Jump to content

Wykręcenie śruby antykradzieżowej


Recommended Posts

Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać.

 

1000684885_nasadka-przykad.jpg.0c0ca65cbdf6e9958b6312b5c874b24b.jpg

 

IMG_20210503_192719_resized_20210504_104309704.jpg.b012ad008267147f46b62db3a91b9918.jpg

 

IMG_20210503_190232_resized_20210504_104310071.jpg.6112f3bf4c4aec57d772d0bab5b25337.jpg

 

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać?

 

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Link to post
Share on other sites

popsikac wd, poklupac srubokretem plaskim w kilku miejscach naprzemiennie,raz prostopadle raz pod katem jak sie da.

 

nie wiem czy wogole dostaniesz sie ta nasadka do wykrecania srub, musisz wziasc pod uwage ze dookola sruby zabezpieczajacej jest pierscien ktory sie obraca...

 

osobiscie kupilbym dobre wiertlo kobaltowe moze rozm 8mm, nawiercil otwor i sprobowal wykretakiem wykrecic. lub majac miga dobral nakretke i "cyknął" srodkiem (wpierw nawiercilbym troche srodek zeby ocynk i korozje sciagnac
)

1429.jpg

Wykretak-do-zerwanych-srub-M5-M24.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, pilzner napisał:

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Chyba 24, bo 22 raczej nie wbijesz...

 

13 minut temu, pilzner napisał:

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Czymś popukać i może magnes, choć czarno to widzę...

Jedź do jakiegoś spawacza, przyspawa rurkę i nawet felga się nie okopci;)

Link to post
Share on other sites

Może coś tego typu https://m.ceneo.pl/13128097 da radę (szwagier takim odkręcał śruby w durango). A jak nie to może dobry spawacz dospawa kawałek pręta do tej śruby?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

na przyszłość warto zainwestowac w klucz z przekładnia planetarna , ruszysz każda śrube, osobiscie uzywałem takiego klucza do odkrecania bardzo zapieczonej śruby na przegubie... dało rade :) foto podgladowe

klucz.jpg

  • I love it 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

(...) nie wiem czy wogole dostaniesz sie ta nasadka do wykrecania srub, musisz wziasc pod uwage ze dookola sruby zabezpieczajacej jest pierscien ktory sie obraca...

 

Może jak się taką nasadkę mocno nabije, to ten pierścień zaklinuje się na śrubie i da się to jakoś odkręcić.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pilzner napisał:

Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać.

 

1000684885_nasadka-przykad.jpg.0c0ca65cbdf6e9958b6312b5c874b24b.jpg

 

IMG_20210503_192719_resized_20210504_104309704.jpg.b012ad008267147f46b62db3a91b9918.jpg

 

IMG_20210503_190232_resized_20210504_104310071.jpg.6112f3bf4c4aec57d772d0bab5b25337.jpg

 

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać?

 

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Przyspawać jakiś pręt 👍

Link to post
Share on other sites

Spróbuj poluzowac trochę pozostałe sruby i pojezdzić lewo-prawo samochodem, tak, zeby felga względem piasty miała sie szanse trochę ruszac.

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, pilzner napisał:

 

Może jak się taką nasadkę mocno nabije, to ten pierścień zaklinuje się na śrubie i da się to jakoś odkręcić.

Próbuj jeżeli to nie duże koszta. 

Link to post
Share on other sites

Spróbuję nasadką, jak nie pójdzie to będę wiercił. Klucz z przekładnią planetarną jest ciekawym rozwiązaniem, może nie działa to tak "agresywnie" jak zwykły klucz z przedłużką i można wyeliminować jakieś dodatkowe, niekorzystne momenty.

Link to post
Share on other sites

Jakiś jełop podokręcał koła udarem :facepalm:

Też kiedyś walczyłem z przedłużkami, w końcu kupiłem tani  klucz udarowy elektryczny z Juli i idzie bez problemu. Tymi przedłużkami jest większa szansa na urwanie śruby albo uszkodzenie nasadki chyba, bo pojawiają się na pewno dodatkowe siły zginające. 

 

Link to post
Share on other sites

Mam akumulatorowy klucz udarowy, ale z tego co wiem to śrub antykradzieżowych udarem nie powinno się dokręcać. Zresztą sam byłem świadkiem takiego odkręcania pneumatem i zniszczenia mi nasadki w innym aucie.

Link to post
Share on other sites

Czasami dokręcisz normalnie i wcale nie tak mocno a po iluś tam miesiącach bez rury nie podchodź a tym kluczem z Julii to se można:hehe:

Efekt zauważony przy alufelgach i wynika z zablokowania się łba śruby w gnieździe felgi mimo smarowania przy dokręcaniu...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
55 minut temu, volf6 napisał:

(...) a tym kluczem z Julii to se można:hehe:...

Nie wiem o jaki klucz z Julii chodzi? :nie_wiem:

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, pilzner napisał:

Nie wiem o jaki klucz z Julii chodzi? :nie_wiem:

Ten w odpowiedzi wyżej, ze idzie bez problemu;]

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, volf6 napisał:

Ten w odpowiedzi wyżej, ze idzie bez problemu;]

Nie miałem problemu z odkręceniem żadnej śruby w kole, gdzie np kluczem 'krzyżakowym' już mi żyłka na czole pulsowała jak się mocowałem :hehe:. Ale pewnie po prostu jestem słaby. 

Link to post
Share on other sites

Też nigdy kluczem z Juli nie miałem problemu. Ostatnio całe zawieszenie + maglownica w 17 letnim P307. Lekko nie miał.

W amatorskich zastosowaniach spoko użyteczność do ceny.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.05.2021 o 10:54, pilzner napisał:

Niestety tak mi dokręcili kiedyś koła, że przy próbie odkręcenia śruby zabezpieczającej strzeliła oryginalna nasadka. Przy drugim kole strzeliła kolejna. Część nasadki została w środku. Nawet z tymi zwykłymi był problem i odkręciłem je dopiero przy użyciu dłuższej dźwigni. Szczęśliwie okazało się, że mam trzecią nasadkę z poprzedniego kompletu do innego auta o identycznym wzorze. Udało mi się odkręcić wcześniej ruszone śruby kół po lewej stronie tą trzecią nasadką i podmieniłem na zwykłe. Po prawej mam dalej zapieczone śruby antykradzieżowe i ostatnią nasadkę. Pomyślałem o zastosowaniu takiej nasadki, ale nie wiem jaki wymiar dobrać.

 

1000684885_nasadka-przykad.jpg.0c0ca65cbdf6e9958b6312b5c874b24b.jpg

 

IMG_20210503_192719_resized_20210504_104309704.jpg.b012ad008267147f46b62db3a91b9918.jpg

 

IMG_20210503_190232_resized_20210504_104310071.jpg.6112f3bf4c4aec57d772d0bab5b25337.jpg

 

Średnica zewnętrzna śruby antykradzieżowej to 23,65mm. Nie wiem czy kupić nasadkę 24mm czy 22mm.

Oczywiście śruby antykradzieżowe zostaną podmienione na zwykłe. Musze to tylko odkręcić. Ma ktoś takie nasadki i podpowie jakie rozmiar wybrać?

 

A może jakiś pomysł na wyciągnięcie tego co zostało w śrubie, żeby ten trzeci klucz wszedł?

Największe goowno te śruby. U mnie skończyło się na spawaniu. Felgi do malowania były.:chory:

Link to post
Share on other sites

Wykręcone a w zasadzie rozwiercone. Najpierw małym wiertłem, później coraz szerszym aż do średnicy gwintu śruby z jednoczesną kontrolą głębokości aż do osłabienia przekroju. Później wyłamanie śruby kołem i wykręcenie jej... palcami.

Żadne nasadki, wykrętaki czy klucze planetarne nie działają (próbowałem samodzielnie), aluminiowa felga przy bardzo dużym momencie dokręcenia się odkształca i sprężynuje na stożek śruby tak, że całość działa jak połączenie sprężane. Spawanie wg mojego mechanika zniszczyłoby felgi, bo spaw musiałby być naprawdę solidny.

 

IMG_20210507_185410_resized_20210511_014145837.jpg.f1df70dc1517898fac4b332ed3269390.jpg

Edited by pilzner
  • Like 3
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, pilzner napisał:

Spawanie wg mojego mechanika zniszczyłoby felgi, bo spaw musiałby być naprawdę solidny.

Nic by nie zniszczyło, dobierasz rurkę stalową taką by weszła na łeb owej śruby i spawasz elektrodą w środku rurki przyspawując  śrubę do rurki:)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.