Skocz do zawartości

Hydrualiczna popychacze zaworów - czy wymagają regulacji luzów?


fosfor

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjentem jest 1.2 16V 84KM Hyundai/Kia z 90kkm przebiegu.

 

Przy przyspieszaniu słyszę delikatne terkotanie. Na postoju to nie występuje, check engine się nie zapala, jedzie ok. Ale ucho drażni.

 

Dzisiaj święto, a temat mnie dręczy od wczoraj i wpadłem na pomysł, że może to luzy zaworowe. Tam jest hydrauliczne kasowanie luzów, czy w nich też się reguluje luz zaworowy, czy wymienia całość?

Mogę jakoś uprawdopodobnić tę diagnozę?

Drugi pomysł - może to problem z wydechem, może gdzieś puszcza i pod obciążeniem wydaje taki dźwięk?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, rwIcIk napisał:

Może być nieszczelność w dolocie np.

Kiedyś poluzowała się pokrywa filtra powietrza, a szukaliśmy w wydechu ;]

Może olej zmienić?

olej zmieniony w prezencie gwiazdkowym (21.12) jakieś 1,5kkm temu,  więc to raczej nie to.

Dolot obejrzę, dzięki :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

A na postoju słychać w czasie dodawania gazu?

Da się wysłuchać skąd?

Z góry z klawiatury, z boku, z dołu silnika?

 

na postoju ani przy jednostajnej jezdzie nie slysze, tylko przy przyspieszaniu. Żona mówi, że nie słyszy, wiec może to moja wina. Ale raczej jednak hultaja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Hyundai-a i20 ale z starszym silnikiem w tym wykonaniu tj 1.2 78km. Podejrzewam że ten 1.2 84km jest zmodernizowanym 1.2 78km. W 1.2 78km hydraulika na popychaczach jest, w tym nowszym podejrzewam że również. Tam się nic nie reguluje w takim wypadku, poza wymianą wadliwych popychaczy. Rozrząd jest na łańcuchu, i tam bym szukał problemu. W I20 które miałem zaczynał hałasować trochę, auto sprzedałem przy 130kkm przebiegu. Czasy bez problemowych łańcuchowych napędów rozrządu już minęly, 100kkm to zwykły rozrząd na pasku wytrzymuje nie wspominając o kosztach jak i robociźnie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, fosfor napisał:

jest, wlewal serwis (podobno dobry i takie też mam odczucie) - Liqui moly 5W/40 4100.

sprawdź instrukcje - moim zdaniem powinieneś mieć zalane A5/B5 a masz A3.

Nam kiedyś do RIO 1.2 na L wlali właśnie A3 i też klepały hydropopychacze, powrót do A5 i cisza :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Camel napisał:

sprawdź instrukcje - moim zdaniem powinieneś mieć zalane A5/B5 a masz A3.

Nam kiedyś do RIO 1.2 na L wlali właśnie A3 i też klepały hydropopychacze, powrót do A5 i cisza :)

5w-30 jakoś się przelicza na Ax/Bx? Cenna uwaga, myślę, że warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, fosfor napisał:

5w-30 jakoś się przelicza na Ax/Bx? Cenna uwaga, myślę, że warto spróbować.

5W30 to lepkość wg SAE

na warunki zimowe i letnie xxWyy

 

Klasy jakościowe wg ACEA

A, B, C, itd.

 

Klasy jakościowe wg API

S i C

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Camel napisał:

sprawdź instrukcje - moim zdaniem powinieneś mieć zalane A5/B5 a masz A3.

Nam kiedyś do RIO 1.2 na L wlali właśnie A3 i też klepały hydropopychacze, powrót do A5 i cisza :)

https://allegro.pl/oferta/olej-syntetyczny-shell-helix-ultra-0w30-a5-b5-4l-9534634698

Teraz tam wlali 5w40, Instrukcja rzeczywiście zaleca A5/B5, ale nie widzę tam zalecenia co do lepkości:

obraz.png.1f9ce119ed8d415e9e41312c130fc118.png

 

Wlanie tam teraz 0w30 nie będzie zabójcze dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem efekt terkotania jak przy pierwszej wymianie oleju w Focusie benzyna 1.6/100KM zmieniłem na Motul 5W40. Lekko terkotał na zimnym. Po zmianie na jakiegoś pospolitego shella czy coś innego podobnego terkotanie ustało. Może zrobienie przy okazji płukanki nie będzie złym pomysłem?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, asche napisał:

w Focusie benzyna 1.6/100KM

Tylko, że FF 1.6/100 ma popychacze na szklankach. Chyba, że to był jeden z pierwszych ff gdzie trafiały się silniki z Escorta, tzw. silver top z hydrauliczną regulacją zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, shapyr napisał:

Tylko, że FF 1.6/100 ma popychacze na szklankach. Chyba, że to był jeden z pierwszych ff gdzie trafiały się silniki z Escorta, tzw. silver top z hydrauliczną regulacją zaworów.

 

Mk2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.