Skocz do zawartości

Tychy 2022 - 3 modele, 300k sztuk Made in Poland a trochę Made in China


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Proletriusze wszystkich krajów łączcie się!🪓

 

No I wyciekło RFQ na Tychy.

 

EV albo śmierć, I pomieszanie Made in Poland z Made in China.

 

A więc tak: planowane klepanie -280k sztuk na rok, dzienna produkcja ma być ok 850 aut

 

2 modele + 1, to +1 jest w RFQ ale też zależy od polityki...

 

 

Jeep SUV od konca 2022. SOP (Start of production) planowany na dwa ostatnie miesiące 2022.

 

 

cdae51e25bc8f55cddfd97c4f97113b4.jpg

 

Fiat SUX -   pół roku później - pierwsza połowa 2023.

 

d0bf3cd52ec24f03545d0ed83010ae11.jpg

 

Alfa Romeo - 2024 - zalezy jak bardzo klepacze z Italia będą protestować i tu ta polityka.

 

17ad7e9643d944d703aee6d27ceb4375.jpg

 

Wszystko bazuje na jednej platformie od Psa - CMP- tej od Pug 208, Mokka, C4 etc

 

Jeep i Fiat/Alfa mają też dostać skrzynie i silniki od PSA - ma być ekonomia skali, ten sam sklep z różnymi oknami/wystawami i oczywiście  cenami, mimo, że zaplecze to samo

 

Fiat - 5 drzwii docelowo 130k sztuk na rok.

 

Jeep- ma byc na EU I być najmniejszym Jeep w całej marce - 110k sztuk na rok.

 

Alfa - planowana 60k sztuk na rok.

 

 

'Wycieknie' RFQ wola o cenę komponentów na 3 auta:

 

 

- Jeep projekt 516, produkcja 2022 z silnikiem na  bezolowiowy pierd.

 

EV od 2023 gdzie klepanie Made in Poland ma wstawić baterie Made in China wyklepane przez CATL.

 

69bbe231d5d00be05a661a21824c9521.jpg

 

- Fiat projekt 364 maly x-over, klepanie od pierwszego półrocza 2023 wersja na pierd. EV ma być 'max 2 miesiące później. Baterie znów Made in China od BYD.

 

Całość wizualnie ma bazować na Centoventi.

 

4ed33310fb2a446f8d748272d0fd6260.jpg

 

Mild Hybrid od 2024. Silnik elektryczny między skrzynia a silnikiem na pierd.

 

- Alfa projekt 966 - EV druga połowa 2023. Baterie znów od BYD.

Pierwsza połowa 2024 - Mild Hybrid 2024.

 

Alfa Brennero.

 

727bd50442f91a87c980a3defc51e323.jpg

 

Alfa ma ewolucjonowac od FWD Mild Hybrid do AWD Miło Hybrid przez dodanie silnika na 'prund' na każdą os.

 

fc9d207e23fd8874ccee14e25abfdc9c.jpg

 

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, (czytać jeśli Alfa się nie rozleci u beta testerow) to rozwiązanie na być dodane do Jeep.

 

Cel jest jedny: pokonać jakieś T-Cross czy Kam-costam w walce o EU klienta bo małe SUV są najbardziej rozwijającym się segmentem w EU.

 

Struktura szykuje się sprawdzona już gdzie indziej, znaczy Alfa dla bogaczy, Fiat dla plebs a Jeep ma być Fiat-em, za który będzie można liczyć wiecej, bo marketing wykreuje, że Jeep wiedzę wszędzie, I Barbi też ma Jeep.

 

de97b382bb1b5b2f0ccdafa86f7e0021.jpg

 

Ten sam produkt, części, biuro, 3 różne sklepy, 3 różne ceny.

 

Oczywiście, żeby nie można było kupić taniej, to do Fiat nie będzie można dokupić paru rzeczy, albo cena tych rzeczy w opcji będzie większa niż w Jeep.

 

Tychy maja klepanie tych 2+1 zapewnione do 2030.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze to w Tychach bedzie robione, choc w wiekszosci pojdzie pewnie na export bo fiat w Polsce to be jest jak i Alfa. 

Mam nadzieje ze stylistyka tego fiata sie zmieni i alfy..bo okropne dziwadla im wyszly (przynajmniej na zdjeciach). Jeep w miare wyglada na focie

Pytanie jake beda parametry tych elektrykow

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wujek napisał:

Ja to widze tak.... Fiat zwija sie z EU, Opla juz zaorali i tych poczwarek oprocz Corsy i Mokky nikt nie kupuje. Jeep w sumie to sam nie wiem albo onanisci terenowi ale salonow nie ma gdzie to kupic?

Juz kilka lat temu AK wiescil zwijanie sie fiata. Jalby sie zwijal to by w Tychach nie inwestowal. Jeepow troche jezdzi.. skoro nie ma gdzie tego niby kupic a jednak kupuja to swiadczy dobrze o jakiejs tam sile marki. Wiekszosc jeepow nie ma nic wspolnego z terenem obecnie. Tak samo zreszta jak suvy. Chyba ze rozumiemy przez to wyzsze krawezniki:)

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, norbert123 napisał:

Juz kilka lat temu AK wiescil zwijanie sie fiata. Jalby sie zwijal to by w Tychach nie inwestowal. Jeepow troche jezdzi.. skoro nie ma gdzie tego niby kupic a jednak kupuja to swiadczy dobrze o jakiejs tam sile marki.

Nooo nawet nowki 2 letnie mozna kupic. :jem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wujek napisał:

Nooo nawet nowki 2 letnie mozna kupic. :jem: 

W  Polsce to wiadomo ze fiat i wszystko co wloskie jest be. Liczy sie tylko "niezawodna" niemiecka technologia i zachwyty na nad kiedys tdi a teraz tsi. Ale mowienie o zwijaniu sie fiata z EU ( i to pod informacją o nowej inwestycji ) jest duzo przedwczesne a wrecz nielogiczne. Takie ploteczki to juz ty byly kilka lat temu. Ja wiem ze AK nie moze sie tego doczekac (zejscia fiata z trgo swiata) zamiast sie cieszyc ze ktos w Tychach inwestuje...

Ale pomyslcie- z czego sie bedziecie nabijac jak fiata jiz nie bedzie?:P

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, norbert123 napisał:

W  Polsce to wiadomo ze fiat i wszystko co wloskie jest be. Liczy sie tylko "niezawodna" niemiecka technologia i zachwyty na nad kiedys tdi a teraz tsi. 

 

Dlatego fiat zawsze nadrabial cena i w jego gamie byly tanie modele. W tym roku nawet cena budzetowego tipo powedrowala dosyc wysoko... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dlatego fiat zawsze nadrabial cena i w jego gamie byly tanie modele. W tym roku nawet cena budzetowego tipo powedrowala dosyc wysoko... 
W sumie jak rozmawiałem ze sprzedawcą w salonie Fiata, gdy kupowałem Tipo w 2017, to sprzedaż była podzielona 50/50 - albo ludzie kupowali golasy za cenę z reklamy 47k albo wersję Lounge za 70-80kpln. Wersja MID range nie sprzedawała się prawie wcale. Na tą pierwszą grupę rzucili się przede wszystkim taksówkarze, którzy tylko psuli opinię, a i tak jeździli na przeglądy poza ASO. Fiat postanowił uciąć ten nędzny fragment rynku, tylko zapomniał, że jest konkurencja i za 70k opatrzonego już Fiata z silnikiem 100 KM nikt prawie nie kupuje.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.