YT, czyli że auto posiada "czarną skrzynkę" zapisującą parametry jazdy .. a to mała Skoda.

Link to comment
Share on other sites

Pracuje w ASO 3 marek, we wszystkich hak jest oferowany jako akcesorium. Brak możliwości montażu na etapie produkcji. W większości koncernów normalna sprawa. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, spad napisał:

 

Jeżeli montujesz hak pod rowery jako rodzaj uchwytu to możesz zamontować, nawet jak homologacja nie dopuszcza. Po prostu nie legalizujesz haka i nie ciągniesz przyczep. Ale bagażnik z rowerami możesz wozić. Podobnie jest w Up!, homologacji nie ma, ale haki kupisz do auta. Tylko jest zaznaczone, że do platform rowerowych a nie przyczep. 

Oooo! Akurat handlowiec w Toyocie tematu nie pociągnął bo byłem bliski kupienia brzydkiego wtedy auta ;) Jak powiedział że lipa z hakiem to ja odpuściłem pomimo że wspominałem o platformie na rowery. 

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, SebeKK napisał:

Pracuje w ASO 3 marek, we wszystkich hak jest oferowany jako akcesorium. Brak możliwości montażu na etapie produkcji. W większości koncernów normalna sprawa. 

Ford zamontował w fabryce👍

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Filipfm napisał:

Czesc wyposazenia dodatkowego w japoncach jest montowana poza fabryką - czasem u dealera a czasem jeszcze zanim auto dotrze do dealera.

Nissan/ Renault/ Dacia - wszędzie analogiczne zasady co do "dodatków".

 

23 godziny temu, Filipfm napisał:

Ale przy zamowieniu nowego powinni to jakos inaczej liczyc, nawet jak sami to montuja w ASO po przyjezdzie auta

Czasami działa to wręcz odwrotnie- np. po zakupie auta Renault przyznawał vouchery na akcesoria dodatkowe (kwotowe- przykładowo na 1000zł) i z takim voucherem w ciągu np. miesiąca można było mieć taki hak czy chlapacze za darmo, choć za ich montaż w ASO już się normalnie płaciło. Ale vouchery pojawiały się np. 2 tygodnie po zakupie samochodu i nie dało się z tego skorzystać na etapie zamawiania czy odbioru.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Wasylek napisał:

Nissan/ Renault/ Dacia - wszędzie analogiczne zasady co do "dodatków".

 

Czasami działa to wręcz odwrotnie- np. po zakupie auta Renault przyznawał vouchery na akcesoria dodatkowe (kwotowe- przykładowo na 1000zł) i z takim voucherem w ciągu np. miesiąca można było mieć taki hak czy chlapacze za darmo, choć za ich montaż w ASO już się normalnie płaciło. Ale vouchery pojawiały się np. 2 tygodnie po zakupie samochodu i nie dało się z tego skorzystać na etapie zamawiania czy odbioru.

 

Jeszcze mogliby do vouchera dodac papierek bo lodach ekipy ;)  i klienci byliby wniebowzieci za takie ułatwienia

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Wasylek napisał:

Nissan/ Renault/ Dacia - wszędzie analogiczne zasady co do "dodatków".

 

Czasami działa to wręcz odwrotnie- np. po zakupie auta Renault przyznawał vouchery na akcesoria dodatkowe (kwotowe- przykładowo na 1000zł) i z takim voucherem w ciągu np. miesiąca można było mieć taki hak czy chlapacze za darmo, choć za ich montaż w ASO już się normalnie płaciło. Ale vouchery pojawiały się np. 2 tygodnie po zakupie samochodu i nie dało się z tego skorzystać na etapie zamawiania czy odbioru.

Z Dacią nie miałem kłopotu, zamawiane u dealera, montowane u dealera, cena niższa niż cennik licząc montaż. 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Danielpoz. napisał:

Ford zamontował w fabryce👍

Podobnie jak te elektrycznie chowane jak np w Audi. W VAGu też pamiętam były takie opcje w konfiguratorze.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sherif napisał:

Podobnie jak te elektrycznie chowane jak np w Audi. W VAGu też pamiętam były takie opcje w konfiguratorze.

 

VAG ma w konfiguracji i montowane fabrycznie. W Oplu fabrycznie był bagażnik na rowery chowany w zderzaku. Świetna sprawa jak ktoś nie potrzebował ciągnąć przyczep a platforma zawsze była w aucie. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.04.2021 o 06:16, Danielpoz. napisał:

Rav4 Hybryda ma na haku 1650kg więc jakąś tam popierdułkę mogą holować. 

Napisałem "w mniejszych autach". 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Danielpoz. napisał:

RAV4 to wielkość Corolli czyli małe auto. 

No cóż, jeździłem CHR i odnosiłem się do takiej wielkości aut. W salonie stała Ravka i wg mnie jest to duże auto. 

Link to comment
Share on other sites

Podobnie jak te elektrycznie chowane jak np w Audi. W VAGu też pamiętam były takie opcje w konfiguratorze.
Idealne rozwiązanie, guzki, hop i jest. Bez klekania i wkladania doczepianego
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.04.2021 o 08:44, spad napisał:

 

Jeżeli montujesz hak pod rowery jako rodzaj uchwytu to możesz zamontować, nawet jak homologacja nie dopuszcza. Po prostu nie legalizujesz haka i nie ciągniesz przyczep. Ale bagażnik z rowerami możesz wozić. Podobnie jest w Up!, homologacji nie ma, ale haki kupisz do auta. Tylko jest zaznaczone, że do platform rowerowych a nie przyczep. 

Na przeglądzie się nie czepią?

IMHO diagnostę nie obchodzi do czego jest hak. Jest, to ma być wbity do DR.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DamU said:

Na przeglądzie się nie czepią?

IMHO diagnostę nie obchodzi do czego jest hak. Jest, to ma być wbity do DR.

Właśnie, przepisy PL nie rozpoznają haka, hak to hak. :hmm:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.04.2021 o 08:44, spad napisał:

 

Jeżeli montujesz hak pod rowery jako rodzaj uchwytu to możesz zamontować, nawet jak homologacja nie dopuszcza. Po prostu nie legalizujesz haka i nie ciągniesz przyczep. Ale bagażnik z rowerami możesz wozić. Podobnie jest w Up!, homologacji nie ma, ale haki kupisz do auta. Tylko jest zaznaczone, że do platform rowerowych a nie przyczep. 

A jak udowodnię że nie ciągnę przyczep? Co w razie kolizji i ubezpieczycielem, który mi powie, że mam hak mimo braku homologacji? 

Link to comment
Share on other sites

On 4/26/2021 at 5:25 AM, Kiwal said:

To jest właśnie różnica Azja vs Europa :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 


Dla wyjaśnienia - w USA w cenniku są zarówno „factory options” jak i “dealer installed options” - teoretycznie możesz sobie skonfigurować samochód z jednymi i drugimi i dowiedzieć się jaka jest cena wyjściowa takiej konfiguracji ale praktycznie to wielkiego wyboru nie ma i bierze się to co jest na placu. Hak jest prawie zawsze DIO i zwykle dealerzy są w stanie go zamontować. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/3/2021 at 2:31 PM, MARS said:

No cóż, jeździłem CHR i odnosiłem się do takiej wielkości aut. W salonie stała Ravka i wg mnie jest to duże auto. 


Ciekawe. Wiki mówi ze to pra sama platforma co Camry i Lexus ES:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_New_Global_Architecture#GA-K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.