Vadero Napisano 8 Maja 2021 Udostępnij Napisano 8 Maja 2021 3 godziny temu, badyl1982 napisał: A no. Jest opis jak na zdjęciu. Niewiele mi to mówi? Wiesz o co chodzi? Pewnie coś przy komunikacji się chwilowo posmerfowalo. Zwykle jak usuniesz to błąd nie wraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2021 17 minut temu, Vadero napisał: Pewnie coś przy komunikacji się chwilowo posmerfowalo. Zwykle jak usuniesz to błąd nie wraca. Wraca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Maja 2021 Udostępnij Napisano 8 Maja 2021 4 godziny temu, badyl1982 napisał: Wraca... https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=287345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Maja 2021 Udostępnij Napisano 9 Maja 2021 20 godzin temu, Vadero napisał: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=287345 ale pytanie jest o U0019 a nie o U1900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 11 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 W dniu 8.05.2021 o 14:34, badyl1982 napisał: Podmienię wtryskiwacze, zobaczę jaki będzie efekt. Wtryskiwacze wymienione, nie pomogło. Zauważyłem, że licznik wypadania zapłonów zlicza wartości. Od ostatniego podłączenia kompa gdzie miał 0 naliczyło 6. O co chodzi? Gdzie jeszcze szukać.? Nastepny krok to sprawdzenie ciśnienia paliwa i ciśnienia spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 13 minut temu, badyl1982 napisał: Wtryskiwacze wymienione, nie pomogło. Zauważyłem, że licznik wypadania zapłonów zlicza wartości. Od ostatniego podłączenia kompa gdzie miał 0 naliczyło 6. O co chodzi? Gdzie jeszcze szukać.? Nastepny krok to sprawdzenie ciśnienia paliwa i ciśnienia spalin. W Chevroletach przyczyną były zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 11 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 31 minut temu, rwIcIk napisał: W Chevroletach przyczyną były zawory. Zawory wyregulowane, kompresja sprawdzona jest ok. Wykluczam zawory. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 No a co z tym katalizatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 8 godzin temu, exor napisał: No a co z tym katalizatorem? Będzie sprawdzone ciśnienie spalin, które pokaże, czy katalizator jest przytkany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 26 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2021 Soft wgrany od nowa (najbardziej aktualna wersja). Niestety kompletnie bez zmian. Zrobiłem test. W między czasie zamontowana została instalacja gazowa z dotryskiem benzyny. Poszarpywanie pojawia się. Dla testu odpiąłem wtryski benzynowe i sondę lambda. Poszarpywania niemalże ustało. Testowałem też samo odpięciu sondy z wtryskiwaczami benzynowymi podpiętymi, szarpało. Przetestowałem też podpięta sonda i wypięte wtryski benzynowe, ale najlepszy efekt jest gdy odepnę wtryski i sondę. Jakieś pomysły, o co może chodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 27 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2021 (edytowane) Ewidentnie problemem jest temperatura zewnętrzna. Całe lato był względny spokoj. Gdy temperatury spadły poniżej 7-8 stopni problem się nasilil. Wilgotność powietrza nie ma znaczenia. Ktoś ma pomysł? Może to kwestia tylko jakiegoś czujnika? Może ECU? W międzyczasie wymieniłem pompę paliwa, ale to nie było przyczyną. Edit Na kompie w diagnostyce obd2 widać taki blad Edytowane 27 Listopada 2021 przez badyl1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 8 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2022 Komputer wymieniony, nic to nie dało. Wczoraj było u nas 16'C, auto śmigało jak należy. Jakie czujniki mogą reagować na zmiane/spadek temperatury otoczenia i tym samym powodować zakłócenia w pracy silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2022 57 minut temu, badyl1982 napisał: Jakie czujniki mogą reagować na zmiane/spadek temperatury otoczenia i tym samym powodować zakłócenia w pracy silnika? Na pewno przepływomierz. Jak odpiąłem rurę z nim to silnik wszedł w tryb awaryjny. Ale czy aż tak jest zależny od temperatury to nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 8 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2022 4 godziny temu, marcindzieg napisał: Na pewno przepływomierz. Jak odpiąłem rurę z nim to silnik wszedł w tryb awaryjny. Ale czy aż tak jest zależny od temperatury to nie mam pojęcia. Tam jest MAP sensor. Był podmieniany. Niestety bez efektu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2022 37 minut temu, badyl1982 napisał: Tam jest MAP sensor. Był podmieniany. Niestety bez efektu. Może lewe powietrze gdzieś idzie? W wysokich temperaturach jakoś sobie z tym radzi a w niskich głupieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 8 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2022 44 minuty temu, marcindzieg napisał: Może lewe powietrze gdzieś idzie? W wysokich temperaturach jakoś sobie z tym radzi a w niskich głupieje. Sprawdzone kilkukrotnie, nie ciągnie lewego powietrza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 (edytowane) Do sprawdzenia kostka (złączka) cewki WN. Te kostki to dosyć dobrze znany problem Focusa - tam jest dosyć wysoka temperatura i blaszki się rozginają, dochodzi do słabego kontaktu i zaczynają się różne dziwne szarpania, a bez porządnego przeglądnięcia tej złączki i podoginania blaszek nic nie widać z zewnątrz. Druga sprawa to licznik - nie zaczyna się przypadkiem temat zimnych lutów? - kontrolki nie zapalając się w losowy sposób? Polecam wątek: o ten Edytowane 10 Kwietnia 2022 przez KeyaR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 35 minut temu, KeyaR napisał: Do sprawdzenia kostka (złączka) cewki WN. Te kostki to dosyć dobrze znany problem Focusa - tam jest dosyć wysoka temperatura i blaszki się rozginają, dochodzi do słabego kontaktu i zaczynają się różne dziwne szarpania, a bez porządnego przeglądnięcia tej złączki i podoginania blaszek nic nie widać z zewnątrz. Druga sprawa to licznik - nie zaczyna się przypadkiem temat zimnych lutów? - kontrolki nie zapalając się w losowy sposób? Polecam wątek: o ten Kostka była sprawdzana i piny były doginane. Nic to nie pomogło. Jeśli chodzi o licznik, to nic się nie dzieje, żadnych migających kontrolek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 8 godzin temu, badyl1982 napisał: Kostka była sprawdzana i piny były doginane. Nic to nie pomogło. Jeśli chodzi o licznik, to nic się nie dzieje, żadnych migających kontrolek. który to rok ?kurczę dziwię się,bo mój jeżdzi 7 rok bezproblemowo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 Godzinę temu, arek_m napisał: który to rok ?kurczę dziwię się,bo mój jeżdzi 7 rok bezproblemowo.. 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 (edytowane) No to jeszcze czujnik temperatury w dolocie...tyle, że w tym silniku nie występuje... http://u0019.enginetroublecode.com/ford-focus A czujnik temperatury silnika? Najlepiej podejrzeć przez OBD2, bo wskaźnik na liczniku pokazuje prawie 90 stopni już mniej więcej od 60 stopni Edytowane 10 Kwietnia 2022 przez KeyaR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 11 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2022 14 godzin temu, KeyaR napisał: No to jeszcze czujnik temperatury w dolocie...tyle, że w tym silniku nie występuje... http://u0019.enginetroublecode.com/ford-focus A czujnik temperatury silnika? Najlepiej podejrzeć przez OBD2, bo wskaźnik na liczniku pokazuje prawie 90 stopni już mniej więcej od 60 stopni Czujnik temperatury silnika wskazuje około 85'C podczas jazdy. Czujnika temperatury w dolocie nie ma jako takiego. Jest MAP sensor, który był podmieniany. Ale nic to nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 12 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2022 (edytowane) A zawór - regulator ciśnienia paliwa ? Właściwie to już chyba wszystko sprawdzone...więc zostaje chyba podmiana kompa (w Fordzie to PCM?) Edytowane 12 Kwietnia 2022 przez KeyaR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 13 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 8 godzin temu, KeyaR napisał: A zawór - regulator ciśnienia paliwa ? Właściwie to już chyba wszystko sprawdzone...więc zostaje chyba podmiana kompa (w Fordzie to PCM?) Regulator podmieniany. Komputer podmieniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 2 godziny temu, badyl1982 napisał: Regulator podmieniany. Komputer podmieniany. Czyli zostaje podmiana forda na np. vw lub swap silnika na diesla, bo tego to raczej przez rok ktoś by naprawił Pewnie przez to, ze diesle stale się psują to i warsztaty potrafią je naprawiać a benzyny się nie psują więc nikt nie wie ja się je naprawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 (edytowane) 2 godziny temu, badyl1982 napisał: Regulator podmieniany. Komputer podmieniany i jej elektryczne połączenia ?. A pompa paliwa sprawdzana ? Edytowane 13 Kwietnia 2022 przez Oscar_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 (edytowane) 12 minut temu, Oscar_ napisał: A pompa paliwa sprawdzana ? Pisał że sprawdzał. A może problemem jest syfiaste paliwo. Albo jakiś syf w baku. Edytowane 13 Kwietnia 2022 przez marcindzieg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 13 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 26 minut temu, marcindzieg napisał: Pisał że sprawdzał. A może problemem jest syfiaste paliwo. Albo jakiś syf w baku. Pompa była wymieniona. Mam nadzieję, że mechanik nie zostawił syfu w baku jeśli wogole takowy był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 Godzinę temu, badyl1982 napisał: Pompa była wymieniona. Mam nadzieję, że mechanik nie zostawił syfu w baku jeśli wogole takowy był. A filtr paliwa? Inną benzynę próbowałeś? Spróbuj jakiś VPower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 13 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 25 minut temu, marcindzieg napisał: A filtr paliwa? Inną benzynę próbowałeś? Spróbuj jakiś VPower. Filtr paliwa jest przy pompie, cały komplet wymieniony. VPOWER zalewany, ale bez efektu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 wydaje mi sie ze problem jest zwiazany ze skladem mieszanki, ktora w niektorych sytuacjach robi sie przynajmniej na niektorych cylindrach tyle uboga ze jest problem ze stabilnoscia jej spalania, stad szarpanie. Pytanie co tu jest skutkiem a co przyczyna. Sytuacja 1 ze sonda lambda (pierwsza, przed katalizatorem, regulacyjna) oscyluje czyli sklad mieszanki jest bliski stechiometrycznemu powoduje szarpanie. W sytuacji 2 gdy sonda nie oscyluje sklad mieszanki jest bogatszy i silnik lepiej sobie z tym radzi. Tyle ze pamietajmy ze jest to UŚREDNIONY sklad mieszanki dla 4 cylindrow. Srednio może być ok a ktores mogą mieć na tyle za ubogo że jest problem z pewnym zapaleniem tej mieszanki = szarpanie. zwykle delikatna jazda i niskie obroty to praca sterownika w petli zamknietej (CL), mocniejsze wcisniecie gazu powoduje przejscie w petle otwarta gdzie mieszanka jest bogatsza. Ale kryteria tego przejscia sa rozne, moze byc ich kilka np. mapa obroty-obciazenie silnika i druga mapa obroty-stopien otwarcia przepustnicy, do tego jakies dodatkowe warunki typu opoznienia itd Odpiecie sondy lambda uniemozliwia przejscie sterownika w CL wiec caly czas jest OL, wtedy auto nieco wiecej pali, jest mniej ekologicznie ale nie szarpie. To by kierowalo nas w strone zbyt ubogiej mieszanki przynajmniej na niektorych cylindrach albo zbyt slabej iskry (zwykle ubozsza mieszanka wymaga mocniejszej iskry do zapalenia) Ciekawe jest ze odpiecie wtryskow benzynowych plus odpiecie spndy przy pracy na LPG powoduje brak szarpania. To by sugerowalo cos z wtryskiwaczami benzynowymi ale takze z sonda lambda. Z pierwszych pokazanych wykresow parametrow widac ze w chwili szarpania korekta paliwowa idzie na mocny minus czyli mieszanka ubozeje. Pytanie dlaczego tak sie dzieje. Podejrzewalbym ze sonda lambda, ta pierwszearegulacyjna, moze szwankowac. Ale zdaje sie ze zostala podmieniona. Wiec moze wiązka albo styki na ECU/PCM? Pare razy zdarzylo mi sie wojowac z roznymi dziwnymi problemami i po wyczyszczeniu stykow ECU bylo ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2022 nie wiem czy to to samo ale kiedyś miałem takie same objawy w passacieB4, bez przesady ale byłem u 20-30 mechaników i każdy mówił że do wymiany świece ,przewody ,kopułka, wszystkie te części kupiłem nowe oryginalne BERU a problem pozostał,aż w końcu trafiłem na mechanika który zakładał gaz do samochodów, najpierw mnie wysłuchał a potem stwierdził ze to sonda lambda i trafił jakiś skubaniec przyspawał śrubę do rury wydechowej i do tej śruby przykręcił przewód masowy sondy lambda śruba zardzewiała i czym więcej wilgoci było w powietrzu tym auto nie chciało jechać, po przedłużeniu kabla z masą i przykręceniu do silnika problem nigdy nie powrucił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 (edytowane) Zastanawiam się, czy może któryś z czujników, które jeszcze nie zostały wymienione może powodować problemy. Niewymieniane/niepodmieniane 1. Czujnik prędkości samochodu VSS. Wyczytałem, że jednym z objawów może być falowanie obrotów. U mnie jako takie falowanie nie jest wyczuwalne, ale wskazówka obrotomierza waha się na wolnych obrotach w zakresie 1mm. Zauważyłem, że niektóre szarpnięcia pojawiają się zawsze w tych samych warunkach. Np. podczas jazdy na 3 biegu, jeśli przeciągnę pod czerwone pole, szarpanie pojawia się przy obrotach 5000 +/-100. Ten sam bieg, te same obroty, to ta sama prędkość. 2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W trakcie jazdy temperatura trzyma się w granicach 85'C. Przy zimnym silniku wskazuje temperaturę otoczenia +/-1'C. 3. Zawór recyrkulacji par paliwa. Nie wiem, czy działa prawidłowo. Podczas tankowania paliwa, przy włożeniu pistoletu do wlewu słychać syknięcie. Mam wrażenie, że wytwarza się podciśnienie. 4. Czujnik położenia pedału gazu. 5. Czujnik ciśnienia oleju To chyba wszystko. Edycja 6. Czujnik spalania stukowego też nie był podmieniany. Edytowane 15 Kwietnia 2022 przez badyl1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 Godzinę temu, badyl1982 napisał: Zastanawiam się, czy może któryś z czujników, które jeszcze nie zostały wymienione może powodować problemy. Niewymieniane/niepodmieniane 1. Czujnik prędkości samochodu VSS. Wyczytałem, że jednym z objawów może być falowanie obrotów. U mnie jako takie falowanie nie jest wyczuwalne, ale wskazówka obrotomierza waha się na wolnych obrotach w zakresie 1mm. Zauważyłem, że niektóre szarpnięcia pojawiają się zawsze w tych samych warunkach. Np. podczas jazdy na 3 biegu, jeśli przeciągnę pod czerwone pole, szarpanie pojawia się przy obrotach 5000 +/-100. Ten sam bieg, te same obroty, to ta sama prędkość. 2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W trakcie jazdy temperatura trzyma się w granicach 85'C. Przy zimnym silniku wskazuje temperaturę otoczenia +/-1'C. 3. Zawór recyrkulacji par paliwa. Nie wiem, czy działa prawidłowo. Podczas tankowania paliwa, przy włożeniu pistoletu do wlewu słychać syknięcie. Mam wrażenie, że wytwarza się podciśnienie. 4. Czujnik położenia pedału gazu. 5. Czujnik ciśnienia oleju To chyba wszystko. Tak mi się przypomniało teraz. Czy tam w mk2 ten 1,6 benzyna 100 KM to jest ten sam motor co w mk1 ?? Ja miałem problem ale na ostrym łuku potrafił gasnąć. Wisz co się okazało ?? luz wzdłużny na wale i czujnik wariował . Odpowiedzialna była taka dziwna panewka która się zużyła. Z tym że na prostej nigdy nie miałem problemów ale VSS sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 Godzinę temu, badyl1982 napisał: Niewymieniane/niepodmieniane Widziałeś coś takiego? https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3348962&postcount=16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 Godzinę temu, shapyr napisał: Widziałeś coś takiego? https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3348962&postcount=16 Gąbka wymieniona przy okazji wymiany filtra powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 Godzinę temu, Oscar_ napisał: Tak mi się przypomniało teraz. Czy tam w mk2 ten 1,6 benzyna 100 KM to jest ten sam motor co w mk1 ?? Ja miałem problem ale na ostrym łuku potrafił gasnąć. Wisz co się okazało ?? luz wzdłużny na wale i czujnik wariował . Odpowiedzialna była taka dziwna panewka która się zużyła. Z tym że na prostej nigdy nie miałem problemów ale VSS sprawdź To chyba nie są te same silniki. Ciekawy przypadek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 3 godziny temu, Oscar_ napisał: ale VSS sprawdź Tam gdzie powinien być VSS jest tylko jakaś zaślepka. Skąd w takim razie bierze prędkość samochodu? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 2 godziny temu, badyl1982 napisał: Gąbka wymieniona przy okazji wymiany filtra powietrza. A tak z ciekawości zapytam cewka zapłonowa jakiej marki? Te tańsze noname są znane z niestabilnej pracy pomimo tego, że są nowe W tym silniku jest cewka typu Wasted Spark, a te muszą być dobre jakościowo inaczej dzieją się jaja z zapłonem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 2 minuty temu, shapyr napisał: A tak z ciekawości zapytam cewka zapłonowa jakiej marki? Te tańsze noname są znane z niestabilnej pracy pomimo tego, że są nowe W tym silniku jest cewka typu Wasted Spark, a te muszą być dobre jakościowo inaczej dzieją się jaja z zapłonem. Tak,tylko wtedy z reguły czuć paliwem z wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 2 minuty temu, shapyr napisał: A tak z ciekawości zapytam cewka zapłonowa jakiej marki? Te tańsze noname są znane z niestabilnej pracy pomimo tego, że są nowe W tym silniku jest cewka typu Wasted Spark, a te muszą być dobre jakościowo inaczej dzieją się jaja z zapłonem. Cewka Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 5 minut temu, badyl1982 napisał: Cewka Bosch. Czyli powinno być ok. Tu inny wątek związany z szarpaniem https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=226659 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 15 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 15 minut temu, shapyr napisał: Czyli powinno być ok. Tu inny wątek związany z szarpaniem https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=226659 Przewody zapłonowe że świecami wymieniane 2 razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2022 Cytat kiedy miałem forda: „zrobiłem wszystko, a on dalej nie jeździ”. W Twoim przypadku to prawda. Ja bym to sprzedał w ch 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2022 20 godzin temu, badyl1982 napisał: [ciach] 2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W trakcie jazdy temperatura trzyma się w granicach 85'C. Przy zimnym silniku wskazuje temperaturę otoczenia +/-1'C. W sumie mogłoby być jak by źle podawał wartości do PCM - mieszanka by szalała...BTW - W Focusach nie było 2 czujników - do kompa i na deskę? 20 godzin temu, badyl1982 napisał: 3. Zawór recyrkulacji par paliwa. Nie wiem, czy działa prawidłowo. Podczas tankowania paliwa, przy włożeniu pistoletu do wlewu słychać syknięcie. Mam wrażenie, że wytwarza się podciśnienie. To jest w Focusach normalne...odkręcasz korek i głośno zasysa powietrze... 20 godzin temu, badyl1982 napisał: 4. Czujnik położenia pedału gazu. \ Pedał gazu jest elektroniczny - podmiana byłaby łatwa - trzy nakrętki, dobry klucz i złączka i po sprawie... 20 godzin temu, badyl1982 napisał: 5. Czujnik ciśnienia oleju To chyba wszystko. Edycja 6. Czujnik spalania stukowego też nie był podmieniany. Tu raczej mało prawdopodobne...nie ma nic do szarpania Cała sprawa wygląda jakby zubażało mieszankę. Sprawdź jeszcze kolektor wydechowy, czy nie jest pęknięty - podobno to się w Focusach zdarzało - trzeba sprawdzić całość do plecionki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2022 12 godzin temu, Camel napisał: Cytat kiedy miałem forda: „zrobiłem wszystko, a on dalej nie jeździ”. W Twoim przypadku to prawda. Ja bym to sprzedał w ch A następnemu właścicielowi będzie działało bez zarzutu. Tak też bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zealur975 Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 Hej, rozwiązałeś może problem? Mam podobną sytuację, świece, kable, cewki wymienione - trochę lżej ale problem nie zniknął. W gniazdach sucho, nawet zdejmuje kapturki kabli żeby ewentualna wilgoć mogła odparować po jeździe (kiedyś woda stała, teraz już nie po założeniu osłony volvo). Problemy się zaczęły jak foka wyprowadziła się z domu rodzinnego z ocieplonego garażu, teraz stoi pod chmurką no i się dławi wesolutko od 2 lat. Również zauważyłem że dławi się bardziej po deszczowych dniach. Jak się jeździ delikatnie to nawet się nie zająknie, jak się jeździ dynamicznie to potrafi dusić przez cały zakres od 2 do 3 tysięcy obrotów. Czasami przy ruszaniu z jedynki tak go zdławi że się naprawdę robi niebezpiecznie gdy trzeba wjechać na rondo albo skrzyżowanie. Najbardziej powtarzalny jest bieg jałowy i dwójka w zakresie 2-3 tyś obrotów, trójka i czwórka z reguły bezproblemowo choć też się czasem zdarzy, na piątym biegu od 150km/h w górę jest już tylko duszenie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 3 godziny temu, Zealur975 napisał(a): Hej, rozwiązałeś może problem? Mam podobną sytuację, świece, kable, cewki wymienione - trochę lżej ale problem nie zniknął. W gniazdach sucho, nawet zdejmuje kapturki kabli żeby ewentualna wilgoć mogła odparować po jeździe (kiedyś woda stała, teraz już nie po założeniu osłony volvo). Problemy się zaczęły jak foka wyprowadziła się z domu rodzinnego z ocieplonego garażu, teraz stoi pod chmurką no i się dławi wesolutko od 2 lat. Również zauważyłem że dławi się bardziej po deszczowych dniach. Jak się jeździ delikatnie to nawet się nie zająknie, jak się jeździ dynamicznie to potrafi dusić przez cały zakres od 2 do 3 tysięcy obrotów. Czasami przy ruszaniu z jedynki tak go zdławi że się naprawdę robi niebezpiecznie gdy trzeba wjechać na rondo albo skrzyżowanie. Najbardziej powtarzalny jest bieg jałowy i dwójka w zakresie 2-3 tyś obrotów, trójka i czwórka z reguły bezproblemowo choć też się czasem zdarzy, na piątym biegu od 150km/h w górę jest już tylko duszenie, Jakie masz świece,kable i cewkę . Ja uzywam od 8 lat świec Motorcrafta ,kable mam jeszcze orginał od 14 lat ..Nic sie nie dzieje..To tak jak by cos z prądem wilgoć,Może te rzeczy co wymieniłeś są nowe,ale cos nie gra lub wadliwe hm.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 13 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 5 godzin temu, Zealur975 napisał(a): Hej, rozwiązałeś może problem? Mam podobną sytuację, świece, kable, cewki wymienione - trochę lżej ale problem nie zniknął. W gniazdach sucho, nawet zdejmuje kapturki kabli żeby ewentualna wilgoć mogła odparować po jeździe (kiedyś woda stała, teraz już nie po założeniu osłony volvo). Problemy się zaczęły jak foka wyprowadziła się z domu rodzinnego z ocieplonego garażu, teraz stoi pod chmurką no i się dławi wesolutko od 2 lat. Również zauważyłem że dławi się bardziej po deszczowych dniach. Jak się jeździ delikatnie to nawet się nie zająknie, jak się jeździ dynamicznie to potrafi dusić przez cały zakres od 2 do 3 tysięcy obrotów. Czasami przy ruszaniu z jedynki tak go zdławi że się naprawdę robi niebezpiecznie gdy trzeba wjechać na rondo albo skrzyżowanie. Najbardziej powtarzalny jest bieg jałowy i dwójka w zakresie 2-3 tyś obrotów, trójka i czwórka z reguły bezproblemowo choć też się czasem zdarzy, na piątym biegu od 150km/h w górę jest już tylko duszenie, Nie rozwiązałem. Ale chodzi mi jeszcze po głowie wyjęcie zegarów i sprawdzenie czy nie ma zimnych lutów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryko1502 Napisano 15 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 W dniu 13.07.2023 o 22:48, badyl1982 napisał(a): Nie rozwiązałem. Ale chodzi mi jeszcze po głowie wyjęcie zegarów i sprawdzenie czy nie ma zimnych lutów. Hej, mam ten sam problem i widzę że jedynie czego nie robiłeś to sprawa z katalizatorem. Pytanie czy nie jest zapchany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.