Skocz do zawartości

Nietypowe działanie sprzęgła


bamaj

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!
Zauważyłem dziwną dysfunkcję działania sprzęgła w moim aucie (Citroen C5 X7 2.0 HDI).W zeszłym roku wymieniono w aucie sprzęgło wraz z kołem dwumasowym. Działało ono stosunkowo lekko, natomiast przy wyższych prędkościach powiedzmy od 100 km/h, wysprzęglanie było utrudnione - z lekką wibracją na pedale - miałem wrażenie nagłego wysprzęglania po stronie napędu.

 

Natomiast zauważyłem ostatnio taką prawidłowość, że po stosunkowo szybko przejechanym odcinku drogi  (jadę około 20km ekspresówką stałą prędkością 150-160km/h bez zmiany biegów) i późniejszym zjeździe na drogę miejską (wyhamowanie do prędkości 60km/h), sprzęgło działa znacznie lżej (tak jak w nowym samochodzie). Po ponownym uruchomieniu przez pewien okres czasu działa lekko, a później znowu bardziej twardo.
Pytanie co się dzieje z tym systemem w takiej sytuacji i w czym jest problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał:

Tam sprzęgło jest na płynie hamulcowym z oddzielną pompką czy to jakiś wspólny układ z hydro zawieszenia?

Jak to pierwsze to moze wymienić płyn na początek a jak to drugie to pytać na forum C5;]

Układ sprzęgła jest "standardowy" 🙂 nie ma powiązania z hydro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, bamaj napisał:

Układ sprzęgła jest "standardowy" 🙂 nie ma powiązania z hydro.

 

1. Sprawdzić czy na kielichu skrzyni nie ma zapocenia;

2. Odpowietrzyć

 

W Insignii 2x zrzucali mi skrzynię po wymianie DKZ+tarcza+wysprzęglik. Za każdym razem po ok. 6-8 mcach wysprzęglik SACHS zaczynał puszczać płyn. Objawy podobne do Twoich. Dłuższa jazda = lekkie działanie pedału (bo zapowietrzone), z przypadkami "wpadania" pedału w podłogę. Ruch miejski, gdzie często pompujesz pedałem = twardszy pedał, bo sprężyłeś "balon" powietrza.

 

Nigdy więcej SACHS.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, el_guapo napisał:

 

1. Sprawdzić czy na kielichu skrzyni nie ma zapocenia;

2. Odpowietrzyć

 

W Insignii 2x zrzucali mi skrzynię po wymianie DKZ+tarcza+wysprzęglik. Za każdym razem po ok. 6-8 mcach wysprzęglik SACHS zaczynał puszczać płyn. Objawy podobne do Twoich. Dłuższa jazda = lekkie działanie pedału (bo zapowietrzone), z przypadkami "wpadania" pedału w podłogę. Ruch miejski, gdzie często pompujesz pedałem = twardszy pedał, bo sprężyłeś "balon" powietrza.

 

Nigdy więcej SACHS.

W Insigni jest chyba wysprzęglik centralny, pytanie jaki jest u autora tematu. Po drugie tak czy owak byłyby wycieki a po chwili płynu by brakło (a to tak działa już prawie rok)i w ogóle nie dało by się wysprzęglić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, volf6 napisał:

W Insigni jest chyba wysprzęglik centralny, pytanie jaki jest u autora tematu. Po drugie tak czy owak byłyby wycieki a po chwili płynu by brakło (a to tak działa już prawie rok)i w ogóle nie dało by się wysprzęglić...

U  mnie wysprzęglik jest poza skrzynią - jest tam sucho, żadnych anomalii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.