HelixSv Napisano 29 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 (edytowane) TM3 - 559000 kr Ioniq5 - 545000 kr EV6 -570000 kr Polestar2 - 489000 kr Tesla ostatnio obniżyła cenę na TM3 o 30000 kr. I tak sobie myślę, że oba nowe EV ze stajni Hyundaia są tutaj sporo za drogie. Tesla w pakiecie z samochodem daje jeszcze bogatą i przyjemną w obsłudze sieć ładowarek. Koreańczycy trochę przeginają. Ps. Jakby ktoś chciał porównywać z cenami w PL, to trzeba jeszcze odjąć od każdej ceny 70000 kr dopłaty od państwa. Edytowane 29 Kwietnia 2021 przez HelixSv 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 (edytowane) 48 minut temu, HelixSv napisał: esla ostatnio obniżyła cenę na TM3 o 30000 kr. I tak sobie myślę, że oba nowe EV ze stajni Hyundaia są tutaj sporo za drogie. Tesla w pakiecie z samochodem daje jeszcze bogatą i przyjemną w obsłudze sieć ładowarek. Koreańczycy trochę przeginają. Tak i nie Porównywać trzeba bardziej Teslę Y aniżeli 3. 3-ka to sedan z upierdliwym bagażnikiem Nie wiem jakie wersje cenowe przytoczyłeś ale u nas takie różnice są dla max wersji. Zwróć uwagę, że w nich jest dużo więcej wyposażenia niż w Tesli. Wentylowane fotele, HUD, w KIA chyba ledy matrixy mają być, uchylany szyber i pewnie jeszcze trochę by się znalazło. (nie analizowałem mocniej). Tesla będzie gorzej wyciszona, lakier schodzi od patrzenia, performance w osiągach już podobny (oprócz Vmax ). Tesla to głównie fenomenalna sieć SC i spięty z tym planer. Jeśli ktoś bardzo dużo podróżuje, to świetna opcja. Jednego jeszcze nie wiemy Jak drogi będzie serwis tych nowych zabawek koreańczyków, bo zaraz się okaże, że powymyślali jakieś dziwne interwały i ich zakres W Tesli serwisów brak, to też na duży plus! Ogólnie rozumem Teslę ciężko kupić, jeśli się dużo dopyta i za dużo myśli Aha. W Kia i Hyundai są/będą rabaty, w Tesli niet. A to przy tych kwotach będą już dziesiątki tysięcy złotych. 48 minut temu, HelixSv napisał: oniq5 - 545000 kr EV6 -570000 kr Ciekawe, że EV6 droższe od I5. U nas zazwyczaj auta Hultaja są droższe. Może kwestia większej bateryjki i u nas też dołożą do pieca. Edytowane 29 Kwietnia 2021 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 29 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 3 minutes ago, mrBEAN said: Tak i nie Porównywać trzeba bardziej Teslę Y aniżeli 3. 3-ka to sedan z upierdliwym bagażnikiem Nie wiem jakie wersje cenowe przytoczyłeś ale u nas takie różnice są dla max wersji. Zwróć uwagę, że w nich jest dużo więcej wyposażenia niż w Tesli. Wentylowane fotele, HUD, w KIA chyba ledy matrixy mają być, uchylany szyber i pewnie jeszcze trochę by się znalazło. (nie analizowałem mocniej). Tesla będzie gorzej wyciszona, lakier schodzi od patrzenia, performance w osiągach już podobny (oprócz Vmax ). Tesla to głównie fenomenalna sieć SC i spięty z tym planer. Jeśli ktoś bardzo dużo podróżuje, to świetna opcja. Jednego jeszcze nie wiemy Jak drogi będzie serwis tych nowych zabawek koreańczyków, bo zaraz się okaże, że powymyślali jakieś dziwne interwały i ich zakres W Tesli serwisów brak, to też na duży plus! Ogólnie rozumem Teslę ciężko kupić, jeśli się dużo dopyta i za dużo myśli Aha. W Kia i Hyundai są/będą rabaty, w Tesli niet. A to przy tych kwotach będą już dziesiątki tysięcy złotych. Ciekawe, że EV6 droższe od I5. U nas zazwyczaj auta Hultaja są droższe. No, z rabatami to masz rację. Bagażnik też. Nie wiem, jak jest z wielkością samochodów jako takich, bo TM3 mała nie jest. Wyciszenie poprawili. Ale ciekaw jestem, ile by musiał taki Hyundai/Kia kosztować, gdyby Hyundai zdecydował się zbudować i utrzymywać sieć SC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 29 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 1 minute ago, HelixSv said: Ale ciekaw jestem, ile by musiał taki Hyundai/Kia kosztować, gdyby Hyundai zdecydował się zbudować i utrzymywać sieć SC. ..bo te ionity, to jest trochę niewypał. I BMW i Kia są podobno partnerami tego zamieszania, a w S na żadne z nich nie mam lepszej taryfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 Teraz, HelixSv napisał: Nie wiem, jak jest z wielkością samochodów jako takich, bo TM3 mała nie jest. Ogólnie są podobne, i z grubsza można je przyrównywać. U koreańczyków jeszcze V2L jest, a to spory cymes, do tego jakieś pierdoły z przesuwanymi kanapami elektrycznie i inne bajery. Aha, ciekawostka jest taka, że ma być drift mode w EV6 Ogólnie widać, że inspirują się Teslą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 Teraz, HelixSv napisał: ..bo te ionity, to jest trochę niewypał. I BMW i Kia są podobno partnerami tego zamieszania, a w S na żadne z nich nie mam lepszej taryfy. Tak i nie U nas już ogłosili, że będzie abonament 58 zł miesięcznie i stawka na Ionity dzięki niemu 1,35 zł za kWh, a to już malina. A po zakupie przez pierwszy rok abonament gratis. Co miłe, choć przy cenie auta pomijalne tak naprawdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 (edytowane) @HelixSv I jeszcze jedna dla mnie bardzo istotna różnica. Tesla nie ma zmiennej rekuperacji w łopatkach przy kierze, a używam tego namiętnie jeżdżąc w górskim terenie. Poza górkami w sumie też, tylko rzadziej. Korzystasz w Niro z tego? Edytowane 29 Kwietnia 2021 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 29 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 3 hours ago, mrBEAN said: Tak i nie U nas już ogłosili, że będzie abonament 58 zł miesięcznie i stawka na Ionity dzięki niemu 1,35 zł za kWh, a to już malina. A po zakupie przez pierwszy rok abonament gratis. Co miłe, choć przy cenie auta pomijalne tak naprawdę Ale tylko na nowe modele. Jak chce się kupić eNiro czy Ioniqa to figa, nie? Tak jest tu i zupełnie tego nie rozumiem. W BMW też dają coś na ix3 a na i3 już nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 29 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 3 hours ago, mrBEAN said: @HelixSv I jeszcze jedna dla mnie bardzo istotna różnica. Tesla nie ma zmiennej rekuperacji w łopatkach przy kierze, a używam tego namiętnie jeżdżąc w górskim terenie. Poza górkami w sumie też, tylko rzadziej. Korzystasz w Niro z tego? Ja po górach jeszcze nie jeździłem, ale eNiro ma świetną funkcję auto-rekuperacji (na postawie radaru), działa nawet jak tempomat nie jest włączony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 8 godzin temu, HelixSv napisał: Ale tylko na nowe modele. Jak chce się kupić eNiro czy Ioniqa to figa, nie? Tak jest tu i zupełnie tego nie rozumiem. W BMW też dają coś na ix3 a na i3 już nie. Chyba też, nie rzeźbiłem jeszcze tematu, bo od 1 maja u nas niby więcej info oficjalnych. Druga sprawa, że może nie chcą blokowania Ionity jakimiś Ajonikami czy Konami tymi 39 kWh, co to ledwo 40 kW siorbią. Tak czy inaczej Tesla w tym względzie to majstersztyk, tym bardziej, że sieć w Europie już imponująca. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 8 godzin temu, HelixSv napisał: Ja po górach jeszcze nie jeździłem, ale eNiro ma świetną funkcję auto-rekuperacji (na postawie radaru), działa nawet jak tempomat nie jest włączony. A, no właśnie, tego nie zna, bo nie mam. I to może być na kolejny plus Dla mnie funkcja żeglowania w aucie musi być, bo przez to jazda jest mega przyjemna i płynna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.