Skocz do zawartości

Naped 4x4 / podsumowanie po 1 okresie zimowym...


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

O ile za zmywanie naczyń nie tęsknię to za dobrym manualem z fajnym silnikiem tak !

Wysłane z tel.

Znaczy panda 4x4 spełni te wymagania?

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanie do posiadaczy 4x4: załóżmy że do wyboru macie to samo auto, Z tym samym silnikiem i wyposażeniem, tylko w jednej z dwóch wersji:
A - AWD za manualem
B - FWD/RWD z automatem

Co wybieracie: A czy B? (Nie interesuje mnie opcja C-szukam innego auta z AWD i AT )

Pytam bo mam marzenie żeby moje kolejne auto było AWD ale mam też marzenie żeby miało AT i nie wiem co lepsze a na oba marzenia może budżetu nie styknac

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka






B...zamierzone pójście bokiem w RWD zawsze poprawia humor :)



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, DZIDA napisał:

To teraz pytanie do posiadaczy 4x4: załóżmy że do wyboru macie to samo auto, Z tym samym silnikiem i wyposażeniem, tylko w jednej z dwóch wersji:
A - AWD za manualem
B - FWD/RWD z automatem

Co wybieracie: A czy B? (Nie interesuje mnie opcja C-szukam innego auta z AWD i AT emoji16.png)

Pytam bo mam marzenie żeby moje kolejne auto było AWD ale mam też marzenie żeby miało AT i nie wiem co lepsze a na oba marzenia może budżetu nie styknac emoji848.png

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka




 

RWD. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeśli są miłośnikami slicków. Przy 200 KM RWD w kompakcie byłem w stanie ruszyć pełnym gazem bez zrywania trakcji. 
Jakieś nowe auto? Jeśli tak to bez zrywania trakcji pozwałały ruszyć systemy antypoślizgowe, ale wtedy raczej nie ruszałeś pełną mocą.



Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:

Jakbym meszkał w górskiej wiosce w Szwajcarii lub Austrii to jako drugie auto zdecydowanie tak

Wysłane z tel.
 

Ostatnio u Austriaków w górach to woły robocze to były dacie duster ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, DZIDA napisał:

Znaczy panda 4x4 spełni te wymagania? emoji16.pngemoji6.pngemoji848.png

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
 

Się śmiej tylko, że w alpejskich wioskach pierwsza Panda 4x4 jest dosyć częstym widokiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pij napisał:

Jakieś nowe auto? Jeśli tak to bez zrywania trakcji pozwałały ruszyć systemy antypoślizgowe, ale wtedy raczej nie ruszałeś pełną mocą.



Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Wówczas było nowe (2010). Systemy się nie załączały. Oczywiście standardowo pewnie na pierwszych biegach silnik nie oddaje pełnej mocy. Chodzi jednak o ideę. Na dobrych oponach nawet na mokrym da się przyspieszyć dynamicznie bez 4x4. Jak dla mnie RWD było absolutnie wystarczające przy 200 KM. W tym samym aucie po chipie na ok 260 KM też było ok. 

Edytowane przez KvM
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, KvM napisał:

Na dobrych oponach nawet na mokrym da się przyspieszyć dynamicznie bez 4x4. 

 

Tak, oczywiście... No, chyba że chciałbyś to robić z kierownicą w innej pozycji niż na wprost.

;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Tak, oczywiście... No, chyba że chciałbyś to robić z kierownicą w innej pozycji niż na wprost.

;]

 

 

Przy skreconych kołach to nie najmądrzejsza opcja. Niezależnie jaki napęd. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, ppmarian napisał:

Dlaczego?

Wysłane z tel.
 

Przy ruszaniu na pełnym gazie przy skreconych kołach napedy dostają po dupie. Nie widziałem też żeby w wyścigach samochodowych na starcie kierowcy ruszali na skreconych kołach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ruszaniu na pełnym gazie przy skreconych kołach napedy dostają po dupie. Nie widziałem też żeby w wyścigach samochodowych na starcie kierowcy ruszali na skreconych kołach. 
Zycie to nie rajdy. Czasami sytuacjaca wymaga ruszenia że skreconymi kołami pełnym ogniem. i co mam tego nie robić bo napedy dostają po du...

Od tego są, nie będę wieczność jeździł tym autem.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał:

Przy ruszaniu na pełnym gazie przy skreconych kołach napedy dostają po dupie. Nie widziałem też żeby w wyścigach samochodowych na starcie kierowcy ruszali na skreconych kołach. 

U mnie ostrzega na wyświetlaczu, że kiera max skręcona 8]

Ale to może z innych względów, bezpieczeństwa :hmm:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

Zycie to nie rajdy. Czasami sytuacjaca wymaga ruszenia że skreconymi kołami pełnym ogniem. i co mam tego nie robić bo napedy dostają po du...

Od tego są, nie będę wieczność jeździł tym autem.

Wysłane z tel.
 

Przez ponad 20 lat nie miałem takiej potrzeby. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wujek napisał:

Przy skreconych kołach to nie najmądrzejsza opcja. Niezależnie jaki napęd. 

 

Niestety dostępna sieć dróg o tym nie wie i w związku z tym zawiera całkiem sporo zakrętów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wujek napisał:

Przy ruszaniu na pełnym gazie przy skreconych kołach napedy dostają po dupie. Nie widziałem też żeby w wyścigach samochodowych na starcie kierowcy ruszali na skreconych kołach. 

 

Na mokrym to nie napędy dostaną po dupie tylko nadwozie, jak je będą wyciągać z krajobrazu.

:hehe:

 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Niestety dostępna sieć dróg o tym nie wie i w związku z tym zawiera całkiem sporo zakrętów.

 

 

Niestety przywolany tu haldex przy skreconych kolach jest domyslnie calkowicie rozlaczony ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tower napisał:

Niestety przywolany tu haldex przy skreconych kolach jest domyslnie calkowicie rozlaczony ;]

 

Widziałem auta z haldexem jadące bokiem po luźnej nawierzchni i moim zdaniem na pewno nie był rozłączony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przywolany tu haldex przy skreconych kolach jest domyslnie calkowicie rozlaczony default_zlosnik.gif
przy Max skręconych kołach Tak masz rację

Na szczęście istnieją stany pośrednie pomiędzy Max kręconymi kołami i jadą tylko na wprost

Miałem/ mam 7 Subaru także punkt odniesienia jak najbardziej do aktualnej wersji haldexa. Ciężko cokolwiek złego powiedzieć o ostatniej generacji haldex


Wysłane z tel.



  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2021 o 13:32, Dark_Knight napisał:

 

Na przyczepnej nawierzchni RWD to wypas. Problem zaczyna się dopiero gdy zrobi się ślisko. IMO idealne rozwiązanie to AWD ale z silnikiem wzdłużnie i dołączanym przodem. To, plus torque vectoring i rozkład mas 50:50 czynią prowadzenie doskonałym. Niestety niewielu producentów tak robi bo to najdroższe z możliwych rozwiązań.

:ok:

 

 

Mi bardzo odpowiada sposób w jaki rozwiązany jest napęd w Stelvio. Napęd na tył, a przód dołącza się gdy koła tracą przyczepność. Sprawdza się super jak na razie i daje dobre odczucia w trakcie jazdy.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:

Mi bardzo odpowiada sposób w jaki rozwiązany jest napęd w Stelvio. Napęd na tył, a przód dołącza się gdy koła tracą przyczepność. Sprawdza się super jak na razie i daje dobre odczucia w trakcie jazdy.

 

Bo masz dokładnie to, o czym pisałem - najlepsze z możliwych rozwiązań. Dlatego Stelvio jest w czołówce tej klasy jeśli chodzi o prowadzenie.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Widziałem auta z haldexem jadące bokiem po luźnej nawierzchni i moim zdaniem na pewno nie był rozłączony.

 

Jak juz byl jakis uslizg to moze i zalaczal sprzeglo, mowie o tym ze stojac w miejscu przy skreceniu kol strownik haldex rozlacza mufte, poniewaz brakuje mechanizmu roznicowego i przy zlaczonej mufcie bylo by przeskakiwanei kol, a przy zlaczonej czesciowo przyspieszone zuzycie tarcz. Oczywiscie jak bedzie jakis mega uslizg skreconej przedniej osi to hadex zalaczy tylna. Dlatego haldex to mistrz prostej, ale to i tak lepsze niz nic :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Bo masz dokładnie to, o czym pisałem - najlepsze z możliwych rozwiązań. Dlatego Stelvio jest w czołówce tej klasy jeśli chodzi o prowadzenie.

:ok:

 

 

powiem Ci, że czym dłużej jeżdzę Alfą tym bardziej ją lubię. Jestem w stanie zrozumieć dlaczego ludzie zakochują się w Alfach. Wsiadłem teraz w weekend do nowego Tiguana, którego kupił mój kumpel. Wymieniliśmy się autami, pojeździliśmy... No powiem, że nie ma startu, chociaż Tiguan to jeden z niewielu Vagów, który mi się podoba. Kumpel wysiadł z mojego z miną ;(, mówię do niego - fajne auto, dużo mniej pali niż mój :) 

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, tower napisał:
22 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Jak juz byl jakis uslizg to moze i zalaczal sprzeglo, mowie o tym ze stojac w miejscu przy skreceniu kol strownik haldex rozlacza mufte, poniewaz brakuje mechanizmu roznicowego i przy zlaczonej mufcie bylo by przeskakiwanei kol, a przy zlaczonej czesciowo przyspieszone zuzycie tarcz. Oczywiscie jak bedzie jakis mega uslizg skreconej przedniej osi to hadex zalaczy tylna. Dlatego haldex to mistrz prostej, ale to i tak lepsze niz ni

 

 

A skąd masz takie info ?

 

W Octavii wyraźnie czułem że w takie sytuacji startuje z wszystkich łap, w dokumentacji VW też nie ma ani słowa o tym że przy sterowaniu pracą sprzęgła jest brany czujnik skrętu kierownicy.

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_206.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bergerac napisał:

powiem Ci, że czym dłużej jeżdzę Alfą tym bardziej ją lubię. Jestem w stanie zrozumieć dlaczego ludzie zakochują się w Alfach. Wsiadłem teraz w weekend do nowego Tiguana, którego kupił mój kumpel. Wymieniliśmy się autami, pojeździliśmy... No powiem, że nie ma startu, chociaż Tiguan to jeden z niewielu Vagów, który mi się podoba. Kumpel wysiadł z mojego z miną ;(, mówię do niego - fajne auto, dużo mniej pali niż mój :) 

 

Bo jeśli chodzi o prowadzenie to Tiguan nie jest żadną konkurencją dla Stelvio. To trzeba porównywać z Porsche Macanem, BMW X3/X4 czy z F-Pace. Te auta prowadzą się w sposób nieosiągalny dla zwykłych SUVów, w których napęd idzie na przód a tył jest dołączany.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Forester jest zwykłym, plebejskim SUVem. Więc kłócił bym się z tym stwierdzeniem :)

 

Jak na zwykłego SUVa to Forester ma całkiem niezwykły układ napędowy. Całe moje zdanie brzmiało "w sposób nieosiągalny dla zwykłych SUVów, w których napęd idzie na przód a tył jest dołączany" a Subaru ze swoim napędem raczej nie zalicza się do takich. Tam wyżej była mowa o Tiguanie i ja miałem na myśli popularne SUVy na Haldexach.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Jak na zwykłego SUVa to Forester ma całkiem niezwykły układ napędowy. Całe moje zdanie brzmiało "w sposób nieosiągalny dla zwykłych SUVów, w których napęd idzie na przód a tył jest dołączany" a Subaru ze swoim napędem raczej nie zalicza się do takich. Tam wyżej była mowa o Tiguanie i ja miałem na myśli popularne SUVy na Haldexach.

 

Śmieje się przecież. Zawsze mnie bawiły zachwyty nad Alfą tak jak kiedyś nad zawieszeniem Forda Focusa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Śmieje się przecież. Zawsze mnie bawiły zachwyty nad Alfą tak jak kiedyś nad zawieszeniem Forda Focusa.

 

Alfa nie Alfa, marka IMO nie ma znaczenia. Ważne że układ napędowy ma skonstruowany jak trzeba i to potrafi sprawiać frajdę podczas jazdy. Gdyby to był np. Macan to by zachwycał tak samo.

:ok:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

 

 

A skąd masz takie info ?

 

W Octavii wyraźnie czułem że w takie sytuacji startuje z wszystkich łap, w dokumentacji VW też nie ma ani słowa o tym że przy sterowaniu pracą sprzęgła jest brany czujnik skrętu kierownicy.

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_206.pdf

No strain on clutch when parking and manoeuvring vehicle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/2/2021 at 4:17 PM, wujek said:

Tak sekunda to przepaść przy przyspieszeniu do 100 no ale 4x4 tylko w kombi przez dziwna politykę SEATa. Ja lubię jak mam nadmiar mocy i trzeba trochę pomyśleć przy szybszej jedzie. W 4x4 wciskalem gaz i czy mokro czy sucho szedł do przodu. No ale na suchym asfalcie i zakrętach 4x4 SEATa to nie moja bajka. 

 

Bardziej od 4x4 brakuje mi dobrego chlodzenia bardzo szybko puchnie przy ostrej jezdzie i można zapomniec o osiągach. 

Wiadomo o co chodzi w tej polityce- Golf R ma być bardziej atrakcyjnym wyborem. Wiele osób myslało, że jak robią markę Cupra, to się to skończy i nowa Cupra Leon będzie mieć 4x4 w każdej wersji, a tu gucio, status quo został.

4x4 podobno mogłoby być lepiej zaprogramowane. Ja lubię szybko pojeździć czasem po krętym, ale o ułamki sekundy na torze nie walczę, więc dla mnie jest super. Niemniej jednak widziałem opinie kierowcy wyścigowego, który mówił, że potencjał 4x4 mogli wykorzystać ciut lepiej - mogłaby być lepsza synchronizacja napędu przód- tył, bo czasem miał wrażenie na śliskim, że tył dostaje za dużo i albo będzie chciał zamiatać, albo będzie wypychał przód z zakrętu.

Dla mnie jednak, 4x4 w porównaniu z 1.8 FWD, to w prowadzeniu niebo a ziemia - w FWD czułem nawet na suchym podsterowność, lekki tył i często migała kontrolka trakcji.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, tower napisał:

No strain on clutch when parking and manoeuvring vehicle

Ok, ale mówimy o ruszaniu/przyspieszaniu a nie parkowaniu lub manewrowaniu na parkingu. System bada obciążenie silnika i inaczej działa przy ruszaniu a inaczej przy kręceniu się po parkingu, w obu przypadkach przekazuje moment na tył. Ja już dzisiaj nie sprawdzę jak wyglądają bloki mierzone bo auto dawno jest u ludzi ale Ty jak najbardziej możesz to zweryfkować.

 

image.png.e853a903a1b69911a39d028d69a77bb1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2021 o 12:23, zinger napisał:

Na szczescie nie musze duzo po naszych drogach latac, ale jak juz sie zdarzy, to z moich obserwacji wynika, ze prawym najlepiej sie jedzie wlasnie w ok 110-120 (poza sytuacjami gdy tira trzeba wyprzedzic), lewym z kolei trzeba by tak 150-160 jechac, zeby nie trzeba bylo ciagle na prawy uciekac.

To mnie mocno irytuje, bo ja akurat zazwyczaj na 130-140 lubie tempomat ustawic i tu faktycznie robi sie problematycznie, jak DK pisal wyzej.

 

Ostatnio jechałem na trasie Waw - Świnoujście - Waw na tempomacie ustawionym na 120 km/h i potwierdzam Twoje spostrzeżenia. Dla mnie to optymalna prędkość jeśli chodzi o płynność jazdy. No i spalanie 5 l/100 km 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.