Skocz do zawartości

Common rail, a paliwa premium


aviator

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, volf6 napisał:

Jakoś kierowcy ciężarówek paliw premium nie tankują a przebiegi robią milionowe.

Nie twierdzę, by ON+ był szkodliwy tylko zastanawiam się po co przepłacać:hmm:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Kiedyś musza i gdzieś sprzedać to droższe paliwo 🤣

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatni rok tankowałem tylko v powera diesel, i ostatnio znów wróciłem do zwykłej ON. 

Odczucia są takie, że silnik na zwykłej pracuje trochę lepiej, ciszej, bardziej miękko.

Wiec może coś w tym być ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

Czyli ile za litr i jak się to ma do ceny zwykłego ale nie na Shellu?

Nie pamiętam, teraz ceny się ciągle zmieniają, ale wychodzi podobnie, jak nie tyle samo co zwykły ON na innych stacjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2021 o 06:12, aviator napisał:

Natknąłem się na opinie, że ON premium nie koniecznie jest dobry do diesli z common rail. Prawda to, czy kolejna powielana internetowa głupota? 

 

Dawniej tak. Paliwa premium miały obniżoną ilość siarki w porównaniu do zwykłego ON.

 

https://suw.biblos.pk.edu.pl/downloadResource&mId=140140

 

Jak jest teraz, to  nie wiem. Możesz zerknąć w karty produktów. 

 

 

 

siarka.thumb.gif.50c9444a7322f38123fee2caf45015e7.gif

 

Edytowane przez muchenz
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2021 o 07:22, Vadero napisał:

Głupota. 

 

Głupota to raczej uogólnianie na podstawie jednostkowych przypadków, albo wypowiadanie się w tematach o których nie ma się pojęcia.

 

Podstawy fizykochemiczne do takiego twierdzenia są. Dane statystyczne też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, dzidzia napisał:

 

Że niby rzadziej się wypala? Bo przecież wypalać się musi, nawet na paliwie premium 🙂

Mój wypala tak samo często.

Gorzej było na paliwie z taniej stacji przy Carrefour.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Harp napisał:

Dwa razy kupując BMW w różnych salonach, wydający mówili by lać zwykły ON. 

Akurat pracownikom ASO to bym najmniej wierzył...

Mi jakiś rok temu przy przeglądzie powiedzieli że do 2000km i skończą mi się klocki i jakoś jeżdżę dalej...

Z 15kkm już pewnie od tego czasu zrobiłem.

Edytowane przez electrofinger
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, electrofinger napisał:

Akurat pracownikom ASO to bym najmniej wierzył...

Mi jakiś rok temu przy przeglądzie powiedzieli że do 2000km i skończą mi się klocki i jakoś jeżdżę dalej...

Z 15kkm już pewnie od tego czasu zrobiłem.

A co ile ten przegląd w audi przewidują, bo jak np. co 30kkm to w sumie źle nie mówił:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, volf6 napisał:

A co ile ten przegląd w audi przewidują, bo jak np. co 30kkm to w sumie źle nie mówił:phi:

A jeżeli Zaraz po zakupie Audi 6 lat temu pojechałem do tego samego ASO i powiedzieli że między skrzynią a silnikiem jest uszczelka do wymiany ponieważ Olej kapie to co powinienem zrobić? Przy okazji serwisu w innym warsztacie zapytałem o ten wyciek i każdy z Mechaników patrzył się na mnie jak na debila. I do dzisiaj nic nie kapie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, electrofinger napisał:

A jeżeli Zaraz po zakupie Audi 6 lat temu pojechałem do tego samego ASO i powiedzieli że między skrzynią a silnikiem jest uszczelka do wymiany ponieważ Olej kapie to co powinienem zrobić? Przy okazji serwisu w innym warsztacie zapytałem o ten wyciek i każdy z Mechaników patrzył się na mnie jak na debila. I do dzisiaj nic nie kapie...

Masz samonaprawiające się audi;]

Teraz już wiemy co znaczy ich hasło reklamowe:phi:

 

audi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

Masz samonaprawiające się audi;]

Teraz już wiemy co znaczy ich hasło reklamowe:phi:

 

audi.jpg

I ja to wierzę. Nigdy mi się nie zepsuło tak żebym dalej jechać nie mógł albo nie odpaliło. A jak zaczęła migać kontrolka świec żarowych to jeszcze 2000 km zrobiłem zanim sensor wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dzidzia napisał:

 

Że niby rzadziej się wypala? Bo przecież wypalać się musi, nawet na paliwie premium 🙂

Każdy DPF ma kilka stopni wypalania zależnie od stopnia zapchania filtra - od tego że po prostu wypala się na bieżąco, poprzez wypalanie na wolnych obrotach kiedy podnosi obroty, włącza wentylatory i czekasz aż skończy, następnie wypalanie w serwisie wymuszone włączeniem wypalania w kompie. 

Wziąłem sobie w najem długoterminowy passka b8 2.0tdi, jako że auto z najmu to lałem po prostu zwykłą ropę na lukoil, średni co 200km wchodził w tryb wypalania, musiałem czekać aż skończy zanim zgaszę silnik, denerwowało mnie to. Zacząłem lać ropę premium z lukoil i nigdy więcej w ten tryb nie wszedł. Po prostu sobie ogarniał wypalanie na bieżąco. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Insignia od nowości z salony zrobiłem coś 170 kim. Średnio co 5kkm zalewalem verwe pół baku. Reszta tankowań zwykły on na Orlenie ( 95% tankowań nawet na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze.). Pompę CR Boscha jak się okazało miałem do regeneracji ( wszystkie uszczelnienia i wałek mimośrodowy) przy 140 kkm chyba.... Nie wiem co tym myśleć szczerze mowiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leję premium, przeważnie na Orlenie. Kilka razy sprawdzałem zwykły ON, spalanie było wtedy trochę wyższe, więc finansowo wychodziło na to samo co jazda na ON Verva. Silnik pracował jakby trochę głośniej. W sumie przejechane jakieś 160 tyś. km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/5/2021 at 10:22 PM, Vadero said:

Każdy DPF ma kilka stopni wypalania zależnie od stopnia zapchania filtra - od tego że po prostu wypala się na bieżąco, poprzez wypalanie na wolnych obrotach kiedy podnosi obroty, włącza wentylatory i czekasz aż skończy, następnie wypalanie w serwisie wymuszone włączeniem wypalania w kompie. 

Wziąłem sobie w najem długoterminowy passka b8 2.0tdi, jako że auto z najmu to lałem po prostu zwykłą ropę na lukoil, średni co 200km wchodził w tryb wypalania, musiałem czekać aż skończy zanim zgaszę silnik, denerwowało mnie to. Zacząłem lać ropę premium z lukoil i nigdy więcej w ten tryb nie wszedł. Po prostu sobie ogarniał wypalanie na bieżąco. 

 

Nie wiem jak to jest w grupie VAG, ale fiatowskie 2.0  MJTD (stare bez AdBlue) wypalają się regularnie w zależności od stylu jazdy co 250-500km (miasto / trasa). Jak podłączę komputer to widać jak napełnienie wzrasta - nie ma czegoś takiego jak samoczynne wypalenie na bieżąco. Jak filtr osiągnie założony poziom napełnienia to następuje wypalanie. Jak robisz trasy to możesz tego nie zauważyć.  Zrobiłem też ponad 250kkm VW z 1.6 TDI - tam to chyba też działało podobnie, ale kompa nigdy nie podłączałem więc pewności nie mam 😁

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2021 o 07:33, volf6 napisał:

Jakoś kierowcy ciężarówek paliw premium nie tankują a przebiegi robią milionowe.

Nie twierdzę, by ON+ był szkodliwy tylko zastanawiam się po co przepłacać:hmm:

 

Ja tam się nie znam ale ciężarówki chyba mają inne warunki pracy, inny stosunek mocy do pojemności i zwykle pracują na trochę innych obrotach.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Ja tam się nie znam ale ciężarówki chyba mają inne warunki pracy, inny stosunek mocy do pojemności i zwykle pracują na trochę innych obrotach.

 

 

 

Poza tym przy takich przebiegach jakie robią ciężarówki i przy całej flocie różnica w cenie 20gr na litr to może być finalnie duży koszt w skali roku - w tym przypadku sensu nie ma.

 

Umówmy się - paliwo premium to fanaberia. Ja prywatnie do swojego często zalewam premium, ale i na zwykłym też jeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dzidzia napisał:

 

Poza tym przy takich przebiegach jakie robią ciężarówki i przy całej flocie różnica w cenie 20gr na litr to może być finalnie duży koszt w skali roku - w tym przypadku sensu nie ma.

 

Umówmy się - paliwo premium to fanaberia. Ja prywatnie do swojego często zalewam premium, ale i na zwykłym też jeździ ;)

 

Ja różnie - raz tak, raz siak. Jak mi się przypomni lub dystrybutor brudny to leję premium bo jest zwykle pistolet dystrybutora czysty.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, marcindzieg napisał:

Ja leję jak kosztuje tyle co zwykłe :)

 

Ja słabo ogarniam ceny paliw. Zostało mi z czasów gdy tankowałem po 2x dziennie i zastanawianie się nad cenami niczego by nie zmieniło przecież.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja słabo ogarniam ceny paliw. Zostało mi z czasów gdy tankowałem po 2x dziennie i zastanawianie się nad cenami niczego by nie zmieniło przecież.

 

Ja robię w tym momencie tak mało km że cena nie ma większego znaczenia. Ale ma Shella po drodze a we wtorki dają lepsze paliwo w cenie zwykłego. Nic to nie zmienia ale dają to biorę :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2021 o 22:22, Vadero napisał:

Każdy DPF ma kilka stopni wypalania zależnie od stopnia zapchania filtra - od tego że po prostu wypala się na bieżąco, poprzez wypalanie na wolnych obrotach kiedy podnosi obroty, włącza wentylatory i czekasz aż skończy, następnie wypalanie w serwisie wymuszone włączeniem wypalania w kompie. 

 

I mnie to działa zero-jedynkowo. Albo wypala, albo nie. Dotrysk ropy w trakcie jazdy i zwalniania na biegu. Na postoju przerywa wypalanie, nie ma podnoszenia obrotów itd. Nie sądzę by było coś takiego, jak wypalanie "na bieżąco". Na bieżąco to się co najwyżej sadzę zbiera. 

Edytowane przez aviator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2021 o 09:31, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Z tym że to zwykła jest przynajmniej u mnie po drodze ok 30 gr drozsze niz zwykły ON na orlenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2021 o 09:31, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

 

Lałem parę razy, poza tym, że musiałem biegać z fakturami paragonowymi to nie zauważyłem różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.