Jump to content

Hydrualiczna popychacze zaworów - czy wymagają regulacji luzów?


fosfor
 Share

Recommended Posts

Pacjentem jest 1.2 16V 84KM Hyundai/Kia z 90kkm przebiegu.

 

Przy przyspieszaniu słyszę delikatne terkotanie. Na postoju to nie występuje, check engine się nie zapala, jedzie ok. Ale ucho drażni.

 

Dzisiaj święto, a temat mnie dręczy od wczoraj i wpadłem na pomysł, że może to luzy zaworowe. Tam jest hydrauliczne kasowanie luzów, czy w nich też się reguluje luz zaworowy, czy wymienia całość?

Mogę jakoś uprawdopodobnić tę diagnozę?

Drugi pomysł - może to problem z wydechem, może gdzieś puszcza i pod obciążeniem wydaje taki dźwięk?

 

Link to comment
Share on other sites

Może być nieszczelność w dolocie np.

Kiedyś poluzowała się pokrywa filtra powietrza, a szukaliśmy w wydechu ;]

Może olej zmienić?

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, rwIcIk napisał:

Może być nieszczelność w dolocie np.

Kiedyś poluzowała się pokrywa filtra powietrza, a szukaliśmy w wydechu ;]

Może olej zmienić?

olej zmieniony w prezencie gwiazdkowym (21.12) jakieś 1,5kkm temu,  więc to raczej nie to.

Dolot obejrzę, dzięki :ok:

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, fosfor napisał:

olej zmieniony w prezencie gwiazdkowym (21.12) jakieś 1,5kkm temu,  więc to raczej nie to.

Dolot obejrzę, dzięki :ok:

A jest jeszcze, i czy zgodny z wymaganiami producenta :hmm:

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Artur_W_wa napisał:

A jest jeszcze, i czy zgodny z wymaganiami producenta :hmm:

dokładnie-napisz co wlałeś A?/b?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

A na postoju słychać w czasie dodawania gazu?

Da się wysłuchać skąd?

Z góry z klawiatury, z boku, z dołu silnika?

 

na postoju ani przy jednostajnej jezdzie nie slysze, tylko przy przyspieszaniu. Żona mówi, że nie słyszy, wiec może to moja wina. Ale raczej jednak hultaja ;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem Hyundai-a i20 ale z starszym silnikiem w tym wykonaniu tj 1.2 78km. Podejrzewam że ten 1.2 84km jest zmodernizowanym 1.2 78km. W 1.2 78km hydraulika na popychaczach jest, w tym nowszym podejrzewam że również. Tam się nic nie reguluje w takim wypadku, poza wymianą wadliwych popychaczy. Rozrząd jest na łańcuchu, i tam bym szukał problemu. W I20 które miałem zaczynał hałasować trochę, auto sprzedałem przy 130kkm przebiegu. Czasy bez problemowych łańcuchowych napędów rozrządu już minęly, 100kkm to zwykły rozrząd na pasku wytrzymuje nie wspominając o kosztach jak i robociźnie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, fosfor napisał:

jest, wlewal serwis (podobno dobry i takie też mam odczucie) - Liqui moly 5W/40 4100.

sprawdź instrukcje - moim zdaniem powinieneś mieć zalane A5/B5 a masz A3.

Nam kiedyś do RIO 1.2 na L wlali właśnie A3 i też klepały hydropopychacze, powrót do A5 i cisza :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Camel napisał:

sprawdź instrukcje - moim zdaniem powinieneś mieć zalane A5/B5 a masz A3.

Nam kiedyś do RIO 1.2 na L wlali właśnie A3 i też klepały hydropopychacze, powrót do A5 i cisza :)

5w-30 jakoś się przelicza na Ax/Bx? Cenna uwaga, myślę, że warto spróbować.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, fosfor napisał:

5w-30 jakoś się przelicza na Ax/Bx? Cenna uwaga, myślę, że warto spróbować.

5W30 to lepkość wg SAE

na warunki zimowe i letnie xxWyy

 

Klasy jakościowe wg ACEA

A, B, C, itd.

 

Klasy jakościowe wg API

S i C

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Camel napisał:

sprawdź instrukcje - moim zdaniem powinieneś mieć zalane A5/B5 a masz A3.

Nam kiedyś do RIO 1.2 na L wlali właśnie A3 i też klepały hydropopychacze, powrót do A5 i cisza :)

https://allegro.pl/oferta/olej-syntetyczny-shell-helix-ultra-0w30-a5-b5-4l-9534634698

Teraz tam wlali 5w40, Instrukcja rzeczywiście zaleca A5/B5, ale nie widzę tam zalecenia co do lepkości:

obraz.png.1f9ce119ed8d415e9e41312c130fc118.png

 

Wlanie tam teraz 0w30 nie będzie zabójcze dla silnika?

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem efekt terkotania jak przy pierwszej wymianie oleju w Focusie benzyna 1.6/100KM zmieniłem na Motul 5W40. Lekko terkotał na zimnym. Po zmianie na jakiegoś pospolitego shella czy coś innego podobnego terkotanie ustało. Może zrobienie przy okazji płukanki nie będzie złym pomysłem?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, asche napisał:

w Focusie benzyna 1.6/100KM

Tylko, że FF 1.6/100 ma popychacze na szklankach. Chyba, że to był jeden z pierwszych ff gdzie trafiały się silniki z Escorta, tzw. silver top z hydrauliczną regulacją zaworów.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, shapyr napisał:

Tylko, że FF 1.6/100 ma popychacze na szklankach. Chyba, że to był jeden z pierwszych ff gdzie trafiały się silniki z Escorta, tzw. silver top z hydrauliczną regulacją zaworów.

 

Mk2

Link to comment
Share on other sites

Mnie tak terkoce na zimnym podczas przyspieszania w 1.9 8V mJTD. Luz regulowany na płytki. Jak się zrobi cieplej sprawdzę sobie sam, albo oddam do warsztatu. Ponoć ASO nie bierze dużo za taką usługę.

Link to comment
Share on other sites

to może też być pierwszy objaw rozwarstwiania koła pasowego dwumasowego

Myślałem o tym, ale koło było sprawdzone przy okazji wymiany rozrządu i ponoć jest ok.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.