Skocz do zawartości

podawana moc silnika w połączeniu z Mild Hybrid


mmaciejosss

Rekomendowane odpowiedzi

w moim aucie producent podaje moc 129km i 235Nm  

 

auto jest wyposażone układ miękkiej hybrydy  i wg tego :

 

https://blog.pgd.pl/na-czym-polega-hybryda-w-suzuki/

 

mamy chwilowo ( dopóki baterie pozwolą ) do dyspozycji +~14km i 50Nm 

 

czy inni producenci też podają moc samego silnika spalinowego czy dodają oba ( mowa wyłącznie o MH ) ?

 

czy ktoś z Was był na hamowni autkiem mającym układ Mild Hybrid ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stig napisał:

Z tego co kojarzę to podawana jest moc systemowa jednak nie wynika ona tak po prostu z dodania 1+1.

Toyota tak podaje np w Corolli 

 

benzyna 1,8 -98km i 142Nm ( trochę mało wg mnie jak na 1,8 ) + , i tu podaje łączną moc 122km bez łącznych Nm  , ale to typowa Hybryda 

 

co z MH ?

 

W Suzuki w silniku 1.4T  obniżyli moc w stosunku do poprzednika bez MH i tam było 140km i 220Nm , teraz jest  129km i 235Nm + MH , ale to zapewne przez zaostrzone normy spalin i bez MH ten silnik pewnie już by normy nie przeszedł 

 

zna ktoś przykłady gdzie podają moc łączną  w autach z MH , bo jeśli by miało tak być , to u mnie producent podał by 143km i 285Nm ( chwilowo oczywiście ,  dopóki bateryjka wydoli  , co nie zmienia faktu , że  podczas wyprzedzania bardzo sprawnie to idzie w szczególności kiedy bateryjka ma naładowanie 4-5 kresek , sporadycznie to jest ale się zdarza , przeważnie 2-3 kreski w skali do 5 ) 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota tak podaje np w Corolli 
 
benzyna 1,8 -98km i 142Nm ( trochę mało wg mnie jak na 1,8 ) + , i tu podaje łączną moc 122km bez łącznych Nm  , ale to typowa Hybryda 
 
co z MH ?
 
W Suzuki w silniku 1.4T  obniżyli moc w stosunku do poprzednika bez MH i tam było 140km i 220Nm , teraz jest  129km i 235Nm + MH , ale to zapewne przez zaostrzone normy spalin i bez MH ten silnik pewnie już by normy nie przeszedł 
 
zna ktoś przykłady gdzie podają moc łączną  w autach z MH , bo jeśli by miało tak być , to u mnie producent podał by 143km i 285Nm ( chwilowo oczywiście ,  dopóki bateryjka wydoli  , co nie zmienia faktu , że  podczas wyprzedzania bardzo sprawnie to idzie w szczególności kiedy bateryjka ma naładowanie 4-5 kresek , sporadycznie to jest ale się zdarza , przeważnie 2-3 kreski w skali do 5 ) 
 
 
 
A te rozważania to czemu mają służyć?
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
20 minut temu, Maciej__ napisał:
24 minuty temu, mmaciejosss napisał:
Toyota tak podaje np w Corolli 
 
benzyna 1,8 -98km i 142Nm ( trochę mało wg mnie jak na 1,8 ) + , i tu podaje łączną moc 122km bez łącznych Nm  , ale to typowa Hybryda 
 
co z MH ?
 
W Suzuki w silniku 1.4T  obniżyli moc w stosunku do poprzednika bez MH i tam było 140km i 220Nm , teraz jest  129km i 235Nm + MH , ale to zapewne przez zaostrzone normy spalin i bez MH ten silnik pewnie już by normy nie przeszedł 
 
zna ktoś przykłady gdzie podają moc łączną  w autach z MH , bo jeśli by miało tak być , to u mnie producent podał by 143km i 285Nm ( chwilowo oczywiście ,  dopóki bateryjka wydoli  , co nie zmienia faktu , że  podczas wyprzedzania bardzo sprawnie to idzie w szczególności kiedy bateryjka ma naładowanie 4-5 kresek , sporadycznie to jest ale się zdarza , przeważnie 2-3 kreski w skali do 5 ) 
 
 
 

Pokaż więcej  

A te rozważania to czemu mają służyć?

małe porównanie do 1.6TDI 105km i 250Nm które użytkuję też od kilku dni , mocy brak , dynamika taka sobie , waga minimalnie większa , ale kształty bardziej opływowe ( Octavia 2 ) i w mieście to nie jest demon przyśpieszania  . w porównaniu mojego 1.4T  do  1.6TDI mam wrażenie właśnie , że mam Nm grubo więcej niż podaje producent 

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mmaciejosss napisał:

małe porównanie do 1.6TDI 105km i 250Nm które użytkuję też od kilku dni , mocy brak , dynamika taka sobie , waga minimalnie większa , ale kształty bardziej opływowe ( Octavia 2 ) i w mieście to nie jest demon przyśpieszania  . w porównaniu mojego 1.4T  do  1.6TDI mam wrażenie właśnie , że mam Nm grubo więcej niż podaje producent 

Sprawdzał ktoś te 129KM czy przypadkiem nie są papierowe, a naprawdę 140 zostało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ZUBERTO napisał:

Sprawdzał ktoś te 129KM czy przypadkiem nie są papierowe, a naprawdę 140 zostało?

w internecie znalazłem temat gdzie "seria" wg pomiarów miała 148km/243Nm a po delikatnym programie 157km/254Nm

 

ale to nadal dane wersji bez MH , tu by trzeba było  zmierzyć 2x ( bateria 2-3 kreski  czyli "normalne" warunki i 4-5 kresek , bo różnica jest odczuwalna jak bateryjka bardziej pełna ) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mmaciejosss said:

małe porównanie do 1.6TDI 105km i 250Nm które użytkuję też od kilku dni , mocy brak , dynamika taka sobie , waga minimalnie większa , ale kształty bardziej opływowe ( Octavia 2 ) i w mieście to nie jest demon przyśpieszania  . w porównaniu mojego 1.4T  do  1.6TDI mam wrażenie właśnie , że mam Nm grubo więcej niż podaje producent 

 

No ale co z tego, ze TDI ma na papierze wyzszy moment?

Przeciz to nie gwarantuje, ze bedzie miec z automatu lepsze osiagi, bo to juz wypadkowa mocy, momentu i przelozen w skrzyni biegow...

Ciagnik rolniczy bedzie mial 10x wiecej NM niz ta Octavia a jednak lepiej nie pojedzie ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

No ale co z tego, ze TDI ma na papierze wyzszy moment?

Przeciz to nie gwarantuje, ze bedzie miec z automatu lepsze osiagi, bo to juz wypadkowa mocy, momentu i przelozen w skrzyni biegow...

Ciagnik rolniczy bedzie mial 10x wiecej NM niz ta Octavia a jednak lepiej nie pojedzie ;]

 

 

Dokladnie. Ludzie zawsze mowia ile to niutow maja w dieslu. Ale to na silniku. Po drodze jest skrzynia. Dluzsza niz w benzynie wiec moment na kola trafia mniejszy. Inna sprawa ze tego momentu na kolach i tak zapewne bedzie więcej niz dla benzyny, szczegolnie wolnossacej. Ale juz nie tak drastycznie jak na samym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/3/2021 at 3:26 AM, Filipfm said:

 

Dokladnie. Ludzie zawsze mowia ile to niutow maja w dieslu. Ale to na silniku. Po drodze jest skrzynia. Dluzsza niz w benzynie wiec moment na kola trafia mniejszy. Inna sprawa ze tego momentu na kolach i tak zapewne bedzie więcej niz dla benzyny, szczegolnie wolnossacej. Ale juz nie tak drastycznie jak na samym silniku


Dlatego np. w Corvette były dwie opcje przekładni głównej o różnych przełożeniach. W zależności od tego jaką się wybrało zmieniała się prędkość max i przyspieszenie do setki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2021 o 09:26, Filipfm napisał:

 

Dokladnie. Ludzie zawsze mowia ile to niutow maja w dieslu. Ale to na silniku. Po drodze jest skrzynia. Dluzsza niz w benzynie wiec moment na kola trafia mniejszy. Inna sprawa ze tego momentu na kolach i tak zapewne bedzie więcej niz dla benzyny, szczegolnie wolnossacej. Ale juz nie tak drastycznie jak na samym silniku

Gdzieś widziałem info, że tego momentu w dieslu tak faktycznie na kołach jest około 1/3 mniej niż na silniku. No i druga sprawa, że występuje on krócej i w wąskim zakresie obrotów i nie leci na łeb (w turbo benzynie też tak jest) jak w wolnossącym. Generalnie w całych tych rozważaniach pomijana jest właśnie skrzynia biegów a to błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Dlatego np. w Corvette były dwie opcje przekładni głównej o różnych przełożeniach. W zależności od tego jaką się wybrało zmieniała się prędkość max i przyspieszenie do setki. 

 

Normalna rzecz w motorsporcie. Na ogol w homologacji sa okreslone przelozenia poszczegolnych biegów i FD (lub liczba zębów). I w zaleznosci od potrzeb mozna dobierac lepsze przyspieszenie lub wyzsza Vmax

 

Godzinę temu, stig napisał:

Gdzieś widziałem info, że tego momentu w dieslu tak faktycznie na kołach jest około 1/3 mniej niż na silniku. No i druga sprawa, że występuje on krócej i w wąskim zakresie obrotów i nie leci na łeb (w turbo benzynie też tak jest) jak w wolnossącym. Generalnie w całych tych rozważaniach pomijana jest właśnie skrzynia biegów a to błąd.

 

Fakt, moment w dieslu ma max dosc nisko i potem spada, ale nadal sa to wartosci wyzsze niz w wolnossacej benzynie w max. Co do wystepowania w waskim zakresie - na obrotomierzu owszem jest krotsza skala, ale skrzynia dluzsza i wychodzi mniej wiecej na to samo 😄 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:


Dlatego np. w Corvette były dwie opcje przekładni głównej o różnych przełożeniach. W zależności od tego jaką się wybrało zmieniała się prędkość max i przyspieszenie do setki. 

To chyba std w autach US. W Mustangach od lat można było zamówić auto o różnym przełożeniu głównym + do tego różne skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stig napisał:

Generalnie w całych tych rozważaniach pomijana jest właśnie skrzynia biegów a to błąd.

Dla kolegi do Punto HGT omyłkowo założyli skrzynię od diesla, zanim ją wymienił to mówił że wystarczą mu dwa pierwsze biegi :phi:.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Filipfm napisał:

 

i to tak spasowało wszystko? 

Tak. Zamówił regenerowaną skrzynię przez allegro. Zawiózł ją do mechanika a ten ją założył. Kapnął się, że jakoś dziwnie auto przyspiesza :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

Tak. Zamówił regenerowaną skrzynię przez allegro. Zawiózł ją do mechanika a ten ją założył. Kapnął się, że jakoś dziwnie auto przyspiesza :phi:.

 

Fiat nie przestaje mnie zadziwiac 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Filipfm napisał:

 

Fiat nie przestaje mnie zadziwiac 8]

Wystarczy kilka lat z Fiatem aby nauczyć się mieć dystans do tego :).  8 rodzajów reflektorów do jednego modelu /rocznika, 4 rodzaje mocowania siedzeń do jednego rocznika modelu .. często ASO miało z tym problem aby się połapać :bzik:.

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał:

Wystarczy kilka lat z Fiatem aby nauczyć się mieć dystans do tego :).  8 rodzajów reflektorów do jednego modelu /rocznika, 4 rodzaje mocowania siedzeń do jednego rocznika modelu .. często ASO miało z tym problem aby się połapać :bzik:.

Tylko taka skrzynia C635 montowana jest/była  w grupie Fiata zarówno do diesli jak i do turbobenzyn. Różnica oczywiście w przełożeniach. Nie wiem jak to wygląda w innych markach choć słynna M32 to identyczny przypadek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Filipfm napisał:

 

 

Fakt, moment w dieslu ma max dosc nisko i potem spada, ale nadal sa to wartosci wyzsze niz w wolnossacej benzynie w max. Co do wystepowania w waskim zakresie - na obrotomierzu owszem jest krotsza skala, ale skrzynia dluzsza i wychodzi mniej wiecej na to samo 😄 

 

 

No nie wiem spójrz na wykres choćby 2.0 Skyactive. Momentu mniej co wiadome, ale jest płasko i długo co jest nieosiągalne w dieslu i małych turbobenzyn. K20Z4 to już zostawiam bo to „ekstremalny” przypadek 😁  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, stig napisał:

No nie wiem spójrz na wykres choćby 2.0 Skyactive. Momentu mniej co wiadome, ale jest płasko i długo co jest nieosiągalne w dieslu i małych turbobenzyn. K20Z4 to już zostawiam bo to „ekstremalny” przypadek 😁  

 

wszystkie te analizy sa o kant d... potłuc, nie wiedzac co tam jest po drodze 😄 w postaci skrzyni. Bo moze sie okazac, ze spadajace wartosci momentu w turbo beda nadal wyzsze niz płaski wykres w NA benzynie. Inna sprawa, ze sie przyzwyczajamy do jazdy silnikami z okreslona charakterystyka. Ja sie czesto łapie jadac swiftem mojej :piekna:, ze bez redukcji to nie pojedzie 😄 ale jak zakrecisz tego bzyczka to jedzie mega dynamicznie, ale nie da sie tak caly czas bo jest glosno. Wiec sila rzeczy daje wysoki bieg i sie turlam. A jak trzeba przyspieszyc to jest zonk jak zapomne zredukowac, bo auto, ktorym jezdze na codzien idzie zdecydowanie mocniej z dołu, chociaz czasem zanim napompuje turbo to tez chwile trwa. 

Kazdy rodzaj silnika ma jakies wady i zalety. Ja bardzo lubie wysokokrecace sie VTECi, ale na codzien jak nie jedziesz w full attack mode, to Cie porobi turbosmierdziuch 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Filipfm napisał:

 

wszystkie te analizy sa o kant d... potłuc, nie wiedzac co tam jest po drodze 😄 w postaci skrzyni. Bo moze sie okazac, ze spadajace wartosci momentu w turbo beda nadal wyzsze niz płaski wykres w NA benzynie. Inna sprawa, ze sie przyzwyczajamy do jazdy silnikami z okreslona charakterystyka. Ja sie czesto łapie jadac swiftem mojej :piekna:, ze bez redukcji to nie pojedzie 😄 ale jak zakrecisz tego bzyczka to jedzie mega dynamicznie, ale nie da sie tak caly czas bo jest glosno. Wiec sila rzeczy daje wysoki bieg i sie turlam. A jak trzeba przyspieszyc to jest zonk jak zapomne zredukowac, bo auto, ktorym jezdze na codzien idzie zdecydowanie mocniej z dołu, chociaz czasem zanim napompuje turbo to tez chwile trwa. 

Kazdy rodzaj silnika ma jakies wady i zalety. Ja bardzo lubie wysokokrecace sie VTECi, ale na codzien jak nie jedziesz w full attack mode, to Cie porobi turbosmierdziuch 😄 

No tak bo mają tam najwiecej Nm gdzie człowiek normalnie się porusza 👍  Aczkolwiek sprawdzałem elastyczność (w tabelce 🤣) wiesz czego i jest naprawdę spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, stig napisał:

No tak bo mają tam najwiecej Nm gdzie człowiek normalnie się porusza 👍  Aczkolwiek sprawdzałem elastyczność (w tabelce 🤣) wiesz czego i jest naprawdę spoko.

 

Tragedii nie ma, ale dla pełnego efektu trzeba zbic na 2 albo 3 bieg 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2021 o 14:28, mmaciejosss napisał:

mamy chwilowo ( dopóki baterie pozwolą ) do dyspozycji +~14km i 50Nm 

 

Nie chcę tego podważać, ale MH to zazwyczaj akumulatory 48V, 14HP to 10kW. To oznacza prąd ~210A, dużo jeśli miałoby być używane w sposób bardziej ciągły niż sam rozruch. Dodatkowo przy pojemności 11Ah i założeniu rozładowania do minimum 20% (zostaje więc 8Ah użytecznej pojemności) która wystarczy przy pełnym bucie na 2 minuty jazdy. W sumie żadne z warunków nie są jakieś nie do wykonania, kłopotem wydaje się żywotność ogniw które w ciągu zwykłej trasy na drugi koniec Polski będą ładowane i rozładowywane do zera kilkadziesiąt jak nie kilkaset razy. Sam nie wiem co o tym sądzić :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2021 o 08:10, stig napisał:

Gdzieś widziałem info, że tego momentu w dieslu tak faktycznie na kołach jest około 1/3 mniej niż na silniku. No i druga sprawa, że występuje on krócej i w wąskim zakresie obrotów i nie leci na łeb (w turbo benzynie też tak jest) jak w wolnossącym. Generalnie w całych tych rozważaniach pomijana jest właśnie skrzynia biegów a to błąd.

 

Pomijane jest również przełożenie główne, które pozwala uzyskać zbliżony zakres prędkości na poszczególnych biegach jak w silniku benzynowym, mimo że ten drugi ma szerszy zakres użytecznych obrotów.

A już zupełnie pomija się fakt, że w przypadku nowoczesnych, automatycznych skrzyni biegów nie ma to już żadnego znaczenia, bo obroty są tylko cyferkami na obrotomierzu, jako że moment obrotowy przebiega dziś płasko i w dieslach i w turbobenzynach a automatyczne skrzynie mają po 8-10 biegów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Pomijane jest również przełożenie główne, które pozwala uzyskać zbliżony zakres prędkości na poszczególnych biegach jak w silniku benzynowym, mimo że ten drugi ma szerszy zakres użytecznych obrotów.

A już zupełnie pomija się fakt, że w przypadku nowoczesnych, automatycznych skrzyni biegów nie ma to już żadnego znaczenia, bo obroty są tylko cyferkami na obrotomierzu, jako że moment obrotowy przebiega dziś płasko i w dieslach i w turbobenzynach a automatyczne skrzynie mają po 8-10 biegów.

 

Pisałem też kiedyś właśnie o tym że automat zrobi to czego większość nie chce i nie lubi - redukcje 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, format napisał:

 

Nie chcę tego podważać, ale MH to zazwyczaj akumulatory 48V, 14HP to 10kW. To oznacza prąd ~210A, dużo jeśli miałoby być używane w sposób bardziej ciągły niż sam rozruch. Dodatkowo przy pojemności 11Ah i założeniu rozładowania do minimum 20% (zostaje więc 8Ah użytecznej pojemności) która wystarczy przy pełnym bucie na 2 minuty jazdy. W sumie żadne z warunków nie są jakieś nie do wykonania, kłopotem wydaje się żywotność ogniw które w ciągu zwykłej trasy na drugi koniec Polski będą ładowane i rozładowywane do zera kilkadziesiąt jak nie kilkaset razy. Sam nie wiem co o tym sądzić :nie_wiem:

generalnie wszystko się zgadza co napisałeś 

~210A jest realne ( chwilowo ) bo przewody jak na moje oko mają 25mm2 przekroju więc wydolą te 200A ( a w branży elektryczno/energetycznej pracuję ponad 20lat i na 16mm2 mi tonie wygląda 

-8Ah pojemność , starczy na 2min. buta , zgadza się , ale nie ma opcji by to wykorzystać ciągle przez te 2 min ( do 200km/h czyli Vmax tego auta potrzebuję ok 40s ), tu raczej but co jakiś czas przez kilka sekund a potem ponownie hamowanie i ładowanie aku

-na autostradzie praktycznie nie ma ładowania bo ciągle jedziesz ze sporą prędkością bez hamowania a tu wtedy nie ładuje jak w tradycyjnej hybrydzie 

-trasa kila set km na autostradzie nie naładuje baterii , szybciej w mieście gdzie non stop hamujesz odzyskując energię i podczas wyprzedzania i z niej korzystasz ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.