Skocz do zawartości

Focus mk2 szarpanie/dławienie silnika


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, badyl1982 napisał:

A no. Jest opis jak na zdjęciu. Niewiele mi to mówi? Wiesz o co chodzi? 

IMG_20210508_132215.jpg

Pewnie coś przy komunikacji się chwilowo posmerfowalo. Zwykle jak usuniesz to błąd nie wraca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2021 o 14:34, badyl1982 napisał:

 

Podmienię wtryskiwacze, zobaczę jaki będzie efekt. 

 

 

Wtryskiwacze wymienione, nie pomogło. 

 

Zauważyłem, że licznik wypadania zapłonów zlicza wartości. Od ostatniego podłączenia kompa gdzie miał 0 naliczyło 6. O co chodzi? Gdzie jeszcze szukać.?

 

Nastepny krok to sprawdzenie ciśnienia paliwa i ciśnienia spalin. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, badyl1982 napisał:

Wtryskiwacze wymienione, nie pomogło. 

 

Zauważyłem, że licznik wypadania zapłonów zlicza wartości. Od ostatniego podłączenia kompa gdzie miał 0 naliczyło 6. O co chodzi? Gdzie jeszcze szukać.?

 

Nastepny krok to sprawdzenie ciśnienia paliwa i ciśnienia spalin. 

 

 

W Chevroletach przyczyną były zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Soft wgrany od nowa (najbardziej aktualna wersja). Niestety kompletnie bez zmian.

Zrobiłem test. W między czasie zamontowana została instalacja gazowa z dotryskiem benzyny. Poszarpywanie pojawia się. Dla testu odpiąłem wtryski benzynowe i sondę lambda. Poszarpywania niemalże ustało. Testowałem też samo odpięciu sondy z wtryskiwaczami benzynowymi podpiętymi, szarpało. Przetestowałem też podpięta sonda i wypięte wtryski benzynowe, ale najlepszy efekt jest gdy odepnę wtryski i sondę.

Jakieś pomysły, o co może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Ewidentnie problemem jest temperatura zewnętrzna. Całe lato był względny spokoj. Gdy temperatury spadły poniżej 7-8 stopni problem się nasilil.

Wilgotność powietrza nie ma znaczenia. 

 

Ktoś ma pomysł? Może to kwestia tylko jakiegoś czujnika? Może ECU? 

 

W międzyczasie wymieniłem pompę paliwa, ale to nie było przyczyną. 

 

Edit

Na kompie w diagnostyce obd2 widać taki blad

 

 

IMG_20211127_124501.jpg

Edytowane przez badyl1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Komputer wymieniony, nic to nie dało. 

 

Wczoraj było u nas 16'C, auto śmigało jak należy. 

 

Jakie czujniki mogą reagować na zmiane/spadek temperatury otoczenia i tym samym powodować zakłócenia w pracy silnika? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, badyl1982 napisał:

Jakie czujniki mogą reagować na zmiane/spadek temperatury otoczenia i tym samym powodować zakłócenia w pracy silnika? 

Na pewno przepływomierz. Jak odpiąłem rurę z nim to silnik wszedł w tryb awaryjny. Ale czy aż tak jest zależny od temperatury to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

Na pewno przepływomierz. Jak odpiąłem rurę z nim to silnik wszedł w tryb awaryjny. Ale czy aż tak jest zależny od temperatury to nie mam pojęcia.

Tam jest MAP sensor. Był podmieniany. Niestety bez efektu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, marcindzieg napisał:

Może lewe powietrze gdzieś idzie? W wysokich temperaturach jakoś sobie z tym radzi a w niskich głupieje.

Sprawdzone kilkukrotnie, nie ciągnie lewego powietrza. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia kostka (złączka) cewki WN. Te kostki to dosyć dobrze znany problem Focusa - tam jest dosyć wysoka temperatura i blaszki się rozginają, dochodzi do słabego kontaktu i zaczynają się różne dziwne szarpania, a bez porządnego przeglądnięcia tej złączki i podoginania blaszek nic nie widać z zewnątrz. Druga sprawa to licznik - nie zaczyna się przypadkiem temat zimnych lutów? - kontrolki nie zapalając się w losowy sposób?

 

Polecam wątek: o ten

Edytowane przez KeyaR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, KeyaR napisał:

Do sprawdzenia kostka (złączka) cewki WN. Te kostki to dosyć dobrze znany problem Focusa - tam jest dosyć wysoka temperatura i blaszki się rozginają, dochodzi do słabego kontaktu i zaczynają się różne dziwne szarpania, a bez porządnego przeglądnięcia tej złączki i podoginania blaszek nic nie widać z zewnątrz. Druga sprawa to licznik - nie zaczyna się przypadkiem temat zimnych lutów? - kontrolki nie zapalając się w losowy sposób?

 

Polecam wątek: o ten

Kostka była sprawdzana i piny były doginane. Nic to nie pomogło. 

 

Jeśli chodzi o licznik, to nic się nie dzieje, żadnych migających kontrolek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze czujnik temperatury w dolocie...tyle, że w tym silniku nie występuje... 🤪

 

http://u0019.enginetroublecode.com/ford-focus

 

A czujnik temperatury silnika? Najlepiej podejrzeć przez OBD2, bo wskaźnik na liczniku pokazuje prawie 90 stopni już mniej więcej od 60 stopni 😜

 

Edytowane przez KeyaR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, KeyaR napisał:

No to jeszcze czujnik temperatury w dolocie...tyle, że w tym silniku nie występuje... 🤪

 

http://u0019.enginetroublecode.com/ford-focus

 

A czujnik temperatury silnika? Najlepiej podejrzeć przez OBD2, bo wskaźnik na liczniku pokazuje prawie 90 stopni już mniej więcej od 60 stopni 😜

 

Czujnik temperatury silnika wskazuje około 85'C podczas jazdy. 

 

Czujnika temperatury w dolocie nie ma jako takiego. Jest MAP sensor, który był podmieniany. Ale nic to nie dało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KeyaR napisał:

A zawór - regulator ciśnienia paliwa ?

Właściwie to już chyba wszystko sprawdzone...więc zostaje chyba podmiana kompa (w Fordzie to PCM?)🤪

Regulator podmieniany. 

 

Komputer podmieniany. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, badyl1982 napisał:

Regulator podmieniany. 

 

Komputer podmieniany. 

 

 

 

Czyli zostaje podmiana forda na np. vw:phi: lub swap silnika na diesla, bo tego to raczej przez rok ktoś by naprawił;]

Pewnie przez to, ze diesle stale się psują to i warsztaty potrafią je naprawiać a benzyny się nie psują więc nikt nie wie ja się je naprawia:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, marcindzieg napisał:

Pisał że sprawdzał. A może problemem jest syfiaste paliwo. Albo jakiś syf w baku.

Pompa była wymieniona. Mam nadzieję, że mechanik nie zostawił syfu w baku jeśli wogole takowy był. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze problem jest zwiazany ze skladem mieszanki, ktora w niektorych sytuacjach robi sie przynajmniej na niektorych cylindrach tyle uboga ze jest problem ze stabilnoscia jej spalania, stad szarpanie. Pytanie co tu jest skutkiem a co przyczyna. Sytuacja 1 ze sonda lambda (pierwsza, przed katalizatorem, regulacyjna) oscyluje czyli sklad mieszanki jest bliski stechiometrycznemu powoduje szarpanie. W sytuacji 2 gdy sonda nie oscyluje sklad mieszanki jest bogatszy i silnik lepiej sobie z tym radzi. Tyle ze pamietajmy ze jest to UŚREDNIONY sklad mieszanki dla 4 cylindrow. Srednio może być ok a ktores mogą mieć na tyle za ubogo że jest problem z pewnym zapaleniem tej mieszanki = szarpanie.

 

zwykle delikatna jazda i niskie obroty to praca sterownika w petli zamknietej (CL), mocniejsze wcisniecie gazu powoduje przejscie w petle otwarta gdzie mieszanka jest bogatsza. Ale kryteria tego przejscia sa rozne, moze byc ich kilka np. mapa obroty-obciazenie silnika i druga mapa obroty-stopien otwarcia przepustnicy, do tego jakies dodatkowe warunki typu opoznienia itd

 

Odpiecie sondy lambda uniemozliwia przejscie sterownika w CL wiec caly czas jest OL, wtedy auto nieco wiecej pali, jest mniej ekologicznie ale nie szarpie. To by kierowalo nas w strone zbyt ubogiej mieszanki przynajmniej na niektorych cylindrach albo zbyt slabej iskry (zwykle ubozsza mieszanka wymaga mocniejszej iskry do zapalenia)

 

Ciekawe jest ze odpiecie wtryskow benzynowych plus odpiecie spndy przy pracy na LPG powoduje brak szarpania. To by sugerowalo cos z wtryskiwaczami benzynowymi ale takze z sonda lambda.

 

Z pierwszych pokazanych wykresow parametrow widac ze w chwili szarpania korekta paliwowa idzie na mocny minus czyli mieszanka ubozeje. Pytanie dlaczego tak sie dzieje. Podejrzewalbym ze sonda lambda, ta pierwszearegulacyjna, moze szwankowac. Ale zdaje sie ze zostala podmieniona. Wiec moze wiązka albo styki na ECU/PCM? Pare razy zdarzylo mi sie wojowac z roznymi dziwnymi problemami i po wyczyszczeniu stykow ECU bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to to samo ale kiedyś miałem takie same objawy w passacieB4, bez przesady ale byłem u 20-30 mechaników i każdy

mówił że do wymiany świece ,przewody ,kopułka, wszystkie te części kupiłem nowe oryginalne BERU a problem pozostał,aż w końcu trafiłem

na mechanika który zakładał gaz do samochodów, najpierw mnie wysłuchał a potem stwierdził ze to sonda lambda i trafił 8]jakiś skubaniec przyspawał śrubę do rury wydechowej i do tej śruby przykręcił przewód masowy sondy lambda:facepalm: śruba zardzewiała i czym więcej wilgoci było w powietrzu tym auto nie chciało jechać,

po przedłużeniu kabla z masą i przykręceniu do silnika problem nigdy nie powrucił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy może któryś z czujników, które jeszcze nie zostały wymienione może powodować problemy.

 

Niewymieniane/niepodmieniane

 

1. Czujnik prędkości samochodu VSS. Wyczytałem, że jednym z objawów może być falowanie obrotów. U mnie jako takie falowanie nie jest wyczuwalne, ale wskazówka obrotomierza waha się na wolnych obrotach w zakresie 1mm. Zauważyłem, że niektóre szarpnięcia pojawiają się zawsze w tych samych warunkach. Np. podczas jazdy na 3 biegu, jeśli przeciągnę pod czerwone pole, szarpanie pojawia się przy obrotach 5000 +/-100. Ten sam bieg, te same obroty, to ta sama prędkość.

 

2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W trakcie jazdy temperatura trzyma się w granicach 85'C. Przy zimnym silniku wskazuje temperaturę otoczenia +/-1'C. 

 

3. Zawór recyrkulacji par paliwa. Nie wiem, czy działa prawidłowo. Podczas tankowania paliwa, przy włożeniu pistoletu do wlewu słychać syknięcie. Mam wrażenie, że wytwarza się podciśnienie. 

 

4. Czujnik położenia pedału gazu. 

 

5. Czujnik ciśnienia oleju ;) 

 

To chyba wszystko.

 

Edycja

6. Czujnik spalania stukowego też nie był podmieniany. 

Edytowane przez badyl1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, badyl1982 napisał:

Zastanawiam się, czy może któryś z czujników, które jeszcze nie zostały wymienione może powodować problemy.

 

Niewymieniane/niepodmieniane

 

1. Czujnik prędkości samochodu VSS. Wyczytałem, że jednym z objawów może być falowanie obrotów. U mnie jako takie falowanie nie jest wyczuwalne, ale wskazówka obrotomierza waha się na wolnych obrotach w zakresie 1mm. Zauważyłem, że niektóre szarpnięcia pojawiają się zawsze w tych samych warunkach. Np. podczas jazdy na 3 biegu, jeśli przeciągnę pod czerwone pole, szarpanie pojawia się przy obrotach 5000 +/-100. Ten sam bieg, te same obroty, to ta sama prędkość.

 

2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W trakcie jazdy temperatura trzyma się w granicach 85'C. Przy zimnym silniku wskazuje temperaturę otoczenia +/-1'C. 

 

3. Zawór recyrkulacji par paliwa. Nie wiem, czy działa prawidłowo. Podczas tankowania paliwa, przy włożeniu pistoletu do wlewu słychać syknięcie. Mam wrażenie, że wytwarza się podciśnienie. 

 

4. Czujnik położenia pedału gazu. 

 

5. Czujnik ciśnienia oleju ;) 

 

To chyba wszystko.

Tak mi się przypomniało teraz. Czy tam w mk2 ten 1,6 benzyna 100 KM to jest ten sam motor co w mk1 ??

Ja miałem problem ale na ostrym łuku potrafił gasnąć. Wisz co się okazało ?? luz wzdłużny na wale i czujnik wariował . Odpowiedzialna była taka dziwna panewka która się zużyła. Z tym że na prostej nigdy nie miałem problemów ale VSS sprawdź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Oscar_ napisał:

Tak mi się przypomniało teraz. Czy tam w mk2 ten 1,6 benzyna 100 KM to jest ten sam motor co w mk1 ??

Ja miałem problem ale na ostrym łuku potrafił gasnąć. Wisz co się okazało ?? luz wzdłużny na wale i czujnik wariował . Odpowiedzialna była taka dziwna panewka która się zużyła. Z tym że na prostej nigdy nie miałem problemów ale VSS sprawdź ;)

To chyba nie są te same silniki. 

Ciekawy przypadek. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, badyl1982 napisał:

Gąbka wymieniona przy okazji wymiany filtra powietrza.

A tak z ciekawości zapytam cewka zapłonowa jakiej marki? Te tańsze noname są znane z niestabilnej pracy pomimo tego, że są nowe W tym silniku jest cewka typu Wasted Spark, a te muszą być dobre jakościowo inaczej dzieją się jaja z zapłonem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, shapyr napisał:

A tak z ciekawości zapytam cewka zapłonowa jakiej marki? Te tańsze noname są znane z niestabilnej pracy pomimo tego, że są nowe W tym silniku jest cewka typu Wasted Spark, a te muszą być dobre jakościowo inaczej dzieją się jaja z zapłonem.

Tak,tylko wtedy z reguły czuć paliwem z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, shapyr napisał:

A tak z ciekawości zapytam cewka zapłonowa jakiej marki? Te tańsze noname są znane z niestabilnej pracy pomimo tego, że są nowe W tym silniku jest cewka typu Wasted Spark, a te muszą być dobre jakościowo inaczej dzieją się jaja z zapłonem.

Cewka Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, badyl1982 napisał:

[ciach]

 

2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W trakcie jazdy temperatura trzyma się w granicach 85'C. Przy zimnym silniku wskazuje temperaturę otoczenia +/-1'C. 

W sumie mogłoby być jak by źle podawał wartości do PCM - mieszanka by szalała...BTW - W Focusach nie było 2 czujników - do kompa i na deskę?

20 godzin temu, badyl1982 napisał:

 

3. Zawór recyrkulacji par paliwa. Nie wiem, czy działa prawidłowo. Podczas tankowania paliwa, przy włożeniu pistoletu do wlewu słychać syknięcie. Mam wrażenie, że wytwarza się podciśnienie. 

To jest w Focusach normalne...odkręcasz korek i głośno zasysa powietrze...

20 godzin temu, badyl1982 napisał:

 

4. Czujnik położenia pedału gazu. \

Pedał gazu jest elektroniczny - podmiana byłaby łatwa - trzy nakrętki, dobry klucz i złączka i po sprawie...

20 godzin temu, badyl1982 napisał:

 

5. Czujnik ciśnienia oleju ;) 

 

To chyba wszystko.

 

Edycja

6. Czujnik spalania stukowego też nie był podmieniany. 

Tu raczej mało prawdopodobne...nie ma nic do szarpania

Cała sprawa wygląda jakby zubażało mieszankę. Sprawdź jeszcze kolektor wydechowy, czy nie jest pęknięty - podobno to się w Focusach zdarzało - trzeba sprawdzić całość do plecionki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej, rozwiązałeś może problem?
Mam podobną sytuację, świece, kable, cewki wymienione - trochę lżej ale problem nie zniknął.
W gniazdach sucho, nawet zdejmuje kapturki kabli żeby ewentualna wilgoć mogła odparować po jeździe (kiedyś woda stała, teraz już nie po założeniu osłony volvo).
Problemy się zaczęły jak foka wyprowadziła się z domu rodzinnego z ocieplonego garażu, teraz stoi pod chmurką no i się dławi wesolutko od 2 lat.
Również zauważyłem że dławi się bardziej po deszczowych dniach.
Jak się jeździ delikatnie to nawet się nie zająknie, jak się jeździ dynamicznie to potrafi dusić przez cały zakres od 2 do 3 tysięcy obrotów.
Czasami przy ruszaniu z jedynki tak go zdławi że się naprawdę robi niebezpiecznie gdy trzeba wjechać na rondo albo skrzyżowanie.
Najbardziej powtarzalny jest bieg jałowy i dwójka w zakresie 2-3 tyś obrotów,
trójka i czwórka z reguły bezproblemowo choć też się czasem zdarzy,
na piątym biegu od 150km/h w górę jest już tylko duszenie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zealur975 napisał(a):

Hej, rozwiązałeś może problem?
Mam podobną sytuację, świece, kable, cewki wymienione - trochę lżej ale problem nie zniknął.
W gniazdach sucho, nawet zdejmuje kapturki kabli żeby ewentualna wilgoć mogła odparować po jeździe (kiedyś woda stała, teraz już nie po założeniu osłony volvo).
Problemy się zaczęły jak foka wyprowadziła się z domu rodzinnego z ocieplonego garażu, teraz stoi pod chmurką no i się dławi wesolutko od 2 lat.
Również zauważyłem że dławi się bardziej po deszczowych dniach.
Jak się jeździ delikatnie to nawet się nie zająknie, jak się jeździ dynamicznie to potrafi dusić przez cały zakres od 2 do 3 tysięcy obrotów.
Czasami przy ruszaniu z jedynki tak go zdławi że się naprawdę robi niebezpiecznie gdy trzeba wjechać na rondo albo skrzyżowanie.
Najbardziej powtarzalny jest bieg jałowy i dwójka w zakresie 2-3 tyś obrotów,
trójka i czwórka z reguły bezproblemowo choć też się czasem zdarzy,
na piątym biegu od 150km/h w górę jest już tylko duszenie,

Jakie masz świece,kable i cewkę . Ja uzywam od 8 lat  świec Motorcrafta ,kable mam jeszcze orginał od 14 lat ..Nic sie nie dzieje..To tak jak by cos z prądem wilgoć,Może te rzeczy co wymieniłeś są nowe,ale cos nie gra lub wadliwe hm..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zealur975 napisał(a):

Hej, rozwiązałeś może problem?
Mam podobną sytuację, świece, kable, cewki wymienione - trochę lżej ale problem nie zniknął.
W gniazdach sucho, nawet zdejmuje kapturki kabli żeby ewentualna wilgoć mogła odparować po jeździe (kiedyś woda stała, teraz już nie po założeniu osłony volvo).
Problemy się zaczęły jak foka wyprowadziła się z domu rodzinnego z ocieplonego garażu, teraz stoi pod chmurką no i się dławi wesolutko od 2 lat.
Również zauważyłem że dławi się bardziej po deszczowych dniach.
Jak się jeździ delikatnie to nawet się nie zająknie, jak się jeździ dynamicznie to potrafi dusić przez cały zakres od 2 do 3 tysięcy obrotów.
Czasami przy ruszaniu z jedynki tak go zdławi że się naprawdę robi niebezpiecznie gdy trzeba wjechać na rondo albo skrzyżowanie.
Najbardziej powtarzalny jest bieg jałowy i dwójka w zakresie 2-3 tyś obrotów,
trójka i czwórka z reguły bezproblemowo choć też się czasem zdarzy,
na piątym biegu od 150km/h w górę jest już tylko duszenie,

Nie rozwiązałem. Ale chodzi mi jeszcze po głowie wyjęcie zegarów i sprawdzenie czy nie ma zimnych lutów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2023 o 22:48, badyl1982 napisał(a):

Nie rozwiązałem. Ale chodzi mi jeszcze po głowie wyjęcie zegarów i sprawdzenie czy nie ma zimnych lutów.

Hej, mam ten sam problem i widzę że jedynie czego nie robiłeś to sprawa z katalizatorem. Pytanie czy nie jest zapchany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.