sherif Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 Zastanawiam się na dołożeniem dodatkowego filtra paliwa do klasyka. Std jest jeden przelotowy na wejściu do gaźnika a bak miałem odnawiany, więc obawiam się w początkowym okresie eksploatacji jakiś syfów. Chciałem założyć coś takiego: Idealne miejsce to pomiędzy przewodami sztywnymi a gumowym połączeniem do pompy paliwa, która jest przy silniku. Za pompą idą stalowe przewody do gaźnika i tylko ostatnie 10cm to przewód gumowy, więc nie mam za bardzo miejsca. Natomiast gdzieś czytałem, że przy zakładaniu takich filterków przed pompą paliwową (podciśnieniową) to zły pomysł - ktoś wie dlaczego ? Czy takich filterek może znacznie obniżyć sprawność pompy ? Kolejny problem to wydajność .. nie znalazłem nigdzie filterków z jakimikolwiek danymi (jak wydajność). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Maja 2021 Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 @swienty ma wprawę w takich filterkach A poważniej, nie lepiej zamontować taki filtr ale w metalowej obudowie i zamontować na zasilaniu zaraz za zbiornikiem? Wiele aut fabrycznie ma w tym miejscu montowane filtry. Co do pompy mechanicznej to filtr paliwa w CC700 miałem chyba za pompką a nie przed, może ma to wpływ na ciśnienie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2021 10 godzin temu, analyzer64 napisał: @swienty ma wprawę w takich filterkach A poważniej, nie lepiej zamontować taki filtr ale w metalowej obudowie i zamontować na zasilaniu zaraz za zbiornikiem? Wiele aut fabrycznie ma w tym miejscu montowane filtry. Co do pompy mechanicznej to filtr paliwa w CC700 miałem chyba za pompką a nie przed, może ma to wpływ na ciśnienie W jakiej obudowie to sprawa wtórna, taki w plastikowej akurat mam. Przy zbiorniku nie ma sensu instalować, bo dostęp jest tylko od spodu i jest tam kilka cm przewodu elastycznego łączący króciec zbiornika z przewodem. No właśnie dlaczego za a nie przed pompką . Taki filterek instalowany przed pompą zabezpieczy też pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Maja 2021 Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 W maluchu miałem przed i działało. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 2 godziny temu, Piotrus napisał: W maluchu miałem przed i działało. No tak w maluchu też taki miałem i to mnie właśnie zastanawia. Czy podobny / nie wiele większy filterek można założyć do motoru który ma 4x więcej cylindrów . W maluchu potencjalny spadek ciśnienia zapewne był nie do zauważenia względem mocy tego bolidu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Maja 2021 Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 23 godziny temu, sherif napisał: Za pompą idą stalowe przewody do gaźnika i tylko ostatnie 10cm to przewód gumowy, więc nie mam za bardzo miejsca Zawsze można przedłużyć przewody a filtr zainstalować gdzieś na grodzi i oczywiście jakiś firmowy metalowy a nie to plastikowe badziewie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmwtw Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Najlepiej z odstojnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 W dniu 5.05.2021 o 11:28, volf6 napisał: Zawsze można przedłużyć przewody a filtr zainstalować gdzieś na grodzi i oczywiście jakiś firmowy metalowy a nie to plastikowe badziewie Grodź to jest z dobry metr dalej . Przezroczysty plastik ma ten plus, że widać jego stan. Te metalowe może wyglądają lepiej ale nadal nie mogę znaleźć takiego z danymi technicznymi poza średnicą krócców. Mam gdzieś manometr ciśnienie paliwa, może będzie można sprawdzić czy nie ma spadku 3 godziny temu, kmwtw napisał: Najlepiej z odstojnikiem Takie to chyba raczej do dieslów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.