Skocz do zawartości

Renault captur V Toyota corolla


kamileeek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się nad tym autami.

Nowy Captur 1,0 z LPG 100 KM z turbiną a corolla sedan 1.6 132KM bez turbiny docelowo ma być założony gaz rocznik 2020.

Capturem jeździłem, od biedy ten silnik mi wystarcza. Corolla może by się trafiła z automatem, nigdy nie miałem więc nie wiem czy się w to pchać. Ceny podobne okolice 77-80 tysi. Captur ma z tyłu bębny hamulcowe, taka wadę na razie widzę.

Może ktoś doradzi co wybrać?

 

Wysłane z mojego RMX2086 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę od 19.03. Capturem '21 co prawda z silnikiem 1,3 Tce. Co do układu hamulcowego nie widzę zastrzeżeń, daję radę w ekstremalnych miejskich warunkach, gdzie wiadomo, że w każdej chwili ktoś może raptownie zajechać drogę. Na 1400 km, na trasie nikt nie zajechał mi drogi żebym musiał stanąć dęba. Proponuję wersję Intens, to jest na prawdę różnica w wposażeniu nie licząc możliwości doposażenia auta dodatkowymi pakietami w porównaniu z ZENem. Dochdzi też kwestia różnicy w cenach...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Captur jest w rodzinie od 2 lat . 0.9TCE podniesiona moc na 117km i 175Nm , dopiero to zaczyna jechać. Ale do rzeczy . 1.0 tce 100km znajomy ma w Dacia Duster . Jedzie ale mocy brak na wyższych biegach . Z kolei biegi bardzo krótkie. 2-80 ,3-120 ... 4 ponoć 165. Trzeba wachlować biegami. Ale jest dynamicznie. Z kolei na 6 biegu już nie ciągnie wogóle , jedynie pomaga utrzymać żądaną wcześniej prędkość  ( oczywiście przyspiesza też np ze 100km/h ale trwa to sporo np do 140km/h ) . Gazu po mieście pali 8.2-8.5 łagodnie jadąc na trasie codziennej 22km . Tu jest ok . I do miasta też ok , ale na trasie już słabo , chyba że autostrada non stop 130km/h wtedy auto w miarę sapala i nie szukasz pasa   bo lubi już bujać na boki 

 

Co do Toyoty. Nie jeździłem , ale znajomi planowali zakup 1.6 i mega zmienili zdanie . Miejsca tak se . Nie kręcisz na obrotach nie jedzie ... ( Przesiadka z 2.0 diesel 120km). Dołożyli dychę ( 88kola ) i kupili Octavię 4 1.5TSI 150km , mega zadowloeni

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mmaciejosss napisał:

Captur jest w rodzinie od 2 lat . 0.9TCE podniesiona moc na 117km i 175Nm , dopiero to zaczyna jechać. Ale do rzeczy . 1.0 tce 100km znajomy ma w Dacia Duster . Jedzie ale mocy brak na wyższych biegach . Z kolei biegi bardzo krótkie. 2-80 ,3-120 ... 4 ponoć 165. Trzeba wachlować biegami. Ale jest dynamicznie. Z kolei na 6 biegu już nie ciągnie wogóle , jedynie pomaga utrzymać żądaną wcześniej prędkość  ( oczywiście przyspiesza też np ze 100km/h ale trwa to sporo np do 140km/h ) . Gazu po mieście pali 8.2-8.5 łagodnie jadąc na trasie codziennej 22km . Tu jest ok . I do miasta też ok , ale na trasie już słabo , chyba że autostrada non stop 130km/h wtedy auto w miarę sapala i nie szukasz pasa   bo lubi już bujać na boki 

 

Co do Toyoty. Nie jeździłem , ale znajomi planowali zakup 1.6 i mega zmienili zdanie . Miejsca tak se . Nie kręcisz na obrotach nie jedzie ... ( Przesiadka z 2.0 diesel 120km). Dołożyli dychę ( 88kola ) i kupili Octavię 4 1.5TSI 150km , mega zadowloeni

 

 

 

93 kg na korzyść Caprura 1 generacji, do tego dochodzi współczynnkik CX i opory czołowe itd...

Edytowane przez rdzawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kamileeek napisał:

 

Witam, zastanawiam się nad tym autami.

Nowy Captur 1,0 z LPG 100 KM z turbiną a corolla sedan 1.6 132KM bez turbiny docelowo ma być założony gaz rocznik 2020.

Capturem jeździłem, od biedy ten silnik mi wystarcza. Corolla może by się trafiła z automatem, nigdy nie miałem więc nie wiem czy się w to pchać. Ceny podobne okolice 77-80 tysi. Captur ma z tyłu bębny hamulcowe, taka wadę na razie widzę.

Może ktoś doradzi co wybrać?

 

Wysłane z mojego RMX2086 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

w Toyocie ten silnik jest kompletnie bezawaryjny, najbardziej awaryjny element to pompa wody, której żywotność do usterki szacuje się na 160kkm, 

w mieście spalanie gazu bez butowania to 9-11 l/100km, w trasie uzyskuje od 7 przy przepisowej kapeluszniczej jeździe do 10l/100km przy utrzymywaniu średniej 140-150km/h ;) mi osobiście ta moc w wolnossącym w zupełności wystarcza :P co do samej Toyoty to nie wiem jak w Corolli ale w moim Aurisie drażni mnie w kilku kwestiach absurdalnie totalne uproszczenie niektórych rzeczy w samochodzie (np. czujniki zajętości tylnej kanapy pracują na podstawie ilości otwarcia drzwi i zapięcia pasów xD), niektórzy narzekają na wyciszenie, ale za to deskę rozdzielczą jestem w stanie wybebeszyć w 5 minut hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kamileeek napisał:

 

Witam, zastanawiam się nad tym autami.

Nowy Captur 1,0 z LPG 100 KM z turbiną a corolla sedan 1.6 132KM bez turbiny docelowo ma być założony gaz rocznik 2020.

Capturem jeździłem, od biedy ten silnik mi wystarcza. Corolla może by się trafiła z automatem, nigdy nie miałem więc nie wiem czy się w to pchać. Ceny podobne okolice 77-80 tysi. Captur ma z tyłu bębny hamulcowe, taka wadę na razie widzę.

Może ktoś doradzi co wybrać?

napisz gdzie jeździsz głównie

ja miejsko podmiejskie tereny, często nierówne drogi, dziury, jakieś szuterki się trafią, na autostrady rzadziej jeżdżę, zdarza się przewozić dłuższe rzeczy - w tych warunkach lepiej by mi się sprawdził Captur

 

corolla powinna być fajniejsza na trasie, poza tym usterkowo też pewnie będzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.