Skocz do zawartości

Dwa Suzuki (Splash i Swift) do oceny - skrzynia automatyczna


mazzik

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry :)

Jestem na etapie poszukiwania samochodu typowo miejskiego dla mojej mamy (60+, niemotoryzacyjna, samochód traktuje jak coś z punktu A do B)

Obecne auto to Peugeot 1.4 206 z 2003 roku.

Ja zaproponowałem jej zakup samochodu z automatem.

Prośba o ocenę tych dwóch egzemplarzy

Suzuki Splash

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-splash-ID6DMD0m.html#5d4d4e9e3b

+ tańszy

+ zarejestrowany w PL

+ osoba prywatna to jest szansa, że po zakupie powie szczerze, w skrzyni troty a w silniku motodoktor żebym sam nie musiał szukać 😄

- jest to dla mnie drugi koniec polski

 

Suzuki Swift

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-1-5-benzyna105-kmautomatpelen-serwis100-bezwypadkowy-ID6DMxuO.html#5d4d4e9e3b

+ w miarę blisko

- sprowadzany (jakoś mam opory przed wycieczkami po urzędach)

- sprowadzany na handel więc zero informacji/kontaktu po zakupie

 

Nigdzie nie dzwoniłem, na razie typowe szukanie na otomoto

 

Możecie coś doradzić? Czy unikać tych skrzyń automatycznych jak ognia?

Z góry dziękuję za wszelkie info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź.

Dopytam jeszcze:

czy skrzynie automatyczne między splash a swift to dwie różne skrzynie? Czy jeśli w splash jest niezabijalna to czy to samo tyczy się swifta?

Rozumiem, że 1.5 to silnik w swift tylko w automacie zatem mniej tego na rynku. Ale czy ciągnie to jakieś konsekwencje?

Podmienię swifta :) (fakt, że ma 3D ale nie można mieć w życiu wszystkiego na raz) - różnicę w cenie pomijam - 2tyś w ta czy w tą na przestrzeni kilku lat nie robi różnicy

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-suzuki-swift-1-5-automat-ID6DOa5N.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po weekendowy update:

- Swift 3d (czerwony) sprzedał się w 24h - szkoda 😐 bo wyglądał na prawdę dobrze i byłem zdecydowany (poniżej 100tyś pewnego przebiegu, komplet kół zimowych, zabezpieczenie antykorozyjne)

- Splash - ciężko dodzwonić się do sprzedającej, napisała smsa, że oferta aktualna, miała oddzwonić, podjąłem kolejną próbę - bez powodzenia, trochę słabo żebym się "dopominał" jako kupujący o sprzedaż samochodu 🙄

- Swift 5d (srebrny) - byłem obejrzeć w sobotę, do wyrwania za 16500, widać te prawie 200tyś (a to urwany plastik we wnętrzu, a to pas się nie zwija, a to w bagażniku połamane plastiki i brak wykładziny) jednak bardziej zmartwiły mnie dwie rzeczy:

  • pojawiająca się korozja na pasie przednim dolnym (pod chłodnicą i obudowa wentylatora), pod spodem też już oznaki korozji (tragedii nie ma ale raczej trzeba to szybko zabezpieczyć)
  • podczas jazdy próbnej podczas przełączania z R na D oraz z D na R czuć mocne szarpnięcie. Wg sprzedającego winna jest nie wracającą do pozycji wyjściowej przepustnica, obroty były jakieś 1700 - 2000rpm (co się nawet potwierdziło jak ręcznie na postoju domknął przepustnicę i wtedy przełączaliśmy biegi) - ale nie wiadomo ile ktoś tak jeździł i takie szarpnięcia były
  • ogólnie w zestawieniu z tym co się sprzedał w dobę, mam opory przed wydaniem 16500 za kompletnie niewiadomy stan

 

Szukam dalej 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupione (po zwiększeniu budżetu) :)

Suzuki Swift 2009 (rejestracja 04.2010) 5d 1.5 automat. Z polskiego salonu.

I tutaj mam pytanie: w instrukcji napisane jest, że olej w automatycznej skrzyni biegów wymieniać co 165 tyś km.

obraz.png.65e3814e29cf5545d41481e87675fafa.png

 

Auto obecnie ma 110 tyś - myślałem, że olej w skrzyni co 60-80tyś należy zmieniać a tutaj co 165 tys? Nie za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że łatwiej powiedzieć niż zrobić. 🙄

ASO Suzuki wymienia olej statycznie (nie dynamicznie). Do tego ściągana jest miska plus wymiana filtra.

Zadzwoniłem do warsztatu który wymienia olej dynamicznie ale z posiadanych informacji nie wymienia się filtra. Choć mają to jeszcze sprawdzić.

 

Wg mnie powinno to być takie coś:

https://www.ebay.com.au/itm/Ryco-Automatic-Transmission-Filter-Kit-RTK81-fits-Suzuki-Swift-1-5-RS415-/162706437227

 

Ewentualnie masz/ma ktoś może oznaczenie co to jest za skrzynia? (producent typ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku występowały 2 rodzaje skrzyń. Z odkręcaną miską AW80-40(do niej idzie wskazany filtr) i AW60-40, gdzie filtr jest niewymienny(dostępny po rozbiórce skrzyni na stole).

 

Polecam wymianę statyczną 2-3 razy w odstępie kilkuset 50-200km. 

Aby przekonać się jaka skrzynia jest w aucie wystarczy się schylić i zobaczyć, czy ma miskę odkręcaną. Jeśli tak, to jest to wersja z wymiennym filtrem. Jak jest tylko korek spustowy w korpusie, to jest to drugi typ skrzyni.

 

Osobiście obstawiam, że będzie AW60-40 zwana również F13/17 bez miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest bardzo konkretna odpowiedź! Super wiedza. Bardzo Ci dziękuję :)

Wychodzi na to, że mam odkręcaną miskę czyli AW80-40 (czyli potwierdza to informacje posiadane przez ASO).

 

Niestety na wymianę statyczną 2-3 razy nie mam warunków (mieszkam w bloku, brak dostępu do kanału, odwożenie zużytego oleju do zbiórki - dużo zachodu).

 

Zrobię tak:

1. zamówię filtr (to jest chyba smok olejowy)+uszczelka w ASO

2. pojadę na wymianę dynamiczną

 

Niech wymienią dynamicznie olej, a potem odkręcą miskę i wymienią filtr + uszczelka.

thumbnail_IMG_20210520_105956.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione 😀 Przejechałem tylko 10km po wymianie - brak różnicy czyli dobrze :)

Numery części/koszty gdyby ktoś kiedyś szukał:

- filtr/sitko OEM Suzuki - 26445-79C10 - 240zł

- uszczelka miski olejowej OEM Suzuki - 24784-79C10 - 80zł

- dynamiczna wymiana oleju - 450zł

- ilość zużytego oleju 8l x 55zł = 440zł

 

Gdyby ktoś chciał wymieniać samodzielnie/statycznie:

- ilość oleju przy spuszczaniu przez korek - 3,3 litra

- ilość oleju przy remoncie/na pusto - 5,6 litra

 

(Nie)stety serwis z tych "odstaw auto na recepcji i odbierz za 8h" więc nie wiem w jakim stanie, po tych 110 tyś km, był filtr i olej. Ale zakładam, że na kolejne 120 tyś spokój.

 

@ghost2255 bardzo Ci dziękuję za udzielone odpowiedzi. Były bardzo pomocne 👍

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/17/2021 at 9:23 AM, mazzik said:

Kupione (po zwiększeniu budżetu) :)

Suzuki Swift 2009 (rejestracja 04.2010) 5d 1.5 automat. Z polskiego salonu.

I tutaj mam pytanie: w instrukcji napisane jest, że olej w automatycznej skrzyni biegów wymieniać co 165 tyś km.

obraz.png.65e3814e29cf5545d41481e87675fafa.png

 

Auto obecnie ma 110 tyś - myślałem, że olej w skrzyni co 60-80tyś należy zmieniać a tutaj co 165 tys? Nie za dużo?

za dużo :skromny: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.