Filipfm Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ale to nie ma nawet klimatyzacji, jakas akceptowalna wersja to blizej 50k PLN trzeba szykowac. wiem. Ale bazowa fabieda pewnie tez nie bedzie miala klimy. Inna sprawa, ze Sandero za 50k ma 90KM - klima kosztuje 1700. Pytanie ile bedzie kosztowac Fabia 1.0TSI. Zapewne i tak sie bedzie lepiej sprzedawac do Daćki bo to w koncu taki tanszy Folcwagen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 22 minuty temu, Filipfm napisał: Zapewne i tak sie bedzie lepiej sprzedawac do Daćki bo to w koncu taki tanszy Folcwagen Dziwisz się, sam chyba też targetem nie jesteś? Choć na Fabię raczej też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 13 minut temu, ZUBERTO napisał: Dziwisz się, sam chyba też targetem nie jesteś? Choć na Fabię raczej też nie. Skoda jest chyba bardziej dojrzalym autem, ale Dacia z kazda generacja robi spore postępy. Obecna Sandero wyglada troche jak Clio i jest mniej prymitywne niz poprzednie generacje. Nie widzialem jeszcze na zywo, ale przy zalozeniu mocno ograniczonego budzetu chyba bym wybral Sandero 90KM niz dychawiczna wolnossaca Fabie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 14 minutes ago, Filipfm said: Skoda jest chyba bardziej dojrzalym autem, ale Dacia z kazda generacja robi spore postępy. Obecna Sandero wyglada troche jak Clio i jest mniej prymitywne niz poprzednie generacje. Nie widzialem jeszcze na zywo, ale przy zalozeniu mocno ograniczonego budzetu chyba bym wybral Sandero 90KM niz dychawiczna wolnossaca Fabie. W PL czesto jeszcze Dacia kojarzy sie z produktami minionej epoki Ale w FR nowe Sandero sprzedaje sie bardzo dobrze: https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-w-pierwszej-piatce-we-francji-wzrost-rynku-o-ponad-560/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: W PL czesto jeszcze Dacia kojarzy sie z produktami minionej epoki Ale w FR nowe Sandero sprzedaje sie bardzo dobrze: https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-w-pierwszej-piatce-we-francji-wzrost-rynku-o-ponad-560/ troche smiech historii, ze Dacia to produkt minionej epoki a Skoda prawie VW 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 10 Maja 2021 Udostępnij Napisano 10 Maja 2021 W dniu 7.05.2021 o 14:11, Filipfm napisał: troche smiech historii, ze Dacia to produkt minionej epoki a Skoda prawie VW To właśnie jest historia Dacia była jak FSO. Produkowali francuskopodobne stare grzmoty (w FSO włoskopodobne). Skoda w Czechach miała swoje produkty, swoja myśl technologiczną. Renault po przejęciu Dacii zaczęło robic mocno toporne samochody, a VW wypalił z pierwszą Octavią i Fabią. Chyba pierwsza była jeszcze Felicja, ale to o ile pamietam jakis rozpoczety projekt przez Czechów po Favoritce, który jeszcze został wypuszczony. Inne podejście do rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Maja 2021 Udostępnij Napisano 10 Maja 2021 W dniu 7.05.2021 o 14:11, Filipfm napisał: troche smiech historii, ze Dacia to produkt minionej epoki a Skoda prawie VW Zauważ że to prawda. Dacia to śmietnik Renault. A Skoda ma kupę fajnych, bardzo nowoczesnych rozwiązań. Superba 280 KM trudno zaliczyć do budżetówki. Choć zależy do czego się porównuje. Tak samo Octavia RS. Nie jestem fanem marki ale trudno tego nie zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Maja 2021 Udostępnij Napisano 10 Maja 2021 23 minuty temu, marcindzieg napisał: Zauważ że to prawda. Dacia to śmietnik Renault. A Skoda ma kupę fajnych, bardzo nowoczesnych rozwiązań. Superba 280 KM trudno zaliczyć do budżetówki. Choć zależy do czego się porównuje. Tak samo Octavia RS. Nie jestem fanem marki ale trudno tego nie zauważyć. Tak, ambicja Czechów zaorała proby segmentacji w ramach VAG i tu zgoda. Skoda ma duzo szersza game i wieksza rozpietosc konfiguracji od kibli do naprawde fajnych aut. Dacia sie nie wybija ponad swoja role. Robia glownie proste auta, bez wycieczek do segmentu C i D. Co nie zmienia faktu, ze Dacia moze byc konkurencyjna dla skody i przy ograniczonym budzecie mozna dostac np lepszy silnik niz w Skodzie a z kazda generacja Daćki sa znosniejsze w odbiorze. Oczywiscie Dacia nie ma odpowiedzi na Fabie 1.5 z DSG, ale 0,9T jest ciekawa alternatywa dla 1.0MPI przy zalozeniu zblizonej ceny. Oczywiscie patrzac na oferty cennikowe i nie wnikajac w polityki rabatowe, flotowe itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 10 Maja 2021 Udostępnij Napisano 10 Maja 2021 13 godzin temu, kravitz napisał: ... Chyba pierwsza była jeszcze Felicja, ale to o ile pamietam jakis rozpoczety projekt przez Czechów po Favoritce, który jeszcze został wypuszczony. Felicia była zmodernizowaną Favoritką. Zawieszenie, niektóre silniki, nawet deska pochodzą z Favorit, ale w przypadku deski jest na nią nałożona pozaokrąglana góra VAG po przejęciu Skody unowocześnił nadwozie, dodał swój silnik (1,6 i 1.9). Ale baza była dobra - Favorit była wówczas nowoczesnym samochodem, zwłaszcza w porównaniu do Dacii 1310, której wariacje produkowano jeszcze nie tak dawno temu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 7 godzin temu, Majkiel napisał: Felicia była zmodernizowaną Favoritką. Zawieszenie, niektóre silniki, nawet deska pochodzą z Favorit, ale w przypadku deski jest na nią nałożona pozaokrąglana góra VAG po przejęciu Skody unowocześnił nadwozie, dodał swój silnik (1,6 i 1.9). Ale baza była dobra - Favorit była wówczas nowoczesnym samochodem, zwłaszcza w porównaniu do Dacii 1310, której wariacje produkowano jeszcze nie tak dawno temu A w PL w tym czasie klepali Poloneza. Dzien do nocy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 A w PL w tym czasie klepali Poloneza. Dzien do nocy.Ciekawe czy jeszcze byśmy klepali go jakby się ustrój nie zmieniłWysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 20 godzin temu, bielaPL napisał: Ciekawe czy jeszcze byśmy klepali go jakby się ustrój nie zmienił Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Na pewno. Dziś miałby matrixLEDy i zawieszenie DCC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 4 minuty temu, maro_t napisał: Na pewno. Dziś miałby matrixLEDy i zawieszenie DCC koncept jest 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 3 godziny temu, bielaPL napisał: koncept jest Ten koncept ma już ze trzy lata i tak sobie jest. Jak dobrze pamiętam to nawet koła się w nim nie kręcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 1 minutę temu, spad napisał: Ten koncept ma już ze trzy lata i tak sobie jest. Jak dobrze pamiętam to nawet koła się w nim nie kręcą. i raczej nic innego z tego nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 13 Maja 2021 Udostępnij Napisano 13 Maja 2021 W dniu 11.05.2021 o 15:10, bielaPL napisał: Ciekawe czy jeszcze byśmy klepali go jakby się ustrój nie zmienił Nie, klepalibyśmy Warszawę z plastikowymi zderzakami 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 26 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 (edytowane) Ceny startują od 59tyś zł. Dla Active 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 59 100 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 64 100 zł Dla Ambition: 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 62 650 zł 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów – 66 150 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 67 650 zł 1.0 TSI 110 KM, DSG – 72 650 zł Dla Style: 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 69 500 zł 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów – 73 150 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 74 650 zł 1.0 TSI 110 KM, DSG – 79 650 zł Edytowane 26 Lipca 2021 przez sdss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 26 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 3 godziny temu, sdss napisał: Ceny startują od 59tyś zł. Dla Active 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 59 100 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 64 100 zł Dla Ambition: 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 62 650 zł 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów – 66 150 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 67 650 zł 1.0 TSI 110 KM, DSG – 72 650 zł Dla Style: 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 69 500 zł 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów – 73 150 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 74 650 zł 1.0 TSI 110 KM, DSG – 79 650 zł Nie ma nic innego niż 1.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 26 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 (edytowane) Godzinę temu, Wiza napisał: Nie ma nic innego niż 1.0? Ty "tylko" Fabia Poza tym jak by to wyglądało, gdyby ten sam silnik montować w Fabii i Passacie. A tak na serio, pewnie procent sprzedaży 1.5, byłby niewielki z porównaniem do 1.0. Jak już ktoś chce małe auto z 1.5 - niech się uda do Seata albo VW. ... w innym miejscu znalazłem informację, że "...w przyszłości do oferty dołączy także wariant 65-konny oraz 4-cylindrowe 1.5TSI o mocy 150 KM..." Nie wiem po co komu 1.0 65KM, chyba że będzie znacząco tańsze od wersji 80KM 4 godziny temu, sdss napisał: Ceny startują od 59tyś zł. Dla Active 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 59 100 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 64 100 zł Dla Ambition: 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 62 650 zł 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów – 66 150 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 67 650 zł 1.0 TSI 110 KM, DSG – 72 650 zł Dla Style: 1.0 MPI 80 KM, 5 biegów – 69 500 zł 1.0 TSI 90 KM, 5 biegów – 73 150 zł 1.0 TSI 110 KM, 6 biegów – 74 650 zł 1.0 TSI 110 KM, DSG – 79 650 zł Ciekawe po co utrzymywanie dwóch wersji 1.0 TSI 90KM/5B i 110KM/6B różniących się w cenie o 1500 zł. Jedynie kwestia jakiegoś podatku czy widełek przy ubezpieczeniu, choć nie wiem czy ma to aż takie znaczenie. Zwłaszcza, że na różne rynki można oferować różne wersje, jak kiedyś Grande Punto (w Polsce 1.4 miało 77KM, a w Niemczech 75 KM). Edytowane 26 Lipca 2021 przez Majkiel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 8 godzin temu, Majkiel napisał: Ciekawe po co utrzymywanie dwóch wersji 1.0 TSI 90KM/5B i 110KM/6B różniących się w cenie o 1500 zł. Jedynie kwestia jakiegoś podatku czy widełek przy ubezpieczeniu, choć nie wiem czy ma to aż takie znaczenie. Zwłaszcza, że na różne rynki można oferować różne wersje, jak kiedyś Grande Punto (w Polsce 1.4 miało 77KM, a w Niemczech 75 KM). 1500 w skali sprzedaży w całej EU to sporo kasy. Po gwarancji wgrać za 1500 130KM i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 11 godzin temu, Majkiel napisał: Ty "tylko" Fabia Poza tym jak by to wyglądało, gdyby ten sam silnik montować w Fabii i Passacie. A tak na serio, pewnie procent sprzedaży 1.5, byłby niewielki z porównaniem do 1.0. Jak już ktoś chce małe auto z 1.5 - niech się uda do Seata albo VW. No widzisz. Jestem na etapie zakupu auta tej wielkości. Jedyny mój wymóg to: Silnik inny niż 1.0 Jakby był dostępny teraz 1.5, to pewnie mocno bym się zastanawiał. Ogólnie boli mnie to, że w większości samochodów tej wielkości montuje się wyłącznie ~1.0 lub jak już są, to dopłata do 1.4/1.6 jest tak wysoka, że podobnie lub niewiele drożej wychodzi zakup auta "premium". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 21 minut temu, Wiza napisał: No widzisz. Jestem na etapie zakupu auta tej wielkości. Jedyny mój wymóg to: Silnik inny niż 1.0 Jakby był dostępny teraz 1.5, to pewnie mocno bym się zastanawiał. Ogólnie boli mnie to, że w większości samochodów tej wielkości montuje się wyłącznie ~1.0 lub jak już są, to dopłata do 1.4/1.6 jest tak wysoka, że podobnie lub niewiele drożej wychodzi zakup auta "premium". W tym rzecz, że takie auta służą do miasta a nie jako rodzinne dupowozy. Więc więcej niż 100-110 KM to już nie trzeba, a na co dzień to i 60 KM opędzlujesz drogę do pracy i do domu. Po co przeciętnemu Nowakowi, Schmidtowi klasa A lub B z mocnym silnikiem? Lepiej mieć mniejsze spalanie w drodze do pracy w korkach a nie moc pod butem, której nie wykorzystasz, albo raz w roku. Sam teraz rozważam zakup auta klasy B w postaci Citroena C3 i nawet nie interesuje mnie uturbiona wersja 110 KM, a jedynie wolnossące 83 KM. Taniej w zakupie i mniejsze spalanie na co dzień w drodze do pracy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 17 minut temu, Wiza napisał: No widzisz. Jestem na etapie zakupu auta tej wielkości. Jedyny mój wymóg to: Silnik inny niż 1.0 Jakby był dostępny teraz 1.5, to pewnie mocno bym się zastanawiał. Ogólnie boli mnie to, że w większości samochodów tej wielkości montuje się wyłącznie ~1.0 lub jak już są, to dopłata do 1.4/1.6 jest tak wysoka, że podobnie lub niewiele drożej wychodzi zakup auta "premium". Niestety patrząc na obecną ofertę, to w segmencie B większość producentów postawiło na 1.0. Dopiero w kompaktach oprócz 1.0 są dostępne większe, czterocylindrowe jednostki. Ale pocieszę cię, ponoć ma być 1.5TSI w Fabii Pytanie jaka będzie cena. Ibiza z 1.5 zaczyna się cennikowo od 97 tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 37 minut temu, Wiza napisał: No widzisz. Jestem na etapie zakupu auta tej wielkości. Jedyny mój wymóg to: Silnik inny niż 1.0 Jakby był dostępny teraz 1.5, to pewnie mocno bym się zastanawiał. Ogólnie boli mnie to, że w większości samochodów tej wielkości montuje się wyłącznie ~1.0 lub jak już są, to dopłata do 1.4/1.6 jest tak wysoka, że podobnie lub niewiele drożej wychodzi zakup auta "premium". a patrzyłeś na Ibizę? Tam jest 1.5, chociaż tylko z DSG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 13 minut temu, spad napisał: W tym rzecz, że takie auta służą do miasta a nie jako rodzinne dupowozy. Więc więcej niż 100-110 KM to już nie trzeba, a na co dzień to i 60 KM opędzlujesz drogę do pracy i do domu. Po co przeciętnemu Nowakowi, Schmidtowi klasa A lub B z mocnym silnikiem? Lepiej mieć mniejsze spalanie w drodze do pracy w korkach a nie moc pod butem, której nie wykorzystasz, albo raz w roku. Sam teraz rozważam zakup auta klasy B w postaci Citroena C3 i nawet nie interesuje mnie uturbiona wersja 110 KM, a jedynie wolnossące 83 KM. Taniej w zakupie i mniejsze spalanie na co dzień w drodze do pracy. trochę się mylisz. Zobacz na statystyki sprzedaży w całej Europie. W pierwszej dziesiątce dominują auta klasy B. Przy ich dzisiejszych rozmiarach, wyposażeniu i komforcie jaki oferują to nie są już samochody tylko do miasta. Dla dwójki osób czy nawet rodziny 2+1 większego auta nie trzeba i taką klasą B można załatwić zarówno codzienne dojazdy jak i wakacyjny wyjazd bez żadnych problemów. Jesli kupujesz auto z zamiarem głównie stania w korkach to fakt, 60KM wystarczy, ale te samochody spokojnie mogą dużo więcej, o czym świadczą wyniki sprzedaży. Chociaż tak czy inaczej wygląda na to, że ludzie nie potrzebują w nich mocniejszych silników. Mnie się marzyła Ibiza 1.5 TSI, prawie taką kupiłem, ale żona stwierdziła, że lepiej jednak mieć jeden większy samochód, więc zamiast tego kupiłem Astrę kombi. Kombi mi się przydaje do wożenia psa, ale gdyby nie to, to taka Ibiza byłaby wystarczająca jako podstawowe auto. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 44 minuty temu, spad napisał: Sam teraz rozważam zakup auta klasy B w postaci Citroena C3 i nawet nie interesuje mnie uturbiona wersja 110 KM, a jedynie wolnossące 83 KM. Taniej w zakupie i mniejsze spalanie na co dzień w drodze do pracy. Mam porównanie Up! 1.0 MPI chyba 80KM do Polo 1.0 TSI 95KM i spalanie jest bardzo podobne, jakieś 0.5l niższe jest w Up!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 48 minut temu, Wiza napisał: No widzisz. Jestem na etapie zakupu auta tej wielkości. Jedyny mój wymóg to: Silnik inny niż 1.0 Jakby był dostępny teraz 1.5, to pewnie mocno bym się zastanawiał. Ogólnie boli mnie to, że w większości samochodów tej wielkości montuje się wyłącznie ~1.0 lub jak już są, to dopłata do 1.4/1.6 jest tak wysoka, że podobnie lub niewiele drożej wychodzi zakup auta "premium". Zdaje się, że Skoda wraca do wymyślonego dla niej miejsca w VAG. Tańsze samochody z technologią firmy matki, mają oferować trochę więcej przestrzeni, ergonomiczne rozwiązania ale kosztem emocji. Logo RS już prawie nie istnieje, została tylko Octavia, nawet już nie wprowadzali pakietu wyposażenia do innych modeli typu RSline tylko nazwali to Sportsline. Jedni mówią, że to rozsądne samochody, inni, że grzybowozy. Ogólnie z klasy B wywiało mocne wersje. Francuzi odpuścili. Peugeot 208 w najnowszej generacji jest bez GTi, został tylko pakiet wyposażenia. Renault Clio też już nie ma wersji RS. Z VAG zostało tylko Polo GTI, zarówno Fabię jak i Ibizę można zamówić tylko z 1.0, w Cuprze najmniejszy spalinowiec to Leon więc nie ta klasa. Pozostaje jeszcze w grze Fiesta ST i Yaris GR, ale to już zupełnie inny zwierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 37 minut temu, maro_t napisał: trochę się mylisz. Zobacz na statystyki sprzedaży w całej Europie. W pierwszej dziesiątce dominują auta klasy B. Przy ich dzisiejszych rozmiarach, wyposażeniu i komforcie jaki oferują to nie są już samochody tylko do miasta. Dla dwójki osób czy nawet rodziny 2+1 większego auta nie trzeba i taką klasą B można załatwić zarówno codzienne dojazdy jak i wakacyjny wyjazd bez żadnych problemów. Jesli kupujesz auto z zamiarem głównie stania w korkach to fakt, 60KM wystarczy, ale te samochody spokojnie mogą dużo więcej, o czym świadczą wyniki sprzedaży. Chociaż tak czy inaczej wygląda na to, że ludzie nie potrzebują w nich mocniejszych silników. Mnie się marzyła Ibiza 1.5 TSI, prawie taką kupiłem, ale żona stwierdziła, że lepiej jednak mieć jeden większy samochód, więc zamiast tego kupiłem Astrę kombi. Kombi mi się przydaje do wożenia psa, ale gdyby nie to, to taka Ibiza byłaby wystarczająca jako podstawowe auto. Zobacz, sam najpierw piszesz, że niby segment B wystarczy do wakacyjnych wyjazdów, a finalnie kupiłeś C. I większość wybierze podobnie, dlatego w C masz mocniejsze silniki, w B słabsze. Wiadomo, że rodzinne wyjazdy można załatwić segmentem B, ba obstawiam, że znajdzie się zaraz głos, że i segment A da radę, ale w ogólnym rozumieniu rynków nie takie jest przeznaczenie najmniejszych segmentów. P.S. Czasami odnoszę wrażenie, że na AK bardzo mocno trzyma się teza spisku księgowych w branży moto, którzy to od kilkunastu lat tną koszty jak popadnie i wstawiają te małe silniczki na przekór oczekiwaniom klientów, bo jak wiadomo na AK każdy by kupił segment B o mocy 150 KM, segment C o mocy 200 KM, tylko świat im na to nie pozwala. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 12 minut temu, pejus1982 napisał: Mam porównanie Up! 1.0 MPI chyba 80KM do Polo 1.0 TSI 95KM i spalanie jest bardzo podobne, jakieś 0.5l niższe jest w Up!. MPI ma 60 KM. Ale przy zakupie Up! z TSI 90 KM było ono cztery lata temu droższe o około 10 kPLN, co dawało jakieś 25% ceny zakupu. Do miasta bez sensu dopłacać tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 7 minut temu, zejk napisał: Ogólnie z klasy B wywiało mocne wersje. Francuzi odpuścili. Peugeot 208 w najnowszej generacji jest bez GTi, został tylko pakiet wyposażenia. Renault Clio też już nie ma wersji RS. Z VAG zostało tylko Polo GTI, zarówno Fabię jak i Ibizę można zamówić tylko z 1.0, w Cuprze najmniejszy spalinowiec to Leon więc nie ta klasa. Pozostaje jeszcze w grze Fiesta ST i Yaris GR, ale to już zupełnie inny zwierz. Ale wywiało bo nikt tego nie chciał kupować, nie ma popytu na rynku. A sprzedawać kilka tysięcy sztuk nie ma sensu przy całej masowej produkcji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 11 minut temu, zejk napisał: Zdaje się, że Skoda wraca do wymyślonego dla niej miejsca w VAG. Tańsze samochody z technologią firmy matki, mają oferować trochę więcej przestrzeni, ergonomiczne rozwiązania ale kosztem emocji. Logo RS już prawie nie istnieje, została tylko Octavia, nawet już nie wprowadzali pakietu wyposażenia do innych modeli typu RSline tylko nazwali to Sportsline. Jedni mówią, że to rozsądne samochody, inni, że grzybowozy. Ogólnie z klasy B wywiało mocne wersje. Francuzi odpuścili. Peugeot 208 w najnowszej generacji jest bez GTi, został tylko pakiet wyposażenia. Renault Clio też już nie ma wersji RS. Z VAG zostało tylko Polo GTI, zarówno Fabię jak i Ibizę można zamówić tylko z 1.0, w Cuprze najmniejszy spalinowiec to Leon więc nie ta klasa. Pozostaje jeszcze w grze Fiesta ST i Yaris GR, ale to już zupełnie inny zwierz. Za to Hyundai wchodzi z i20N... 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 16 minut temu, spad napisał: Ale wywiało bo nikt tego nie chciał kupować, nie ma popytu na rynku. A sprzedawać kilka tysięcy sztuk nie ma sensu przy całej masowej produkcji. Pobudek takich decyzji nie kwestionuję, tylko stwierdzam fakty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 17 minut temu, K3 napisał: Za to Hyundai wchodzi z i20N... Rynek nie lubi pustki Skoro Francuzi odpuścili, podobnie Włosi (zostało tylko 500 Abartha, małej alfy czy Abarth Punto już nie ma), to Koreańczycy podobnie jak ich koledzy z Japonii wchodzą na rynek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 48 minut temu, K3 napisał: Za to Hyundai wchodzi z i20N... VAG ma polo GTI w Škodzie na grzyby niepotrzebne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 2 godziny temu, maro_t napisał: a patrzyłeś na Ibizę? Tam jest 1.5, chociaż tylko z DSG. Właśnie Ibiza przeszła lifting, wygląda całkiem interesująco, na plus tradycyjne sterowanie klimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 3 minuty temu, Majkiel napisał: Właśnie Ibiza przeszła lifting, wygląda całkiem interesująco, na plus tradycyjne sterowanie klimą oglądałem to wczoraj. To autko mi się podobało odkąd się pojawiło, a teraz w sumie jeszcze bardziej. Idealne z wyglądu, nieprzekombinowane w środku, fajnie jeżdżące. Ciężko tu znaleźć jakieś wady poza ceną 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 35 minut temu, maro_t napisał: oglądałem to wczoraj. To autko mi się podobało odkąd się pojawiło, a teraz w sumie jeszcze bardziej. Idealne z wyglądu, nieprzekombinowane w środku, fajnie jeżdżące. Ciężko tu znaleźć jakieś wady poza ceną Niestety, tanio nie jest. Nie mówię już o 1.5, ale nawet takie FR z 1.0 ro 84, plus lakier i jakiś dodatek i robi się 90 tysięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 6 godzin temu, Majkiel napisał: Niestety patrząc na obecną ofertę, to w segmencie B większość producentów postawiło na 1.0. Dopiero w kompaktach oprócz 1.0 są dostępne większe, czterocylindrowe jednostki. Ale pocieszę cię, ponoć ma być 1.5TSI w Fabii Pytanie jaka będzie cena. Ibiza z 1.5 zaczyna się cennikowo od 97 tysięcy. No widzisz. 97 tysięcy. MB a klasy 1.3 z 133 KM, automatem, fajnymi bajerami mam za~110 tys ( fakt - po rabacie). 6 godzin temu, spad napisał: W tym rzecz, że takie auta służą do miasta a nie jako rodzinne dupowozy. Więc więcej niż 100-110 KM to już nie trzeba, a na co dzień to i 60 KM opędzlujesz drogę do pracy i do domu. Po co przeciętnemu Nowakowi, Schmidtowi klasa A lub B z mocnym silnikiem? Lepiej mieć mniejsze spalanie w drodze do pracy w korkach a nie moc pod butem, której nie wykorzystasz, albo raz w roku. Sam teraz rozważam zakup auta klasy B w postaci Citroena C3 i nawet nie interesuje mnie uturbiona wersja 110 KM, a jedynie wolnossące 83 KM. Taniej w zakupie i mniejsze spalanie na co dzień w drodze do pracy. Widzisz, ja potrzebuję auta na tyle dużego, aby weszły do bagażnika dwie walizki "L", na tyle małego, aby łatwo parkować w mieście i z jakim kol wiek silnikiem, który jest inny niż 1.0, a już na pewno nie 3 cylindrowy, których nie cierpię. Póki co, na rynku znalazłem ~ trzy takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 56 minut temu, Wiza napisał: No widzisz. 97 tysięcy. MB a klasy 1.3 z 133 KM, automatem, fajnymi bajerami mam za~110 tys ( fakt - po rabacie). No i pytanie, jakiego poziomu rabatów możemy spodziewać się w Seacie i dla kogo. W marcu/kwietniu mogłem mieć np. 15% we Fiacie, a w Oplu około 5 Godzinę temu, Wiza napisał: Widzisz, ja potrzebuję auta na tyle dużego, aby weszły do bagażnika dwie walizki "L", na tyle małego, aby łatwo parkować w mieście i z jakim kol wiek silnikiem, który jest inny niż 1.0, a już na pewno nie 3 cylindrowy, których nie cierpię. Póki co, na rynku znalazłem ~ trzy takie. No to faktycznie, wymagania które odsiewają większość. Można spróbować popatrzyć jeszcze na jakieś kompakty, dużo większe nie są. Scala w dość bogatej wersji Style albo Ceed w wersji "L" z silnikiem 1.5 i manualną skrzynią - cennikowo są od 90. W i30 są silniki 1.5 MPI (DPI), może demon to nie jest, ale występuje nawet w podstawowej wersji - cenowo od 72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 On 7/27/2021 at 12:10 PM, Majkiel said: Ibiza z 1.5 zaczyna się cennikowo od 97 tysięcy. 92 bazowo kosztuje leon z 1.5 znajomy dał chyba 108 po doposazeniu (leon st ) czy kogos czasem nie popiiiii..... ? https://www.auto-gazda.pl/seat/nowe/seat-leon-st-fr-15-tsi-150km-od-reki-2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 On 7/27/2021 at 3:48 PM, Majkiel said: Niestety, tanio nie jest. Nie mówię już o 1.5, ale nawet takie FR z 1.0 ro 84, plus lakier i jakiś dodatek i robi się 90 tysięcy tyle ze niestety tak jest i u konkurencji clio 1.0 lpg do przełkniecia tylko w wersi zen 64kpln, kolejna wersja to juz 84kpln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 4 minutes ago, mokrii said: 92 bazowo kosztuje leon z 1.5 znajomy dał chyba 108 po doposazeniu (leon st ) czy kogos czasem nie popiiiii..... ? https://www.auto-gazda.pl/seat/nowe/seat-leon-st-fr-15-tsi-150km-od-reki-2021 Tylko, ze Ibiza 1.5 wystepuje jedynie w najwyzszej wersji FR z DSG. To raczej auto dla kogos kto swiadomie chce klase B a nie kompakta i sprzedaz bedzie w promilach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 W dniu 27.07.2021 o 12:27, maro_t napisał: Zobacz na statystyki sprzedaży w całej Europie. W pierwszej dziesiątce dominują auta klasy B. Przy ich dzisiejszych rozmiarach, wyposażeniu i komforcie jaki oferują to nie są już samochody tylko do miasta. Dla dwójki osób czy nawet rodziny 2+1 większego auta nie trzeba i taką klasą B można załatwić zarówno codzienne dojazdy jak i wakacyjny wyjazd bez żadnych problemów. Moim zdaniem to trochę inaczej wygląda. Dominują auta klasy B bo ludzie przyzwyczajeni do tanich lotów nie jezdza samochodem na wakacje tylko latają, więc potrzeba dużego auta jest już mniejsza niż kiedyś. Do tego mają dobre finansowanie nie kupują tylko leasingują prywatnie samochody i wymieniają co 3 lata bo to nie jest spora pozycja w budżecie domowym, jakieś 200€ /msc. Poza tym parkowanie jest łatwiejsze w mieście. W sumie to każde państwo ma inną specyfikę. W Niemczech dość sporo osób korzysta z transportu publicznego/roweru a samochód jest na dojazd do parkingu przy stacji. A młodzi wcale nie zarabiają jakiś tam wielkich pieniędzy i koszty mieszkania to jest obecnie największy wydatek. I stąd się bierze filozofia sukcesu klasy B. Statystyczny Polak myśli że tam to jeżdżą minimum nową klasą D a fakty są trochę inne. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 3 godziny temu, lucash napisał: A młodzi wcale nie zarabiają jakiś tam wielkich pieniędzy i koszty mieszkania to jest obecnie największy wydatek. I stąd się bierze filozofia sukcesu klasy B. Statystyczny Polak myśli że tam to jeżdżą minimum nową klasą D a fakty są trochę inne. Młodzi PL na dorobku w DE jeżdżą np audi A6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 W dniu 27.07.2021 o 18:30, Wiza napisał: No widzisz. 97 tysięcy. MB a klasy 1.3 z 133 KM, automatem, fajnymi bajerami mam za~110 tys ( fakt - po rabacie). Widzisz, ja potrzebuję auta na tyle dużego, aby weszły do bagażnika dwie walizki "L", na tyle małego, aby łatwo parkować w mieście i z jakim kol wiek silnikiem, który jest inny niż 1.0, a już na pewno nie 3 cylindrowy, których nie cierpię. Póki co, na rynku znalazłem ~ trzy takie. Mały SUV nie wchodzi w grę ? Kamiq , Arona ,t-roc ,Vitara ... Coś Puga czy Citroena .... Znajdziesz tam 1.2-1.4T z 4-cylindrowym silnikiem. Ale przejedź się 1.0 moze zmienisz zdanie , to całkiem fajne konstrukcje są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 20 minut temu, mmaciejosss napisał: Mały SUV nie wchodzi w grę ? Kamiq , Arona ,t-roc ,Vitara ... Coś Puga czy Citroena .... Znajdziesz tam 1.2-1.4T z 4-cylindrowym silnikiem. Ale przejedź się 1.0 moze zmienisz zdanie , to całkiem fajne konstrukcje są Pug czy Cytryna to przeciez 3 -cylindrowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 2 godziny temu, wlad napisał: Pug czy Cytryna to przeciez 3 -cylindrowki Pozostaje 1.5TSI lub z moich wymienionych np Suzuki 1.4T MH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 Cos w tym jest, ze nowe auto to nowe auto i jakos daje wiecej frajdy niz uzywane Mnie nie stać na nowe, tak po prostu kasy w takiej kwocie nie ma. Ale z drugiej strony, jak pomyślę ile bym musiał mieć, żeby sobie nie pogorszyć, czyli 180 koni i AWD to dochodzę do wniosku, że chyba nigdy nie kupię nowego .Druga sprawa, że cholerstwo dobrze kupiłem, w sensie, sprawne i zadbane i psuć się nie chce. Przez 7 lat jak je mam wymieniłem turbinę i kilka pierdół za 100 zł każda.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 29 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2021 11 godzin temu, bielaPL napisał: Młodzi PL na dorobku w DE jeżdżą np audi A6 Bo: 1. Śpią w pięciu w kawalerce 2. Jedyna rozrywka to wyjście do Aldiego na zakupy 3. Rodzice kupili A6 z 99 roku bo sami nie mają jak odłożyć. Do tego fura ma 350 kkm nalotu, ma przerysowany cały bok, cieknący silnik i trochę rdzy. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 20 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2022 Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.