Jump to content

Skoda Fabia 2022


Cinos
 Share

Recommended Posts

49 minut temu, Cendra napisał:

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.

 

spokojnie, pewnie już za jakieś 12 miesięcy sam się przekonasz ;]

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, maro_t napisał:

 

spokojnie, pewnie już za jakieś 12 miesięcy sam się przekonasz ;]

 

Chyba, ze będzie opóźnienie...albo zamówiony jest jakiś "trudny" element wyposażenie.

Link to comment
Share on other sites

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.
Wygląda ciekawie, rozstaw osi większy niz Octavi I.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.
Na YouTubie zobacz zobacz jak wyglada, sa testy.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Cendra napisał:

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.

Widziałem na żywo i wyglada na auto 3x droższe. Muszę przyznać ze fajne auto.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, wujek napisał:

Widziałem na żywo i wyglada na auto 3x droższe. Muszę przyznać ze fajne auto.

nie sądzę, żeby Ambition na 15 alu robił jakiś szał, ale mam nadzieję, że będzie się przyjemnie jeździło.

Miałem wybór, Golf VII kombi po kimś, czyli kilkuletni z przebiegiem znacznym, albo nówka Fabia.
Golf 1.6 TDI 115 KM, Fabia 1.0 TSI 95 KM.

Głównie na dojazdy do roboty chyba lepsza będzie Fabia, wyposażenie lepsze niż Golf, ma np. tempomat, podgrzewane fotele, smartlink, line assist.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.05.2021 o 12:24, Filipfm napisał:

 

Skoda jest chyba bardziej dojrzalym autem, ale Dacia z kazda generacja robi spore postępy. Obecna Sandero wyglada troche jak Clio i jest mniej prymitywne niz poprzednie generacje. Nie widzialem jeszcze na zywo, ale przy zalozeniu mocno ograniczonego budzetu chyba bym wybral Sandero 90KM niz dychawiczna wolnossaca Fabie. 

Jechałeś Fabią 1.0? Ja jestem w szoku jak dobrze to idzie spod świateł.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, mPh napisał:

Jechałeś Fabią 1.0? Ja jestem w szoku jak dobrze to idzie spod świateł.

 

Jechałeś 1.0 tsi w 4 generacji? Kolega który był zadowolony z 1.0 tsi w III na jeździe próbnej IV nie był już taki zadowolony. Ciekawe, czy to dodatkowe kilogramy, czy jakiś eko soft jak kangury w 1.5 tsi.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Jechałeś 1.0 tsi w 4 generacji? Kolega który był zadowolony z 1.0 tsi w III na jeździe próbnej IV nie był już taki zadowolony. Ciekawe, czy to dodatkowe kilogramy, czy jakiś eko soft jak kangury w 1.5 tsi.

Mam 1.0 MPI z gazem w Fabii i jestem mega zadowolony z elastyczności i dynamiki tego silniczka.

Link to comment
Share on other sites

Mam 1.0 MPI z gazem w Fabii i jestem mega zadowolony z elastyczności i dynamiki tego silniczka.
Teściowa ma fb2 z 1.0 60KM i spod świateł startowało przeważnie pierwsze... To ma charakterystykę szczeniaka trzymanego w rękach przed wypuszczeniem na trawę :)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mPh said:

Mam 1.0 MPI z gazem w Fabii i jestem mega zadowolony z elastyczności i dynamiki tego silniczka.

 

3-cyl pewnie, to sie latwo i chetnie wkrecaja na obroty :ok:

Ja teraz troche jezdze C3 i w sumie to w codziennej jezdzie te 83KM sa w zupelnosci wystarczajace.

Szczegolnie po ostatnich zmianach w mandatach ;]

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

 
3-cyl pewnie, to sie latwo i chetnie wkrecaja na obroty :ok:
Ja teraz troche jezdze C3 i w sumie to w codziennej jezdzie te 83KM sa w zupelnosci wystarczajace.
Szczegolnie po ostatnich zmianach w mandatach ;]
Przy citroenie 82 KM, Up 60 KM był bardziej dynamiczny. Masa robiła swoje, ale też charakterystyka silnika. Up! pierwszy spod świateł, ale po 40-50 pierwsze spuchniecie. C3 wolniej na starcie, potem lepiej w miescie. Ale od 120 do 160 Up znowu lepiej przyspieszal.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Jechałeś 1.0 tsi w 4 generacji? Kolega który był zadowolony z 1.0 tsi w III na jeździe próbnej IV nie był już taki zadowolony. Ciekawe, czy to dodatkowe kilogramy, czy jakiś eko soft jak kangury w 1.5 tsi.

A mógłbys rozszerzyc temat generacji silnika 1.0 TSI. Dla mnie tylko mocą sie róznia tj 95, 110 i 115 KM . To sa za świeze silniki aby juz mozna było  je ując w widełkach "generacji"

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, demoneczek napisał:

A mógłbys rozszerzyc temat generacji silnika 1.0 TSI. Dla mnie tylko mocą sie róznia tj 95, 110 i 115 KM . To sa za świeze silniki aby juz mozna było  je ując w widełkach "generacji"

 

Chodzilo o generacje Fabii. A co silnika to w sumie jest juz 5 lat na rynku. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.01.2022 o 17:44, Cendra napisał:

nie sądzę, żeby Ambition na 15 alu robił jakiś szał, ale mam nadzieję, że będzie się przyjemnie jeździło.

Miałem wybór, Golf VII kombi po kimś, czyli kilkuletni z przebiegiem znacznym, albo nówka Fabia.
Golf 1.6 TDI 115 KM, Fabia 1.0 TSI 95 KM.

Głównie na dojazdy do roboty chyba lepsza będzie Fabia, wyposażenie lepsze niż Golf, ma np. tempomat, podgrzewane fotele, smartlink, line assist.

 

też bym tak wybrał. Ale ja też lubię małe zwinne autka

Link to comment
Share on other sites

On 1/22/2022 at 12:11 AM, spad said:

Przy citroenie 82 KM, Up 60 KM był bardziej dynamiczny. Masa robiła swoje, ale też charakterystyka silnika. Up! pierwszy spod świateł, ale po 40-50 pierwsze spuchniecie. C3 wolniej na starcie, potem lepiej w miescie. Ale od 120 do 160 Up znowu lepiej przyspieszal.
 

 

Wczoraj zrobilem ponad 300km C3 i naprawde da sie tym spokojnie jezdzic nawet w trasie ;)

130km/h na tempomacie trzyma bez problemu i halas nie jest jeszcze dokuczliwy.

Pomiedzy 100-130 tez sie jakos napedza, bo to akurat zakres 3-4kRPM gdzie ma najwiekszy moment.

BTW. Dostalem tez propozycje ubezpieczenia na kolejny rok ;]

Wartosc auta o ponad 2kPLN wieksza niz zaplacilem za nowy, a to przeciez rocznik 2020 ;l 

Na salonie mieli 3 C3 i wszystko sprzedane, gosc mowi ze nie maja juz nic na stanie do sprzedazy.

Edited by Maciej__
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.01.2022 o 19:12, Cendra napisał:

Czekam na nową Fabię jako auto służbowe. Widzieliście to gdzieś na żywo, na drogach? Miał ktoś styczność? Pytam z ciekawości, co to przyjedzie.

Golf 8 przy Fabi to Premium, a wszyscy wiedzą jaki jest G8.

Link to comment
Share on other sites

 
Wczoraj zrobilem ponad 300km C3 i naprawde da sie tym spokojnie jezdzic nawet w trasie 
130km/h na tempomacie trzyma bez problemu i halas nie jest jeszcze dokuczliwy.
Pomiedzy 100-130 tez sie jakos napedza, bo to akurat zakres 3-4kRPM gdzie ma najwiekszy moment.
BTW. Dostalem tez propozycje ubezpieczenia na kolejny rok ;]
Wartosc auta o ponad 2kPLN wieksza niz zaplacilem za nowy, a to przeciez rocznik 2020 ;l 
Na salonie mieli 3 C3 i wszystko sprzedane, gosc mowi ze nie maja juz nic na stanie do sprzedazy.
To prawda, nawet na trasy daje rade. Jednak czuć, że to już wyrośnięta klasa B w rozmiarze kompaktu sprzed kilku lat.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, spad napisał:

To prawda, nawet na trasy daje rade. Jednak czuć, że to już wyrośnięta klasa B w rozmiarze kompaktu sprzed kilku lat.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Dzisiejsza Fabia jest większa nic Golf 4 . Klasy aut po prostu rosną 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/fabia/iv/silnik-benzynowy-1.0-tsi-95km-od-2021/?vs=volkswagen%2Fgolf%2Fiv%2Fhatchback%2Fsilnik-benzynowy-1.6-16v-105km-2000-2003&c1=33326&c2=2835

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, sdss napisał:

Golf 8 przy Fabi to Premium, a wszyscy wiedzą jaki jest G8.

ja mam wybór kilkuletni Golf 7 vs. nowa Fabia
Posiedziałem sobie w salonie w takiej Fabii i calkiem dobre wrażenie robi z miejsca kierowcy. Bagażnik też spory, 380l.

Edited by Cendra
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Cendra napisał:

ja mam wybór kilkuletni Golf 7 vs. nowa Fabia
Posiedziałem sobie w salonie w takiej Fabii i calkiem dobre wrażenie robi z miejsca kierowcy. Bagażnik też spory, 380l.

I generacja miała 260l, pytanie czy teraz liczą z miejscem na koło zapasowe ( bo też takie dane widywałem ) , mam nadzieję że nie , a 380l to już całkiem spoko wynik , ciekawe ile będzie miała wersja combi i czy wogóle będzie 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Cendra napisał:

ja mam wybór kilkuletni Golf 7 vs. nowa Fabia
Posiedziałem sobie w salonie w takiej Fabii i calkiem dobre wrażenie robi z miejsca kierowcy. Bagażnik też spory, 380l.

 

Kwestia co to znaczy kilkuletni i jaki tam przebieg. Co jak co, ale siódemka to dopracowane auto, na pewno będzie szersze w środku. Fabia to jednak nówka, choć tutaj choroby wieku dziecięcego się kłaniają. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, spad napisał:

 

Kwestia co to znaczy kilkuletni i jaki tam przebieg. Co jak co, ale siódemka to dopracowane auto, na pewno będzie szersze w środku. Fabia to jednak nówka, choć tutaj choroby wieku dziecięcego się kłaniają. 

Golf to golf , podkarzdym względem będzie lepszym wyborem. Pod warunkiem , że nie jest gruzem. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Cendra napisał:

Mając drugie duże i wygodne auto w domu... jednak lepiej wyposażona i nowa Fabia, niż używany Golf w biedniejszej wersji :)

Ceny używek są chore. 4 letni golf 1.4 125 KM z DSG to 80 tyś zl. Za to masz np takie Clio nowe na wypasie. Golf co prawda 40 tys. przebiegu, trochę wiekszy, ale zawsze to 4 letni z miną w postaci DSG. Chyba wolę za to nowe z gwarancją. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Rado_ napisał:

Ceny używek są chore. 4 letni golf 1.4 125 KM z DSG to 80 tyś zl. Za to masz np takie Clio nowe na wypasie. Golf co prawda 40 tys. przebiegu, trochę wiekszy, ale zawsze to 4 letni z miną w postaci DSG. Chyba wolę za to nowe z gwarancją. 

Nowe to nowe ale klasa niżej . Co kto woli. Chyba że nie mieścisz się w ogóle w cenie najtańszego nowego . Można kupić B klasę za 60-70 nową albo c/d mająca już np 5-8 lat

 

3 minuty temu, Cendra napisał:

do tej pory nie widzę prywatnych opinii użytkowników nowej Fabii...

 

A ile ich sprzedali ?

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Cendra napisał:

Nie wiem, ale jednak to jeden z najpopularniejszych modeli w PL, przejrzałem różne fora i cisza :)

Nowy model. 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Cendra napisał:

Nie wiem, ale jednak to jeden z najpopularniejszych modeli w PL, przejrzałem różne fora i cisza :)

 

na ulicy jeszcze nie widziałem

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, maro_t napisał:

 

na ulicy jeszcze nie widziałem

wiesz ciężko Panu Januszowi zmienić starą wersję którą kupował za 35-40 tys... a teraz musi wyskoczyć z 60

Link to comment
Share on other sites

Just now, bielaPL said:

wiesz ciężko Panu Januszowi zmienić starą wersję którą kupował za 35-40 tys... a teraz musi wyskoczyć z 60

 

Raczej ciezko czekac nie wiadomo ile na takie auto...

Jak ktos chce samochod to idzie tam, gdzie przynajmniej sa w stanie oszacowac z ile bedzie albo maja cos od reki,

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Rado_ napisał:

Ceny używek są chore.

 

Wcale nie. Zawsze było tak, że w cenie 4-letniego kompakta mozna było kupić nowe klasy B. I nadal tak jest. A że w zł to są inne liczby nie ma znaczenia, po prostu inflacja. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, bielaPL napisał:

wiesz ciężko Panu Januszowi zmienić starą wersję którą kupował za 35-40 tys... a teraz musi wyskoczyć z 60

Raczej pow. 70-75 > Ambition z 95km zaczyna się od 69.000 , wersja 110km 70.500 + lakier metalic pewnie z 2-3kzł >Style które już jest dobrze wyposażony 75/76tyś. + lakier , za DSG + kolejne 5tyś. Cokolwiek nie dołożysz z pakietów  jak nic 80-85tyś. a jak byś już sporo dołożył to "stówka" pęknie jak nic 

 

https://nowafabia.pl/assets/FAST2221211G.pdf

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Raczej pow. 70-75 > Ambition z 95km zaczyna się od 69.000 , wersja 110km 70.500 + lakier metalic pewnie z 2-3kzł >Style które już jest dobrze wyposażony 75/76tyś. + lakier , za DSG + kolejne 5tyś. Cokolwiek nie dołożysz z pakietów  jak nic 80-85tyś. a jak byś już sporo dołożył to "stówka" pęknie jak nic 

 

https://nowafabia.pl/assets/FAST2221211G.pdf

 

 

Do takiego auta nie opłaca się za dużo dokładać. Bierzesz podstawę i jeździsz.  Tak Robi pół EU.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, wujek napisał:

Do takiego auta nie opłaca się za dużo dokładać. Bierzesz podstawę i jeździsz.  Tak Robi pół EU.

Ale nawet jak podstawowe  TSI to i tak prawie 70kzł chyba że chcesz MPI z stalówkami to dasz radę za 60pare 

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, mmaciejosss napisał:

Ale nawet jak podstawowe  TSI to i tak prawie 70kzł chyba że chcesz MPI z stalówkami to dasz radę za 60pare 

Inflacja zrobiła swoje pare lat temu można było zmieścić się w 60k za przyzwoity egzemplarz. 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, wujek napisał:

Inflacja zrobiła swoje pare lat temu można było zmieścić się w 60k za przyzwoity egzemplarz. 

Noe tylko inflacja, auto urosło , ma więcej elektroniki. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, sdss napisał:

Noe tylko inflacja, auto urosło , ma więcej elektroniki. 

Wszystko co monitoruje przód nie jest nowością w VAG a bylo dobra okazja do podniesienia ceny. Auta są coraz bezpieczniejsze to i cena rośnie. W sumie to i lepiej ale to zawsze będzie kulawe vs Merc Tesla etc i przez większość czasu będzie wyłączone. 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Raczej pow. 70-75 > Ambition z 95km zaczyna się od 69.000 , wersja 110km 70.500 + lakier metalic pewnie z 2-3kzł >Style które już jest dobrze wyposażony 75/76tyś. + lakier , za DSG + kolejne 5tyś. Cokolwiek nie dołożysz z pakietów  jak nic 80-85tyś. a jak byś już sporo dołożył to "stówka" pęknie jak nic 

 

https://nowafabia.pl/assets/FAST2221211G.pdf

 

 

 

czyli się zgadza, przywoita Fabia 80 tys. mocno doposażona 100 tys. Przyzwoity kompakt 100 tys, mocno doposażony 130 tys. Nadal jest więc taniej niż klasa C.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, maro_t napisał:

 

czyli się zgadza, przywoita Fabia 80 tys. mocno doposażona 100 tys. Przyzwoity kompakt 100 tys, mocno doposażony 130 tys. Nadal jest więc taniej niż klasa C.

Za 130 kompakt to będzie średni wersja , raczej bliżej 150. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sdss said:

Za 130 kompakt to będzie średni wersja , raczej bliżej 150. 

 

Bez przesady, chyba ze wezmiesz wersje plug-in albo poklikasz wszystko co mozlwie w konfiguratorze.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bez przesady, chyba ze wezmiesz wersje plug-in albo poklikasz wszystko co mozlwie w konfiguratorze.

Mocno wyposażona , czyli mocny silnik i odklikane sporo. Octavia 4 1.5 150KM DSG Style to minimum 129. Dodaj lakier , ładniejsze felgi szklany dach i coś tam jeszcze i wyjdzie 150.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bez przesady, chyba ze wezmiesz wersje plug-in albo poklikasz wszystko co mozlwie w konfiguratorze.

 

jak sobie patrzyłem, żeby mieć coś fajniejszego niż Astra 200KM, to podoba mi się Octavia kombi 2.0 TSI 190KM 4x4. I to kosztuje 150 tys. Zwykły kompak, tyle że z napędem na 4 koła, nawet nie RS. Takie czasy :(

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sdss said:

Mocno wyposażona , czyli mocny silnik i odklikane sporo. Octavia 4 1.5 150KM DSG Style to minimum 129. Dodaj lakier , ładniejsze felgi szklany dach i coś tam jeszcze i wyjdzie 150.

 

Spodziewalem sie, ze padnie przyklad Octavii ;) Mimo wszystko Golf VIII z 1,5TSI + DSG w wersj R-line to 110kPLN.

Pewnie mozna go dopakowac do 150kPLN ale takich aut sie sprzedaja pewnie promile.

 

image.png.c93589346555389189af2dec8b0a74d1.png

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, maro_t said:

 

jak sobie patrzyłem, żeby mieć coś fajniejszego niż Astra 200KM, to podoba mi się Octavia kombi 2.0 TSI 190KM 4x4. I to kosztuje 150 tys. Zwykły kompak, tyle że z napędem na 4 koła, nawet nie RS. Takie czasy :(

 

A ile taka Octavia kosztowala jak kupowales Astre? Pewnie ze 120-130kPLN...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.