Skocz do zawartości

Fabrycznie obniżona moc na dotarciu?


Mihail

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.05.2021 o 19:58, goden napisał:

W S1000xr trzeba było odblokować obroty w serwisie. Samo się to nie działoemoji6.png
 

 

A kto mówi, że działo się samo?

Przy przeglądzie po 1000km zdejmowali blokadę. I fruuuu ogień!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Olas1 napisał:

 

A kto mówi, że działo się samo?

Przy przeglądzie po 1000km zdejmowali blokadę. I fruuuu ogień!  

No właśnie, a wątek jest o tym, że mapy zmieniają się same po jakimś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujek napisał:

No grubo, na prawde grubo. Ja przez pierwsze 500-600km przejechalbym spokojniej a pozniej rura.

Ja wiem czy grubo ?

Samochód został kupiony z myślą o użytkowaniu przez jakieś 12 -14 lat,

dla tego nie było mi śpieszno i chciałem spokojnie dotrzeć / ułożyć silnik.

Silnik nie bierze oleju w ogóle a i spalanie jak na ten silnik co niby pali dużo jest 

na bardzo fajnym poziomie.

Nie piszę tu o jeździe w kapeluszu bo jak jest tylko możliwość  szybszego przyśpieszania  

 to korzystam z pełnej mocy silnika.

 Po przesiadce ze stilona 80 KM to nawet w trybie N Alfa  osiągi miała ok.

Miała bo teraz to jakby się trochę dodatkowych koni pojawiło to było by fajnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, TADA napisał:

 Po przesiadce ze stilona 80 KM to nawet w trybie N Alfa  osiągi miała ok.

Miała bo teraz to jakby się trochę dodatkowych koni pojawiło to było by fajnie.

 

 

co to jest tryb D i tryb N w alfie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fosfor napisał:

co to jest tryb D i tryb N w alfie?

Strona Alfy cytat.

Wykorzystanie innowacyjnej technologii Alfa™ DNA zwiększa bezpieczeństwo na drodze, poprawia komfort jazdy, a tym samym zapewnia jeszcze większą przyjemność za kierownicą.

 

Alfa™ DNA to zaawansowany, elektroniczny system, który zarządza głównymi parametrami pojazdu, takimi jak reakcja silnika, kontrola trakcji pojazdu, przyspieszanie, hamowanie czy układ kierowniczy. To nowatorskie rozwiązanie wpływa na zachowanie i sposób funkcjonowania silnika, na układy hamulcowy i kierowniczy, a także na zawieszenie i skrzynię biegów, pozwalając kierowcy wybrać jeden z trzech różnych trybów ustawień samochodu w zależności od stylu najbardziej odpowiedniego do warunków drogowych i atmosferycznych oraz aktualnych potrzeb kierowcy:

d (dynamic) - dynamiczny, sportowy

n (natural) - miejski, ekonomiczny

a (all weather / advanced efficiency) – pierwszy z nich to tryb umożliwiający zachowanie  bezpieczeństwa nawet przy niskiej przyczepności – w przypadku modeli MiTo i Giulietta, drugi – zastosowany w modelach Giulia i Stelvio – gwarantuje optymalną jazdę pod względem emisji spalin i zużycia paliwa.

Wybranie trybu „Dynamic” powoduje szybszą reakcję układu hamulcowego, usztywnienie zawieszenia i bardziej precyzyjny układ kierowniczy, co ułatwia jazdę sportową, przez co bywa nazywany „sportowym sercem Alfy”. Ustawienie „Natural” gwarantuje komfortowe zawieszenie oraz idealną równowagę podczas codziennej jazdy.

 

Z kolei „tryb Advanced Efficiency” lub „All Weather” to maksymalna oszczędność, ekonomia jazdy i dynamiczna wydajność. Zwłaszcza ten tryb jest nieoceniony zimą i podczas niekorzystnych warunków na drodze. Wybór tego ustawienia zmienia układy dynamicznej kontroli trakcji w celu zapewnienia maksymalnej przyczepności. To zasługa wykorzystania układów dynamicznej kontroli trakcji VDC (Vehicle Dynamic Control) i ASR (Acceleration Slip Regulation). System CBC (Cornering Brake Control) zapewnia kontrolę hamowania podczas wykonywania zakrętu. Układ ten jest załączany, gdy samochód wykonuje manerw skrętu podczas hamowania. W takiej sytuacji natężenie hamowania jest rozdzielane na każde z kół z osobna, by utrzymać stabilność samochodu, tym samym minimalizując podsterowność czy nadsterowność.

 

Jeśli chodzi zaś o elektroniczny układ kierowniczy, podczas ustawienia „All Weather” zapewnia on maksymalny komfort i łatwość prowadzenia. Z kolei system DST (Dynamic Steering Torque – aktywne sterowanie elektroniczne) jest odpowiedzialny za lepszą kontrolę hamowania połączoną z systemem dynamicznej kontroli trakcji VDC.

 

 

Dodatkowym atutem jest korekcja układu kierowniczego – lekki impuls na kierownicy podpowiada kierowcy wykonanie prawidłowego manewru. Z kolei standardowa reakcja silnika umożliwia płynne przyspieszanie nawet w warunkach o obniżonej przyczepności.

Edytowane przez TADA
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, TADA napisał:

Strona Alfy cytat.

Wykorzystanie innowacyjnej technologii Alfa™ DNA zwiększa bezpieczeństwo na drodze, poprawia komfort jazdy, a tym samym zapewnia jeszcze większą przyjemność za kierownicą.

 

 

Dzięki!

Myślałem o automacie i zastnawialem sie jak tu jezdzić na luzie ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.