Jump to content

klip Alpy 2019


 Share

Recommended Posts

troche sie zeszlo z montazem, ale rok temu postanowilem przesiasc sie na DaVinci, wiec zasadniczo jest to moj film szkoleniowy. tak sie robilo na raty, na poczatku zlozylem kilka ujec i tak lezalo dobre pol roku zanim zabralem sie za robote na 'powazniej'. wreszcie udalo sie skonczyc projekt, wiec tradycyjnie juz dziele sie nim i tu ;)

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fajnie skręcone i zmontowane. Traska też sztos. Mam te rewiry narazie nieodkryte jeszcze, ale są na liście :)

Kup GOPRO Max 360 i bedziesz robił cuda z tego. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, jimbo22 said:

Fajnie skręcone i zmontowane. Traska też sztos. Mam te rewiry narazie nieodkryte jeszcze, ale są na liście :)

Kup GOPRO Max 360 i bedziesz robił cuda z tego. 

 

dzieki. Alpy sa zajebiste, bo mysle ze mozna tam wracac przez lata i zawsze odkrywac cos nowego, albo stare miejsca na nowo. tak jak Stelvio po pierwszej wizycie uwazalem za mocno przereklamowana, tak kiedy wrocilem po kilku latach, zakochalem sie :jem: na klipie widac chronologiczny, ale mocno skondensowany zlepek z 2 tygodni intensywnego jezdzenia. tam kolo 2.5kkm peklo po samych Alpach. 

a ta kamera? boj sie boga :panic:dobra, mialem w glowie kupic cos lepszego, bo od 5 lat nagrywam wysluzonym xiaomi yi i widac, ze jakosc nagrania odstaje od tego kreconego bezlusterkowcem...ale to jest tak piekielnie drogie 🥴co prawda do tej pory nagrania 360 zupelnie nie robily na mnie wrazenia, ale wpisalem ten model w YT i wyglada na to, ze to naprawde super narzedzie, tylko ludzie uzywaja go w sposob, ktory nie trafia w moje gusta (najczesciej pokazany jest dosc mocno szeroki kat, gdzie widac sporo znieksztalcen i niedoskonalosci obrazu). no tak czy inaczej, taki zakup u mnie jest nieuzasadniony, bo uzywam kamerki raz-dwa razy do roku, ale naprawde zarabista sprawa.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ulik87 napisał:

 

dzieki. Alpy sa zajebiste, bo mysle ze mozna tam wracac przez lata i zawsze odkrywac cos nowego, albo stare miejsca na nowo. tak jak Stelvio po pierwszej wizycie uwazalem za mocno przereklamowana, tak kiedy wrocilem po kilku latach, zakochalem sie :jem: na klipie widac chronologiczny, ale mocno skondensowany zlepek z 2 tygodni intensywnego jezdzenia. tam kolo 2.5kkm peklo po samych Alpach. 

Wiem wiem. Ja zjezdzilem narazie Dolomity i Austrię. Szwajcaria czeka w zapasie (bo blisko). Wszystkie te przełęcze co pozaliczałeś, mam na Bucket list :)

 

 

1 godzinę temu, ulik87 napisał:

a ta kamera? boj sie boga :panic:dobra, mialem w glowie kupic cos lepszego, bo od 5 lat nagrywam wysluzonym xiaomi yi i widac, ze jakosc nagrania odstaje od tego kreconego bezlusterkowcem...ale to jest tak piekielnie drogie 🥴co prawda do tej pory nagrania 360 zupelnie nie robily na mnie wrazenia, ale wpisalem ten model w YT i wyglada na to, ze to naprawde super narzedzie, tylko ludzie uzywaja go w sposob, ktory nie trafia w moje gusta (najczesciej pokazany jest dosc mocno szeroki kat, gdzie widac sporo znieksztalcen i niedoskonalosci obrazu). no tak czy inaczej, taki zakup u mnie jest nieuzasadniony, bo uzywam kamerki raz-dwa razy do roku, ale naprawde zarabista sprawa.

no mega temat daje możliwości z ktorych czlowiek sobie nie zdaje sprawy.

 

ja w zeszłym roku z mototripu skręciłem filmik (https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=1541) - .

Zobacz na ten moment z linka. Kamera stała na poboczu włączona na zaparkowanym moto, ja poszedłem kręcić telefonem na wewnętrzną część zakrętu. Kamera nagrała wszystko i w postprodukcji, mogłem panoramować ekipę :)

Pomijam już fakt ze sobie kadrujesz i dodajesz dynamiki do ujęć dowolnie, na winklach na stokach zeby filmik nie był tylko POV. Poza tym masz opcję stabilizacji horyzontu (lub podążanie za kątami serwowanymi przez moto).

Nic nie przegapiasz, masz genialną stabilizację. Następny filmik zrobię lepsiejszy :)

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, jimbo22 said:

Wiem wiem. Ja zjezdzilem narazie Dolomity i Austrię. Szwajcaria czeka w zapasie (bo blisko). Wszystkie te przełęcze co pozaliczałeś, mam na Bucket list :)

 

 

no mega temat daje możliwości z ktorych czlowiek sobie nie zdaje sprawy.

 

ja w zeszłym roku z mototripu skręciłem filmik (https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=1541) - .

Zobacz na ten moment z linka. Kamera stała na poboczu włączona na zaparkowanym moto, ja poszedłem kręcić telefonem na wewnętrzną część zakrętu. Kamera nagrała wszystko i w postprodukcji, mogłem panoramować ekipę :)

Pomijam już fakt ze sobie kadrujesz i dodajesz dynamiki do ujęć dowolnie, na winklach na stokach zeby filmik nie był tylko POV. Poza tym masz opcję stabilizacji horyzontu (lub podążanie za kątami serwowanymi przez moto).

Nic nie przegapiasz, masz genialną stabilizację. Następny filmik zrobię lepsiejszy :)

 

 

Jeeezu, wrzesien 2020 😭 Ja pelen rozgoryczenia i bez entuzjazmu jechalem wtedy do Szkocji

Kamerka robi robote, choc moja uwage zawsze przyciagaly takie szczegoly jak:

uciete lusterko

https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=105 

co sie dzieje ze zbiorniczkiem plynu

https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=658

czy na przyklad czesto tak dziwnie 'plywajacy' caly obraz, jak mniemam efekt jakiejs stabilizacji cyfrowej :hmm:

 

btw 

gdzie umieszczona kamerka? gdzies na kasku, ale w ktorym miejscu mniej wiecej? daleko kamerka odstaje od samego kasku?

https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=438

No jakby zajebista nie byla, to nawet sila nie uzasadnie przed soba takiego wydatku. Juz pomijam, ze wez to potem i obrabiaj, wyobrazam sobie jakie ogromne sa te pliki. Ja do swojego xiaomi wrzucam karte 64gb i to mi wystarczy z ogromna nawiazka na 2 tygodnie nagrywania, gdzie zdarza sie, ze mam cale przelecze ponagrywane a potem sobie tylko wybieram interesujace kilka sekund xD 

 

eh, Gavie chcialem zrobic, ale jak bylem we wrzesniu 2019 to zachodnia czesc stelvio byla zamknieta przez wiekszosc doby (otwierali tylko na godzine-dwie rano i wieczorem) i Gavia podobnie, cos tam modzili. A zarowno na mapie jak i na nagraniu wyglada kozacko.

W Szwacjarii to trzeba uwazac. Ja sie dopiero dowiedzialem niedawno, ze zabronione jest uzywanie kamerek i jak to u nich, solidne kary groza. A z predkosciami to naprawde trzeba sie pilnowac. 

Ogolnie jesli chodzi o Alpy, to ja mam zupelnie nieodkryte to co ty masz oblatane. na wschod i poludnie od Stelvio to zero, podobnie na poludnie od Grenoble. Jest jeszcze sporo do przejezdzenia.

Przysiengom. Jak w koncu otworza w tym roku, ze bedzie mozna jechac bez jakichs glupich testow, to przynajmniej 3 bite tygodnie przejezdze po Alpach :jem:

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
5 godzin temu, ulik87 napisał:

 

Jeeezu, wrzesien 2020 😭 Ja pelen rozgoryczenia i bez entuzjazmu jechalem wtedy do Szkocji

Kamerka robi robote, choc moja uwage zawsze przyciagaly takie szczegoly jak:

uciete lusterko

https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=105 

co sie dzieje ze zbiorniczkiem plynu

https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=658

czy na przyklad czesto tak dziwnie 'plywajacy' caly obraz, jak mniemam efekt jakiejs stabilizacji cyfrowej :hmm:

tak. kamerka robi 360 i potrafi "wycinać" uchwyty. takze kręci chyba 190% st kazdy obiektyw i te 20 st nakładki, cyfrowo wycina. stąd ten "glitch" z lusterkiem.

A zbiorniczek, to pewnie efekt tego ze kamerka byla w tym fragmencie ustawiona na "trzymaj" poziom + stabilizacja.

 

doskonałe to nie jest. ale jak sobie porownam z kamerkami bez stabilizacji sprzed 5 lat (mam gdzies stare go pro), to postęp jest ogromny w jakości.

Cytat

 

btw 

gdzie umieszczona kamerka? gdzies na kasku, ale w ktorym miejscu mniej wiecej? daleko kamerka odstaje od samego kasku?

https://youtu.be/7EYptm9yeEs?t=438

na prawej skroni, do szybki przyczepiona.

 

Cytat

No jakby zajebista nie byla, to nawet sila nie uzasadnie przed soba takiego wydatku. Juz pomijam, ze wez to potem i obrabiaj, wyobrazam sobie jakie ogromne sa te pliki. Ja do swojego xiaomi wrzucam karte 64gb i to mi wystarczy z ogromna nawiazka na 2 tygodnie nagrywania, gdzie zdarza sie, ze mam cale przelecze ponagrywane a potem sobie tylko wybieram interesujace kilka sekund xD 

No to prawda. to jest masakra. każdy klip najpierw obrabiasz i "kadrujesz" to co interesujące - masę czasu to zajmuje, bo czasem fajne ujęcia są z tyłu, czasem z boku, czasem klasycznie...

 

Coś co jak masz klasyczny kadr zupełnie pomijasz i od razu przechodzisz do montażu.

No i kluczowa sprawa: 1h nagrania to 35GB :) mam 1,25 TB na kartach SD przygotowane teraz (coby laptopa nie wozić) 😄 co powinno dać ok 35h nagrania 😄 styknie :)

 

Cytat

 

eh, Gavie chcialem zrobic, ale jak bylem we wrzesniu 2019 to zachodnia czesc stelvio byla zamknieta przez wiekszosc doby (otwierali tylko na godzine-dwie rano i wieczorem) i Gavia podobnie, cos tam modzili. A zarowno na mapie jak i na nagraniu wyglada kozacko.

W Szwacjarii to trzeba uwazac. Ja sie dopiero dowiedzialem niedawno, ze zabronione jest uzywanie kamerek i jak to u nich, solidne kary groza. A z predkosciami to naprawde trzeba sie pilnowac. 

Ogolnie jesli chodzi o Alpy, to ja mam zupelnie nieodkryte to co ty masz oblatane. na wschod i poludnie od Stelvio to zero, podobnie na poludnie od Grenoble. Jest jeszcze sporo do przejezdzenia.

Przysiengom. Jak w koncu otworza w tym roku, ze bedzie mozna jechac bez jakichs glupich testow, to przynajmniej 3 bite tygodnie przejezdze po Alpach :jem:

No ja w tym roku robie 10 dniowe bałkany (z naciskiem na te mniej popularne niż CRO (tam planujemy tylko 1 dzień - Hvar).

Szwajcarie sobie zostawię na "krotsze" urlopy, bo tam nawet na 5 dni mozna wpaść. No i to co piszesz. tam to jednak "wielki brat". a mnie coraz bardziej z dala od ludzi ciągnie :)

Edited by jimbo22
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Na wloskie Alpy sie nie zapuszczam tak samo jak na wiekszosc komercyjnach jak Stelwio czy Groß Glockner.

 

Andermat i okolice sa zajefajne runda 69 km daje naprawde wiele. Najfajniejszy Pass to San Bernardino !  Splugen tez fajny - 12 km od San Bernardino  ( z tego co pamietam ). :]

 

Traska fajna

 

Radze przejechac sie w Alpy francuskie. 

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

On 7/4/2021 at 7:08 PM, andy7 said:

Najfajniejszy Pass to San Bernardino

 

zgadzam sie. jest to jedna z fajniejszych przeleczy. spedzilem na niej caly dzien i zrobilem 250km jezdzac wte i wewte rotfl

stelvio jest naprawde zajebioza ale tak wieczorkiem :oki: z Andermattowych okolic to zajebista jest Nufenenpass.

Francuskie Alpy deko zwiedzilem w 2017 kiedy tydzien spedzilem w dolinie Aosty. Mam jednak zamiar przy najblizszej okazji bardziej poznac ten rejon. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
troche sie zeszlo z montazem, ale rok temu postanowilem przesiasc sie na DaVinci, wiec zasadniczo jest to moj film szkoleniowy. tak sie robilo na raty, na poczatku zlozylem kilka ujec i tak lezalo dobre pol roku zanim zabralem sie za robote na 'powazniej'. wreszcie udalo sie skonczyc projekt, wiec tradycyjnie juz dziele sie nim i tu
 
 
Świetny klip

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ulik87 masz jakieś patenty na załadunek/rozładunek motocykla do busa czy po prostu duży i silny jesteś? :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, robtem said:

@ulik87 masz jakieś patenty na załadunek/rozładunek motocykla do busa czy po prostu duży i silny jesteś? :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

 

buahaha :hehe: jestem duzy i silny

na poczatku po prostu uruchamialem silnik i wprowadzalem motocykl na jedynce idac obok. trzeba tylko byc ostroznym zeby nie odwalic jakiegos numeru jak juz tylne kolo jest na rampie, zeby nie wyciagnelo rampy z progu na busie, bo bedzie placz. polsprzeglo, delikatnie podniesione obroty i regulowanie predkosci sprzeglem.

potem jednak zauwazylem, ze wprowadzenie moto na wylaczonym silniku wcale nie wymaga sily. troszke trzeba dac momentu zeby przednie kolo wjechalo juz do srodka a wtedy juz jest dosc latwo. zawsze mam zaplon wlaczony, gotowy do uruchomienia silnika gdyby cos sie stalo i potrzebna byla dodatkowa sila napedowa ;)

pamietac tez trzeba, ze moje motocykle zbyt ciezkie nie byly. najpierw tracer, teraz street triple. mowiac to, wiem ze podniesienie kazdego z nich z boku nie stanowi dla mnie problemu, wiec to tez daje troche pewnosci.

oczywiscie ostroznosci trzeba, ja robilem to juz dziesiatki razy wiec uwazam to za bardzo latwa czynnosc, ale zdarzylo mi sie, ze gdzies tam stracilem balans i majac juz przednie kolo w srodku motocykl polecial na moja strone i chyba sie juz oparl o lozko nawet, wiec w takich sytacjach dobrze jednak miec wystarczajaco duzo sily zeby motocykl z powrotem podniesc do pionu. tym bardziej, ze jesli dobrze pamietam, ta sytacja miala miejsce w krytycznym punkcie, gdzie kierownica juz jest wysoko, a ty jestes wciaz na ziemi i dajesz krok na pake. 

przy wycofywaniu trzeba sobie tak ustawic motocykl zanim tylne kolo zacznie zjezdzac po rampie, zeby bylo w miare na srodku a motocykl byl mozliwe ustawiony w linii z rampa. podczas staczania trzeba patrzec jak idzie tylne kolo i jesli zaczyna isc w kierunku brzegu mozna wykonywac spore ruchy kierownica zeby to skorygowac. nie chcesz zeby tylne kolo bylo za blisko brzegu, bo wydaje mi sie ze moze byc ryzyko, ze rampa zwyczajnie sie przekreci. jak juz przednie kolo dojdzie do rampy to patrzysz zeby tym razem ono z niej sie nie spierdaczylo ;)

zaplon przy wyprowadzaniu tez w gotowosci w razie gdybym jakos zajebiscie krzywo zjechal, rampa by sie gdzies tam zaczela przekrecac i stracilbym sile na to, zeby motocykl wepchnac samemu z powrotem. 

no i ostatnia rzecz to troche strategii przy parkowaniu. jesli juz gdzies chce sie zatrzymac i nie chce mi sie potem ruszac busa a teren nie jest plaski, to parkuje tak zeby przod byl w dol, a przechyl ew. na prawa strone, zeby moto naturalnie kladlo sie na sciane, o ktora sie i tak opiera. latwiej jest wyprowadzac moto kiedy jest troche pod gorke, bo zaraz i tak zaczyna zjezdzac po rampie, niz pozniej meczyc sie z wpychaniem moto pod gorke ;) no i analogicznie, jak juz moto jest w srodku i bus jest przechylony, to latwiej do procesu spinania pasami zeby samo z siebie sie opieralo niz mialo tendencje do lecenia 'od sciany'.

ot, i to cala strategia :oki:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.