Jump to content

Dwa Suzuki (Splash i Swift) do oceny - skrzynia automatyczna


Recommended Posts

Dzień dobry :)

Jestem na etapie poszukiwania samochodu typowo miejskiego dla mojej mamy (60+, niemotoryzacyjna, samochód traktuje jak coś z punktu A do B)

Obecne auto to Peugeot 1.4 206 z 2003 roku.

Ja zaproponowałem jej zakup samochodu z automatem.

Prośba o ocenę tych dwóch egzemplarzy

Suzuki Splash

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-splash-ID6DMD0m.html#5d4d4e9e3b

+ tańszy

+ zarejestrowany w PL

+ osoba prywatna to jest szansa, że po zakupie powie szczerze, w skrzyni troty a w silniku motodoktor żebym sam nie musiał szukać 😄

- jest to dla mnie drugi koniec polski

 

Suzuki Swift

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-1-5-benzyna105-kmautomatpelen-serwis100-bezwypadkowy-ID6DMxuO.html#5d4d4e9e3b

+ w miarę blisko

- sprowadzany (jakoś mam opory przed wycieczkami po urzędach)

- sprowadzany na handel więc zero informacji/kontaktu po zakupie

 

Nigdzie nie dzwoniłem, na razie typowe szukanie na otomoto

 

Możecie coś doradzić? Czy unikać tych skrzyń automatycznych jak ognia?

Z góry dziękuję za wszelkie info :)

Link to post
Share on other sites

Z tych dwóch-Splash.

Silnik taki, jak w manualach, wygodne wsiadanie, skrzynia niezabijalna.

 

Swift-1.5 był tylko z automatem, rzadko występuje w naturze, starszy, dałbym sobie spokój.

Link to post
Share on other sites

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź.

Dopytam jeszcze:

czy skrzynie automatyczne między splash a swift to dwie różne skrzynie? Czy jeśli w splash jest niezabijalna to czy to samo tyczy się swifta?

Rozumiem, że 1.5 to silnik w swift tylko w automacie zatem mniej tego na rynku. Ale czy ciągnie to jakieś konsekwencje?

Podmienię swifta :) (fakt, że ma 3D ale nie można mieć w życiu wszystkiego na raz) - różnicę w cenie pomijam - 2tyś w ta czy w tą na przestrzeni kilku lat nie robi różnicy

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-suzuki-swift-1-5-automat-ID6DOa5N.html

Link to post
Share on other sites

Po weekendowy update:

- Swift 3d (czerwony) sprzedał się w 24h - szkoda 😐 bo wyglądał na prawdę dobrze i byłem zdecydowany (poniżej 100tyś pewnego przebiegu, komplet kół zimowych, zabezpieczenie antykorozyjne)

- Splash - ciężko dodzwonić się do sprzedającej, napisała smsa, że oferta aktualna, miała oddzwonić, podjąłem kolejną próbę - bez powodzenia, trochę słabo żebym się "dopominał" jako kupujący o sprzedaż samochodu 🙄

- Swift 5d (srebrny) - byłem obejrzeć w sobotę, do wyrwania za 16500, widać te prawie 200tyś (a to urwany plastik we wnętrzu, a to pas się nie zwija, a to w bagażniku połamane plastiki i brak wykładziny) jednak bardziej zmartwiły mnie dwie rzeczy:

  • pojawiająca się korozja na pasie przednim dolnym (pod chłodnicą i obudowa wentylatora), pod spodem też już oznaki korozji (tragedii nie ma ale raczej trzeba to szybko zabezpieczyć)
  • podczas jazdy próbnej podczas przełączania z R na D oraz z D na R czuć mocne szarpnięcie. Wg sprzedającego winna jest nie wracającą do pozycji wyjściowej przepustnica, obroty były jakieś 1700 - 2000rpm (co się nawet potwierdziło jak ręcznie na postoju domknął przepustnicę i wtedy przełączaliśmy biegi) - ale nie wiadomo ile ktoś tak jeździł i takie szarpnięcia były
  • ogólnie w zestawieniu z tym co się sprzedał w dobę, mam opory przed wydaniem 16500 za kompletnie niewiadomy stan

 

Szukam dalej 👍

Link to post
Share on other sites

Kupione (po zwiększeniu budżetu) :)

Suzuki Swift 2009 (rejestracja 04.2010) 5d 1.5 automat. Z polskiego salonu.

I tutaj mam pytanie: w instrukcji napisane jest, że olej w automatycznej skrzyni biegów wymieniać co 165 tyś km.

obraz.png.65e3814e29cf5545d41481e87675fafa.png

 

Auto obecnie ma 110 tyś - myślałem, że olej w skrzyni co 60-80tyś należy zmieniać a tutaj co 165 tys? Nie za dużo?

Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to, że łatwiej powiedzieć niż zrobić. 🙄

ASO Suzuki wymienia olej statycznie (nie dynamicznie). Do tego ściągana jest miska plus wymiana filtra.

Zadzwoniłem do warsztatu który wymienia olej dynamicznie ale z posiadanych informacji nie wymienia się filtra. Choć mają to jeszcze sprawdzić.

 

Wg mnie powinno to być takie coś:

https://www.ebay.com.au/itm/Ryco-Automatic-Transmission-Filter-Kit-RTK81-fits-Suzuki-Swift-1-5-RS415-/162706437227

 

Ewentualnie masz/ma ktoś może oznaczenie co to jest za skrzynia? (producent typ)

Link to post
Share on other sites

W tym roczniku występowały 2 rodzaje skrzyń. Z odkręcaną miską AW80-40(do niej idzie wskazany filtr) i AW60-40, gdzie filtr jest niewymienny(dostępny po rozbiórce skrzyni na stole).

 

Polecam wymianę statyczną 2-3 razy w odstępie kilkuset 50-200km. 

Aby przekonać się jaka skrzynia jest w aucie wystarczy się schylić i zobaczyć, czy ma miskę odkręcaną. Jeśli tak, to jest to wersja z wymiennym filtrem. Jak jest tylko korek spustowy w korpusie, to jest to drugi typ skrzyni.

 

Osobiście obstawiam, że będzie AW60-40 zwana również F13/17 bez miski.

Link to post
Share on other sites

No i to jest bardzo konkretna odpowiedź! Super wiedza. Bardzo Ci dziękuję :)

Wychodzi na to, że mam odkręcaną miskę czyli AW80-40 (czyli potwierdza to informacje posiadane przez ASO).

 

Niestety na wymianę statyczną 2-3 razy nie mam warunków (mieszkam w bloku, brak dostępu do kanału, odwożenie zużytego oleju do zbiórki - dużo zachodu).

 

Zrobię tak:

1. zamówię filtr (to jest chyba smok olejowy)+uszczelka w ASO

2. pojadę na wymianę dynamiczną

 

Niech wymienią dynamicznie olej, a potem odkręcą miskę i wymienią filtr + uszczelka.

thumbnail_IMG_20210520_105956.jpg

Link to post
Share on other sites

Wymienione 😀 Przejechałem tylko 10km po wymianie - brak różnicy czyli dobrze :)

Numery części/koszty gdyby ktoś kiedyś szukał:

- filtr/sitko OEM Suzuki - 26445-79C10 - 240zł

- uszczelka miski olejowej OEM Suzuki - 24784-79C10 - 80zł

- dynamiczna wymiana oleju - 450zł

- ilość zużytego oleju 8l x 55zł = 440zł

 

Gdyby ktoś chciał wymieniać samodzielnie/statycznie:

- ilość oleju przy spuszczaniu przez korek - 3,3 litra

- ilość oleju przy remoncie/na pusto - 5,6 litra

 

(Nie)stety serwis z tych "odstaw auto na recepcji i odbierz za 8h" więc nie wiem w jakim stanie, po tych 110 tyś km, był filtr i olej. Ale zakładam, że na kolejne 120 tyś spokój.

 

@ghost2255 bardzo Ci dziękuję za udzielone odpowiedzi. Były bardzo pomocne 👍

 

 

Link to post
Share on other sites
On 5/17/2021 at 9:23 AM, mazzik said:

Kupione (po zwiększeniu budżetu) :)

Suzuki Swift 2009 (rejestracja 04.2010) 5d 1.5 automat. Z polskiego salonu.

I tutaj mam pytanie: w instrukcji napisane jest, że olej w automatycznej skrzyni biegów wymieniać co 165 tyś km.

obraz.png.65e3814e29cf5545d41481e87675fafa.png

 

Auto obecnie ma 110 tyś - myślałem, że olej w skrzyni co 60-80tyś należy zmieniać a tutaj co 165 tys? Nie za dużo?

za dużo :skromny: 

Link to post
Share on other sites
On 6/2/2021 at 10:43 AM, mazzik said:

To co ile będzie dobrze?

90kkm  :ok: 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.