Skocz do zawartości

TM3 vs konkurenci w Szwecji


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

TM3 - 559000 kr

Ioniq5 - 545000 kr

EV6 -570000 kr

Polestar2 - 489000 kr

 

Tesla ostatnio obniżyła cenę na TM3 o 30000 kr. I tak sobie myślę, że oba nowe EV ze stajni Hyundaia są tutaj sporo za drogie. 

Tesla w pakiecie z samochodem daje jeszcze bogatą i przyjemną w obsłudze sieć ładowarek. 

Koreańczycy trochę przeginają. 

 

Ps. Jakby ktoś chciał porównywać z cenami w PL, to trzeba jeszcze odjąć od każdej ceny 70000 kr dopłaty od państwa. 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, HelixSv napisał:

esla ostatnio obniżyła cenę na TM3 o 30000 kr. I tak sobie myślę, że oba nowe EV ze stajni Hyundaia są tutaj sporo za drogie. 

Tesla w pakiecie z samochodem daje jeszcze bogatą i przyjemną w obsłudze sieć ładowarek. 

Koreańczycy trochę przeginają. 

 

Tak i nie :)

Porównywać trzeba bardziej Teslę Y aniżeli 3. 3-ka to sedan z upierdliwym bagażnikiem ;)  

Nie wiem jakie wersje cenowe przytoczyłeś ale u nas takie różnice są dla max wersji.

Zwróć uwagę, że w nich jest dużo więcej wyposażenia niż w Tesli.

Wentylowane fotele, HUD, w KIA chyba ledy matrixy mają być, uchylany szyber i pewnie jeszcze trochę by się znalazło. (nie analizowałem mocniej).

Tesla będzie gorzej wyciszona, lakier schodzi od patrzenia, performance w osiągach już podobny (oprócz Vmax ;) ).

Tesla to głównie fenomenalna sieć SC i spięty z tym planer. Jeśli ktoś bardzo dużo podróżuje, to świetna opcja. 

 

Jednego jeszcze nie wiemy :)

Jak drogi będzie serwis tych nowych zabawek koreańczyków, bo zaraz się okaże, że powymyślali jakieś dziwne interwały i ich zakres :)

W Tesli serwisów brak, to też na duży plus!

 

Ogólnie rozumem Teslę ciężko kupić, jeśli się dużo dopyta i za dużo myśli ;) 

 

Aha. W Kia i Hyundai są/będą rabaty, w Tesli niet. A to przy tych kwotach będą już dziesiątki tysięcy złotych. 

 

48 minut temu, HelixSv napisał:

oniq5 - 545000 kr

EV6 -570000 kr

Ciekawe, że EV6 droższe od I5. U nas zazwyczaj auta Hultaja są droższe.

Może kwestia większej bateryjki i u nas też dołożą do pieca.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, mrBEAN said:

 

Tak i nie :)

Porównywać trzeba bardziej Teslę Y aniżeli 3. 3-ka to sedan z upierdliwym bagażnikiem ;)  

Nie wiem jakie wersje cenowe przytoczyłeś ale u nas takie różnice są dla max wersji.

Zwróć uwagę, że w nich jest dużo więcej wyposażenia niż w Tesli.

Wentylowane fotele, HUD, w KIA chyba ledy matrixy mają być, uchylany szyber i pewnie jeszcze trochę by się znalazło. (nie analizowałem mocniej).

Tesla będzie gorzej wyciszona, lakier schodzi od patrzenia, performance w osiągach już podobny (oprócz Vmax ;) ).

Tesla to głównie fenomenalna sieć SC i spięty z tym planer. Jeśli ktoś bardzo dużo podróżuje, to świetna opcja. 

 

Jednego jeszcze nie wiemy :)

Jak drogi będzie serwis tych nowych zabawek koreańczyków, bo zaraz się okaże, że powymyślali jakieś dziwne interwały i ich zakres :)

W Tesli serwisów brak, to też na duży plus!

 

Ogólnie rozumem Teslę ciężko kupić, jeśli się dużo dopyta i za dużo myśli ;) 

 

Aha. W Kia i Hyundai są/będą rabaty, w Tesli niet. A to przy tych kwotach będą już dziesiątki tysięcy złotych. 

 

Ciekawe, że EV6 droższe od I5. U nas zazwyczaj auta Hultaja są droższe.

 

No, z rabatami to masz rację. 

Bagażnik też.

Nie wiem, jak jest z wielkością samochodów jako takich, bo TM3 mała nie jest. 

Wyciszenie poprawili. 

 

Ale ciekaw jestem, ile by musiał taki Hyundai/Kia kosztować, gdyby Hyundai zdecydował się zbudować i utrzymywać sieć SC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, HelixSv said:

 

 

 

Ale ciekaw jestem, ile by musiał taki Hyundai/Kia kosztować, gdyby Hyundai zdecydował się zbudować i utrzymywać sieć SC. 

 

..bo te ionity, to jest trochę niewypał. 

I BMW i Kia są podobno partnerami tego zamieszania, a w S na żadne z nich nie mam lepszej taryfy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HelixSv napisał:

Nie wiem, jak jest z wielkością samochodów jako takich, bo TM3 mała nie jest. 

Ogólnie są podobne, i z grubsza można je przyrównywać.

 

U koreańczyków jeszcze V2L jest, a to spory cymes, do tego jakieś pierdoły z przesuwanymi kanapami elektrycznie i inne bajery. 

Aha, ciekawostka jest taka, że ma być drift mode w EV6 ;) 

Ogólnie widać, że inspirują się Teslą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HelixSv napisał:

 

..bo te ionity, to jest trochę niewypał. 

I BMW i Kia są podobno partnerami tego zamieszania, a w S na żadne z nich nie mam lepszej taryfy. 

Tak i nie 😄

U nas już ogłosili, że będzie abonament 58 zł miesięcznie i stawka na Ionity dzięki niemu 1,35 zł za kWh, a to już malina.

A po zakupie przez pierwszy rok abonament gratis. Co miłe, choć przy cenie auta pomijalne tak naprawdę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HelixSv

I jeszcze jedna dla mnie bardzo istotna różnica.

Tesla nie ma zmiennej rekuperacji w łopatkach przy kierze, a używam tego namiętnie jeżdżąc w górskim terenie.

Poza górkami w sumie też, tylko rzadziej. 

Korzystasz w Niro z tego? 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, mrBEAN said:

Tak i nie 😄

U nas już ogłosili, że będzie abonament 58 zł miesięcznie i stawka na Ionity dzięki niemu 1,35 zł za kWh, a to już malina.

A po zakupie przez pierwszy rok abonament gratis. Co miłe, choć przy cenie auta pomijalne tak naprawdę ;) 

 

Ale tylko na nowe modele. 

Jak chce się kupić eNiro czy Ioniqa to figa, nie? Tak jest tu i zupełnie tego nie rozumiem. W BMW też dają coś na ix3 a na i3 już nie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, mrBEAN said:

@HelixSv

I jeszcze jedna dla mnie bardzo istotna różnica.

Tesla nie ma zmiennej rekuperacji w łopatkach przy kierze, a używam tego namiętnie jeżdżąc w górskim terenie.

Poza górkami w sumie też, tylko rzadziej. 

Korzystasz w Niro z tego? 

 

Ja po górach jeszcze nie jeździłem, ale eNiro ma świetną funkcję auto-rekuperacji (na postawie radaru), działa nawet jak tempomat nie jest włączony. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, HelixSv napisał:

Ale tylko na nowe modele. 

Jak chce się kupić eNiro czy Ioniqa to figa, nie? Tak jest tu i zupełnie tego nie rozumiem. W BMW też dają coś na ix3 a na i3 już nie. 

Chyba też, nie rzeźbiłem jeszcze tematu, bo od 1 maja u nas niby więcej info oficjalnych. 

Druga sprawa, że może nie chcą blokowania Ionity jakimiś Ajonikami czy Konami tymi 39 kWh, co to ledwo 40 kW siorbią.

Tak czy inaczej Tesla w tym względzie to majstersztyk, tym bardziej, że sieć w Europie już imponująca.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Ja po górach jeszcze nie jeździłem, ale eNiro ma świetną funkcję auto-rekuperacji (na postawie radaru), działa nawet jak tempomat nie jest włączony. 

A, no właśnie, tego nie zna, bo nie mam. I to może być na kolejny plus ;) 

Dla mnie funkcja żeglowania w aucie musi być, bo przez to jazda jest mega przyjemna i płynna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.