Skocz do zawartości

Wykręcenie śruby antykradzieżowej


pilzner

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać.

 

1000684885_nasadka-przykad.jpg.0c0ca65cbdf6e9958b6312b5c874b24b.jpg

 

IMG_20210503_192719_resized_20210504_104309704.jpg.b012ad008267147f46b62db3a91b9918.jpg

 

IMG_20210503_190232_resized_20210504_104310071.jpg.6112f3bf4c4aec57d772d0bab5b25337.jpg

 

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać?

 

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popsikac wd, poklupac srubokretem plaskim w kilku miejscach naprzemiennie,raz prostopadle raz pod katem jak sie da.

 

nie wiem czy wogole dostaniesz sie ta nasadka do wykrecania srub, musisz wziasc pod uwage ze dookola sruby zabezpieczajacej jest pierscien ktory sie obraca...

 

osobiscie kupilbym dobre wiertlo kobaltowe moze rozm 8mm, nawiercil otwor i sprobowal wykretakiem wykrecic. lub majac miga dobral nakretke i "cyknął" srodkiem (wpierw nawiercilbym troche srodek zeby ocynk i korozje sciagnac
)

1429.jpg

Wykretak-do-zerwanych-srub-M5-M24.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pilzner napisał:

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Chyba 24, bo 22 raczej nie wbijesz...

 

13 minut temu, pilzner napisał:

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Czymś popukać i może magnes, choć czarno to widzę...

Jedź do jakiegoś spawacza, przyspawa rurkę i nawet felga się nie okopci;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przyszłość warto zainwestowac w klucz z przekładnia planetarna , ruszysz każda śrube, osobiscie uzywałem takiego klucza do odkrecania bardzo zapieczonej śruby na przegubie... dało rade :) foto podgladowe

klucz.jpg

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

(...) nie wiem czy wogole dostaniesz sie ta nasadka do wykrecania srub, musisz wziasc pod uwage ze dookola sruby zabezpieczajacej jest pierscien ktory sie obraca...

 

Może jak się taką nasadkę mocno nabije, to ten pierścień zaklinuje się na śrubie i da się to jakoś odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pilzner napisał:

Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać.

 

1000684885_nasadka-przykad.jpg.0c0ca65cbdf6e9958b6312b5c874b24b.jpg

 

IMG_20210503_192719_resized_20210504_104309704.jpg.b012ad008267147f46b62db3a91b9918.jpg

 

IMG_20210503_190232_resized_20210504_104310071.jpg.6112f3bf4c4aec57d772d0bab5b25337.jpg

 

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać?

 

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Przyspawać jakiś pręt 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, pilzner napisał:

 

Może jak się taką nasadkę mocno nabije, to ten pierścień zaklinuje się na śrubie i da się to jakoś odkręcić.

Próbuj jeżeli to nie duże koszta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję nasadką, jak nie pójdzie to będę wiercił. Klucz z przekładnią planetarną jest ciekawym rozwiązaniem, może nie działa to tak "agresywnie" jak zwykły klucz z przedłużką i można wyeliminować jakieś dodatkowe, niekorzystne momenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś jełop podokręcał koła udarem :facepalm:

Też kiedyś walczyłem z przedłużkami, w końcu kupiłem tani  klucz udarowy elektryczny z Juli i idzie bez problemu. Tymi przedłużkami jest większa szansa na urwanie śruby albo uszkodzenie nasadki chyba, bo pojawiają się na pewno dodatkowe siły zginające. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam akumulatorowy klucz udarowy, ale z tego co wiem to śrub antykradzieżowych udarem nie powinno się dokręcać. Zresztą sam byłem świadkiem takiego odkręcania pneumatem i zniszczenia mi nasadki w innym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami dokręcisz normalnie i wcale nie tak mocno a po iluś tam miesiącach bez rury nie podchodź a tym kluczem z Julii to se można:hehe:

Efekt zauważony przy alufelgach i wynika z zablokowania się łba śruby w gnieździe felgi mimo smarowania przy dokręcaniu...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, volf6 napisał:

Ten w odpowiedzi wyżej, ze idzie bez problemu;]

Nie miałem problemu z odkręceniem żadnej śruby w kole, gdzie np kluczem 'krzyżakowym' już mi żyłka na czole pulsowała jak się mocowałem :hehe:. Ale pewnie po prostu jestem słaby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nigdy kluczem z Juli nie miałem problemu. Ostatnio całe zawieszenie + maglownica w 17 letnim P307. Lekko nie miał.

W amatorskich zastosowaniach spoko użyteczność do ceny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2021 o 10:54, pilzner napisał:

Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać.

 

1000684885_nasadka-przykad.jpg.0c0ca65cbdf6e9958b6312b5c874b24b.jpg

 

IMG_20210503_192719_resized_20210504_104309704.jpg.b012ad008267147f46b62db3a91b9918.jpg

 

IMG_20210503_190232_resized_20210504_104310071.jpg.6112f3bf4c4aec57d772d0bab5b25337.jpg

 

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać?

 

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Największe goowno te śruby. U mnie skończyło się na spawaniu. Felgi do malowania były.:chory:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcone a w zasadzie rozwiercone. Najpierw małym wiertłem, później coraz szerszym aż do średnicy gwintu śruby z jednoczesną kontrolą głębokości aż do osłabienia przekroju. Później wyłamanie śruby kołem i wykręcenie jej... palcami.

Żadne nasadki, wykrętaki czy klucze planetarne nie działają (próbowałem samodzielnie), aluminiowa felga przy bardzo dużym momencie dokręcenia się odkształca i sprężynuje na stożek śruby tak, że całość działa jak połączenie sprężane. Spawanie wg mojego mechanika zniszczyłoby felgi, bo spaw musiałby być naprawdę solidny.

 

IMG_20210507_185410_resized_20210511_014145837.jpg.f1df70dc1517898fac4b332ed3269390.jpg

Edytowane przez pilzner
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pilzner napisał:

Spawanie wg mojego mechanika zniszczyłoby felgi, bo spaw musiałby być naprawdę solidny.

Nic by nie zniszczyło, dobierasz rurkę stalową taką by weszła na łeb owej śruby i spawasz elektrodą w środku rurki przyspawując  śrubę do rurki:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.