Skocz do zawartości

1.0 t-gdi opinie


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, bielaPL napisał(a):

spoko, mało ryzykujesz, już ponad dekadę producenci wypuszczają turbobenzyny i to jeździ, nie słychać w tym silniku na razie o jakiś wadach

 

Dzięki za odpowiedź. W poniedziałek jadę go oglądać/testować - 65k km, 2018 rok, jeszcze dwa i pół roku gwarancji producenta i 40k PLN, tak to się prezentuje. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Michal888 napisał(a):

 

Dzięki za odpowiedź. W poniedziałek jadę go oglądać/testować - 65k km, 2018 rok, jeszcze dwa i pół roku gwarancji producenta i 40k PLN, tak to się prezentuje. 

 

Jak egzemplarz dobry to będziesz zadowolony. Może kultura pracy silnika nie jest jakaś wysoka, ale w tej budzie spala bardzo małe ilości paliwa i dynamika jest zadowalająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2023 o 13:24, Michal888 napisał(a):

 

Dzięki za odpowiedź. W poniedziałek jadę go oglądać/testować - 65k km, 2018 rok, jeszcze dwa i pół roku gwarancji producenta i 40k PLN, tak to się prezentuje. 

Sporo wyłączeń wiec w praktyce masz gwarancje na układ napędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Pytanko o turbo w i30 z 2019 (podobno w Kia też to występuje): turbo na zimnym silniku zawsze działa na pół gwizdka? Jak lekko nabiera temp to 2x więcej mocy. Pytałem w serwisie z ciekawości (weryfikacja informacji z neta) i dostałem info, że TAK MOŻE BYĆ, w ASO🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, alvin napisał(a):

turbo na zimnym silniku zawsze działa na pół gwizdka

 

Zapewne to zabezpieczenie na mapie wtrysku żebyś sobie pieca nie zabił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, format napisał(a):

 

Zapewne to zabezpieczenie na mapie wtrysku żebyś sobie pieca nie zabił.

 

Jasne, rozumiem, że to tak zaprojektowano (jak pisałem, gdzieś w necie na podobne pytanie znalazłem odpowiedź, że w Kia tak się dzieje) a tylko chciałem się upewnić 😉. W TSI leci równo niezależnie od temp, zmiana koncernu to trzeba się nauczyć samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Jeżdżę Hyiundaiem i10 z tym wlasnie silniczkiem, mam zrobione 50k km w warunkach wszelkich od miasta przez autostrady az po górskie kręte ścieżki. Poki co pracuje bez zarzutu, ma dobre osiagi, jest cichy, spalanie zwykle ponizej 6l/100km na trasach. Gdy jest bardzo rozgrzany (czyli w trasach dluzszych niz 200km) to osiagi ulegaja znacznej poprawie a spalanie obniza sie o ok. 1/4 wiec na trasie z Ustrzyk Gornych do Lublina  spalal rowno 5.0l/100km niezaleznie od jakosci zastosowanej benzyny, aczkolwiek jesli ktos chce zeby pracowal ciszej to warto tankowac tą wyzej oktanowa. Zobaczymy przy jakim przebiegu wystapia pierwsze powazne usterki, poki co na przegladzie przy 30k km na gwarancji została naprawiona malutka nieszczelnosc w turbo, poza tym przy 45k km musialem mu odrobine dolac plynu chlodniczego bo tak jakby go troche ubylo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

Ciąg dalszy historii, czyli 3 przegląd, wypadł na 44070km. Podejrzewałem że klocki mogą być do zmiany i spodziewałem się że tarcze też bo miały już spory rant. Niestety się nie myliłem co wygenerowało dodatkowa koszta. Po sporych rabatach po znajomości wyszło 2,5 za przegląd standardowy + klocki i tarcze przód. Furka na razie śmiga bezproblemowo.

 

Co do tarcz jak widać nie są jakieś mocno wytrzymałe, powinny jednak do drugich klocków wytrzymać... dodatkowo całość się szybciej zużywa gdyż auto ma słabe hamowanie silnikiem i hamulce się częściej i mocniej naciska w trybie miejskim.

 

Ale taki kłopot to nie kłopot. Jeżeli dalej auto będzie śmigać bez stękania mogę zaakceptować taką wadę. Pożyjemy zobaczymy ;] 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2023 o 11:13, bielaPL napisał(a):

Ciąg dalszy historii, czyli 3 przegląd, wypadł na 44070km. Podejrzewałem że klocki mogą być do zmiany i spodziewałem się że tarcze też bo miały już spory rant. Niestety się nie myliłem co wygenerowało dodatkowa koszta. Po sporych rabatach po znajomości wyszło 2,5 za przegląd standardowy + klocki i tarcze przód. Furka na razie śmiga bezproblemowo.

 

Co do tarcz jak widać nie są jakieś mocno wytrzymałe, powinny jednak do drugich klocków wytrzymać... dodatkowo całość się szybciej zużywa gdyż auto ma słabe hamowanie silnikiem i hamulce się częściej i mocniej naciska w trybie miejskim.

 

Ale taki kłopot to nie kłopot. Jeżeli dalej auto będzie śmigać bez stękania mogę zaakceptować taką wadę. Pożyjemy zobaczymy ;] 

W ASO robiłeś hamulce? Obstawiam +2k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2023 o 11:13, bielaPL napisał(a):

Ciąg dalszy historii, czyli 3 przegląd, wypadł na 44070km. Podejrzewałem że klocki mogą być do zmiany i spodziewałem się że tarcze też bo miały już spory rant. Niestety się nie myliłem co wygenerowało dodatkowa koszta. Po sporych rabatach po znajomości wyszło 2,5 za przegląd standardowy + klocki i tarcze przód. Furka na razie śmiga bezproblemowo.

 

Co do tarcz jak widać nie są jakieś mocno wytrzymałe, powinny jednak do drugich klocków wytrzymać... dodatkowo całość się szybciej zużywa gdyż auto ma słabe hamowanie silnikiem i hamulce się częściej i mocniej naciska w trybie miejskim.

 

Ale taki kłopot to nie kłopot. Jeżeli dalej auto będzie śmigać bez stękania mogę zaakceptować taką wadę. Pożyjemy zobaczymy ;] 

W Tucsonie podobnie - co 45 kkm wymiana kompletu z przodu, a co 75 kkm z tyłu :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jak ten silnik będzie się miał z przebiegiem ponad sto tysięcy i jak go mozna odnieść do wolnossącego 1.6 GDI...
Normalnie, jeżdżą
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/kia-ceed-kia-ceedsw-1-0-t-gdi-120km-ID6G2mDJ.html
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/kia-ceed-1-0-benz-120hp-gt-line-serwis-aso-bezwypadkowy-1-wlas-ID6G4jlP.html
https://link.mobile.de/VMinGiXUCap9xxdn6

Jest długo na rynku wbrew pozorom. Do ilu dociagnie najwięcej to nie wiem. Z 200tys jeszcze nie spotkałem ale są blisko.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2023 o 11:13, bielaPL napisał(a):

Ciąg dalszy historii, czyli 3 przegląd, wypadł na 44070km. Podejrzewałem że klocki mogą być do zmiany i spodziewałem się że tarcze też bo miały już spory rant. Niestety się nie myliłem co wygenerowało dodatkowa koszta. Po sporych rabatach po znajomości wyszło 2,5 za przegląd standardowy + klocki i tarcze przód. Furka na razie śmiga bezproblemowo.

 

Co do tarcz jak widać nie są jakieś mocno wytrzymałe, powinny jednak do drugich klocków wytrzymać... dodatkowo całość się szybciej zużywa gdyż auto ma słabe hamowanie silnikiem i hamulce się częściej i mocniej naciska w trybie miejskim.

 

Szybko...

Ja w Cee'd II z silnikiem 1.6crdi wymieniałem klocki z przodu przy 95kkm, z tyłu przy 110kkm (jeden się rozpadł). Tarcze póki co (121kkm) są oryginalne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majkiel napisał(a):

 

Szybko...

Ja w Cee'd II z silnikiem 1.6crdi wymieniałem klocki z przodu przy 95kkm, z tyłu przy 110kkm (jeden się rozpadł). Tarcze póki co (121kkm) są oryginalne.

klocki standard w moim użytkowaniu, koło 50kkm właśnie zazwyczaj, gorzej z tarczami ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2023 o 22:24, bielaPL napisał(a):



Jest długo na rynku wbrew pozorom. Do ilu dociagnie najwięcej to nie wiem. Z 200tys jeszcze nie spotkałem ale są blisko.

 

 

Tak mnie naszła myśl o kupnie młodszego Ceeda z tym silnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aviator napisał(a):

 

Tak mnie naszła myśl o kupnie młodszego Ceeda z tym silnikiem...

Taki dupowozik, ceny wydają się atrakcyjne bo każdy się bardziej napala na 1.4T lub nowszy 1.5T ale to całkiem przyzwoity silnik

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

Taki dupowozik, ceny wydają się atrakcyjne bo każdy się bardziej napala na 1.4T lub nowszy 1.5T ale to całkiem przyzwoity silnik

Myślałem jeszcze o C2 z tym silnikiem z końca produkcji. Ładnie wyposażone egzemplarze można znaleźć i w dobrych cenach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.