Skocz do zawartości

Skoda Fabia 2022


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, Cendra napisał:

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.

 

spokojnie, pewnie już za jakieś 12 miesięcy sam się przekonasz ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.
Wygląda ciekawie, rozstaw osi większy niz Octavi I.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cendra napisał:

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.

Widziałem na żywo i wyglada na auto 3x droższe. Muszę przyznać ze fajne auto.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujek napisał:

Widziałem na żywo i wyglada na auto 3x droższe. Muszę przyznać ze fajne auto.

nie sądzę, żeby Ambition na 15 alu robił jakiś szał, ale mam nadzieję, że będzie się przyjemnie jeździło.

Miałem wybór, Golf VII kombi po kimś, czyli kilkuletni z przebiegiem znacznym, albo nówka Fabia.
Golf 1.6 TDI 115 KM, Fabia 1.0 TSI 95 KM.

Głównie na dojazdy do roboty chyba lepsza będzie Fabia, wyposażenie lepsze niż Golf, ma np. tempomat, podgrzewane fotele, smartlink, line assist.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2021 o 12:24, Filipfm napisał:

 

Skoda jest chyba bardziej dojrzalym autem, ale Dacia z kazda generacja robi spore postępy. Obecna Sandero wyglada troche jak Clio i jest mniej prymitywne niz poprzednie generacje. Nie widzialem jeszcze na zywo, ale przy zalozeniu mocno ograniczonego budzetu chyba bym wybral Sandero 90KM niz dychawiczna wolnossaca Fabie. 

Jechałeś Fabią 1.0? Ja jestem w szoku jak dobrze to idzie spod świateł.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mPh napisał:

Jechałeś Fabią 1.0? Ja jestem w szoku jak dobrze to idzie spod świateł.

 

Jechałeś 1.0 tsi w 4 generacji? Kolega który był zadowolony z 1.0 tsi w III na jeździe próbnej IV nie był już taki zadowolony. Ciekawe, czy to dodatkowe kilogramy, czy jakiś eko soft jak kangury w 1.5 tsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Jechałeś 1.0 tsi w 4 generacji? Kolega który był zadowolony z 1.0 tsi w III na jeździe próbnej IV nie był już taki zadowolony. Ciekawe, czy to dodatkowe kilogramy, czy jakiś eko soft jak kangury w 1.5 tsi.

Mam 1.0 MPI z gazem w Fabii i jestem mega zadowolony z elastyczności i dynamiki tego silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.0 MPI z gazem w Fabii i jestem mega zadowolony z elastyczności i dynamiki tego silniczka.
Teściowa ma fb2 z 1.0 60KM i spod świateł startowało przeważnie pierwsze... To ma charakterystykę szczeniaka trzymanego w rękach przed wypuszczeniem na trawę :)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mPh said:

Mam 1.0 MPI z gazem w Fabii i jestem mega zadowolony z elastyczności i dynamiki tego silniczka.

 

3-cyl pewnie, to sie latwo i chetnie wkrecaja na obroty :ok:

Ja teraz troche jezdze C3 i w sumie to w codziennej jezdzie te 83KM sa w zupelnosci wystarczajace.

Szczegolnie po ostatnich zmianach w mandatach ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
3-cyl pewnie, to sie latwo i chetnie wkrecaja na obroty :ok:
Ja teraz troche jezdze C3 i w sumie to w codziennej jezdzie te 83KM sa w zupelnosci wystarczajace.
Szczegolnie po ostatnich zmianach w mandatach ;]
Przy citroenie 82 KM, Up 60 KM był bardziej dynamiczny. Masa robiła swoje, ale też charakterystyka silnika. Up! pierwszy spod świateł, ale po 40-50 pierwsze spuchniecie. C3 wolniej na starcie, potem lepiej w miescie. Ale od 120 do 160 Up znowu lepiej przyspieszal.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Jechałeś 1.0 tsi w 4 generacji? Kolega który był zadowolony z 1.0 tsi w III na jeździe próbnej IV nie był już taki zadowolony. Ciekawe, czy to dodatkowe kilogramy, czy jakiś eko soft jak kangury w 1.5 tsi.

A mógłbys rozszerzyc temat generacji silnika 1.0 TSI. Dla mnie tylko mocą sie róznia tj 95, 110 i 115 KM . To sa za świeze silniki aby juz mozna było  je ując w widełkach "generacji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, demoneczek napisał:

A mógłbys rozszerzyc temat generacji silnika 1.0 TSI. Dla mnie tylko mocą sie róznia tj 95, 110 i 115 KM . To sa za świeze silniki aby juz mozna było  je ując w widełkach "generacji"

 

Chodzilo o generacje Fabii. A co silnika to w sumie jest juz 5 lat na rynku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2022 o 17:44, Cendra napisał:

nie sądzę, żeby Ambition na 15 alu robił jakiś szał, ale mam nadzieję, że będzie się przyjemnie jeździło.

Miałem wybór, Golf VII kombi po kimś, czyli kilkuletni z przebiegiem znacznym, albo nówka Fabia.
Golf 1.6 TDI 115 KM, Fabia 1.0 TSI 95 KM.

Głównie na dojazdy do roboty chyba lepsza będzie Fabia, wyposażenie lepsze niż Golf, ma np. tempomat, podgrzewane fotele, smartlink, line assist.

 

też bym tak wybrał. Ale ja też lubię małe zwinne autka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/22/2022 at 12:11 AM, spad said:

Przy citroenie 82 KM, Up 60 KM był bardziej dynamiczny. Masa robiła swoje, ale też charakterystyka silnika. Up! pierwszy spod świateł, ale po 40-50 pierwsze spuchniecie. C3 wolniej na starcie, potem lepiej w miescie. Ale od 120 do 160 Up znowu lepiej przyspieszal.
 

 

Wczoraj zrobilem ponad 300km C3 i naprawde da sie tym spokojnie jezdzic nawet w trasie ;)

130km/h na tempomacie trzyma bez problemu i halas nie jest jeszcze dokuczliwy.

Pomiedzy 100-130 tez sie jakos napedza, bo to akurat zakres 3-4kRPM gdzie ma najwiekszy moment.

BTW. Dostalem tez propozycje ubezpieczenia na kolejny rok ;]

Wartosc auta o ponad 2kPLN wieksza niz zaplacilem za nowy, a to przeciez rocznik 2020 ;l 

Na salonie mieli 3 C3 i wszystko sprzedane, gosc mowi ze nie maja juz nic na stanie do sprzedazy.

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2022 o 19:12, Cendra napisał:

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.

Golf 8 przy Fabi to Premium, a wszyscy wiedzą jaki jest G8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Wczoraj zrobilem ponad 300km C3 i naprawde da sie tym spokojnie jezdzic nawet w trasie 
130km/h na tempomacie trzyma bez problemu i halas nie jest jeszcze dokuczliwy.
Pomiedzy 100-130 tez sie jakos napedza, bo to akurat zakres 3-4kRPM gdzie ma najwiekszy moment.
BTW. Dostalem tez propozycje ubezpieczenia na kolejny rok ;]
Wartosc auta o ponad 2kPLN wieksza niz zaplacilem za nowy, a to przeciez rocznik 2020 ;l 
Na salonie mieli 3 C3 i wszystko sprzedane, gosc mowi ze nie maja juz nic na stanie do sprzedazy.
To prawda, nawet na trasy daje rade. Jednak czuć, że to już wyrośnięta klasa B w rozmiarze kompaktu sprzed kilku lat.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, spad napisał:

To prawda, nawet na trasy daje rade. Jednak czuć, że to już wyrośnięta klasa B w rozmiarze kompaktu sprzed kilku lat.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Dzisiejsza Fabia jest większa nic Golf 4 . Klasy aut po prostu rosną 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/fabia/iv/silnik-benzynowy-1.0-tsi-95km-od-2021/?vs=volkswagen%2Fgolf%2Fiv%2Fhatchback%2Fsilnik-benzynowy-1.6-16v-105km-2000-2003&c1=33326&c2=2835

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sdss napisał:

Golf 8 przy Fabi to Premium, a wszyscy wiedzą jaki jest G8.

ja mam wybór kilkuletni Golf 7 vs. nowa Fabia
Posiedziałem sobie w salonie w takiej Fabii i calkiem dobre wrażenie robi z miejsca kierowcy. Bagażnik też spory, 380l.

Edytowane przez Cendra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Cendra napisał:

ja mam wybór kilkuletni Golf 7 vs. nowa Fabia
Posiedziałem sobie w salonie w takiej Fabii i calkiem dobre wrażenie robi z miejsca kierowcy. Bagażnik też spory, 380l.

I generacja miała 260l, pytanie czy teraz liczą z miejscem na koło zapasowe ( bo też takie dane widywałem ) , mam nadzieję że nie , a 380l to już całkiem spoko wynik , ciekawe ile będzie miała wersja combi i czy wogóle będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Cendra napisał:

ja mam wybór kilkuletni Golf 7 vs. nowa Fabia
Posiedziałem sobie w salonie w takiej Fabii i calkiem dobre wrażenie robi z miejsca kierowcy. Bagażnik też spory, 380l.

 

Kwestia co to znaczy kilkuletni i jaki tam przebieg. Co jak co, ale siódemka to dopracowane auto, na pewno będzie szersze w środku. Fabia to jednak nówka, choć tutaj choroby wieku dziecięcego się kłaniają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

 

Kwestia co to znaczy kilkuletni i jaki tam przebieg. Co jak co, ale siódemka to dopracowane auto, na pewno będzie szersze w środku. Fabia to jednak nówka, choć tutaj choroby wieku dziecięcego się kłaniają. 

Golf to golf , podkarzdym względem będzie lepszym wyborem. Pod warunkiem , że nie jest gruzem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cendra napisał:

Mając drugie duże i wygodne auto w domu... jednak lepiej wyposażona i nowa Fabia, niż używany Golf w biedniejszej wersji :)

Ceny używek są chore. 4 letni golf 1.4 125 KM z DSG to 80 tyś zl. Za to masz np takie Clio nowe na wypasie. Golf co prawda 40 tys. przebiegu, trochę wiekszy, ale zawsze to 4 letni z miną w postaci DSG. Chyba wolę za to nowe z gwarancją. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rado_ napisał:

Ceny używek są chore. 4 letni golf 1.4 125 KM z DSG to 80 tyś zl. Za to masz np takie Clio nowe na wypasie. Golf co prawda 40 tys. przebiegu, trochę wiekszy, ale zawsze to 4 letni z miną w postaci DSG. Chyba wolę za to nowe z gwarancją. 

Nowe to nowe ale klasa niżej . Co kto woli. Chyba że nie mieścisz się w ogóle w cenie najtańszego nowego . Można kupić B klasę za 60-70 nową albo c/d mająca już np 5-8 lat

 

3 minuty temu, Cendra napisał:

do tej pory nie widzę prywatnych opinii użytkowników nowej Fabii...

 

A ile ich sprzedali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, bielaPL said:

wiesz ciężko Panu Januszowi zmienić starą wersję którą kupował za 35-40 tys... a teraz musi wyskoczyć z 60

 

Raczej ciezko czekac nie wiadomo ile na takie auto...

Jak ktos chce samochod to idzie tam, gdzie przynajmniej sa w stanie oszacowac z ile bedzie albo maja cos od reki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bielaPL napisał:

wiesz ciężko Panu Januszowi zmienić starą wersję którą kupował za 35-40 tys... a teraz musi wyskoczyć z 60

Raczej pow. 70-75 > Ambition z 95km zaczyna się od 69.000 , wersja 110km 70.500 + lakier metalic pewnie z 2-3kzł >Style które już jest dobrze wyposażony 75/76tyś. + lakier , za DSG + kolejne 5tyś. Cokolwiek nie dołożysz z pakietów  jak nic 80-85tyś. a jak byś już sporo dołożył to "stówka" pęknie jak nic 

 

https://nowafabia.pl/assets/FAST2221211G.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Raczej pow. 70-75 > Ambition z 95km zaczyna się od 69.000 , wersja 110km 70.500 + lakier metalic pewnie z 2-3kzł >Style które już jest dobrze wyposażony 75/76tyś. + lakier , za DSG + kolejne 5tyś. Cokolwiek nie dołożysz z pakietów  jak nic 80-85tyś. a jak byś już sporo dołożył to "stówka" pęknie jak nic 

 

https://nowafabia.pl/assets/FAST2221211G.pdf

 

 

Do takiego auta nie opłaca się za dużo dokładać. Bierzesz podstawę i jeździsz.  Tak Robi pół EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

Do takiego auta nie opłaca się za dużo dokładać. Bierzesz podstawę i jeździsz.  Tak Robi pół EU.

Ale nawet jak podstawowe  TSI to i tak prawie 70kzł chyba że chcesz MPI z stalówkami to dasz radę za 60pare 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mmaciejosss napisał:

Ale nawet jak podstawowe  TSI to i tak prawie 70kzł chyba że chcesz MPI z stalówkami to dasz radę za 60pare 

Inflacja zrobiła swoje pare lat temu można było zmieścić się w 60k za przyzwoity egzemplarz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sdss napisał:

Noe tylko inflacja, auto urosło , ma więcej elektroniki. 

Wszystko co monitoruje przód nie jest nowością w VAG a bylo dobra okazja do podniesienia ceny. Auta są coraz bezpieczniejsze to i cena rośnie. W sumie to i lepiej ale to zawsze będzie kulawe vs Merc Tesla etc i przez większość czasu będzie wyłączone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Raczej pow. 70-75 > Ambition z 95km zaczyna się od 69.000 , wersja 110km 70.500 + lakier metalic pewnie z 2-3kzł >Style które już jest dobrze wyposażony 75/76tyś. + lakier , za DSG + kolejne 5tyś. Cokolwiek nie dołożysz z pakietów  jak nic 80-85tyś. a jak byś już sporo dołożył to "stówka" pęknie jak nic 

 

https://nowafabia.pl/assets/FAST2221211G.pdf

 

 

 

czyli się zgadza, przywoita Fabia 80 tys. mocno doposażona 100 tys. Przyzwoity kompakt 100 tys, mocno doposażony 130 tys. Nadal jest więc taniej niż klasa C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maro_t napisał:

 

czyli się zgadza, przywoita Fabia 80 tys. mocno doposażona 100 tys. Przyzwoity kompakt 100 tys, mocno doposażony 130 tys. Nadal jest więc taniej niż klasa C.

Za 130 kompakt to będzie średni wersja , raczej bliżej 150. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bez przesady, chyba ze wezmiesz wersje plug-in albo poklikasz wszystko co mozlwie w konfiguratorze.

Mocno wyposażona , czyli mocny silnik i odklikane sporo. Octavia 4 1.5 150KM DSG Style to minimum 129. Dodaj lakier , ładniejsze felgi szklany dach i coś tam jeszcze i wyjdzie 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bez przesady, chyba ze wezmiesz wersje plug-in albo poklikasz wszystko co mozlwie w konfiguratorze.

 

jak sobie patrzyłem, żeby mieć coś fajniejszego niż Astra 200KM, to podoba mi się Octavia kombi 2.0 TSI 190KM 4x4. I to kosztuje 150 tys. Zwykły kompak, tyle że z napędem na 4 koła, nawet nie RS. Takie czasy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, sdss said:

Mocno wyposażona , czyli mocny silnik i odklikane sporo. Octavia 4 1.5 150KM DSG Style to minimum 129. Dodaj lakier , ładniejsze felgi szklany dach i coś tam jeszcze i wyjdzie 150.

 

Spodziewalem sie, ze padnie przyklad Octavii ;) Mimo wszystko Golf VIII z 1,5TSI + DSG w wersj R-line to 110kPLN.

Pewnie mozna go dopakowac do 150kPLN ale takich aut sie sprzedaja pewnie promile.

 

image.png.c93589346555389189af2dec8b0a74d1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, maro_t said:

 

jak sobie patrzyłem, żeby mieć coś fajniejszego niż Astra 200KM, to podoba mi się Octavia kombi 2.0 TSI 190KM 4x4. I to kosztuje 150 tys. Zwykły kompak, tyle że z napędem na 4 koła, nawet nie RS. Takie czasy :(

 

A ile taka Octavia kosztowala jak kupowales Astre? Pewnie ze 120-130kPLN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.