Kysior Napisano 6 Maja 2021 Udostępnij Napisano 6 Maja 2021 Witam. W moim Picanto 1.0 2015r. z systemem S&S jest akumulator AGM 60Ah. Mam problem z tym systemem - na przykład na światłach gdy się podjeżdża i daje na luz, silnik się wyłącza. Po naciśnięciu sprzęgła załącza się. Ale jeśli podjeżdżam na światłach i akurat silnik się zaczął wyłączać, a włączyło się zielone i wciskam sprzęgło zanim silnik całkiem się zatrzyma, to efekt jest jak kiedyś w samochodzie załączało się rozrusznik przy pracującym silniku. I tak rzęzi, dopóki stacyjki nie wyłączę. W zeszłym roku zgłaszałem to na przeglądzie gwarancyjnym, ale akurat chwilę wcześniej system uznał, że akumulator jest już na tyle zużyty (68%), że już ni włącza s&s. I nie sprawdzili tego. Teraz jest super, bo akumulator odpala bez problemu, a nie trzeba pamiętać o wyłączaniu tego systemu. Ale zbliża się ostatni rok gwarancji i chciałbym to ogarnąć, żeby było sprawne. Zobaczymy, co warte 7 lat gwarancji Kii. I nie wiem, czy muszę kupić nowy aku, czy może da się podładować ten stary? Mam do dyspozycji stary prostownik transformatorowy z regulowanym prądem, albo zasilacz laboratoryjny do 5A z regulowanym napięciem i prądem maksymalnym. Jak ładować taki aku? Dodam, że do ASO mam 40km, w większości trasa, ale to nie wystarczyło, żeby podładować aku na tyle, żeby się start&stop aktywował ( a może już został wyłączony do czasu jakiegoś resetu akumulatora w kompie?) Wiem, że s&s jest do kitu, ale chciałbym, żeby działał jak trzeba, potem mogę go sobie wyłączać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 6 godzin temu, Kysior napisał: Dodam, że do ASO mam 40km, w większości trasa, ale to nie wystarczyło, żeby podładować aku na tyle, żeby się start&stop aktywował ( a może już został wyłączony do czasu jakiegoś resetu akumulatora w kompie?) To w końcu działa ten S&S czy nie, bo wcześniej piszesz, że działa choć nie końca tak jak powinien 6 godzin temu, Kysior napisał: Mam do dyspozycji stary prostownik transformatorowy z regulowanym prądem, albo zasilacz laboratoryjny do 5A z regulowanym napięciem i prądem maksymalnym. Jak ładować taki aku? W sumie obojętnie, jeśli tu i tu masz regulację-ustaw rzeczywisty prąd na jakieś 1-1,5A i ładuj ze 2 doby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Co tu da ladowanie? Ma ta kila opcje resetowania po wlozeniu nowego aku? Jak tak to zresetowac i niech mysli, ze ma nowy i ss zacznie dzialac. Albo kupic nowe aku albo co najlepsze wylaczyc ss i sie nie przejmowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 3 godziny temu, volf6 napisał: To w końcu działa ten S&S czy nie, bo wcześniej piszesz, że działa choć nie końca tak jak . Jak aku był lepszy, to działał, ale miał ten feler. Teraz nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 2 minuty temu, wujek napisał: Co tu da ladowanie? Ma ta kila opcje resetowania po wlozeniu nowego aku? Jak tak to zresetowac i niech mysli, ze ma nowy i ss zacznie dzialac. Albo kupic nowe aku albo co najlepsze wylaczyc ss i sie nie przejmowac. Nie wiem, czy ma. Z poziomu menu w samochodzie nie. Ss wyłączyć na stałe się nie da. Teraz jest fajnie, bo się nie załącza w ogóle, ale kiedyś i tak trzeba będzie wymienić aku i problem wróci. A autem jeździ żona, wolę, żeby jej taka sytuacja nie zaskoczyła. Nie sądzę, żeby zawsze pamiętała o wyłączeniu z przycisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Ładowanie może nie wystarczyć, system s&s ma swój algorytm który weryfikuje sprawność akumulatora. W moim C4 po wymianie na nowy system dopiero odpalił s&s po kilkunastu godzinach od montażu, wcześniej próbowałem ładować stary i sterownik nie dał się oszukać. W teorii można zrobić taki patent :j naładować na full, później odłączyć klemę żeby zasymulować wymianę a na koniec po podłączeniu zostawić go na noc z podłączonym zasilaczem ustawionym na 12,7v tak aby system myślał że ma idealny nowy aku bez spadku napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Wy mu o ładowaniu i itp, a tutaj jest problem w algorytmie działania S&S. System nie powinien dążyć do uruchomienia silnika w chwili kiedy silnik się kręci, w takim sterowaniu to jest proste są sygnały z czujników obrotu wału korbowego czy wałka rozrządu. Albo niech ASO poprawia do skutku, albo wyłączyć na stałe S&S i po problemie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 7 minut temu, steyr napisał: Wy mu o ładowaniu i itp, a tutaj jest problem w algorytmie działania S&S. System nie powinien dążyć do uruchomienia silnika w chwili kiedy silnik się kręci, w takim sterowaniu to jest proste są sygnały z czujników obrotu wału korbowego czy wałka rozrządu. Albo niech ASO poprawia do skutku, albo wyłączyć na stałe S&S i po problemie. No tak, masz rację. Problem polega na tym, że przy tym stanie akumulatora s&S jest z automatu deaktywowany, więc serwis nie jest w stanie wywołać problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 9 minut temu, Kysior napisał: No tak, masz rację. Problem polega na tym, że przy tym stanie akumulatora s&S jest z automatu deaktywowany, więc serwis nie jest w stanie wywołać problemu. To dowiedz się od nich czy jest inne wyjście niż włożenie nowego akumulatora (naładowanie i reset kompa w samochodzie czy coś takiego), a jak nie to bez nowego aku nic nie zdziałasz i musisz go kupić. No chyba, że byliby tak mili i swój na testy włożyli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Godzinę temu, Kysior napisał: No tak, masz rację. Problem polega na tym, że przy tym stanie akumulatora s&S jest z automatu deaktywowany, więc serwis nie jest w stanie wywołać problemu. U mnie to ładnie działa - nawet jak tuż po wyłączeniu silnik za chwilę jest ponownie uruchamiany. Aku jeszcze sprawny, na tyle, że S/S działa (jeśli zapomnę wyłączyć). Ale system po kilku sekundach ponownie włącza silnik, czyli akumulator już nie trzyma tak, jak nowy. Niektórzy wkładają zapałkę w przycisk S/S i mają to na stałe wyłączone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 23 minuty temu, rwIcIk napisał: U mnie to ładnie działa - nawet jak tuż po wyłączeniu silnik za chwilę jest ponownie uruchamiany. Aku jeszcze sprawny, na tyle, że S/S działa (jeśli zapomnę wyłączyć). Ale system po kilku sekundach ponownie włącza silnik, czyli akumulator już nie trzyma tak, jak nowy. Niektórzy wkładają zapałkę w przycisk S/S i mają to na stałe wyłączone U mnie w Punto i w Tipo podobnie, nie zauważyłem takich anomalii aczkolwiek wyłączam na stałe i sporadycznie załączam czy działa S&S. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmwtw Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Ale rozkmina Iść do sklepu i kupić nowy akumulator za 500 zł. i się nie przejmować, czy żonę coś w nocy zaskoczy... Najprostsze rozwiązania są najlepsze 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 3 minuty temu, kmwtw napisał: Ale rozkmina Iść do sklepu i kupić nowy akumulator za 500 zł. i się nie przejmować, czy żonę coś w nocy zaskoczy... Najprostsze rozwiązania są najlepsze Przeczytaj 2 razy post autora tematu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmwtw Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 (edytowane) OK, już rozumiem. Czyli trzeba udać się do ASO Na wymianę akumulatora Edytowane 7 Maja 2021 przez kmwtw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 OK, już rozumiem. Czyli trzeba udać się do ASO Na wymianę akumulatora Ja też nie pojmuję jak można chcieć mieć sprawny start stop, a nie chcieć sprawnego aku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 15 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 14 godzin temu, gilbert3 napisał: Ja też nie pojmuję jak można chcieć mieć sprawny start stop, a nie chcieć sprawnego aku... To nie tak. Aku sobie świetnie radzi, gdyby nie to, że s&s się dezaktywował, to bym nawet nie wiedział, że coś z nim jest nie tak. Samochód potrafi stać sporo czasu, jeździ krótkie dystanse i nigdy się nie zdarzyło, żeby miał problemy z rozruchem. To po co wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 10 godzin temu, Kysior napisał: To po co wymieniać? Już to przecież wałkowaliśmy, bo chcesz na gwarancji naprawić działanie S&S (tzn. nie chcesz go w ogóle, ale jak jest to ma dobrze działać). Jeżeli nie ma innego wyjścia to bez wymiany aku nic nie zrobisz. Dowiedziałeś się jak wygląda temat ładowania aku w tym Picanto? U mnie np. ponoć wystarczy ładować w aucie i nie przez klemę -. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 21 hours ago, Kysior said: To nie tak. Aku sobie świetnie radzi, gdyby nie to, że s&s się dezaktywował, to bym nawet nie wiedział, że coś z nim jest nie tak. Samochód potrafi stać sporo czasu, jeździ krótkie dystanse i nigdy się nie zdarzyło, żeby miał problemy z rozruchem. To po co wymieniać? A to nie jest tak, że nie działający start/stop mówi Ci wymień aku, bo pewnego dnia wejdziesz do auta i nie zapali? Przynajmniej ja to bym tak zinterpretował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 49 minut temu, gilbert3 napisał: A to nie jest tak, że nie działający start/stop mówi Ci wymień aku, bo pewnego dnia wejdziesz do auta i nie zapali? Przynajmniej ja to bym tak zinterpretował. nie do końca, opisze sytuację z dzisiaj auto stało tydzień nie dotykane. Pierwsze 3 postoje na światłach SS nie aktywny z komunikatem "duże zapotrzebowanie na energie" Na kolejnych światłach i później do końca już aktywny, dodam że przejechałem 6km do momentu jak już zaczął działać. ująłbym to tak: nie działający SS mówi o niedoładowanym aku, jak się już nie da doładować to wtedy wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.