Skocz do zawartości

Focus mk2 szarpanie/dławienie silnika


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Mam focus mk2 1.6 100 KM benzyna bez lpg. Jest problem z poszarpywaniem podczas przyspieszania. Zauważyłem że zjawisko nasila się lub maleje w zależności od pogody. W słoneczne suche dni szarpie delikatnie od 4 tys obrotów w górę. W chłodne i mokre dni szarpie nawet od 2,5 tysiąca obratow i jest zdecydowanie bardziej odczuwalne. 

Auto było u 4 "fachowców" i szkoda gadać, bo nic nie zaradzili. Wszyscy z polecenia... 

Zauważyłem, że w momencie wystąpienia szarpania zmienia się wykres sondy za katalizatorem. Na jednym zdjęciu wykres s2 jest płaski, wtedy nie było szarpania. Na drugim zaczyna oscylowac, tutaj szarpanie wystąpiło. 

 

Co zostało zrobione:

1. Sprawdzone czy nie bierze lewego powietrza. 

2. Sprawdzenie ustawienia rozrządu. 

3. Regulacja zaworów. 

4. Wymiana świec, przewodów i cewki. 

5. Wymiana czujnika położenia wału korbowego i położenia wałka rozrządu. 

6. Sprawdzone przeguby wewnętrzne półosi. 

7. Dodatek do paliwa do czyszcenia wtryskiwaczy. 

8. Filtr powietrza. 

9. Czyszczona przepustnica i przepływomierz. 

 

Ktoś miał podobny problem? 

Doradzicie coś? 

IMG_20210429_195910.jpg

IMG_20210429_195819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał:

Świece wykręć i sprawdź czy są tak samo brudne. Ew wymień jeszcze raz bo to tanie. Druga opcja to cewka ew sprawdź wiązki do cewek. 

 Swiece podmieniane. 1 komplet był bosch. Teraz założone Motocraft. 

 

Kolor wszystkich jest taki sam. 

IMG_20210503_102042.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arek_m napisał:

Sprawdż katalizator ,możliwe że go przelewa i się dławi ,zobacz czy nie masz wody w gniazdach od świec .

 

Jak sprawdzić katalizator? 

Gniazda sieć są suche. Doszczelnialem spryskiwacze silikonem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Miałem coś podobnego w swoim. Okazało się,  że były przebicia na jakimś kablu. 

Kable zakładałem nowe Boscha. Dla świętego spokoju chce podmienić na inne. Zamówiłem NGK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, badyl1982 napisał:

Kable zakładałem nowe Boscha. Dla świętego spokoju chce podmienić na inne. Zamówiłem NGK. 

Nie były to kable wysokiego napięcia, a jakieś inne przy sterowniku. Problem występował tylko podczas deszczowych/wilgotnych dni. Popryskali jakimś płynem po ciemku nad silnikiem i było widać jak iskry leciały.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ghost2255 napisał:

Zmniejsz dla testu przerwę na świecach do 0.7-0.8mm. Jak poszarpywanie ustąpi, to szukaj w układzie WN.

Była robiona taka próba. Niestety szarpie dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw do sprawdzenia wiązka silnika pod kątem czy wszystkie przewody są ok., czy kontaktują,  czy gdzieś się nie utleniły bądź poprzecierały. To nic nie kosztuje, jak na razie autor wymienił wszystko co możliwe a  efektów brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, r1sender napisał:

Najpierw do sprawdzenia wiązka silnika pod kątem czy wszystkie przewody są ok.

 

Masz na myśli sprawdzanie przejść w przewodach i kontaktowania we wtyczkach? Czy włącznie z pruciem wiązki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost2255 napisał:

Zmniejsz dla testu przerwę na świecach do 0.7-0.8mm.

Dla tego silnika prawidłową przerwa na świecach to 1.3 mm więc 0.7 to grubo za mało.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, badyl1982 napisał:

 

Masz na myśli sprawdzanie przejść w przewodach i kontaktowania we wtyczkach? Czy włącznie z pruciem wiązki?

To i to. 
Ty masz kable wysokiego i cewkę osobno (ja tak miałem w Foce) czy już cewkofajki ?

U mnie raz przerywało i się okazali że blaszka w fajce się rozgięła- Fordy są mega czule na słaba iskrę i stare świece. To było moje pierwsze auto które na gazie po 15 000 zaczęło przerywać - jak się później okazało ze względu na świece i cenna uwaga - one uwielbiają oryginalne świece - z zamiennikami bywa różnie , nie wiedzieć czemu 😱

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wykresy dla korekt wtrysków 

 

Zdjęcie bez numeru i 2 na postoju na wolnych obrotach.
Zdjęcie 3 w momencie szarpania.
Zdjęcie 4 jazda że stała prędkością bez szarpania.
Zdjęcie 5 wykres korekty i sondy 2 w trakcie szarpania

IMG_20210503_182016.jpg

IMG_20210503_182050.jpg

IMG_20210503_171848.jpg

IMG_20210503_182112.jpg

IMG_20210503_182204.jpg

Edytowane przez badyl1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, badyl1982 napisał:

 Chyba prościej kupić druga wiązkę na podmianę. 

przecież jak taśmy poodwijasz to będziesz wszystko widział. Co najwyżej koszt nowych taśm i jakiś złączek. Po co się pchać w koszty. W starym civicu tak się bawiłem, jedno popołudnie i temat z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, SorenLorenson napisał:

ze zdj. nr 3 wygląda jakby go zalewało - przy lpg byłby to objaw padających wtrysków. Tutaj może też być też brak iskry. Jaka cewka tam teraz siedzi? 

Cewka Boscha 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, badyl1982 napisał:

Nie ma błędów.

Czyli chyba trzeba nadal szukać w układzie zapłonowym. Zdarzają się wadliwe przewody i cewki. Wielu użytkowników się już o tym przekonało.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, shapyr napisał:

Czyli chyba trzeba nadal szukać w układzie zapłonowym. Zdarzają się wadliwe przewody i cewki. Wielu użytkowników się już o tym przekonało.

Dzisiaj zmieniam przewody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, volf6 napisał:

Ponoć proste benzyny w przeciwieństwie do diesli się nie psują a każdy warsztat je naprawi a tu proszę lista wymienianych części tylko rośnie, koszta diagnoz i ''napraw'' zapewne też a problem dalej nierozwiązany:)

Wszystko się psuje. W przypadku różnych awarii benzyna w przeciwieństwie do diesla jest tańsza w utrzymaniu. W dieslu padnie turbina czy filtr cząstek i koszt spory, a ja w benzynie wymienię w tych pieniądzach 3/4 części 🤣

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, badyl1982 napisał:

Wszystko się psuje. W przypadku różnych awarii benzyna w przeciwieństwie do diesla jest tańsza w utrzymaniu. W dieslu padnie turbina czy filtr cząstek i koszt spory, a ja w benzynie wymienię w tych pieniądzach 3/4 części 🤣

Jak tak na ślepo będziesz wymieniał części to może trafisz a może nie ale chyba nie o to chodzi?

Swoją drogą jak ma się stan przegubów do przerywania silnika czy choćby stan filtru powietrza (o ile jest okresowo wymieniany)?:hmm:

Ile już wydałeś kasy i straciłeś czasu na usunięcie tej ''banalnej'' usterki?

 

Patrzyłeś na jakiś forach forda, bo moze to jest coś charakterystycznego dla tego silnika i recepta gdzieś jest juz podana;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/2/2021 at 7:27 PM, badyl1982 said:

Mam focus mk2 1.6 100 KM benzyna bez lpg. Jest problem z poszarpywaniem podczas przyspieszania. Zauważyłem że zjawisko nasila się lub maleje w zależności od pogody. W słoneczne suche dni szarpie delikatnie od 4 tys obrotów w górę. W chłodne i mokre dni szarpie nawet od 2,5 tysiąca obratow i jest zdecydowanie bardziej odczuwalne. 

Auto było u 4 "fachowców" i szkoda gadać, bo nic nie zaradzili. Wszyscy z polecenia... 

Zauważyłem, że w momencie wystąpienia szarpania zmienia się wykres sondy za katalizatorem. Na jednym zdjęciu wykres s2 jest płaski, wtedy nie było szarpania. Na drugim zaczyna oscylowac, tutaj szarpanie wystąpiło. 

 

Co zostało zrobione:

1. Sprawdzone czy nie bierze lewego powietrza. 

2. Sprawdzenie ustawienia rozrządu. 

3. Regulacja zaworów. 

4. Wymiana świec, przewodów i cewki. 

5. Wymiana czujnika położenia wału korbowego i położenia wałka rozrządu. 

6. Sprawdzone przeguby wewnętrzne półosi. 

7. Dodatek do paliwa do czyszcenia wtryskiwaczy. 

8. Filtr powietrza. 

9. Czyszczona przepustnica i przepływomierz. 

 

Ktoś miał podobny problem? 

Doradzicie coś? 

 

 

 

Szefie, a ten Twój fordzik to nie ma czasami tych wadliwych spryskiwaczy szyby, ktore przez złą fabrycznie "gumke" powodowało kapanie wody z maski na kable WN i fajki od świec?

 

Jedz na myjnie w sloneczny dzien, i zalej dziada woda 😀 Bedziesz wiedzial

 

Tak, mi sie cos kojarzy. Kolezanka miala taki problemik. Jakis mechanik uszczelnial polaczenie fajek kabli WN z glowica, ale podobno lepiej kupic spryski od foki mk3 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, volf6 said:

Ponoć proste benzyny w przeciwieństwie do diesli się nie psują a każdy warsztat je naprawi a tu proszę lista wymienianych części tylko rośnie, koszta diagnoz i ''napraw'' zapewne też a problem dalej nierozwiązany:)

wejdz na skosnookie, watek Suzuki Alto, kilka miesiecy szukania, naprawa "prawie" darmowa

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, volf6 napisał:

Jak tak na ślepo będziesz wymieniał części to może trafisz a może nie ale chyba nie o to chodzi?

Swoją drogą jak ma się stan przegubów do przerywania silnika czy choćby stan filtru powietrza (o ile jest okresowo wymieniany)?:hmm:

Ile już wydałeś kasy i straciłeś czasu na usunięcie tej ''banalnej'' usterki?

 

Patrzyłeś na jakiś forach forda, bo moze to jest coś charakterystycznego dla tego silnika i recepta gdzieś jest juz podana;)

Samochód mam od 6 miesięcy, filtr wymieniony dopiero jak zaczęło się szarpanie, czyli i tak do wymiany. 

 

Zawory i tak trzeba regulować więc koszt niezbędny. 

 

Rozrząd i tak do wymiany po zakupie. Stary rozrząd był przestawiony, ale szarpanie było już na starym. 

 

Także te największe koszty i tak byłyby zrobione nawet gdyby szarpania nie było.

Fakt kilka stówek na inne rzeczy poszło jak się okazuje niepotrzebnie. Szacuje ze na mechaników i części wymienione niepotrzebnie około 650 zł. 

 

Jeśli chodzi o przeguby, jeden z mechaników szedł w zaparte, że to może mieć wpływ. Zgodziłem się żeby sprawdził.

 

Edit

Oczywiście, że sprawdzałem fora. To co radzili zostało zrobione. Niestety jest sporo wątków z szarpaniem, których nie udało się rozwiązać. 

 

Problem pewnie jest banalny. 4 polecanych majstrów się poddało. Zaczynam działać sam na początek wymienię dziś, po raz drugi, przewody zapłonowe. 

 

Jak nie rozwiaze do końca tygodnia zapraszam w poniedziałek, jeśli znajdziesz place od ręki 500 zł. Ale jeśli nie to nie płacę nic 😉

 

Edytowane przez badyl1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gregoryj napisał:

 

Szefie, a ten Twój fordzik to nie ma czasami tych wadliwych spryskiwaczy szyby, ktore przez złą fabrycznie "gumke" powodowało kapanie wody z maski na kable WN i fajki od świec?

 

Jedz na myjnie w sloneczny dzien, i zalej dziada woda 😀 Bedziesz wiedzial

 

Tak, mi sie cos kojarzy. Kolezanka miala taki problemik. Jakis mechanik uszczelnial polaczenie fajek kabli WN z glowica, ale podobno lepiej kupic spryski od foki mk3 

Ma spryskiwacze z gumkami, ale one nie zapewniają 100% szczelności. Zostały doszczelnione silikonem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2021 o 10:48, gregoryj napisał:

 

Szefie, a ten Twój fordzik to nie ma czasami tych wadliwych spryskiwaczy szyby, ktore przez złą fabrycznie "gumke" powodowało kapanie wody z maski na kable WN i fajki od świec?

 

Jedz na myjnie w sloneczny dzien, i zalej dziada woda 😀 Bedziesz wiedzial

 

Tak, mi sie cos kojarzy. Kolezanka miala taki problemik. Jakis mechanik uszczelnial polaczenie fajek kabli WN z glowica, ale podobno lepiej kupic spryski od foki mk3 

Mam tez focusa mk2 09r i ja akurat mam tam sucho od 6 lat. Kolega może założyć osłone silnika od volvo bo pasuje jak mu sie tam leje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik u siebie i u mnie objawy były takie same, poszarpywanie itd, lista wymienionych i podmienianych części podobna. Ostatecznie miał być uszkodzony katalizator, na szczęście skończyło się na wymianie sondy za coś 400 zł i problemy się skończyły. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
10 godzin temu, ancka napisał:

Mam ten sam silnik u siebie i u mnie objawy były takie same, poszarpywanie itd, lista wymienionych i podmienianych części podobna. Ostatecznie miał być uszkodzony katalizator, na szczęście skończyło się na wymianie sondy za coś 400 zł i problemy się skończyły. 

Wymieniona sonda przed katalizatorem? 

 

Czy w chłodniejsze deszczowe dni szarpał mocniej? Tak jest u mnie. 

Edytowane przez badyl1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy objaw Sondy Lambda. Temat przerabiałem w jednym z aut. 

Podmieniłem na dzień używkę od kolegi, co miał identyczne auto i problem znikł. Kupiłem nową i już nie wrócił.

 

Po drodze wymieniłem świece, cewki, filtr paliwa. Byłem już tak zdesperowany,że chciałem wymieniac wtryskiwacze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Mihail napisał:

Typowy objaw Sondy Lambda. Temat przerabiałem w jednym z aut. 

 

Mam używana sondę na podmianę. Jak czas pozwoli, to dzisiaj sprawdzę. 

 

Chociaż według wykresów z kompa pierwsza sonda pracuje poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, badyl1982 napisał:

Mam używana sondę na podmianę. Jak czas pozwoli, to dzisiaj sprawdzę. 

 

Chociaż według wykresów z kompa pierwsza sonda pracuje poprawnie. 

 

 

A jak sprawdzałeś sondę? Na biegu jałowym, czy robiłeś również pomiary live, w trakcie jazdy? Bo jak na biegu jalowym, to bym się tym w ogóle nie sugerował, skoro zjawisko nasila w trakcie jazdy, na wyzszych obrotach, przy zmianie pogody.

Stanie w miejscu i dodawanie gazu tez jest niemiarodajne bez obciazenia.

 

Ewidentnie sonda świruje i komp źle dobiera AFR w niektorych sytuacjach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Mihail napisał:

 

 

A jak sprawdzałeś sondę? Na biegu jałowym, czy robiłeś również pomiary live, w trakcie jazdy? Bo jak na biegu jalowym, to bym się tym w ogóle nie sugerował, skoro zjawisko nasila w trakcie jazdy, na wyzszych obrotach, przy zmianie pogody.

Stanie w miejscu i dodawanie gazu tez jest niemiarodajne bez obciazenia.

 

Ewidentnie sonda świruje i komp źle dobiera AFR w niektorych sytuacjach.

 

 

Wszystkie próby robione były w trakcie jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem przyczynę. Wykresy dla kąta otwarcia wtryskiwaczy. Wykres 1 faluje gdy występuje szarpanie. W pewnym momencie następuje skok wykresy i w tym momencie szarpanie nie występuje. Wykres 2, to przyspieszanie, gdy nie ma szarpania. 

Podmienię wtryskiwacze, zobaczę jaki będzie efekt. 

IMG_20210508_142901.jpg

IMG_20210508_142925.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, badyl1982 napisał:

Wymieniona sonda przed katalizatorem? 

 

Czy w chłodniejsze deszczowe dni szarpał mocniej? Tak jest u mnie. 

Tak, ta przed katalizatorem, też mi się wydawało że mocniej odczuwalne było to w deszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.