Jump to content

Recommended Posts

W dniu 10.06.2021 o 14:13, Dark_Knight napisał:

Ci którzy mówili, że automatyczna skrzynia biegów jest powolna, psuje osiągi, robi co chce a niekoniecznie to co chce kierowca i zżera dużo paliwa odnosili się do popularnych w tychże latach 90-tych cztero- a nawet trzybiegowych skrzyń.

 

To było tylko tłumaczenie ludzi, których zasadniczo na auto z automatem stać nie było ;)

I sam pewnie byłem jednym z nich.

 

Obecnie mam mega powolnego Lancera z CVT, a i tak to auto jedzie po mieście żwawiej niż mocniejsze manuale.

Jako przykład dam motocyklistów. Jak stoję jako pierwszy pod światłami, to wiem że motocyklista który przejechał pomiędzy samochodami na "pole position" będzie mi przeszkadzał. I w 90% przypadków przeszkadza.

Jak jadę Golfem z manualem, to moto odjeżdża, zanim ja nacisnę gaz.

W Lancerze ledwo gaz naciskam, zasadniczo dotaczam się do 50km/h i dopiero wtedy mnie inni spod świateł doganiają, bo zostali szukając sprzęgieł.

 

Nie ma tutaj znaczenia, czy tamte skrzynie miały po 3 biegi, bo akurat w mieście i tak to było szybsze. 

Nie, nie w wyścigach drag race, ale w normalnym użytkowaniu.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, kravitz napisał:

 

To było tylko tłumaczenie ludzi, których zasadniczo na auto z automatem stać nie było ;)

I sam pewnie byłem jednym z nich.

 

Obecnie mam mega powolnego Lancera z CVT, a i tak to auto jedzie po mieście żwawiej niż mocniejsze manuale.

Jako przykład dam motocyklistów. Jak stoję jako pierwszy pod światłami, to wiem że motocyklista który przejechał pomiędzy samochodami na "pole position" będzie mi przeszkadzał. I w 90% przypadków przeszkadza.

Jak jadę Golfem z manualem, to moto odjeżdża, zanim ja nacisnę gaz.

W Lancerze ledwo gaz naciskam, zasadniczo dotaczam się do 50km/h i dopiero wtedy mnie inni spod świateł doganiają, bo zostali szukając sprzęgieł.

 

Nie ma tutaj znaczenia, czy tamte skrzynie miały po 3 biegi, bo akurat w mieście i tak to było szybsze. 

Nie, nie w wyścigach drag race, ale w normalnym użytkowaniu.

Zaletą automatu. Ja mam w papierach 11 s do setki, a i tak startuję przeważnie najszybciej że świateł.

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2021 o 17:58, sherif napisał:

" (...)

Zużycie EN:

jesień 11kWh

zima 15.6kWh

wiosna 11.8kWh

..."

 

 

 

Pytanie w jakim trybie jazda ... D1, D2, D3 czy B?

Edited by wyrozumialy1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wyrozumialy1 napisał:

 

Pytanie w jakim trybie jazda ... D1, D2, D3 czy B?

 

Ja najczęściej D, czasem D1, jedynie przy długich zjazdach włączam B. Generalnie tym większa rekuperacja tym większy prąd, tym większy prąd, tym większe straty.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, wyrozumialy1 napisał:

 

Pytanie w jakim trybie jazda ... D1, D2, D3 czy B?

D1-D3. Czasem przy odrdzewianiu tarcz umyślnie nie załączam rekuperacji.

Link to post
Share on other sites

A ja glownie na B. Duzo bardziej odpowiada mi korzystanie z 1 pedalu niz uzywanie hamulca, ktorego dotykam bardzo sporadycznie.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, format napisał:

 

(...) tym większy prąd, tym większe straty.

 

Kolega ma namyśli o utracie pojemności baterii?

 

Nie ukrywam, że 99% jeżdżę na B.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, sherif napisał:

D1-D3. Czasem przy odrdzewianiu tarcz umyślnie nie załączam rekuperacji.

 

Zgadza się co jakiś czas ostre hamowanie aby pozbyć się korozji z tarcz 😄 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, zinger napisał:

A ja glownie na B. Duzo bardziej odpowiada mi korzystanie z 1 pedalu niz uzywanie hamulca, ktorego dotykam bardzo sporadycznie.

 

To jest nas już dwóch. 👍

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, wyrozumialy1 napisał:

Kolega ma namyśli o utracie pojemności baterii?

 

Ależ skąd, po prostu intensywnie przyspieszając, jak i intensywnie hamując więcej energii idzie w ciepło niż gdy robisz to lajcie :skromny:

  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2021 o 17:58, sherif napisał:

 

 

Hej a powiedz jak jest z ciepłem?

Przy wjeżdżaniu do garażu jest dużo lepiej niż w spalinowym benzyniaku przy pełnej temperaturze roboczej latem???

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, komor napisał:

 

Hej a powiedz jak jest z ciepłem?

Przy wjeżdżaniu do garażu jest dużo lepiej niż w spalinowym benzyniaku przy pełnej temperaturze roboczej latem???

Chodzi Ci czy nie nagrzewa garażu tak jak spalinowy ?

Jeżeli tak to różnica jest spora, jedynie uchylenie drzwi przy wysokiej temp na zewn ogrzewa powietrze, same auto (EV) nie wiele. Jak wjadę spalinówką to kilku minutach jest zaduch 8-). Mam czujnik temp w garażu, muszę sprawdzić na wykresie jak reaguje per konkretne auto :).

Link to post
Share on other sites
26 minut temu, sherif napisał:

Chodzi Ci czy nie nagrzewa garażu tak jak spalinowy ?

Jeżeli tak to różnica jest spora

Właśnie o to moi chodzi, irytuje mnie to strasznie. Pierw chłodzenie silników na dworze i wieczorem wjazd do garażu bo inaczej w garażu i pomieszczeniu za nim mam 30 stopni. Czyli mam kolejny "za" na następne auto;]

Tylko muszę jeszcze przez połączyć dobre osiągi, niską cenę zakupu i odpowiednią wielkość co może się nie udać.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, komor napisał:

Właśnie o to moi chodzi, irytuje mnie to strasznie. Pierw chłodzenie silników na dworze i wieczorem wjazd do garażu bo inaczej w garażu i pomieszczeniu za nim mam 30 stopni. Czyli mam kolejny "za" na następne auto;]

Tylko muszę jeszcze przez połączyć dobre osiągi, niską cenę zakupu i odpowiednią wielkość co może się nie udać.

U mnie tak (prawie) było jak były dwie spalinówki i różnych porach jeszcze wstawiane. Teraz sobie patrzę, że miałem w garażu 18.5C dzisiaj, ale jak 2x wjechałem/wyjechałem Volvo to podskoczyła do 25C (na zewn30C). Auto spalinowe działa jak piekarnik, jak się koło niego przejdzie to ciepło bucha i grzeje taki garaż. Jutro jak nie zapomnę nie będe ruszał Volvo a podjadę Skodą, zobaczymy co to zmieni :).

U mnie to był strzał w 10tkę. Kosztowało tyle co akceptowalne małe auto z automatem, im mniejsze tym lepiej (preferowana był kl A) o osiągach miejskich było już wyżej. Niestety chyba obecnie nie kupienia jako nówka.

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, akisel napisał:

Dokładnie, szkoda ze nie ma 

eUP tez zniknął znowu z oferty

ale UP był droższy.

Najpierw (niby) był problem z dostępnością baterii, potem słyszałem, że auto zwyczajnie im się nie opłaca (za tanie było).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.