Skocz do zawartości

Grande punto 1.4 16V szarpanie przy zmianie biegu, przy dodawaniu gazu. Poduszki silnika/skrzyni nowe


artur1792

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest to wina złego operowania sprzęgłem. Jeździłem takim samym autem z tym samym silnikiem i w innym modelu tego nie było. przy około 150 000 km zmieniane sprzęgło (przez handlarza, który kupił je z uszkodzonym sprzęgłem) mechanik później robił jakieś uszczelnienie przy skrzyni bo lekko olej się lał i potwierdził, że sprzęgło jest rzeczywiście nowe. Chwilę później zmieniany tez rozrząd na oryginalny kupiony w ASO. Z silnikiem nie ma żadnych problemów, nie bierze oleju.

 

Zaczęło się od delikatnego szarpania, później coraz mocniejsze.

 

W związku z tym zmieniane były:

- wszystkie poduszki silnika i skrzyni

- świece zapłonowe i cewki podmieniane

- czujnik położenia wału i wałka rozrządu

- czyszczona przepustnica

- przewód odmy

 

Nic nie pomogło. Szarpanie jest na tyle uciążliwe, że nie da się autem normalnie jeździć, bo w momencie którym puszcza się sprzęgło i układ tak jak by się załącza, trzeba zrobić to bardzo powoli i najlepiej lekko dodać gazu żeby nie było żadnego szarpnięcia.

 

Poza tym nic się nie dzieje z autem, nie ma żadnych błędów. Ze skrzynią nie ma żadnych problemów tzn. biegi wchodzą bez problemu, nic nie zgrzyta, nie szumi, lewarek nie lata przy dodawaniu i puszczaniu gazu, biegi nie wypadają itd. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany.

 

U kilku mechaników byłem to powiedzieli, że nie są w stanie tego zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sprzęgłowa i luz na tłumikach drgań skrętnych, ewentualnie luzy na półosiach tzn. na przegubach. U mnie sprzęgło Luk-a wymieniałem po 50kkm, tarcza sprzęgłowa miała większy luz niż ta org. po 190kkm. Obecnie jakość zamienników, jak i nieraz org. części to jest dno i kilometr mułu niewiadomo co montować a marka nie jest już wyznacznikiem jakości.

Edytowane przez steyr
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, artur1792 napisał:

U kilku mechaników byłem to powiedzieli, że nie są w stanie tego zdiagnozować.


To auto ma przepływomierz?

Moze to jest wadliwe.

 

Kiedys mi jakieś auto tak szarpało jak jakieś lewe powietrze do dolotu wpadało. Jakaś rurka była się zsunęła czy coś takiego.

Juz nie pamietam co to za samochód był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaciąga Ci "lewego powietrza"?

Obudowy filtra są w tym modelu wyjątkowo kruche i z czasem pod wpływem temperatury pękają. Zwłaszcza jak ułamane jest któreś mocowanie i plastik przylega do silnika.

Sam mam poklejoną ;)

 

Można się jeszcze przyjrzeć wysprzęglikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kravitz napisał:


To auto ma przepływomierz?

Moze to jest wadliwe.

To benzyna to przepustnica jest, czyszczona była ale widać było, że to nie ona bo nie była bardzo brudna.

 

5 minut temu, Majkiel napisał:

Nie zaciąga Ci "lewego powietrza"?

Obudowy filtra są w tym modelu wyjątkowo kruche i z czasem pod wpływem temperatury pękają. Zwłaszcza jak ułamane jest któreś mocowanie i plastik przylega do silnika.

 

Sprawdzałem, całe są. Jedyne co znalazłem to właśnie sparciały przewód od odmy.

 

11 godzin temu, steyr napisał:

Tarcze sprzęgłowa i luz na tłumikach drgań skrętnych, ewentualnie luzy na półosiach tzn. na przegubach. U mnie sprzęgło Luk-a wymieniałem po 50kkm, tarcza sprzęgłowa miała większy luz niż ta org. po 190kkm. Obecnie jakość zamienników, jak i nieraz org. części to jest dno i kilometr mułu niewiadomo co montować a marka nie jest już wyznacznikiem jakości.

 luz na półosiach też był sprawdzany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem stilo z tym silnikiem i to co mi przychodzi do głowy, to:

"lizak" pod skrzynią, ale z opisu wynika, że wymieniony

przewody do czujnika wału - u mnie po zalaniu strasznie to wariowało

krzyżak przegubu półosi - zaczyna się wibracjami, kończy stukaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, artur1792 napisał:

Sprawdzałem, całe są. Jedyne co znalazłem to właśnie sparciały przewód od odmy.

 

U mnie przy 220kkm i 15-tu latach wygląda jak nowy ;)

A separator odmy nie jest popękany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.