Skocz do zawartości

Różne opony, a haldex


komandos80

Rekomendowane odpowiedzi

Jak będą różne obwody tych kół to pojawi się różnica prędkości obrotowych wałów i sprzęgło haldex będzie musiało poradzić sobie z tą różnicą. 

Nie wiem na ile podobne w działaniu jest to rozwiązanie z Xdrive ale te sprzęgła są czułe na takie eksperymenty. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komandos80 napisał:

Czesc,
Mam takie dylematy
Sa dwie stare opony z bieznikiem 6-7mm. Dokupuje dwie nowe.

Zastanawiam sie w jakiej konfiguracji jest zalozyc:
- nowe na przod

- nowe na tyl

- nie ma znaczenia

- nie mozna mieszac opon nowych ze starymi

 

Miałem Octavię 2 z haldexem 4gen i byłem bardzo zaskoczony tym że ścierała równo wszystkie opony. To chyba było związane z tym że w 4gen była pompka elektryczna i auto ruszało zawsze z 4 kapci a nie dopiero po wykryciu poślizgu

 

Jakiej gen masz napęd?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
3 minuty temu, Piotrus napisał:

 

Miałem Octavię 2 z haldexem 4gen i byłem bardzo zaskoczony tym że ścierała równo wszystkie opony. To chyba było związane z tym że w 4gen była pompka elektryczna i auto ruszało zawsze z 4 kapci a nie dopiero po wykryciu poślizgu

 

Jakiej gen masz napęd?

 

 

Pompki elektryczne to sa od zawsze chyba. Gen 4 mial zbiornik plynu pod cisnieniem wiec mozna bylo "zapiac" naped szybko i plynnie. 

 

Przy otwartym napedzie takim jak haldex nie ma problemu z roznica w oponach. Torsen za to szybko szlak trafi.

 

 

Krawiec

Edytowane przez krawiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Piotrus napisał:

Jakiej gen masz napęd?

 

 

To jest passat B8. W internetach pisza, ze tam jest V generacja.

 

15 godzin temu, Harp napisał:

Jak będą różne obwody tych kół to pojawi się różnica prędkości obrotowych wałów i sprzęgło haldex będzie musiało poradzić sobie z tą różnicą. 

Nie wiem na ile podobne w działaniu jest to rozwiązanie z Xdrive ale te sprzęgła są czułe na takie eksperymenty. 

Tak sobie mysle, ze tam domyslnie napedzana jest os przednia, a naped na tyl jest dolaczany tylko jesli przod sie slizga.

Wiec jesli zaloze wieksze opony (o te 2mm) na przod to  przod sie bedzie krecil wolniej i problemu nie bedzie.

Ale nie wiem czy dobrze mysle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.