zolu Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 Niedawno kupiłem mojego Passata i czułem, że przy pewnych prędkościach słychać dudnienie z prawego, przedniego koła a nawet czuć drgania na aucie i kierownicy. Opony miał stare i zajechane więc czekałem szukaniem przyczyn do zmiany opon. Ten dzień nadszedł dzisiaj - opony zmienione na nówki a problem pozostał. Przy około 85-100 km/h słychać dudnienie i czuć drgania. Przy 120 km/h pozostaje tylko dudnienie, a wyżej jest już spokój. Nie ma znaczenia czy układ z silnikiem sprzęglony czy nie. Myślałem, że to opona, no ale teraz mam nowe. Nie rozmawiałem z oponiarzami jak stan felgi, czy nie zauważyli, że jest może krzywa? Nie była też zbyt czysta przy wymianie - mój błąd, mogłem umyć to bym miał pewność. Teraz pytanie - czy szukać dalej przyczyny w kole, czy może to być inna przyczyna, jak np. łożysko? Czytałem jednak, że łożysko rzadko daje wibracje na samochód - sam nigdy też nie doprowadziłem łożysk w moich autach dalej niż do wydawania dźwięku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 8 Maja 2021 Udostępnij Napisano 8 Maja 2021 łożysko, krzywa półoś,przegub wewnętrzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 8 Maja 2021 Udostępnij Napisano 8 Maja 2021 Na początek zamień koła, załóż z zapasu. Albo przód-tył, by wykluczyć prawe koło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 8 Maja 2021 Udostępnij Napisano 8 Maja 2021 (edytowane) Do sprawdzenia: 1. Łożysko koła- natychmiast, bo konsekwencje mogą być tragiczne jak stanie dęba 2. tarcza hamulcowa i jej zwichrowanie Miałem już przypadek krzywej tarczy, która była tak krzywa, że bicie było nawet bez hamowania 3. cały zespół zacisku hamulcowego, prowadnice zwłaszcza 4. Półoś na całej długości, od przegubu wewn. do zewn.Jeśli ma tłumik drgań to zdjąć, zobaczyc co się dzieje bez niego edit. po namyśle dodam jeszcze sprawdzenie piasty ale ten krok można połączyć z pomiarem tarczy. Jak było przywalone w krawężnik to takie cuda są możliwe. Edytowane 8 Maja 2021 przez Mihail 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Jak sprawdzic polos i przeguby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihail Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Godzinę temu, patgaw napisał: Jak sprawdzic polos i przeguby? zewnętrzne przeguby najprościej skręcając do oporu koła i porobić parę kółek lewo, prawo sluchając czy stukają. Półoś zasasniczo sprawdzasz organoleptycznie, czy nie skorodowana , sprawdz tlumik drgań gumowy jeśli jest. Wewnetrzne przeguby juz trudniej sprawdzić bez wyjecia polosi ale z diświadczenia wiem, że w wielu autach przeżywają one cały samochód. Miałem Astrę II z przebiegiem 510kkm i wenwetrzne przeguby od nowosci siedzialy. Focus III jak sprzedawalem mial 310kkm i tez fabryczne byly. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 12 Maja 2021 Udostępnij Napisano 12 Maja 2021 Miałem podobnie po zakupie Yarisa dla żony walczyłem koło miesiąca zamiana opon,wymiana na nowe,kupiłem felgę co prawda używkę i dalej wibracje mechanik rozkłada ręce nie widzi w półosi,przegubach,tarczy problemu odsyła do wulkanizatora. Okazało się że walnięta była 1 felga a gdy kupiłem używkę pech chciał że też walnięta. Zakup nowej rozwiązał problem,nie wiem czy ten samochód tak czuły bo fachowcy nie dowierzali co do felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.