Jump to content

Recommended Posts

Ujeżdża ktoś taki silnik 1.0 t-gdi  ?

Zastanawiam się nad Ceedem z tym motorem. Jak wyciszenie i spalanie? Coś denerwującego mocno?

Link to post
Share on other sites

Z poprzedniej generacji wycofali w PL że względu na brak zainteresowania. Najwięcej sprzedali diesela. Teraz już nie ma wyboru... Moze ktoś ujeżdża. 

Link to post
Share on other sites

Dobra.. zamówiłem trochę w ciemno ceeda 1.0 SW M. Opiszę potem co i jak.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 hours ago, bielaPL said:

Dobra.. zamówiłem trochę w ciemno ceeda 1.0 SW M. Opiszę potem co i jak.

 

Wersja 120KM, ile finalnie wyszlo? Cennikowo to okolice 80kPLN z tego co widze.

Link to post
Share on other sites
 
Wersja 120KM, ile finalnie wyszlo? Cennikowo to okolice 80kPLN z tego co widze.
Wyprzedaż 2020r. 71k biały.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka



  • Like 2
Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, bielaPL said:

Wyprzedaż 2020r. 71k biały.

 

No to przyzwoicie :ok:

 

Link to post
Share on other sites

Przejechałem się i moje wrażenia (Stonic):

- na początku dźwięk lekko drażnił moje ucho, ale po kilkuset metrach albo się nagrzał i uspokoił, albo się przyzwyczaiłem.

- moc wystarczająca, samochód jedzie lekko i się nie męczy

- skrzynia pracuje dobrze (iMT - 6 biegów z elektrycznym sprzęgłem)

- samo sprzęgło tez ok, jakbym nie wiedział, że jest inne, to bym nie zauważył

- spalanie - na razie głównie ekspresówka, wzięło 6,2 przy lekkim korku i później przelotowej 130. Chyba ok, mi tam zawsze wszystko dużo pali.

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, fosfor napisał:

Przejechałem się i moje wrażenia (Stonic):

- na początku dźwięk lekko drażnił moje ucho, ale po kilkuset metrach albo się nagrzał i uspokoił, albo się przyzwyczaiłem.

- moc wystarczająca, samochód jedzie lekko i się nie męczy

- skrzynia pracuje dobrze (iMT - 6 biegów z elektrycznym sprzęgłem)

- samo sprzęgło tez ok, jakbym nie wiedział, że jest inne, to bym nie zauważył

- spalanie - na razie głównie ekspresówka, wzięło 6,2 przy lekkim korku i później przelotowej 130. Chyba ok, mi tam zawsze wszystko dużo pali.

 

 

ze stonickiem z tym silnikiem jest dużo testów na yt, za to z ceedem nie za bardzo coś można znaleźć, wszyscy testowali inne wersje ;), a ceed chyba ciut lepiej jest wyciszony od stonica także powinno być trochę lepiej, no nic - jeszcze z tydzień czy dwa i będę miał okazje się przekonać jakiego kota w worku kupiłem ;] 

  • Like 1
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, bielaPL napisał:

ze stonickiem z tym silnikiem jest dużo testów na yt, za to z ceedem nie za bardzo coś można znaleźć, wszyscy testowali inne wersje ;), a ceed chyba ciut lepiej jest wyciszony od stonica także powinno być trochę lepiej, no nic - jeszcze z tydzień czy dwa i będę miał okazje się przekonać jakiego kota w worku kupiłem ;] 

za to nie dokopałem się do testu wersji 1.2 84 stonica, a bardzo mnie ciekawi jak to jedzie.

myślę, że bedzie ok, ja jestem bardzo wrażliwy na dźwięki w aucie, a nie przeszkadzało mi.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dziś odebrany.
Przy tankowaniu weszło tylko 42l.
Silnik 3 cylindry słychać pod obciążeniem. Także jak ktoś ma awersję na ten dźwięk to musi inne auto brać.
Butowania jeszcze nie sprawdzałem. Szału nie ma ale tragedii tez nie. Ot poprawnie.
Na trasie Łódź Warszawa + trochę korków lokalnych spaliło wg kompa 5.9. Ale jazda spokojna. W trasie tak 110-120 licznikowe.
Skrzynia, sprzęgło, hamulce i zawieszenie na razie ok.
Tempomat i asystent pasa ruchu ok.
Głośniki średnie ale jeszcze muszę poustawiać - może będzie lepiej.
Zestaw głośnomówiący działa ok.
Fotele wygodne. Lusterka dobre.
Przy niskich obrotach pociągnie na 2 biegu bez czkawki.
Nie można zamknąć nawiewów na klatę znajdujących się po środku auta.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, bielaPL napisał:

Dziś odebrany.
Przy tankowaniu weszło tylko 42l.
 

 

O, tak jak w i30 - masz jeszcze jakieś 8l rezerwy (~150km od momentu jak komputer pokaże 0km zasięgu 😄

Porażka z tym jak to wymyślili.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Ostatnio sporo jeździłem nowym RIO 1.0 T-GDI 120KM + miękka hybryda.

W rio sprawdza się bardzo dobrze - osiągi prawie na poziomie 1.4 T-GDI, które mam w Ceed :) - należy pamiętać, że to sporo mniejsze auto niż mój SW :)

Dżwięk silnika na początku jest nieprzyjemny, później się przyzwyczajasz ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, bielaPL napisał:

Dziś odebrany.

Niech służy i się sprawuje jak należy :piwko:

 

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Na trasie Łódź Warszawa + trochę korków lokalnych spaliło wg kompa 5.9. Ale jazda spokojna. W trasie tak 110-120 licznikowe.

Ciekawe jak różnica komputer-dystrybutor. U mnie w Ceed II wychodzi  niemal idealnie pół litra na korzyść dystrybutora. Jeśli u Ciebie będzie podobnie, to 5.4 :)

 

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Głośniki średnie ale jeszcze muszę poustawiać - może będzie lepiej.
Zestaw głośnomówiący działa ok.

Czym objawia się "średniość"? W Punto mam niby jakiś Blaupunkt Fiat HiFi, 6 głośników w kabinie i bazowy w bagażniku i jakiejś różnicy wielkiej nie ma (we Fieście jest dramat). Dzwonek telefonu też jest taki niepozorny? Na początki jak mi dzwonił, to nie zwróciłem uwagi że to telefon. W Punto to jest konkretny dzwonek ;)

 

7 godzin temu, bielaPL napisał:

Nie można zamknąć nawiewów na klatę znajdujących się po środku auta.

W Ceed II można.

Ale możesz ustawić nawiew np. szyba i nogi, bez "klaty" ?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Głośniki porównuje z tym co w bravo mam. Tam jakieś miesiste te brzmienie było. Ale mówię może kwestia ustawień.

Można ustawić nogi i szyby. Po prostu wczoraj za bardzo mi wiało na trasie ze środka i chciałem przykręcić i się zdziwiłem ;).

Co do baku w fiacie komp zaniżał o 0.5l .

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.05.2021 o 15:52, bielaPL napisał:


Tempomat i asystent pasa ruchu ok.
 

Pozbyli sie w koncu tego pipczenia?

Link to post
Share on other sites
Pozbyli sie w koncu tego pipczenia?
Pipcze :). Ale poszukam w opcjach czy można to wyłączyć

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 28.05.2021 o 23:52, Majkiel napisał:

Ciekawe jak różnica komputer-dystrybutor. U mnie w Ceed II wychodzi  niemal idealnie pół litra na korzyść dystrybutora. Jeśli u Ciebie będzie podobnie, to 5.4 :)

 

dziś pierwsze tankowanie, 600 kilometrów na blacie, jeszcze rezerwy nie było ale pokazywał że przejedzie z 70-80km

spalanie wg kompa 6.7

spalanie wg dystrybutora (ale innego niż wcześniej było tankowane) 6.3 😮 

całość to przebieg mieszany, trochę trasy, trochę korków, trochę lokalnej jazdy, trochę klimy

na razie super, dam znać jak to wygląda jak stuknie z 5tys km ;) 

W dniu 29.05.2021 o 08:55, bielaPL napisał:

Głośniki porównuje z tym co w bravo mam. Tam jakieś miesiste te brzmienie było. Ale mówię może kwestia ustawień.

trochę się tym pobawiłem i jest lepiej, podbiłem basy i wysokie tony, dźwięk przeniosłem bardziej do tyłu 

 

z silnikiem lepiej nie schodzić poniżej 2tys obrotów, jedzie ale "buczy", tutaj t-jet buczał gdzieś koło 1.7 tys, także te pokazywanie zmiany biegu to jednak z czapy jest, nawet żonka co się nie zna już na to nie patrzy bo zauważyła że silnikowi lepiej wyżej 

Link to post
Share on other sites

Trochę info z trasy 700km...
Przy jeździe 60-70 pali to z 5l a nawet mniej...
Przy 130 7.2
Przy 140 8.3
Na 6 biegu brak kopa. To typowy nadbieg dla tego silnika. Aczkolwiek 190 z górki idzie bez problemu i poszedlby więcej. Co ciekawe pod górkę przy 170 nie miał siły już ciagnac na 6 biegu :).
Słabe hamowanie silnikiem. Jak ktoś jak ja był przyzwyczajony że auto mocniej samo hamuje to teraz trzeba się przestawić żeby zacząć ten proces wcześniej i bardziej go wspomóc hamulcami. W górzystym terenie trzeba o tym pamiętać żeby nie przegrzać klocków, należy się wspomagać skrzynia i zbijać biegi na niższe.
Auto bardzo pewnie się prowadzi. Hałas z tyłu nie wzrasta znacząco przy większych prędkościach. Uszczelki w miarę ratują sytuację.

Także jako rodzinne auto które nie korci do szaleństw bo nie ma czym sprawdza się dobrze. W miarę mało pali i dojedzie wszędzie w miarę szybko ;).

Co ciekawe zrobiłem 2x4h z krótkimi postojami na siku dzień po dniu i nie byłem zmęczony jazdą. Na pewno pomagał w tym tempomat i w miarę nieprędka jazda - srednio ze 130 na liczniku. Także nie ma co gnać bo to bardziej meczy niż takie turlanie. A i tak mało kto mnie wyprzedzał...

Czy polecam ten zestaw ceed sw i 1.0 ? Tak, tylko ktoś musi wiedzieć że mocy tu nie znajdzie. I super cicho że też nie będzie. Za to reszta jak na razie same plusy. 1500km w 2 tyg i jedziemy dalej ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Z innej beczki ile to ma "na haku"? Pozycje O1 i O2 z DR. Pytam czy się sprawdza stwierdzenie że im mniejsza pojemność silnika tym mniejszy uciąg, niezależnie od mocy silnika.

Edited by steyr
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.