Skocz do zawartości

Boom na LPG


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

Ile prawdy jest w tym artykule, to nie wiem, ale trend odwrotu od sprzedaży diesla jest widoczny.

https://wrc.net.pl/kw-naped-przyszlosci-lpg-wzrost-zainteresowania-autami-na-gaz-o-ponad-1700-procent-dlaczego

 

Statystyki mogą być zawyżone, bo do jednego worka z autami na gaz idzie LPG i CNG popularne w DE i AT.

Ludzie z biedy, rozsądku czy zmuszeni przepisami i nakazami idą w kierunku zasilania gazowego?

Ekstremum oszczędności jest hybryda z LPG.

U nas chyba LPG zostało wykreślone z listy paliw antysmogowych na rzecz CNG i LNG.

Szkoda bo infrastruktura jest rozbudowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia skąd oni tyle tych aut wzięli z LPG, że sprzedaż tak wzrosła?

Chyba, że wcześniej była bliska 0, to łatwo było 1700% wzrostu osiągnąć.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ZUBERTO napisał:

Mnie zastanawia skąd oni Ty tych aut wzięli z LPG, że sprzedaż tak wzrosła?

Chyba, że wcześniej była bliska 0, to łatwo było 1700% wzrostu osiągnąć.

Szczególnie jak coraz mniej jest silników MPI a rządzi wtrysk bezpośredni.

Tak jak pisałem CNG chyba się wlicza w pojazdach użytkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, robciolas napisał:

Ile prawdy jest w tym artykule, to nie wiem, ale trend odwrotu od sprzedaży diesla jest widoczny.

https://wrc.net.pl/kw-naped-przyszlosci-lpg-wzrost-zainteresowania-autami-na-gaz-o-ponad-1700-procent-dlaczego

 

Statystyki mogą być zawyżone, bo do jednego worka z autami na gaz idzie LPG i CNG popularne w DE i AT.

Ludzie z biedy, rozsądku czy zmuszeni przepisami i nakazami idą w kierunku zasilania gazowego?

Ekstremum oszczędności jest hybryda z LPG.

U nas chyba LPG zostało wykreślone z listy paliw antysmogowych na rzecz CNG i LNG.

Szkoda bo infrastruktura jest rozbudowana.

LPG popularne w AT? Gdzie? Pokaż mi to! To CNG też mnie zastanawia :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ZUBERTO napisał:

Mnie zastanawia skąd oni tyle tych aut wzięli z LPG, że sprzedaż tak wzrosła?

Chyba, że wcześniej była bliska 0, to łatwo było 1700% wzrostu osiągnąć.

 

Pewnie była bliska zeru.

Wydaje mi się, że licza auta nowe, a tam może niewiele było oferowane.

I byc może do cennika weszła jakas Dacia Sandero dobrze wyceniona z LPG i masz 1700%

 

Co do samego LPG, to przez jakies powiedzmy 20 lat widzę znaczny wzrost liczby dystrybutorów w DE na stacjach przy autostradzie.

Na co drugiej stacji jest LPG i są po dwa dystrybutory.

Przynajmniej na tych trasach co ja jeżdżę 1-2x do roku.

 

Obserwowałem temat tak do trzech lat wstecz, bo mniej więcej tyle czasu juz nie jeżdżę dalej na LPG. Główne nasze auto jest tylko na Pb.

 

Moim zdaniem to pieśń przeszłości.

Nie zapominajmy że jest tanie tylko przez niższe podatki.

Emituje więcej CO2 niż Pb

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, electrofinger napisał:

LPG popularne w AT? Gdzie? Pokaż mi to! To CNG też mnie zastanawia :hmm:

LPG tankowałem w AT tylko raz jak przypadkiem znalazłem, CNG widziałem na stacjach więc jest chyba popularne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, robciolas napisał:

Ile prawdy jest w tym artykule, to nie wiem, ale trend odwrotu od sprzedaży diesla jest widoczny.

https://wrc.net.pl/kw-naped-przyszlosci-lpg-wzrost-zainteresowania-autami-na-gaz-o-ponad-1700-procent-dlaczego

 

Statystyki mogą być zawyżone, bo do jednego worka z autami na gaz idzie LPG i CNG popularne w DE i AT.

 

Coś z tą popularnością popłynąłeś... Zresztą źródło takie mało wiarygodne i miarodajne ;l

 

Gdyby chodziło o IT to tak...

 

21 minut temu, robciolas napisał:

Ludzie z biedy, rozsądku czy zmuszeni przepisami i nakazami idą w kierunku zasilania gazowego?

 

Ekonomia/oszczędność to nie bieda, a co do ekologii to LPG dawno miało zielone światło w różnych krajach. Nie w PL.

 

21 minut temu, robciolas napisał:

Ekstremum oszczędności jest hybryda z LPG.

 

Podobno :)

 

21 minut temu, robciolas napisał:

U nas chyba LPG zostało wykreślone z listy paliw antysmogowych na rzecz CNG i LNG.

 

Coś tam się działo i Polska raczej nigdy nie działała sensownie w zakresie ekologii. LPG nigdy nie miało wsparcia, CNG jak miało dwadzieścia kilka stacji w PL tak ma je do dzisiaj...  Coś więcej? ;]

 

21 minut temu, robciolas napisał:

Szkoda bo infrastruktura jest rozbudowana.

 

Jest. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kravitz napisał:

Nie zapominajmy że jest tanie tylko przez niższe podatki.

 

Tylko?

 

9 minut temu, kravitz napisał:

Emituje więcej CO2 niż Pb

 

Pokaż jakieś dane, które by to potwierdzały, nie wspominając o tym, że przy okazji mamy inne związki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, robciolas napisał:

LPG tankowałem w AT tylko raz jak przypadkiem znalazłem, CNG widziałem na stacjach więc jest chyba popularne

LPG można znaleźć ale jest bardzo ciężko. BARDZO.

CNG nie widziałem NIGDY.

LPG czy CNG to nisza, cholernie mało tu tego.

 

Diesel rulezzz KWA!!!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, electrofinger napisał:

LPG można znaleźć ale jest bardzo ciężko. BARDZO.

CNG nie widziałem NIGDY.

LPG czy CNG to nisza, cholernie mało tu tego.

 

Diesel rulezzz KWA!!!

Jak jadę przez AT to staram się rozplanować tankowanie po trasie z mapy mylpg.

Pomyliłem się LPG tankowałem w AT 2 razy w 2011 i 2020. Jadąc do Wiednia wystarczy mi ostatnie tankowanie w Cz.

Często przy autostradzie na Innsbruck widziałem CNG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, futrzak napisał:

Pokaż jakieś dane, które by to potwierdzały, nie wspominając o tym, że przy okazji mamy inne związki...

 

Odnośnie tego co napisałem powyżej, to niestety nie podam Ci źródła artykułu.

Traktował on o LPG jako o zjawisku całościowo, nie tylko o samym CO2 z LPG, ale o tym, że tego LPG więcej auto spala, o stanie instalacji w porównaniu do instalacji benzynowej w aucie oraz o tym, że LPG to już nie tylko paliwo odpadowe powstałe przy rafinacji ropy, ale trzeba go zwyczajnie produkować bo zapotrzebowanie jest duże, a to pochłania (jak sądzę) sporo energii i w konsekwencji produkuje CO2.

Nie pamiętam szczegółów niestety. Może ktoś wygoogla.

 

Sprawdziłem tak na szybko skład benzyny (jakie węglowodory to są) i LPG i wyszło mi, że z benzyny z litra powinno być nieco ponad 2kg CO2 a z LPG około 1.5kg CO2.

Może gdzieś się pieprzłem w obliczeniach ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto spala więcej LPG, ale w przeliczeniu na litry. LPG ma mniejszą gęstość i  w przeliczeniu na kg już nie. 

 

Przypuszczam, że ilość CO2/km minimalnie mniejsza na LPG z powodu mniejszej tendencji do spalania stukowego, co pozwala dodatkowo opóźnić zapłon.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, robciolas napisał:

Ile prawdy jest w tym artykule, to nie wiem, ale trend odwrotu od sprzedaży diesla jest widoczny.

https://wrc.net.pl/kw-naped-przyszlosci-lpg-wzrost-zainteresowania-autami-na-gaz-o-ponad-1700-procent-dlaczego

 

Statystyki mogą być zawyżone, bo do jednego worka z autami na gaz idzie LPG i CNG popularne w DE i AT.

Ludzie z biedy, rozsądku czy zmuszeni przepisami i nakazami idą w kierunku zasilania gazowego?

Ekstremum oszczędności jest hybryda z LPG.

U nas chyba LPG zostało wykreślone z listy paliw antysmogowych na rzecz CNG i LNG.

Szkoda bo infrastruktura jest rozbudowana.

Zależy gdzie "ucho przyłożysz" :phi:

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news-nadchodzi-koniec-lpg,nId,5222566

 

Ciekawi mnie ten boom np w takiej Austrii czy nawet w D :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, kravitz napisał:

Sprawdziłem tak na szybko skład benzyny (jakie węglowodory to są) i LPG i wyszło mi, że z benzyny z litra powinno być nieco ponad 2kg CO2 a z LPG około 1.5kg CO2.

Może gdzieś się pieprzłem w obliczeniach ;)

Z tego właśnie powodu Frsncuzi wypuszczają auta z silnikami 1.0tce z fabrycznym lpg. Bo ten sam silnik na lpg ma niższą emisję CO2 co oczywiście odejmuje im parę gramów z kar emisyjnych nałożonych przez EU. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, iwik napisał:

Z tego właśnie powodu Frsncuzi wypuszczają auta z silnikami 1.0tce z fabrycznym lpg. Bo ten sam silnik na lpg ma niższą emisję CO2 co oczywiście odejmuje im parę gramów z kar emisyjnych nałożonych przez EU. 

w jakich autach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, robciolas napisał:

Ile prawdy jest w tym artykule, to nie wiem, ale trend odwrotu od sprzedaży diesla jest widoczny.

https://wrc.net.pl/kw-naped-przyszlosci-lpg-wzrost-zainteresowania-autami-na-gaz-o-ponad-1700-procent-dlaczego

 

Statystyki mogą być zawyżone, bo do jednego worka z autami na gaz idzie LPG i CNG popularne w DE i AT.

Ludzie z biedy, rozsądku czy zmuszeni przepisami i nakazami idą w kierunku zasilania gazowego?

Ekstremum oszczędności jest hybryda z LPG.

U nas chyba LPG zostało wykreślone z listy paliw antysmogowych na rzecz CNG i LNG.

Szkoda bo infrastruktura jest rozbudowana.

 

W zasadzie szkoda, że kolejne generacje instalacji lpg są bardzo drogie (bez dotrysku) lub dotrysk benzyny powoduje, że montaż jest mało opłacalny. Jakbym mógł zagazować takiego Golfa 1,5 TSI za ok. 4000-5000 PLN, ale bez dotrysku to bym zagazował. Spalanie rzędu 7 litrów gazu, licząc średni 2 zł z groszami dawało 15zł na 100 km. Czemu nie, byłbym chętny. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

Rzeczywiście jest w konfiguratorze jedna wersja z lpg.

i to jeszcze jest tak wycenione że nie opłaca się nie brać lpg, w daci w PL dopłacasz 1000zł do wersji LPG, w renault 2000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Bednar napisał:

W mojej ocenie ten portal to jest takie połączenie Super Expressu i Faktu, tyle że w tematyce motoryzacyjnej.

 

Dokladnie, kiedys był o rajdach, potem szerzej o motorsporcie. A teraz to Wrzucamy Różne Ciekawostki. Dostali unlike dawno

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bielaPL napisał:

i to jeszcze jest tak wycenione że nie opłaca się nie brać lpg, w daci w PL dopłacasz 1000zł do wersji LPG, w renault 2000zł

Lepiej- nowa Dacia Logan w PL dostępna jest TYLKO z jednym silnikiem TCe100 i tylko w wersji z LPG...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Wasylek napisał:

Lepiej- nowa Dacia Logan w PL dostępna jest TYLKO z jednym silnikiem TCe100 i tylko w wersji z LPG...

uber drivers sie cieszą ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spad napisał:

 

W zasadzie szkoda, że kolejne generacje instalacji lpg są bardzo drogie (bez dotrysku) lub dotrysk benzyny powoduje, że montaż jest mało opłacalny. Jakbym mógł zagazować takiego Golfa 1,5 TSI za ok. 4000-5000 PLN, ale bez dotrysku to bym zagazował. Spalanie rzędu 7 litrów gazu, licząc średni 2 zł z groszami dawało 15zł na 100 km. Czemu nie, byłbym chętny. 

 

... ale to chyba teraz właśnie tyle kosztuje - do mojego 1.5 ecoboost jest instalacja BRC SDI do wtrysku bezpośredniego za 4900zł

 

ceny spadły jak skończyły się silniki z pośrednim wtryskiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Azbest napisał:

 

... ale to chyba teraz właśnie tyle kosztuje - do mojego 1.5 ecoboost jest instalacja BRC SDI do wtrysku bezpośredniego za 4900zł

 

ceny spadły jak skończyły się silniki z pośrednim wtryskiem

 

Jest tam jakiś dotrysk benzyny czy na samym gazie to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Od czego?

A co z wtryskiwaczami benzyny?

 

Wtedy właśnie są one wykorzystywane do wtryskiwania LPG w fazie "ciekłej". Niestety to drogie instalacje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spad napisał:

 

W zasadzie szkoda, że kolejne generacje instalacji lpg są bardzo drogie (bez dotrysku) lub dotrysk benzyny powoduje, że montaż jest mało opłacalny. Jakbym mógł zagazować takiego Golfa 1,5 TSI za ok. 4000-5000 PLN, ale bez dotrysku to bym zagazował. Spalanie rzędu 7 litrów gazu, licząc średni 2 zł z groszami dawało 15zł na 100 km. Czemu nie, byłbym chętny. 

możesz kupić Corollę 1.6 132km z wyprzedaży 2020r za 80k PLN ;) LPG do niej 3k PLN i latasz w trasie 8l, w mieście 10l gazu na 100km

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podlinkowanego artykułu przez @sherif wynika że przeciętne auto z lpg ma prawie 19lat. Moja opinia jest taka, że jak zaczną rozpadać się te wszystkie Octavie, Meganki i inne auta lubiące lpg to będzie proces zwijania warsztatów montujących gaz.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, pejus1982 napisał:

będzie proces zwijania warsztatów montujących gaz.

 

jeszcze nieprędko, bo sporo aut młodych i nadających się do gazu jeszcze jezdzi. brat wczoraj zakładał do astry- wizyte miał zamówioną miesiąc temu. gość rozbudował warsztat i zatrudnił nowych pracowników, tyle ma roboty

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było nie jestem wrogiem lpg - sam przez kilkanaście lat użytkowałem takie auta. Życzę oczywiście każdemu fachowemu warsztatowi lpg dużo klientów. Piszę tylko że w dobie turbokosiarek gdzie spalanie średnie oscyluje w okolicach 6.5l/100km montaż instalacji z dotryskiem mija się z celem. Mój kompakt z silnikiem 1.0 TSI 115KM spala średnio 6l i póki w miarę przyzwoicie zarabiam nie myślę o lpg, w pewnym wieku święty spokój jest ważniejszy.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał:

Z podlinkowanego artykułu przez @sherif wynika że przeciętne auto z lpg ma prawie 19lat. Moja opinia jest taka, że jak zaczną rozpadać się te wszystkie Octavie, Meganki i inne auta lubiące lpg to będzie proces zwijania warsztatów montujących gaz.

 

spokojnie ... do 2015r było dużo samochodów wolnossących i turbo z pośrednim wtryskiem ... bo to głównie z bezpośrednim wtryskiem jest problem. Te samochody 19 lat będą miały dopiero w 2034r ;)  ... wtedy możliwe że samochód spalinowy będzie w ogóle nielegalnym urządzeniem.

Same instalacje też dostosowują się do nowych warunków - powstają zestawy do konkretnych silników pod wtrysk bezpośredni. Technologia dogoni te silniki, bo już jest "testowana" w praktyce - ceny też spadną. 

Poczekaj aż benzyna podskoczy o 2zł za litr, albo wymyślą jakiś nowy-eko-podatek i nie dopchasz się do zakładu montującego lpg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pejus1982 napisał:

Żeby nie było nie jestem wrogiem lpg - sam przez kilkanaście lat użytkowałem takie auta. Życzę oczywiście każdemu fachowemu warsztatowi lpg dużo klientów. Piszę tylko że w dobie turbokosiarek gdzie spalanie średnie oscyluje w okolicach 6.5l/100km montaż instalacji z dotryskiem mija się z celem. Mój kompakt z silnikiem 1.0 TSI 115KM spala średnio 6l i póki w miarę przyzwoicie zarabiam nie myślę o lpg, w pewnym wieku święty spokój jest ważniejszy.

 

Nie każdy ma tak mały i oszczędny silnik i nie każdy jeździ tak "eko". Moje samochody na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat "dotykały" 10l/100km. Zarówno 2.0 NA jak i nowoczesne 1.5T z wtryskiem bezpośrednim.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, blue_ napisał:

 

Panda też pali 6l, a mimo to założyłem gaz i przez 8 lat zaoszczędziłem duuuużo kasy

 

Dokładnie, jak ktoś zamierza dłużej pojeździć autem, albo robi spore przebiegi to taka instalacja zwróci się dosyć szybko. Na dodatek instalacje do bezpośredniego wtrysku sa coraz czesciej montowane i co za tym idzie tańsze. Ostatnio znajomy zakładał w normalnym warsztacie taka instalacje i koszt był delikatnie ponizej 4 tys.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pejus1982 napisał:

Żeby nie było nie jestem wrogiem lpg - sam przez kilkanaście lat użytkowałem takie auta. Życzę oczywiście każdemu fachowemu warsztatowi lpg dużo klientów. Piszę tylko że w dobie turbokosiarek gdzie spalanie średnie oscyluje w okolicach 6.5l/100km montaż instalacji z dotryskiem mija się z celem. Mój kompakt z silnikiem 1.0 TSI 115KM spala średnio 6l i póki w miarę przyzwoicie zarabiam nie myślę o lpg, w pewnym wieku święty spokój jest ważniejszy.

Gaz się zakłada gdy auta palą po 20-30litrów na setke. Do jakiś bzyków które w mieście palą 8 czy 10 litrów to bez sensu jeśli chodzi o ekonomie. 

  • Lubię to 1
  • Nie lubię tego 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, blue_ napisał:

Bez przesady, chyba u henia w garażu. Żaden DOBRY warsztat nie założy za 3 tys

Ta fura łyka zwykłą sekwencję bez żadnych dodatkowych wydumek.

Chyba, że warsztat fabryczny STAGa czy z ich autoryzacją, LPGTecha, uważasz za Henia w garażu?

Janusz u Henia to oscyluje w granicach max 2400, ale tu nie Warszawa.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.