Skocz do zawartości

Używane kombi klasy C - potrzeba pomocy


listoor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
 
Jestem w trakcie przejmowania udziałów w spółce która trzeba doinwestować i dokapitalizować (z głowa na początek).
 
Potrzebne będzie ok 5 samochodów kombi, które będą jeździć po całej Polsce ok 5.000km/mc.
 
Będą wozić trochę sprzętu i 3/4 osoby na pokładzie.
 
Aby na start nie prezesadzic z inwestycja, chce poszukać poleasingowych auto z przebiegiem do 120tkm.
 
Na tapecie jest:
Ford Focus - jest moim faworytem
Astra IV
 
Z racji przebiegów - diesel.
Czas jazdy - 24mc lub minimalnie dłużej.
 
Co byście wybrali i dlaczego ?
 
Ps.
Wiem ze mogę zamówić nowe, bo bezobsługowo, gwarancja itp.
Wliczam to w ryzyko, ale samochody to tylko mała cześć niezbędnych inwestycji.
 
ce7b1a60a188905ac08032cff199c98b.jpg

 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, listoor napisał:

Aby na start nie prezesadzic z inwestycja, chce poszukać poleasingowych auto z przebiegiem do 120tkm.
 
Na tapecie jest:
Ford Focus - jest moim faworytem
Astra IV

kupiłem poleasingowego focusa 115kkm ale benzynę, do 200kkm był zupełnie bezproblemowy, więc polecam. Astry to chyba miały słabe skrzynie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, listoor said:

Co byście wybrali i dlaczego ?

 

Z malolitrazowych diesli to chyba najlepiej byloby poszukac 1.6 hdi...

Patrzyles moze na Peugoty 308 kombi?

Ewentualnie jakiegos Golfa 1,6/Leona 1.6 tdi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, shapyr said:

Toż taki diesel,  siedzi w Focusie.

 

A oni przypadkiem nie zmienili w miedzyczasie  na jakis fordowski silnik? 

Poza tym cos tam bylo, ze w Focusach te silniki sie potrafily zatrzec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

A oni przypadkiem nie zmienili w miedzyczasie  na jakis fordowski silnik? 

Fordowskie silniki TDCi w FF mk2 i mk3 to są silniki PSA 1.6 (HDI) z lekko zmienionym osprzętem.

Problem zacierania dotyczył turbiny przez zatykający się przewód smarowania turbo i ten problem to był generalnie problem wszystkich hdi

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, shapyr napisał:

Fordowskie silniki TDCi w FF mk2 i mk3 to są silniki PSA 1.6 (HDI) z lekko zmienionym osprzętem.

 

Tak.

 

9 minut temu, shapyr napisał:

Problem zacierania dotyczył turbiny przez zatykający się przewód smarowania turbo i ten problem to był generalnie problem wszystkich hdi

 

To legenda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

5 tys. km na miesiąc to nawet bym się nie zastanawiał i brał nówki w leasing.

Tak, też o tym myślę i taki jest cel, ale nie przez pierwsze 2 lata.

Samochody to dodatek - sprzęt w bagażniku będzie warty więcej niż pojazd. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Z malolitrazowych diesli to chyba najlepiej byloby poszukac 1.6 hdi...

Patrzyles moze na Peugoty 308 kombi?

Ewentualnie jakiegos Golfa 1,6/Leona 1.6 tdi?

 

Ogarnę jeszcze ceny VAGów, ale póki co mogą być nieosiągalne.

Pug'ów jeździ zdecydowanie mniej od Focusów, co też na rynku wtórym daje mniejszy wybór. 

 

Idea jest taka, aby pójść do Master1 lub innego operatora, zamówić 5 aut używanych i brać jak leci.

Niestety nie mam za dużo czasu tego ogarniać, a działania powinny być szybie i sprawne aby firma działała bez przestoju.  

 

PS. auta idą w leasing 30 miesięczny. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, listoor napisał:

 

Ogarnę jeszcze ceny VAGów, ale póki co mogą być nieosiągalne.

Pug'ów jeździ zdecydowanie mniej od Focusów, co też na rynku wtórym daje mniejszy wybór. 

 

Idea jest taka, aby pójść do Master1 lub innego operatora, zamówić 5 aut używanych i brać jak leci.

Niestety nie mam za dużo czasu tego ogarniać, a działania powinny być szybie i sprawne aby firma działała bez przestoju.  

 

PS. auta idą w leasing 30 miesięczny. 

Astra jest jednym z najbardziej odpornych aut w tej klasie, dobra relacja jakości do ceny. Na Twoim miejscu wziąłbym nówki w wynajem długoterminowy, kontakt 3 lata z limitem kilometrów 150 tyś.

Powinieneś się zmieścić w 1200-1300 zł miesięcznie na auto.

 

Używki przy tych parametrach to loteria, bardzo zły pomysł.

 

Ja bym dokonywał wyboru pomiędzy Astrą a Octavią. O Fordzie nie mam z flot najlepszych opinii. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, listoor napisał:

Cześć,
 
Jestem w trakcie przejmowania udziałów w spółce która trzeba doinwestować i dokapitalizować (z głowa na początek).
 
Potrzebne będzie ok 5 samochodów kombi, które będą jeździć po całej Polsce ok 5.000km/mc.
 
Będą wozić trochę sprzętu i 3/4 osoby na pokładzie.
 
Aby na start nie prezesadzic z inwestycja, chce poszukać poleasingowych auto z przebiegiem do 120tkm.
 
Na tapecie jest:
Ford Focus - jest moim faworytem
Astra IV
 
Z racji przebiegów - diesel.
Czas jazdy - 24mc lub minimalnie dłużej.
 
Co byście wybrali i dlaczego ?
 
Ps.
Wiem ze mogę zamówić nowe, bo bezobsługowo, gwarancja itp.
Wliczam to w ryzyko, ale samochody to tylko mała cześć niezbędnych inwestycji.
 
ce7b1a60a188905ac08032cff199c98b.jpg

 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Auris D4D, niezniszczalny i prosty jak budowa cepa, tani w serwisie

5kkm miesięcznie to nie w kij dmuchał

Edytowane przez mPh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Astra IV uturbiona, która jest niezłym autem, to z awaryjnoscią bywa różnie. Jakieś membranki się zatykają, zaworki, a to pękają zbiorniczki płynu chłodniczego, głównie jakieś pierdoły, ale poczytaj na klubie Astry to tych usterek w 1.4T wcale tak mało nie jest. Przestrzegam jedynie, bo Opla ogólnie lubię i też czwórkę bym polecił, ale warto się zagłębić w temat przed zakupem. O skrzyni M32 nie piszę, bo tutaj to jest loteria, ale usterkowość tego elementu znana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, analyzer64 said:

Akurat Astra IV uturbiona, która jest niezłym autem, to z awaryjnoscią bywa różnie. Jakieś membranki się zatykają, zaworki, a to pękają zbiorniczki płynu chłodniczego, głównie jakieś pierdoły, ale poczytaj na klubie Astry to tych usterek w 1.4T wcale tak mało nie jest. Przestrzegam jedynie, bo Opla ogólnie lubię i też czwórkę bym polecił, ale warto się zagłębić w temat przed zakupem. O skrzyni M32 nie piszę, bo tutaj to jest loteria, ale usterkowość tego elementu znana.

 

Ale on chce diesla, a to co wymieniles to glownie problemy ze starszymi 1.4T noPB.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2021 o 21:19, listoor napisał:

Cześć,
 
Jestem w trakcie przejmowania udziałów w spółce która trzeba doinwestować i dokapitalizować (z głowa na początek).
 
Potrzebne będzie ok 5 samochodów kombi, które będą jeździć po całej Polsce ok 5.000km/mc.
 
Będą wozić trochę sprzętu i 3/4 osoby na pokładzie.
 
Aby na start nie prezesadzic z inwestycja, chce poszukać poleasingowych auto z przebiegiem do 120tkm.
 
Na tapecie jest:
Ford Focus - jest moim faworytem
Astra IV
 
Z racji przebiegów - diesel.
Czas jazdy - 24mc lub minimalnie dłużej.
 
Co byście wybrali i dlaczego ?
 
Ps.
Wiem ze mogę zamówić nowe, bo bezobsługowo, gwarancja itp.
Wliczam to w ryzyko, ale samochody to tylko mała cześć niezbędnych inwestycji.
 
ce7b1a60a188905ac08032cff199c98b.jpg

 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak uscilając. Na zdjęciu jest astra V. Śmigam taka w wersji 1,4 t 125 KM. Nalot 202 kkm i jedyna awaria to padnięta cewka. Oleju nie bierze. Mogę polecić. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, analyzer64 napisał:

Akurat Astra IV uturbiona, która jest niezłym autem, to z awaryjnoscią bywa różnie. Jakieś membranki się zatykają, zaworki, a to pękają zbiorniczki płynu chłodniczego, głównie jakieś pierdoły, ale poczytaj na klubie Astry to tych usterek w 1.4T wcale tak mało nie jest. Przestrzegam jedynie, bo Opla ogólnie lubię i też czwórkę bym polecił, ale warto się zagłębić w temat przed zakupem. O skrzyni M32 nie piszę, bo tutaj to jest loteria, ale usterkowość tego elementu znana.

Wiesz kiedy ostatnia Astra J w kombi zjechała z taśmy produkcyjnej (autor wątku chyba nie wie)?

Już nie mówiąc, że wątek jest o dieslu, a fota wyraźnie pokazuje, że nie o J-tkę chodzi.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Lupus napisał:

Tak uscilając. Na zdjęciu jest astra V. Śmigam taka w wersji 1,4 t 125 KM. Nalot 202 kkm i jedyna awaria to padnięta cewka. Oleju nie bierze. Mogę polecić. 

Ponoć diesel ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ZUBERTO napisał:

Ponoć diesel ma być.

Benzyna pali mi 7,2. Nie wiem czy diesel ma sens zważywszy na to że więcej rzeczy może się tam wysypać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ZUBERTO napisał:

Wiesz kiedy ostatnia Astra J w kombi zjechała z taśmy produkcyjnej (autor wątku chyba nie wie)?

Już nie mówiąc, że wątek jest o dieslu, a fota wyraźnie pokazuje, że nie o J-tkę chodzi.

 

No to niech doprecyzuje, bo zdjęcie to zauważyłem, że nie pasuje do opisu ;]

Jeździłem trochę Astrą J i K, bo mieliśmy to w pracy, tyle że Jotka była 1.6 N/A, a K 1.4T ale że to było w 2016 to obstawiam, że jeszcze ten 1.4 serii B, nie wiem co tam poprawili, względem A14NET/L.

Ogólnie porównując te dwa modele, to pominąwszy inny silnik, dużo lepiej czułem się w nowszym modelu. Przycisków mniej w środku, jakoś tak lżej wyglądała. Nie słyszałem też świstu powietrza, bo część osób narzekało na to w Astrze K, że kiepskie uszczelki miała.

 

A że akurat w tamtych latach zajmowałem się niewielką flotą w spółce to znacznie chętniej wybierałem Astrę III kombi w dieslu 1.7, bardzo przyjemnie mi się tym jeździło ;]

Mieliśmy też Combo D z 1.4 wolnossącym, nikt nie chciał tego brać, jak mnie kiedyś załadowali kartonami z papierami to ledwo z garażu podziemnego wyjechał.

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2021 o 22:38, Maciej__ napisał:

 

A oni przypadkiem nie zmienili w miedzyczasie  na jakis fordowski silnik? 

Poza tym cos tam bylo, ze w Focusach te silniki sie potrafily zatrzec...

W 3fl i w F4 jest już 1.5tdci, ale czyj to wynalazek, nie wiem:nie_wiem:

Żona ma w służbowym 120 KM, całkiem fajnie jeździ i pali tyle co nic :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra jest jednym z najbardziej odpornych aut w tej klasie, dobra relacja jakości do ceny. Na Twoim miejscu wziąłbym nówki w wynajem długoterminowy, kontakt 3 lata z limitem kilometrów 150 tyś.
Powinieneś się zmieścić w 1200-1300 zł miesięcznie na auto.
 
Używki przy tych parametrach to loteria, bardzo zły pomysł.
 
Ja bym dokonywał wyboru pomiędzy Astrą a Octavią. O Fordzie nie mam z flot najlepszych opinii. 
Najem, trzy lata, limit 50 kkm na rok i rata 1300 zł? Zapomnij.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał:

U żony w firmie focusy znacznie mniej problemów sprawiają niż astry. Bierz fokę. 

jakie problemy sprawiają Astry ? Bo statystyki które ostatnio oglądałem dla Astr (kończymy kontrakty) były jedne z najlepszych w historii. Chyba pierwsze auto Opla, które wygrało ostatnio w każdej kategorii, którą analizujemy.

 

Z kolei na Focusy dostałem ostatnio podniesione raty serwisowe dla nowych wycen. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spad napisał:

Najem, trzy lata, limit 50 kkm na rok i rata 1300 zł? Zapomnij.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

ehh, lubię gadać z fachowcami. Mam oferty na Astry i Octavię z takimi parametrami, są poniżej 1200 zł miesięcznie, więc dorzuciłem ponad 100 zł w górę dla bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, bergerac said:

ehh, lubię gadać z fachowcami. Mam oferty na Astry i Octavię z takimi parametrami, są poniżej 1200 zł miesięcznie, więc dorzuciłem ponad 100 zł w górę dla bezpieczeństwa.

 

Tylko Ty pewnie operujesz netto, a on moze brutto ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Tylko Ty pewnie operujesz netto, a on moze brutto ;)

 

Oczywiście, rozmawiamy o autach do spółki, więc rozmowa o innych kwotach niż netto byłaby przejawiem daleko idącej ignorancji. Kolega wie najlepiej sam jak będzie operował VAT.

 

Najem w spółce ma dodatkowo tę zaletę, że nie angażuje kapitału i wchodzi w OPEX. Nie obciąża też bilansu, co w przypadku spółki z problemami z kapitałem może mieć istotne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

ehh, lubię gadać z fachowcami. Mam oferty na Astry i Octavię z takimi parametrami, są poniżej 1200 zł miesięcznie, więc dorzuciłem ponad 100 zł w górę dla bezpieczeństwa.

 

A masz tam wpłatę własną? Czy 0 zł wpłaty i te dobre warunki dla pięciu aut a nie floty? I co masz w cenie tego najmu?

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spad napisał:

 

A masz tam wpłatę własną? Czy 0 zł wpłaty i te dobre warunki dla pięciu aut a nie floty? I co masz w cenie tego najmu?

0 wpłaty własnej, gdyby było inaczej to bym napisał.

 

Ja mam warunki dla większej floty, stąd zwiększyłem stawkę. Być może można dorzucić jeszcze 100 zł. 

 

Full: auto, serwis, ubezpieczenie, opony zimowe, auto zastępcze. Taki standard we flotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tomy napisał:

W 3fl i w F4 jest już 1.5tdci, ale czyj to wynalazek, nie wiem

Konstrukcja Forda DLD-415, która powstała z fordowskiego TDCi 1,6 DLD-416.

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2021 o 10:46, bergerac napisał:

jakie problemy sprawiają Astry ? Bo statystyki które ostatnio oglądałem dla Astr (kończymy kontrakty) były jedne z najlepszych w historii. Chyba pierwsze auto Opla, które wygrało ostatnio w każdej kategorii, którą analizujemy.

 

Z kolei na Focusy dostałem ostatnio podniesione raty serwisowe dla nowych wycen. 

Nie mam pojęcia, nie wnikałem. Tylko rozmowy o autach pamiętam i wnioski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2021 o 10:47, bergerac napisał:

ehh, lubię gadać z fachowcami. Mam oferty na Astry i Octavię z takimi parametrami, są poniżej 1200 zł miesięcznie, więc dorzuciłem ponad 100 zł w górę dla bezpieczeństwa.

 

Możesz podesłać przykładową ofertę na prv?

To wynajem czy leasing? Jakie koszty ponosisz poza ów 1200zł miesięcznie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bergerac napisał:

Wynajem długoterminowy. Żadnych innych kosztów.

 

Przeklikałem podobne warunki w Master1, tak dla porównania dla Kowalskiego z jdg. 2-letnia Astra i tylko z limitem 40 kkm rocznie to 1700 zł netto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2021 o 21:19, listoor napisał:

Jestem w trakcie przejmowania udziałów w spółce która trzeba doinwestować i dokapitalizować (z głowa na początek).
 Potrzebne będzie ok 5 samochodów kombi, które będą jeździć po całej Polsce ok 5.000km/mc.
 Co byście wybrali i dlaczego ?

 

alternatywe mogę podać nową dacie lodgy z dci 115KM, w tej cenie jest klima manualna

używki najtańsze koło 40tys - to wtedy brać to co w lepszym stanie i tyle, możesz dorzucić koreańce i30/ceeda, polsat ujeżdża obecnie ceedy i raczej zadowoleni są

 

image.png.891b4af0d45ac355da42a7bc1b1041ad.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bergerac napisał:

Wynajem długoterminowy. Żadnych innych kosztów.

 

Za szkody nie płacisz? ile masz opon w umowie? możesz podesłać taką ofertę? śmiało możesz zamazać dane obu firm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bergerac napisał:

oferty nie mogę podesłać. Udział własny w szkodzie 500 zł, opony no limit.

 

Ile tych samochodów bierzesz? Bo takich ofert nie ma na rynku. To jakaś świeża oferta? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.