Jump to content

Focus mk2 szarpanie/dławienie silnika


badyl1982
 Share

Recommended Posts

Mam focus mk2 1.6 100 KM benzyna bez lpg. Jest problem z poszarpywaniem podczas przyspieszania. Zauważyłem że zjawisko nasila się lub maleje w zależności od pogody. W słoneczne suche dni szarpie delikatnie od 4 tys obrotów w górę. W chłodne i mokre dni szarpie nawet od 2,5 tysiąca obratow i jest zdecydowanie bardziej odczuwalne. 

Auto było u 4 "fachowców" i szkoda gadać, bo nic nie zaradzili. Wszyscy z polecenia... 

Zauważyłem, że w momencie wystąpienia szarpania zmienia się wykres sondy za katalizatorem. Na jednym zdjęciu wykres s2 jest płaski, wtedy nie było szarpania. Na drugim zaczyna oscylowac, tutaj szarpanie wystąpiło. 

 

Co zostało zrobione:

1. Sprawdzone czy nie bierze lewego powietrza. 

2. Sprawdzenie ustawienia rozrządu. 

3. Regulacja zaworów. 

4. Wymiana świec, przewodów i cewki. 

5. Wymiana czujnika położenia wału korbowego i położenia wałka rozrządu. 

6. Sprawdzone przeguby wewnętrzne półosi. 

7. Dodatek do paliwa do czyszcenia wtryskiwaczy. 

8. Filtr powietrza. 

9. Czyszczona przepustnica i przepływomierz. 

 

Ktoś miał podobny problem? 

Doradzicie coś? 

IMG_20210429_195910.jpg

IMG_20210429_195819.jpg

Link to comment
Share on other sites

Świece wykręć i sprawdź czy są tak samo brudne. Ew wymień jeszcze raz bo to tanie. Druga opcja to cewka ew sprawdź wiązki do cewek. 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdż katalizator ,możliwe że go przelewa i się dławi ,zobacz czy nie masz wody w gniazdach od świec .W fokusach często tam siedzi woda , lejąc się ze spryskiwaczy.Tez posiadam mk2.Pb

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Vadero napisał:

Świece wykręć i sprawdź czy są tak samo brudne. Ew wymień jeszcze raz bo to tanie. Druga opcja to cewka ew sprawdź wiązki do cewek. 

 Swiece podmieniane. 1 komplet był bosch. Teraz założone Motocraft. 

 

Kolor wszystkich jest taki sam. 

IMG_20210503_102042.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, arek_m napisał:

Sprawdż katalizator ,możliwe że go przelewa i się dławi ,zobacz czy nie masz wody w gniazdach od świec .

 

Jak sprawdzić katalizator? 

Gniazda sieć są suche. Doszczelnialem spryskiwacze silikonem. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Miałem coś podobnego w swoim. Okazało się,  że były przebicia na jakimś kablu. 

Kable zakładałem nowe Boscha. Dla świętego spokoju chce podmienić na inne. Zamówiłem NGK. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, badyl1982 napisał:

Kable zakładałem nowe Boscha. Dla świętego spokoju chce podmienić na inne. Zamówiłem NGK. 

Nie były to kable wysokiego napięcia, a jakieś inne przy sterowniku. Problem występował tylko podczas deszczowych/wilgotnych dni. Popryskali jakimś płynem po ciemku nad silnikiem i było widać jak iskry leciały.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zmniejsz dla testu przerwę na świecach do 0.7-0.8mm. Jak poszarpywanie ustąpi, to szukaj w układzie WN.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, ghost2255 napisał:

Zmniejsz dla testu przerwę na świecach do 0.7-0.8mm. Jak poszarpywanie ustąpi, to szukaj w układzie WN.

Była robiona taka próba. Niestety szarpie dalej. 

Link to comment
Share on other sites

Najpierw do sprawdzenia wiązka silnika pod kątem czy wszystkie przewody są ok., czy kontaktują,  czy gdzieś się nie utleniły bądź poprzecierały. To nic nie kosztuje, jak na razie autor wymienił wszystko co możliwe a  efektów brak. 

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, r1sender napisał:

Najpierw do sprawdzenia wiązka silnika pod kątem czy wszystkie przewody są ok.

 

Masz na myśli sprawdzanie przejść w przewodach i kontaktowania we wtyczkach? Czy włącznie z pruciem wiązki?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ghost2255 napisał:

Zmniejsz dla testu przerwę na świecach do 0.7-0.8mm.

Dla tego silnika prawidłową przerwa na świecach to 1.3 mm więc 0.7 to grubo za mało.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, badyl1982 napisał:

 

Masz na myśli sprawdzanie przejść w przewodach i kontaktowania we wtyczkach? Czy włącznie z pruciem wiązki?

To i to. 
Ty masz kable wysokiego i cewkę osobno (ja tak miałem w Foce) czy już cewkofajki ?

U mnie raz przerywało i się okazali że blaszka w fajce się rozgięła- Fordy są mega czule na słaba iskrę i stare świece. To było moje pierwsze auto które na gazie po 15 000 zaczęło przerywać - jak się później okazało ze względu na świece i cenna uwaga - one uwielbiają oryginalne świece - z zamiennikami bywa różnie , nie wiedzieć czemu 😱

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, shapyr napisał:

Jakieś odczytane błędy z ecu?

Nie ma błędów. Gdyby były to bylby jakis punkt zaczepienia, ale niestety. 

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, badyl1982 napisał:

 

Masz na myśli sprawdzanie przejść w przewodach i kontaktowania we wtyczkach? Czy włącznie z pruciem wiązki?

prucie

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, r1sender napisał:

prucie

 Chyba prościej kupić druga wiązkę na podmianę. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Wykresy dla korekt wtrysków 

 

Zdjęcie bez numeru i 2 na postoju na wolnych obrotach.
Zdjęcie 3 w momencie szarpania.
Zdjęcie 4 jazda że stała prędkością bez szarpania.
Zdjęcie 5 wykres korekty i sondy 2 w trakcie szarpania

IMG_20210503_182016.jpg

IMG_20210503_182050.jpg

IMG_20210503_171848.jpg

IMG_20210503_182112.jpg

IMG_20210503_182204.jpg

Edited by badyl1982
Link to comment
Share on other sites

ze zdj. nr 3 wygląda jakby go zalewało - przy lpg byłby to objaw padających wtrysków. Tutaj może też być też brak iskry. Jaka cewka tam teraz siedzi? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, badyl1982 napisał:

 Chyba prościej kupić druga wiązkę na podmianę. 

przecież jak taśmy poodwijasz to będziesz wszystko widział. Co najwyżej koszt nowych taśm i jakiś złączek. Po co się pchać w koszty. W starym civicu tak się bawiłem, jedno popołudnie i temat z głowy.

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, SorenLorenson napisał:

ze zdj. nr 3 wygląda jakby go zalewało - przy lpg byłby to objaw padających wtrysków. Tutaj może też być też brak iskry. Jaka cewka tam teraz siedzi? 

Cewka Boscha 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, badyl1982 napisał:

Nie ma błędów.

Czyli chyba trzeba nadal szukać w układzie zapłonowym. Zdarzają się wadliwe przewody i cewki. Wielu użytkowników się już o tym przekonało.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ponoć proste benzyny w przeciwieństwie do diesli się nie psują a każdy warsztat je naprawi a tu proszę lista wymienianych części tylko rośnie, koszta diagnoz i ''napraw'' zapewne też a problem dalej nierozwiązany:)

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, shapyr napisał:

Czyli chyba trzeba nadal szukać w układzie zapłonowym. Zdarzają się wadliwe przewody i cewki. Wielu użytkowników się już o tym przekonało.

Dzisiaj zmieniam przewody. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, volf6 napisał:

Ponoć proste benzyny w przeciwieństwie do diesli się nie psują a każdy warsztat je naprawi a tu proszę lista wymienianych części tylko rośnie, koszta diagnoz i ''napraw'' zapewne też a problem dalej nierozwiązany:)

Wszystko się psuje. W przypadku różnych awarii benzyna w przeciwieństwie do diesla jest tańsza w utrzymaniu. W dieslu padnie turbina czy filtr cząstek i koszt spory, a ja w benzynie wymienię w tych pieniądzach 3/4 części 🤣

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, badyl1982 napisał:

Wszystko się psuje. W przypadku różnych awarii benzyna w przeciwieństwie do diesla jest tańsza w utrzymaniu. W dieslu padnie turbina czy filtr cząstek i koszt spory, a ja w benzynie wymienię w tych pieniądzach 3/4 części 🤣

Jak tak na ślepo będziesz wymieniał części to może trafisz a może nie ale chyba nie o to chodzi?

Swoją drogą jak ma się stan przegubów do przerywania silnika czy choćby stan filtru powietrza (o ile jest okresowo wymieniany)?:hmm:

Ile już wydałeś kasy i straciłeś czasu na usunięcie tej ''banalnej'' usterki?

 

Patrzyłeś na jakiś forach forda, bo moze to jest coś charakterystycznego dla tego silnika i recepta gdzieś jest juz podana;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/2/2021 at 7:27 PM, badyl1982 said:

Mam focus mk2 1.6 100 KM benzyna bez lpg. Jest problem z poszarpywaniem podczas przyspieszania. Zauważyłem że zjawisko nasila się lub maleje w zależności od pogody. W słoneczne suche dni szarpie delikatnie od 4 tys obrotów w górę. W chłodne i mokre dni szarpie nawet od 2,5 tysiąca obratow i jest zdecydowanie bardziej odczuwalne. 

Auto było u 4 "fachowców" i szkoda gadać, bo nic nie zaradzili. Wszyscy z polecenia... 

Zauważyłem, że w momencie wystąpienia szarpania zmienia się wykres sondy za katalizatorem. Na jednym zdjęciu wykres s2 jest płaski, wtedy nie było szarpania. Na drugim zaczyna oscylowac, tutaj szarpanie wystąpiło. 

 

Co zostało zrobione:

1. Sprawdzone czy nie bierze lewego powietrza. 

2. Sprawdzenie ustawienia rozrządu. 

3. Regulacja zaworów. 

4. Wymiana świec, przewodów i cewki. 

5. Wymiana czujnika położenia wału korbowego i położenia wałka rozrządu. 

6. Sprawdzone przeguby wewnętrzne półosi. 

7. Dodatek do paliwa do czyszcenia wtryskiwaczy. 

8. Filtr powietrza. 

9. Czyszczona przepustnica i przepływomierz. 

 

Ktoś miał podobny problem? 

Doradzicie coś? 

 

 

 

Szefie, a ten Twój fordzik to nie ma czasami tych wadliwych spryskiwaczy szyby, ktore przez złą fabrycznie "gumke" powodowało kapanie wody z maski na kable WN i fajki od świec?

 

Jedz na myjnie w sloneczny dzien, i zalej dziada woda 😀 Bedziesz wiedzial

 

Tak, mi sie cos kojarzy. Kolezanka miala taki problemik. Jakis mechanik uszczelnial polaczenie fajek kabli WN z glowica, ale podobno lepiej kupic spryski od foki mk3 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, volf6 said:

Ponoć proste benzyny w przeciwieństwie do diesli się nie psują a każdy warsztat je naprawi a tu proszę lista wymienianych części tylko rośnie, koszta diagnoz i ''napraw'' zapewne też a problem dalej nierozwiązany:)

wejdz na skosnookie, watek Suzuki Alto, kilka miesiecy szukania, naprawa "prawie" darmowa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, volf6 napisał:

Jak tak na ślepo będziesz wymieniał części to może trafisz a może nie ale chyba nie o to chodzi?

Swoją drogą jak ma się stan przegubów do przerywania silnika czy choćby stan filtru powietrza (o ile jest okresowo wymieniany)?:hmm:

Ile już wydałeś kasy i straciłeś czasu na usunięcie tej ''banalnej'' usterki?

 

Patrzyłeś na jakiś forach forda, bo moze to jest coś charakterystycznego dla tego silnika i recepta gdzieś jest juz podana;)

Samochód mam od 6 miesięcy, filtr wymieniony dopiero jak zaczęło się szarpanie, czyli i tak do wymiany. 

 

Zawory i tak trzeba regulować więc koszt niezbędny. 

 

Rozrząd i tak do wymiany po zakupie. Stary rozrząd był przestawiony, ale szarpanie było już na starym. 

 

Także te największe koszty i tak byłyby zrobione nawet gdyby szarpania nie było.

Fakt kilka stówek na inne rzeczy poszło jak się okazuje niepotrzebnie. Szacuje ze na mechaników i części wymienione niepotrzebnie około 650 zł. 

 

Jeśli chodzi o przeguby, jeden z mechaników szedł w zaparte, że to może mieć wpływ. Zgodziłem się żeby sprawdził.

 

Edit

Oczywiście, że sprawdzałem fora. To co radzili zostało zrobione. Niestety jest sporo wątków z szarpaniem, których nie udało się rozwiązać. 

 

Problem pewnie jest banalny. 4 polecanych majstrów się poddało. Zaczynam działać sam na początek wymienię dziś, po raz drugi, przewody zapłonowe. 

 

Jak nie rozwiaze do końca tygodnia zapraszam w poniedziałek, jeśli znajdziesz place od ręki 500 zł. Ale jeśli nie to nie płacę nic 😉

 

Edited by badyl1982
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, gregoryj napisał:

 

Szefie, a ten Twój fordzik to nie ma czasami tych wadliwych spryskiwaczy szyby, ktore przez złą fabrycznie "gumke" powodowało kapanie wody z maski na kable WN i fajki od świec?

 

Jedz na myjnie w sloneczny dzien, i zalej dziada woda 😀 Bedziesz wiedzial

 

Tak, mi sie cos kojarzy. Kolezanka miala taki problemik. Jakis mechanik uszczelnial polaczenie fajek kabli WN z glowica, ale podobno lepiej kupic spryski od foki mk3 

Ma spryskiwacze z gumkami, ale one nie zapewniają 100% szczelności. Zostały doszczelnione silikonem. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.05.2021 o 10:48, gregoryj napisał:

 

Szefie, a ten Twój fordzik to nie ma czasami tych wadliwych spryskiwaczy szyby, ktore przez złą fabrycznie "gumke" powodowało kapanie wody z maski na kable WN i fajki od świec?

 

Jedz na myjnie w sloneczny dzien, i zalej dziada woda 😀 Bedziesz wiedzial

 

Tak, mi sie cos kojarzy. Kolezanka miala taki problemik. Jakis mechanik uszczelnial polaczenie fajek kabli WN z glowica, ale podobno lepiej kupic spryski od foki mk3 

Mam tez focusa mk2 09r i ja akurat mam tam sucho od 6 lat. Kolega może założyć osłone silnika od volvo bo pasuje jak mu sie tam leje..

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam silnik u siebie i u mnie objawy były takie same, poszarpywanie itd, lista wymienionych i podmienianych części podobna. Ostatecznie miał być uszkodzony katalizator, na szczęście skończyło się na wymianie sondy za coś 400 zł i problemy się skończyły. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
10 godzin temu, ancka napisał:

Mam ten sam silnik u siebie i u mnie objawy były takie same, poszarpywanie itd, lista wymienionych i podmienianych części podobna. Ostatecznie miał być uszkodzony katalizator, na szczęście skończyło się na wymianie sondy za coś 400 zł i problemy się skończyły. 

Wymieniona sonda przed katalizatorem? 

 

Czy w chłodniejsze deszczowe dni szarpał mocniej? Tak jest u mnie. 

Edited by badyl1982
Link to comment
Share on other sites

Typowy objaw Sondy Lambda. Temat przerabiałem w jednym z aut. 

Podmieniłem na dzień używkę od kolegi, co miał identyczne auto i problem znikł. Kupiłem nową i już nie wrócił.

 

Po drodze wymieniłem świece, cewki, filtr paliwa. Byłem już tak zdesperowany,że chciałem wymieniac wtryskiwacze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Mihail napisał:

Typowy objaw Sondy Lambda. Temat przerabiałem w jednym z aut. 

 

Mam używana sondę na podmianę. Jak czas pozwoli, to dzisiaj sprawdzę. 

 

Chociaż według wykresów z kompa pierwsza sonda pracuje poprawnie. 

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, badyl1982 napisał:

Mam używana sondę na podmianę. Jak czas pozwoli, to dzisiaj sprawdzę. 

 

Chociaż według wykresów z kompa pierwsza sonda pracuje poprawnie. 

 

 

A jak sprawdzałeś sondę? Na biegu jałowym, czy robiłeś również pomiary live, w trakcie jazdy? Bo jak na biegu jalowym, to bym się tym w ogóle nie sugerował, skoro zjawisko nasila w trakcie jazdy, na wyzszych obrotach, przy zmianie pogody.

Stanie w miejscu i dodawanie gazu tez jest niemiarodajne bez obciazenia.

 

Ewidentnie sonda świruje i komp źle dobiera AFR w niektorych sytuacjach.

 

 

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, Mihail napisał:

 

 

A jak sprawdzałeś sondę? Na biegu jałowym, czy robiłeś również pomiary live, w trakcie jazdy? Bo jak na biegu jalowym, to bym się tym w ogóle nie sugerował, skoro zjawisko nasila w trakcie jazdy, na wyzszych obrotach, przy zmianie pogody.

Stanie w miejscu i dodawanie gazu tez jest niemiarodajne bez obciazenia.

 

Ewidentnie sonda świruje i komp źle dobiera AFR w niektorych sytuacjach.

 

 

Wszystkie próby robione były w trakcie jazdy. 

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, badyl1982 napisał:

Forscan pokazuje błąd U0019. Wiecie co to za błąd? 

Forscan też opisuje co to za błąd... ;]

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sonda podmieniona. To nie to. 

Zastanawia mnie jednak jej kolor, chyba nie powinna być taka brązowa? 

IMG_20210508_130032.jpg

Edited by badyl1982
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, Vadero napisał:

Forscan też opisuje co to za błąd... ;]

A no. Jest opis jak na zdjęciu. Niewiele mi to mówi? Wiesz o co chodzi? 

IMG_20210508_132215.jpg

Link to comment
Share on other sites

Chyba znalazłem przyczynę. Wykresy dla kąta otwarcia wtryskiwaczy. Wykres 1 faluje gdy występuje szarpanie. W pewnym momencie następuje skok wykresy i w tym momencie szarpanie nie występuje. Wykres 2, to przyspieszanie, gdy nie ma szarpania. 

Podmienię wtryskiwacze, zobaczę jaki będzie efekt. 

IMG_20210508_142901.jpg

IMG_20210508_142925.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, badyl1982 napisał:

Wymieniona sonda przed katalizatorem? 

 

Czy w chłodniejsze deszczowe dni szarpał mocniej? Tak jest u mnie. 

Tak, ta przed katalizatorem, też mi się wydawało że mocniej odczuwalne było to w deszcz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.