Jump to content

Common rail, a paliwa premium


aviator
 Share

Recommended Posts

Natknąłem się na opinie, że ON premium nie koniecznie jest dobry do diesli z common rail. Prawda to, czy kolejna powielana internetowa głupota? 

Link to comment
Share on other sites

Jakoś kierowcy ciężarówek paliw premium nie tankują a przebiegi robią milionowe.

Nie twierdzę, by ON+ był szkodliwy tylko zastanawiam się po co przepłacać:hmm:

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio jest promocja na Lotosie - kupony na kolejne tankowania - 12 gr na droższy ON.

Silnik na słuch bardziej gładko pracuje ... ale i widzę, że spalanie wzrosło do 7 8]

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, volf6 napisał:

Jakoś kierowcy ciężarówek paliw premium nie tankują a przebiegi robią milionowe.

Nie twierdzę, by ON+ był szkodliwy tylko zastanawiam się po co przepłacać:hmm:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Kiedyś musza i gdzieś sprzedać to droższe paliwo 🤣

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Przez ostatni rok tankowałem tylko v powera diesel, i ostatnio znów wróciłem do zwykłej ON. 

Odczucia są takie, że silnik na zwykłej pracuje trochę lepiej, ciszej, bardziej miękko.

Wiec może coś w tym być ;)

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Czyli ile za litr i jak się to ma do ceny zwykłego ale nie na Shellu?

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Na BP też. 

Ja leje tylko premium ON. Zapomniałem co to wypalanie DPF.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, volf6 napisał:

Czyli ile za litr i jak się to ma do ceny zwykłego ale nie na Shellu?

Nie pamiętam, teraz ceny się ciągle zmieniają, ale wychodzi podobnie, jak nie tyle samo co zwykły ON na innych stacjach. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 3.06.2021 o 06:12, aviator napisał:

Natknąłem się na opinie, że ON premium nie koniecznie jest dobry do diesli z common rail. Prawda to, czy kolejna powielana internetowa głupota? 

 

Dawniej tak. Paliwa premium miały obniżoną ilość siarki w porównaniu do zwykłego ON.

 

https://suw.biblos.pk.edu.pl/downloadResource&mId=140140

 

Jak jest teraz, to  nie wiem. Możesz zerknąć w karty produktów. 

 

 

 

siarka.thumb.gif.50c9444a7322f38123fee2caf45015e7.gif

 

Edited by muchenz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.06.2021 o 07:22, Vadero napisał:

Głupota. 

 

Głupota to raczej uogólnianie na podstawie jednostkowych przypadków, albo wypowiadanie się w tematach o których nie ma się pojęcia.

 

Podstawy fizykochemiczne do takiego twierdzenia są. Dane statystyczne też. 

Link to comment
Share on other sites

On 6/3/2021 at 10:23 AM, Vadero said:

Zapomniałem co to wypalanie DPF.

 

Że niby rzadziej się wypala? Bo przecież wypalać się musi, nawet na paliwie premium 🙂

Link to comment
Share on other sites

Mój diesel ewidentnie lubi paliwo premium ze stacji Circle (dawne Statoil). Ładniej pracuje. Na innych premium nie czułem różnicy (Bo, Orlen, Shell).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, dzidzia napisał:

 

Że niby rzadziej się wypala? Bo przecież wypalać się musi, nawet na paliwie premium 🙂

Mój wypala tak samo często.

Gorzej było na paliwie z taniej stacji przy Carrefour.

Link to comment
Share on other sites

Dwa razy kupując BMW w różnych salonach, wydający mówili by lać zwykły ON. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
3 godziny temu, Harp napisał:

Dwa razy kupując BMW w różnych salonach, wydający mówili by lać zwykły ON. 

Akurat pracownikom ASO to bym najmniej wierzył...

Mi jakiś rok temu przy przeglądzie powiedzieli że do 2000km i skończą mi się klocki i jakoś jeżdżę dalej...

Z 15kkm już pewnie od tego czasu zrobiłem.

Edited by electrofinger
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

 

Gorzej było na paliwie z taniej stacji przy Carrefour.

Tam powinien być ON z Orlenu

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, electrofinger napisał:

Akurat pracownikom ASO to bym najmniej wierzył...

Mi jakiś rok temu przy przeglądzie powiedzieli że do 2000km i skończą mi się klocki i jakoś jeżdżę dalej...

Z 15kkm już pewnie od tego czasu zrobiłem.

A co ile ten przegląd w audi przewidują, bo jak np. co 30kkm to w sumie źle nie mówił:phi:

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, aviator napisał:

Tam powinien być ON z Orlenu

Po trzech bakach po rząd silnik głośniej pracował i częściej wypalało filtr. 

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, volf6 napisał:

A co ile ten przegląd w audi przewidują, bo jak np. co 30kkm to w sumie źle nie mówił:phi:

A jeżeli Zaraz po zakupie Audi 6 lat temu pojechałem do tego samego ASO i powiedzieli że między skrzynią a silnikiem jest uszczelka do wymiany ponieważ Olej kapie to co powinienem zrobić? Przy okazji serwisu w innym warsztacie zapytałem o ten wyciek i każdy z Mechaników patrzył się na mnie jak na debila. I do dzisiaj nic nie kapie...

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, electrofinger napisał:

A jeżeli Zaraz po zakupie Audi 6 lat temu pojechałem do tego samego ASO i powiedzieli że między skrzynią a silnikiem jest uszczelka do wymiany ponieważ Olej kapie to co powinienem zrobić? Przy okazji serwisu w innym warsztacie zapytałem o ten wyciek i każdy z Mechaników patrzył się na mnie jak na debila. I do dzisiaj nic nie kapie...

Masz samonaprawiające się audi;]

Teraz już wiemy co znaczy ich hasło reklamowe:phi:

 

audi.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, volf6 napisał:

Masz samonaprawiające się audi;]

Teraz już wiemy co znaczy ich hasło reklamowe:phi:

 

audi.jpg

I ja to wierzę. Nigdy mi się nie zepsuło tak żebym dalej jechać nie mógł albo nie odpaliło. A jak zaczęła migać kontrolka świec żarowych to jeszcze 2000 km zrobiłem zanim sensor wymieniłem.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, dzidzia napisał:

 

Że niby rzadziej się wypala? Bo przecież wypalać się musi, nawet na paliwie premium 🙂

Każdy DPF ma kilka stopni wypalania zależnie od stopnia zapchania filtra - od tego że po prostu wypala się na bieżąco, poprzez wypalanie na wolnych obrotach kiedy podnosi obroty, włącza wentylatory i czekasz aż skończy, następnie wypalanie w serwisie wymuszone włączeniem wypalania w kompie. 

Wziąłem sobie w najem długoterminowy passka b8 2.0tdi, jako że auto z najmu to lałem po prostu zwykłą ropę na lukoil, średni co 200km wchodził w tryb wypalania, musiałem czekać aż skończy zanim zgaszę silnik, denerwowało mnie to. Zacząłem lać ropę premium z lukoil i nigdy więcej w ten tryb nie wszedł. Po prostu sobie ogarniał wypalanie na bieżąco. 

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak. Insignia od nowości z salony zrobiłem coś 170 kim. Średnio co 5kkm zalewalem verwe pół baku. Reszta tankowań zwykły on na Orlenie ( 95% tankowań nawet na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze.). Pompę CR Boscha jak się okazało miałem do regeneracji ( wszystkie uszczelnienia i wałek mimośrodowy) przy 140 kkm chyba.... Nie wiem co tym myśleć szczerze mowiac

Link to comment
Share on other sites

Leję premium, przeważnie na Orlenie. Kilka razy sprawdzałem zwykły ON, spalanie było wtedy trochę wyższe, więc finansowo wychodziło na to samo co jazda na ON Verva. Silnik pracował jakby trochę głośniej. W sumie przejechane jakieś 160 tyś. km. 

Link to comment
Share on other sites

On 6/5/2021 at 10:22 PM, Vadero said:

Każdy DPF ma kilka stopni wypalania zależnie od stopnia zapchania filtra - od tego że po prostu wypala się na bieżąco, poprzez wypalanie na wolnych obrotach kiedy podnosi obroty, włącza wentylatory i czekasz aż skończy, następnie wypalanie w serwisie wymuszone włączeniem wypalania w kompie. 

Wziąłem sobie w najem długoterminowy passka b8 2.0tdi, jako że auto z najmu to lałem po prostu zwykłą ropę na lukoil, średni co 200km wchodził w tryb wypalania, musiałem czekać aż skończy zanim zgaszę silnik, denerwowało mnie to. Zacząłem lać ropę premium z lukoil i nigdy więcej w ten tryb nie wszedł. Po prostu sobie ogarniał wypalanie na bieżąco. 

 

Nie wiem jak to jest w grupie VAG, ale fiatowskie 2.0  MJTD (stare bez AdBlue) wypalają się regularnie w zależności od stylu jazdy co 250-500km (miasto / trasa). Jak podłączę komputer to widać jak napełnienie wzrasta - nie ma czegoś takiego jak samoczynne wypalenie na bieżąco. Jak filtr osiągnie założony poziom napełnienia to następuje wypalanie. Jak robisz trasy to możesz tego nie zauważyć.  Zrobiłem też ponad 250kkm VW z 1.6 TDI - tam to chyba też działało podobnie, ale kompa nigdy nie podłączałem więc pewności nie mam 😁

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.06.2021 o 07:33, volf6 napisał:

Jakoś kierowcy ciężarówek paliw premium nie tankują a przebiegi robią milionowe.

Nie twierdzę, by ON+ był szkodliwy tylko zastanawiam się po co przepłacać:hmm:

 

Ja tam się nie znam ale ciężarówki chyba mają inne warunki pracy, inny stosunek mocy do pojemności i zwykle pracują na trochę innych obrotach.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Ja tam się nie znam ale ciężarówki chyba mają inne warunki pracy, inny stosunek mocy do pojemności i zwykle pracują na trochę innych obrotach.

 

 

 

Poza tym przy takich przebiegach jakie robią ciężarówki i przy całej flocie różnica w cenie 20gr na litr to może być finalnie duży koszt w skali roku - w tym przypadku sensu nie ma.

 

Umówmy się - paliwo premium to fanaberia. Ja prywatnie do swojego często zalewam premium, ale i na zwykłym też jeździ ;)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, dzidzia napisał:

 

Poza tym przy takich przebiegach jakie robią ciężarówki i przy całej flocie różnica w cenie 20gr na litr to może być finalnie duży koszt w skali roku - w tym przypadku sensu nie ma.

 

Umówmy się - paliwo premium to fanaberia. Ja prywatnie do swojego często zalewam premium, ale i na zwykłym też jeździ ;)

 

Ja różnie - raz tak, raz siak. Jak mi się przypomni lub dystrybutor brudny to leję premium bo jest zwykle pistolet dystrybutora czysty.

:ok:

 

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja różnie - raz tak, raz siak. Jak mi się przypomni lub dystrybutor brudny to leję premium bo jest zwykle pistolet dystrybutora czysty.

:ok:

 

Ja leję jak kosztuje tyle co zwykłe :)

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, marcindzieg napisał:

Ja leję jak kosztuje tyle co zwykłe :)

 

Ja słabo ogarniam ceny paliw. Zostało mi z czasów gdy tankowałem po 2x dziennie i zastanawianie się nad cenami niczego by nie zmieniło przecież.

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja słabo ogarniam ceny paliw. Zostało mi z czasów gdy tankowałem po 2x dziennie i zastanawianie się nad cenami niczego by nie zmieniło przecież.

 

Ja robię w tym momencie tak mało km że cena nie ma większego znaczenia. Ale ma Shella po drodze a we wtorki dają lepsze paliwo w cenie zwykłego. Nic to nie zmienia ale dają to biorę :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 5.06.2021 o 22:22, Vadero napisał:

Każdy DPF ma kilka stopni wypalania zależnie od stopnia zapchania filtra - od tego że po prostu wypala się na bieżąco, poprzez wypalanie na wolnych obrotach kiedy podnosi obroty, włącza wentylatory i czekasz aż skończy, następnie wypalanie w serwisie wymuszone włączeniem wypalania w kompie. 

 

I mnie to działa zero-jedynkowo. Albo wypala, albo nie. Dotrysk ropy w trakcie jazdy i zwalniania na biegu. Na postoju przerywa wypalanie, nie ma podnoszenia obrotów itd. Nie sądzę by było coś takiego, jak wypalanie "na bieżąco". Na bieżąco to się co najwyżej sadzę zbiera. 

Edited by aviator
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.06.2021 o 09:31, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

Z tym że to zwykła jest przynajmniej u mnie po drodze ok 30 gr drozsze niz zwykły ON na orlenie ;)

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, delco napisał:

Z tym że to zwykła jest przynajmniej u mnie po drodze ok 30 gr drozsze niz zwykły ON na orlenie ;)

A u mnie jest zwykle odwrotnie. A stacje są po dwóch stronach drogi.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.06.2021 o 09:31, aviator napisał:

Przepłacać to nie, ale od dłuższego czasu można na przykład na Shell w czwartki kupić ON+ w cenie zwykłego... 

 

Lałem parę razy, poza tym, że musiałem biegać z fakturami paragonowymi to nie zauważyłem różnic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.