Skocz do zawartości

1.5 TSI - guano?


alastair

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, KJO napisał:

najbardziej denerwuje mnie za duża odległość minimalna przy AAC. Dziura jest na tyle duża, że zachęca do wciskania się przed maskę

To mozna ustawic z manetki, poza tym to nie za duza odleglosc tylko gamonie jedza 140 na zderzaku.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Pado napisał:

T roc 215/55/17

 

Octavia chyba miala 16cali

To żadnej różnicy tu nie będzie. Może być np inna odpowiedź przepustnicy na położenie pedału gazu i pomimo tej samej mapy silnika, jest lepsze wrażenie dynamiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, zinger napisał:

To mozna ustawic z manetki, poza tym to nie za duza odleglosc tylko gamonie jedza 140 na zderzaku.


piszę o minimalnej odległości czyli już ustawionej z manetki. Wcześniej milem odczynienia z acc w compasie, subaru outback i 208gt i tam ta odległość była mniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pado napisał:

Mam t roca 1.5 150KM z 2019r.
Ostatnie dni jechałem pierwszy raz (sic!) innym 1.5 tsi a mianowicie octavia kombi 1.5 150KM też z 2019r...
no i powiem wam, że te same silniki, a jednak... Inne?! -  silnik w octavi jest cichszy, nie czuć trybu 2 cylindrowego w ogóle, sprawia wrażenie kompletnie innego, jest też żwawszy w porównaniu do mojego t roca. Przez chwile myślałem nawet, ze to jakas pomyłka i moze to 1.4 albo jakiś inny czort, a tu te same silnik (ba, nawet przebiegi ok 50kkm)...

Zrobione octavia 1200km,95% autostrady/autobahny z prędkościami 120-150km/h i spalanie 5.3/100km (w t rocku miałbym z doświadczenia 6.5-7)

Zastanawiam się jak to możliwe takie roznice w spalaniu i odczucia w kulturze pracy-tak, tak, pewnie chodzi w jakiejś części o bryłę auta i opory, moze wyciszenie grodzi? Ale czy mógłby być inny soft?

 

Generalnie octavia z tym silnikiem zrobila na mnie mega pozytywne wrażenie.

IMO bryla auta robi swoje no i chyba troc to gorszy jesteś założenia od Octavi jesli chodzi o wyciszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, KJO napisał:


piszę o minimalnej odległości czyli już ustawionej z manetki. Wcześniej milem odczynienia z acc w compasie, subaru outback i 208gt i tam ta odległość była mniejsza. 

Przecież to jest niebezpieczne lecieć 160 z mała odległością. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wujek napisał:

Przecież to jest niebezpieczne lecieć 160 z mała odległością. 


a czy ja gdzieś napisałem ze tak jadę? Sytuacja o której pisze to klasyka na autostradzie Łódź Warszawa wymijają się np dwa tiry za nimi tworzy się sznurek samochodów i teraz odległość jaką zostawia ACC jest na tyle duża, że cwaniaki którzy jak mogą to i poboczem wyprzedzą takiej okazji nie odpuszczą, efekt jest taki, że ci samochód przyhamowuje i w tym czasie wbija się kolejny. 
 

swoja drogą robimy lekkiego oftopa bo to nie ma nic wspólnego z silnikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KJO napisał:

Sytuacja o której pisze to klasyka na autostradzie Łódź Warszawa wymijają się np dwa tiry za nimi tworzy się sznurek samochodów i teraz odległość jaką zostawia ACC jest na tyle duża, że cwaniaki którzy jak mogą to i poboczem wyprzedzą takiej okazji nie odpuszczą, efekt jest taki, że ci samochód przyhamowuje i w tym czasie wbija się kolejny. 

Jak wiesz, że właśnie się przydarza taka sytuacja to możesz na ten krótki czas gazem skrócić/regulować odległość. ACC nie będzie protestował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, KJO napisał:


a czy ja gdzieś napisałem ze tak jadę? Sytuacja o której pisze to klasyka na autostradzie Łódź Warszawa wymijają się np dwa tiry za nimi tworzy się sznurek samochodów i teraz odległość jaką zostawia ACC jest na tyle duża, że cwaniaki którzy jak mogą to i poboczem wyprzedzą takiej okazji nie odpuszczą, efekt jest taki, że ci samochód przyhamowuje i w tym czasie wbija się kolejny. 
 

swoja drogą robimy lekkiego oftopa bo to nie ma nic wspólnego z silnikiem :)

Niby tak to jest specyficzna autostrada nie lubie nia jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2021 o 12:33, alastair napisał:

panie kmwtw po pierwsze prosze czytac ze zrozumieniem. Nie kupilem tego auta i w zyciu bym tego nie zrobil za wlasne pieniadze. Zostalo mi powierzone w uzytkowanie.

 

Z tego co widac z odpowiedzi w watku jest sporo ludzi ktorym nie udaje sie nauczyc tego silnika. Wiec najwyrazniej cos jest na rzeczy.

 

Troche zastanawiam sie komu mogloby pasowac takie 1.5tsi z jakim mam stycznosc. Moze ludziom lubiacym niespodzianki - wciskasz gaz i nie wiesz co nastapi 😉 Ja jestem prosty czlowiek i dla mnie wcisniecie pedalu gazu to informacja dla auta ze chce przyspieszyc. Lekkie wcisniecie - lekkie przyspieszenie, mocniejsze wcisniecie - wieksze. Taka prosta zaleznosc. 1.5TSI niestety oferuje totalna loterie tego co zrobi gdy sie go gazem informuje. I to wlasnie mi nie pasuje

 

Rozumiem ze ekologia i takie tam. Ok, jakas mulowatosc bylaby dla mnie do pogodzenia sie, zwlaszcza ze koń darowany. Ale problemem jest NIEPRZEWIDYWALNOŚĆ. Tego nie chce.

Może spróbuj zapytać serwis czy wszystko z tym autem jest OK.

Ja dostałem niedawno z wypozyczalni Volvo XC40 T3. Ten samochód to również wielka porażka.

 

Na oponach grubych jak salceson auto zachowuje się jak kuter rybacki z IV wieku.

System start/stop dosłownie dusi silnik żeby rwać jak dzik zaraz po uruchomieniu kiedy powinien dreptać (na przykład w korku)

Oddałem ten złom po jednym dniu jazdy i zamieniłem na inne auto.

IMG_1791.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KJO napisał:

najbardziej denerwuje mnie za duża odległość minimalna przy AAC. Dziura jest na tyle duża, że zachęca do wciskania się przed maskę :)

 

Musi być gdzieś w ustawieniach "polish mode" - jazda na zderzaku i automatyczne mruganie długimi. 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KJO napisał:


piszę o minimalnej odległości czyli już ustawionej z manetki. Wcześniej milem odczynienia z acc w compasie, subaru outback i 208gt i tam ta odległość była mniejsza. 

Tym steruje jakis algorytm, im szybciej jedziesz tym odleglosc wieksza i imo dziala prawidlowo, bo ma zapewnic jakas tam w miare bezpieczna odleglosci. Algorytm nie przwiduje idiotow jezdzacych na zderzaku czy wciskajacych sie pod maske. Z reszta zawsze mozesz lekko gazu na chwile dodac.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj zapytać serwis czy wszystko z tym autem jest OK.
Ja dostałem niedawno z wypozyczalni Volvo XC40 T3. Ten samochód to również wielka porażka.
 
Na oponach grubych jak salceson auto zachowuje się jak kuter rybacki z IV wieku.
System start/stop dosłownie dusi silnik żeby rwać jak dzik zaraz po uruchomieniu kiedy powinien dreptać (na przykład w korku)
Oddałem ten złom po jednym dniu jazdy i zamieniłem na inne auto.
IMG_1791.jpg.f83638162c06ffa5402f68ff4097480b.jpg
T3 (1.5 R3) to najgorszy silnik volvo od x lat.

...może dlatego w ofercie był nie całe 2 lata

Teraz jest B3 (2.0 R4) z mildhybrid i jest o lata swietl e lepiej.
System start/stop w wykonaniu volvo w połączeniu z mildhybrud to jeden znajlepszy systemów jaki miałem okazji użytkowa. Absolutnie, totalnie nic nie przeszkadza.

I dodatkowo volvo teraz wkładasz nowe skrzynie 2sprzeglowe. Pozwilo to urwać na przypieszeniu ok 1s

Skrzynia działa bardzo poprawnie choć ja wolę "starego" hydrailika" 8ZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KJO napisał:


a czy ja gdzieś napisałem ze tak jadę? Sytuacja o której pisze to klasyka na autostradzie Łódź Warszawa wymijają się np dwa tiry za nimi tworzy się sznurek samochodów i teraz odległość jaką zostawia ACC jest na tyle duża, że cwaniaki którzy jak mogą to i poboczem wyprzedzą takiej okazji nie odpuszczą, efekt jest taki, że ci samochód przyhamowuje i w tym czasie wbija się kolejny. 
 

swoja drogą robimy lekkiego oftopa bo to nie ma nic wspólnego z silnikiem :)

Ja zauważyłem ostatnio że ACC ma problem z wyprzedzaniem innych samochodów prawą stroną. Na odcinku S8 z 3 pasami przy prawie pustej drodze jechałem prawym pasem i jak dojechałem do samochodu jadącego środkowym to ACC go wykrył i zaczął hamować, dodałem gazu i jak go wyprzedziłem wszystko wróciło do normy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Zbynek napisał:

Ja zauważyłem ostatnio że ACC ma problem z wyprzedzaniem innych samochodów prawą stroną. Na odcinku S8 z 3 pasami przy prawie pustej drodze jechałem prawym pasem i jak dojechałem do samochodu jadącego środkowym to ACC go wykrył i zaczął hamować, dodałem gazu i jak go wyprzedziłem wszystko wróciło do normy.

 

Tak, to jest tak zaprogramowane, można wyłączyć kodowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Pado napisał:

robione octavia 1200km,95% autostrady/autobahny z prędkościami 120-150km/h i spalanie 5.3/100km (w t rocku miałbym z doświadczenia 6.5-7)

No niestety crossovery to jest są dobre auta na autstrady. Bryła i wysokość nad asfaltem robią różnicę.

W głupiej dacii sandero potrafią być różnice w spalaniu z tym samym silnikiem do litra jak się porównuje wersję zwykłą vs stepway (wystarczą relingi dachowe i podniesienie o 4 cm i już psuje się aerodynamika auta)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2021 o 15:42, prawoimotoryzacja napisał:

Bo często tak jest. W każdej marce jest inna charakterystyka pracy sprzęgła, skrzyni, itp. Np. fatalnie rusza się nowym Clio 1.0 100 km - auto tak strasznie muli podczas ruszania, że często gaśnie.

Nigdy mi nie zgasł,  ale jak jest zimny i na zewnątrz zimno to przez pierwsze kilkaset metrów, jest slaba teakcja na gaz, działa tak zerojedynkowo, albo mocy nie ma, albo jak mocno wcisniesz pedał,  to po chwili wyrywa. Dziwnie to działa, ale jak teraz cieplej rano ,to i problem mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, KJO napisał:


piszę o minimalnej odległości czyli już ustawionej z manetki. Wcześniej milem odczynienia z acc w compasie, subaru outback i 208gt i tam ta odległość była mniejsza. 

VAGI maja słabe hamulce i słaby radar. Potrzeba więcej czasu na reakcje, a potem hamowanie i odległość jest większa 😂😜

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, HanYs napisał:

Może spróbuj zapytać serwis czy wszystko z tym autem jest OK.

to zrobilem chyba na drugi dzien po otrzymaniu tego wynalazku w uzytkowanie. Nie, to nie jest droga by cos uzyskac. Jedynym sensownym rozwiazaniem wydaje sie byc remap. Nawet taki bez podnoszenia momentu i mocy, jedynie usuwajacy zmulacze.

 

Po roku uzyszkodowania jedyne czego sie nauczylem to nie walczyc z materia i uzywac pojazdu do tego do czego sie nadaje - leniwego turlania. Okazuje sie ze np. jazda licznikowe 120 na tempomacie daje zuzycie paliwa rzedu 4.7/100, rzecz interesujaca w dobie szalonych cen paliw. Tak, zdarza mi sie oszczedzac paliwo jezdzac sluzbowo

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/5/2022 at 8:26 PM, Pado said:

nie czuć trybu 2 cylindrowego w ogóle

A jak pisałem, że w moim 1.5 w T-Roc'u też ledwo mogę usłyszeć ten tryb, to pisałeś, że niby głuchy jestem... ;] 

 

On 5/5/2022 at 8:26 PM, Pado said:

(w t rocku miałbym z doświadczenia 6.5-7)

Tutaj spalanie mam podobne, ale z tego co kojarze Twój mniej po mieście palił - tutaj jednak już chyba wiem dlaczego. Po mieście kilometry robi moja żona, a jej jazda do oszczędnych nie należy. Średnią z ponad 20kkm mam 8l/100km.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2022 o 22:07, kaczorek79 napisał:

Może być np inna odpowiedź przepustnicy na położenie pedału gazu i pomimo tej samej mapy silnika, jest lepsze wrażenie dynamiki.

To może się dowiem, bo nie wiem ... jak mam w aucie tryb eco,normal,sport to jest ta sama mapa cały czas a zmienia się czujość przepustnicy ? Wrażenie lepszej dynamiki jest bardzo odczuwalne w jeździe nie wiem czy to się przekłada na wyniki pomiarów w sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2022 o 23:41, luccass napisał:

A jak pisałem, że w moim 1.5 w T-Roc'u też ledwo mogę usłyszeć ten tryb, to pisałeś, że niby głuchy jestem... ;] 

 

Tutaj spalanie mam podobne, ale z tego co kojarze Twój mniej po mieście palił - tutaj jednak już chyba wiem dlaczego. Po mieście kilometry robi moja żona, a jej jazda do oszczędnych nie należy. Średnią z ponad 20kkm mam 8l/100km.  

 

 

Aż taki bezczelny byłem, że cię od głuchych wyzywałem? 🙄 Nie przypominam sobie :) 

Tak czy owak ja ten tryb słyszę i czuję w jeździe bardziej miejskiej i podmiejskiej u mnie, a w tej octavi praktycznie w ogóle . 

Rozmawiałem z kolega co ma Octavie 1.6TDI w takiej samej budzie jak to 1.5TSi i jemu pali diesel 4,3l/100....skubane te Octavie 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile może kosztować chiptuning silnika 1.5TSI?

 

w jednej firmie podano mi 2600PLN za mod 180KM/320Nm (co ciekawe bez hamowni, twierdzą, że bez hamowni da się zrobić bdb diagnostykę)  .... wydaje mi się troszkę drogo czy jestem w błędzie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile może kosztować chiptuning silnika 1.5TSI?
 
w jednej firmie podano mi 2600PLN za mod 180KM/320Nm (co ciekawe bez hamowni, twierdzą, że bez hamowni da się zrobić bdb diagnostykę)  .... wydaje mi się troszkę drogo czy jestem w błędzie?
 
 

Uwazaj na DSG (jeżeli masz)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pado napisał:

ile może kosztować chiptuning silnika 1.5TSI?

 

w jednej firmie podano mi 2600PLN za mod 180KM/320Nm (co ciekawe bez hamowni, twierdzą, że bez hamowni da się zrobić bdb diagnostykę)  .... wydaje mi się troszkę drogo czy jestem w błędzie?

 

 

Drogo. Do 2000 zł z hamownią powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sowik85 napisał:

 

Ja bym od razu wyprogramował ACT, drażni mnie to dziadostwo.

 

Tez tak chce zrobić, zaczynam się rozglądać w temacie, co prawda mam jeszcze rok gwarancji, ale myślę, że za pol roku byłbym w stanie zrobić remap i świadomie zrezygnować z gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Pado napisał:

ile może kosztować chiptuning silnika 1.5TSI?

 

w jednej firmie podano mi 2600PLN za mod 180KM/320Nm (co ciekawe bez hamowni, twierdzą, że bez hamowni da się zrobić bdb diagnostykę)  .... wydaje mi się troszkę drogo czy jestem w błędzie?

 

 

 

Drogo, pod koniec tamtego roku wołali 1400pln. A nawet znalazłem takiego gostka z hamownią drogową za 900pln. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, TomekD000 napisał:

 

Gdzieś czytałem, że kreator mocy w w-wie robi takie rzeczy.
Też mnie drażni.

Kazdy to robi to jest juz w nowym programie ba wszyscy maja te same mapy. Oczywiscie mozna wlaczyc i wylaczyc.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, irishpiter napisał:

Jakie wrażenia? Czy silnik się odmulił?, W sensie zmniejszył sie lag, czy słynne kangurowania ustało?

Silnik 130KM, manual. Nie miałem kangura, nie ma chipie. Wgrany "gotowiec". Moment  z  195 Nm na 300. 

Lag się nie zmienił.  Do 2000 podobnie lub niewiele lepiej. Powyżej szokujące wrażenie (po wyjeździe z zabiegu) w stosunku do oryginału.

Ciągnie do odcinki. Żałuję, że nie zrobiłem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TomekD000 napisał:

 

Gdzieś czytałem, że kreator mocy w w-wie robi takie rzeczy.
Też mnie drażni.

 

U mnie auto nowe i jeszcze 3.5 roku gwarancji, nie chcę nic grzebać w tym czasie. A ACT bym się chciał pozbyć w pierwszej kolejności, mam TSI 150KM, na razie mocy mi wystarcza. 

Kolega wyżej napisał że lag po chipie bez zmian, szkoda 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, sowik85 napisał:

Kolega wyżej napisał że lag po chipie bez zmian, szkoda

Wszyscy piszą o lagu. To jest normalne zjawisko przy turbo i niskich obrotach.

Jeździłem (kolegi) 1.4 150KM i lag był podobny. Tylko reakcja po lagu była większa.

Mogę mięć też inne wrażenie dotyczące reakcji na pedał gazu, bo po wyjechaniu z salonu VCDSem ustawiłem tryb AUDI plus liniowa charakterystyka przepustnicy. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Seth napisał:

W jakich modelach macie te problemy z ACT? W Tiguanie jest niezauważalne.

U mnie Karoq z 2021. Nie tyle problem co po prostu ja ACT wyczuwam. W mieście pal licho, prawie niezauważalne. Ale w trasie jak się włączy przy ~110km/h to już wyraźnie słychać burczenie.

Płynność jazdy jest OK, nie czuć żadnych szarpnięć. Tylko dźwięk i ledwo wyczuwalne wibracje.

Edytowane przez sowik85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to idealnie warunki w jakich jeździ mój Tig, czyli trasa i 95-110 zapięte na tempomacie.

Muzyki nie słucham głośno, bo rozmawiam z żoną bez żadnego podnoszenia głosu. I zero jakiegokolwiek efektu. Gdyby nie ikona to bym nie wiedział, że jadę na dwa cylindry.

Chyba należy w takim razie pochwalić jego wyciszenie/wytłumienie od silnika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czoper napisał:

Silnik 130KM, manual. Nie miałem kangura, nie ma chipie. Wgrany "gotowiec". Moment  z  195 Nm na 300. 

Lag się nie zmienił.  Do 2000 podobnie lub niewiele lepiej. Powyżej szokujące wrażenie (po wyjeździe z zabiegu) w stosunku do oryginału.

Ciągnie do odcinki. Żałuję, że nie zrobiłem wcześniej.

 

Jak ze spalaniem po chipie? Mam ten sam silnik i chciałbym go zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czoper napisał:

Silnik 130KM, manual. Nie miałem kangura, nie ma chipie. Wgrany "gotowiec". Moment  z  195 Nm na 300. 

 

coś mało Nm ma ten 1,5TSI/130KM 

 

1.0 TSI 110KM ma tyle samo Nm wg tej strony ( owszem 3 cylindry robią różnice w Nm , to wiem  ale co jak co mało w porównaniu do 1.5 ) , nie dziwię się , że zmiana na 300Nm zrobiła robotę 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/golf/viii/hatchback/silnik-benzynowy-1.5-tsi-evo-130km-od-2019/?vs=volkswagen%2Fgolf%2Fviii%2Fhatchback%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-110km-od-2020&c1=31446&c2=31918

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mmaciejosss napisał:

coś mało Nm ma ten 1,5TSI/130KM 

 

1.0 TSI 110KM ma tyle samo Nm wg tej strony ( owszem 3 cylindry robią różnice w Nm , to wiem  ale co jak co mało w porównaniu do 1.5 ) , nie dziwię się , że zmiana na 300Nm zrobiła robotę 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/golf/viii/hatchback/silnik-benzynowy-1.5-tsi-evo-130km-od-2019/?vs=volkswagen%2Fgolf%2Fviii%2Fhatchback%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-110km-od-2020&c1=31446&c2=31918

 

 

1.5 150KM ma 250Nm a 1.5 130KM ma obciety do 200Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, czoper napisał:

Wszyscy piszą o lagu. To jest normalne zjawisko przy turbo i niskich obrotach.

Jeździłem (kolegi) 1.4 150KM i lag był podobny. Tylko reakcja po lagu była większa.

Mogę mięć też inne wrażenie dotyczące reakcji na pedał gazu, bo po wyjechaniu z salonu VCDSem ustawiłem tryb AUDI plus liniowa charakterystyka przepustnicy. :)

 

 

Niekoniecznie, w tej czerwonej fabii od Ciebie lag byl niewyczuwalny. A po chipie zrobila sie rakieta. Pozniej w 1.4 140KM laga tez nie mialem. A 1.5 150KM tragedia, ja mu w gaz a on sie zastanawia co ja chce od niego. Cos na podobe jak mam teraz w TGDI wlaczony tryb eco, to tez zamula na poczatku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czachabrava napisał:


ew 1.4 140KM laga tez nie mialem. A 1.5 150KM tragedia, ja mu w gaz a on sie zastanawia co ja chce od niego. Cos na podobe jak mam teraz w TGDI wlaczony tryb eco, to tez zamula na poczatku. 

Dokladnie, dla mnie to jest masakra. Wciskam gaz na jakieś 3-4sek przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania żeby silnik zdążył się pozbierać! Turbodiesle przy tym zachowują się jak auta wolnossące, ba gdy dostałem 1,6 tdi w karoq na kilka dni to reakcja na gaz była szokująca w porównaniu z moim 1,5 TSI 150. I nie ma znaczenia czy startuje z 2 czy 3 tys obrotow, lag prawie taki sam. Zanim się to wszystko napompuje to już często jest za późno na wyprzedzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, czachabrava napisał:

Niekoniecznie, w tej czerwonej fabii od Ciebie lag byl niewyczuwalny.

Fabię też przestawiłem w tryb Audi. Bez tego była sekundowa zwłoka przy wciśnięciu pedału i sekundowa przy zwolnieniu.

Nie wiem, dlaczego mój Golf nie zachowuje tak, jak wszyscy piszą. 3-4 sekundy na reakcję? Mój przed programem i po programie od dwóch tysięcy reaguje dobrze. Nie bardzo dobrze, bo to mały silnik turbo.

Koledze w Golfa 7 1.4 125 DSG "zmieniłem w Audi". Do tego obsługa przepustnicy liniowa oraz jeśli dobrze pamiętam wyłączenie ograniczenia momentu na pierwszych biegach całkowicie zmieniło auto. Skrzynia straciła znanego laga przy wjeżdżaniu na skrzyżowanie. Auto sprawia też wrażenie dużo żwawszego.  Także polecam takie zmiany. Koszt praktycznie zerowy (chiński VCDS).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, czoper napisał:

 Do tego obsługa przepustnicy liniowa oraz jeśli dobrze pamiętam wyłączenie ograniczenia momentu na pierwszych biegach całkowicie zmieniło auto. Skrzynia straciła znanego laga przy wjeżdżaniu na skrzyżowanie. Auto sprawia też wrażenie dużo żwawszego.

 

To działa tylko na skrzynię automatyczna czy również , powinno poprawić reakcje na gaz w manualu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.