Skocz do zawartości

2022 Kia Sportage - 5 generacja już jest.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Juz jest MY22, u dealera do kupienia od 9-2021.

 

529270f4b1d6930f0e1550c8572bbb88.jpg

 

Nowy styl design zwany '‘Opposites United’.

 

Projekt ex faceta z BMW zwanegi Karim Habib, zdaje się potwierdzać, że nie tylko grill w BMW próbuje cie zjeść...

 

50ff51daa2deb7af916b09ded3cbe695.jpg

 

2.0l 4 cyl bez turbo jako wersja dla plebs, 2.0l Diesel jako opcja i 1.6l Hybrid jako opcja.

 

 

Co ciekawe wersja 'globalna' nie dostanie 1.6lT z Hyundai.

 

61ef76434bdb80e8651eb90d3ec71210.jpg

 

 

Wersja dluga (Made in Korea) ma być sprzedawana w Asia-Pacific, USDM, Matioszka Rossija.

 

Wersja EU - klepana lokalnie - ma być pokazana w Sierpień 2022 i ma mieć inny, krótszy rozstaw osi, mimo to stylistyka ma być ta sama.

 

5354506ee994017624bbbd9c79ebdebf.jpg

 

Srodek wg marketingu przeszedł ewolucję 'jakości & stylistyki', inspirując się EV6 & K8.

 

37617de338ca28a14833e1c61fddd2b8.jpg

 

Touchpad do wentylacji, 10' LCD w stronę kierowcy, nie wiadomo jednak czy wersja bieda nie będzie miała tradycyjnych pokręteł.

 

2d8fe009d3079381420ba77442c2266b.jpg

 

12007d33f8d8d89df0716807c5483bf8.jpg

 

5b4e6b96af4d63f8c064136b46b43fcd.jpg

 

Do wyboru ma byc też 'tradycyjne drewno znaczy listwa za $300, czy 'zielone siedzenia' że skóry jak w Genesis.

 

901b245be6f1d9cd9975d4da7a7c1187.jpg

 

Jedno jest pewne - stylistyka odważna, czy się przyjmie, pewnie tak, chociaż niektórym pewnie nie przypadnie do gustu...

 

 

 

8ebb181c4522a2fd8480b103a89c7349.jpg

 

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, OZI napisał:

Jedno jest pewne - stylistyka odważna, czy się przyjmie, pewnie tak, chociaż niektórym pewnie nie przypadnie do gustu...

Odważne to były poprzednie generacje. Ta mi się wydaje bardziej stonowana. W każdym razie fajna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, OZI napisał:

 

Juz jest MY22, u dealera do kupienia od 9-2021.

 

529270f4b1d6930f0e1550c8572bbb88.jpg

 

 

Przód fajny, tył już chyba gdzieś widziałem...

Wnętrze ok, należy się chyba przyzwyczaić do ekranów na całą deskę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Odważne to były poprzednie generacje. Ta mi się wydaje bardziej stonowana. W każdym razie fajna.

MY10 była odważna i ładna, szczególnie na tle nudnej Sportage II. Natomiast poprzedni numer, który jest w salonach wieje nudą. Tutaj w liniach widać odwagę. IMHO na zdjęciach wygląda dobrze czy poprawnie ale jakoś tak nijak z drugiej strony. Może na żywo będzie to lepiej wyglądać. Zobaczymy jak będzie u nas z silnikami i cenami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, OZI napisał:

Jedno jest pewne - stylistyka odważna, czy się przyjmie, pewnie tak, chociaż niektórym pewnie nie przypadnie do gustu...

Na tyle odważna, że już chyba wszystko gdzieś było.

Mi się podoba z wyjątkiem tylnej klapy i świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odważne to były poprzednie generacje. Ta mi się wydaje bardziej stonowana. W każdym razie fajna.
Jednak porównując do konkurencji Korea wymyślą dość inny design np. Sonata ktora ma już pare lat- wygląda całkiem fajnie na żywo, szczególnie te LEDs na pół maski.

0b91f1cfb33a09e1a27bb78a17efe951.jpg

c244d561e3bc55719745e50a6e7c6831.jpg

Ironia losu, że D Fuhrer-y od designu kreślą odważne auta Made in Korea a w kraju pochodzenia panuje konserwatyzm wytworzenia auta zeby mialo koszt produkcji jak najtańszych drzwiii - jak Golf

27a7821d941f863dc30062652bf71099.jpg





Sent from my SM-N986B using Tapatalk

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY10 była odważna i ładna, szczególnie na tle nudnej Sportage II. Natomiast poprzedni numer, który jest w salonach wieje nudą. Tutaj w liniach widać odwagę. IMHO na zdjęciach wygląda dobrze czy poprawnie ale jakoś tak nijak z drugiej strony. Może na żywo będzie to lepiej wyglądać. Zobaczymy jak będzie u nas z silnikami i cenami.
EU ma mieć PHEV, dlaczego krótszy rozstaw osi, nie wiem ale prawdopodobnie właśnie że względu na silnik i upchanie silników na osi.

Wygląda, że opłaca się zaoszczędzić na stali $50 na sztukę, mimo kosztu R&D, ergo EU wersja musi być droższa.... dużo droższa



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Przód fajny, tył już chyba gdzieś widziałem...
Wnętrze ok, należy się chyba przyzwyczaić do ekranów na całą deskę.
 
Carnival... Do pewnego stopnia, chociaż bardziej kanciaste... bardzo ładne auto. Lud chętnie kupuje, stylistycznie przemawia...

3222b994abc0811631ce6c0e7d7df13c.jpg

49bc0d2e468c56aaaf06e7ddc267556a.jpg

f72fb3f3dbcaf8da0a0b4fa96f4eb1ac.jpg

2a7f86290c08b6d70abe2edd3f690f35.jpg

27ba568a0e33af92128c34742502080e.jpg


54dac6968214ed9f8a0d5225677e2a98.jpg

14e6efa78aacfacfb69bb503fd7d2fe2.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że wreszcie zrezygnowali z tych małych okienek w tylnych drzwiach. To powodowało, że przestrzeń z tyłu była klaustrofobiczna i robiła wrażenie siedzenia w BWP. Co do stylizacji, to dla mnie lepiej niż obecna generacja - lepsze proporcje, tył, bok bardzo fajne. Przód taki sobie, chociaż pewnie się przyjmie po początkowych sapaniach i klomskaniach motoryzacyjnych konserwatystów.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

EU ma mieć PHEV, dlaczego krótszy rozstaw osi, nie wiem ale prawdopodobnie właśnie że względu na silnik i upchanie silników na osi.

Wygląda, że opłaca się zaoszczędzić na stali $50 na sztukę, mimo kosztu R&D, ergo EU wersja musi być droższa.... dużo droższa emoji33.png
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

No i ok niech będą te PHEV pewnie w oparciu o 1.6. Skoro w Sorento sobie dobrze radzi to i ze Sportage sobie poradzi.

Krótszy rozstaw od czego, od obecnej generacji ? Obecne Sportage było sporym samochodem jak na swoją klasę i IMHO robienie na siłę większego nie ma sensu. KIA ma pełną paletę SUVów/crossoverów. Pomiędzy Sportage jest mniejsze Niro i większe Sorento. Jeżeli rzeczywiście upchneli więcej pod maską vs miejsce w środku to plus dla nich.

Jeżeli auto ma być podobnych wymiarów jak obecny model to może to nie jest kwestia oszczędności tylko wpisania się w obecną klasę i gusta klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, sherif said:

Obecne Sportage było sporym samochodem jak na swoją klasę i IMHO robienie na siłę większego nie ma sensu.

 

Ale w przypadku Tucsona nowa generacja jest wieksza niz poprzednia, wiec ze Sportage pewnie bedzie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ok niech będą te PHEV pewnie w oparciu o 1.6. Skoro w Sorento sobie dobrze radzi to i ze Sportage sobie poradzi.
Krótszy rozstaw od czego, od obecnej generacji ? Obecne Sportage było sporym samochodem jak na swoją klasę i IMHO robienie na siłę większego nie ma sensu. KIA ma pełną paletę SUVów/crossoverów. Pomiędzy Sportage jest mniejsze Niro i większe Sorento. Jeżeli rzeczywiście upchneli więcej pod maską vs miejsce w środku to plus dla nich.
Jeżeli auto ma być podobnych wymiarów jak obecny model to może to nie jest kwestia oszczędności tylko wpisania się w obecną klasę i gusta klientów.
Krotszy rozstaw od tej wersji MY22. Ta jest nazywana 'globalna', Made in Korea - ta ktora bedzie zaprezentowana w 9/21 ma byc 'wersja EU' - pewnie klepana w Žilina.

Z roznic oprocz silnikow, ma byc krotsza - pewnie tylne drzwi obetna o pare cm, bo inaczej ekonomia skali sie nie doda I ksiegowi plakac beda....

Dlaczego tak zrobili, zadne Korea pismaki z Korea nie mówią.

Re: Sorento sobie radzi - zalezy do czego, 1.6l Hybrid ma np znane juz problemy z ciągnieniem przyczepki (hałas + zdycha)...

Jeśli ktoś tym po mieście jeździ- to tak fajne żeby dzieciaki podwiesc do szkoly to jest , ale już jak trochę ma popracować, to jest problem...

0b9abb3f93c74d017658956aeb4feedf.jpg

Fabrycznie np Kia nie oferuje nic do Hybrid jak narazie. Police Pack - extra akumulatory, silnik non stop etc jest do 3.5l V6 i 2.2l Diesel....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, OZI napisał:

abrycznie np Kia nie oferuje nic do Hybrid jak narazie. Police Pack - extra akumulatory, silnik non stop etc jest do 3.5l V6 i 2.2l Diesel....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

Hybrydy są po to żeby emisję obniżyć. U nas kupują bo duzy wóz to można sobie przedłużyc słonia a i jak trzeba to przywiezie więcej osób. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał:

Krotszy rozstaw od tej wersji MY22. Ta jest nazywana 'globalna', Made in Korea - ta ktora bedzie zaprezentowana w 9/21 ma byc 'wersja EU' - pewnie klepana w Žilina.

Z roznic oprocz silnikow, ma byc krotsza - pewnie tylne drzwi obetna o pare cm, bo inaczej ekonomia skali sie nie doda I ksiegowi plakac beda....

Dlaczego tak zrobili, zadne Korea pismaki z Korea nie mówią.

Część producentów tak poprostu robi, na Azję/US większą wersję na EU krótszą.

Jak postawisz dla laika Azjaty kilka aut i spytasz które wybiera to wybierze największe :). Tak mają, przynajmniej część z nich. W poprzedniej robocie jak z chińczykami pracowałem to najlepsze auto to był Jeep GC, bo nie-jp i duże :phi:.

1 godzinę temu, OZI napisał:

Re: Sorento sobie radzi - zalezy do czego, 1.6l Hybrid ma np znane juz problemy z ciągnieniem przyczepki (hałas + zdycha)...

Jeśli ktoś tym po mieście jeździ- to tak fajne żeby dzieciaki podwiesc do szkoly to jest emoji106.png, ale już jak trochę ma popracować, to jest problem...

Dla laweciarzy to (u nas) jest jeszcze diesel :). W pozostałych przypadkach ten hybrid jest lepszy pod każdym względem, jest szybszy, mniej pali i jest tańszy. Osobiście też bym wolał mieć wybór np z v6, ale to se ne vrati. Sorento trochę się interesowałem, bo to mocny kandydat na moje kolejne auto. Wg dealera diesla praktycznie nikt nie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, sherif said:

Wg dealera diesla praktycznie nikt nie kupuje.

 

Bo ma pojemnosc 2,2l i absurdalna cene ze wzgledu na akcyze...

To samo jest z Mazda CX5 gdzie wersja 2.5noPB kosztuje min 20kPLN wiecej niz 2.0, a mocy tam raptem +30KM :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bo ma pojemnosc 2,2l i absurdalna cene ze wzgledu na akcyze...

To samo jest z Mazda CX5 gdzie wersja 2.5noPB kosztuje min 20kPLN wiecej niz 2.0, a mocy tam raptem +30KM :facepalm:

ok, ale o  21kzł droższy jak w przypadku Kii to sporo. Przynajmniej mógłby mieć lepsze osiągi :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sherif napisał:

ok, ale o  21kzł droższy jak w przypadku Kii to sporo. Przynajmniej mógłby mieć lepsze osiągi :).

 

sportage ma obecnie diesla 1.6 136KM z mildhybrid i dlaczego nie może ten zostać w nowej generacji ?

do tego auta jest wystarczający, oczywiście lawety nie pociągnie, ale kto sportage ciąga lawetę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, Koonrad said:

 

sportage ma obecnie diesla 1.6 136KM z mildhybrid i dlaczego nie może ten zostać w nowej generacji ?

do tego auta jest wystarczający, oczywiście lawety nie pociągnie, ale kto sportage ciąga lawetę ;)

 

 

Pewnie zostanie, podobnie jak w Tucsonie, tylko, ze w wersji hybrydowej.

Diesel 2,2 jest w Sorento nie Sportage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OZI napisał:

 

 

50ff51daa2deb7af916b09ded3cbe695.jpg

 

 

 

 

 

 

Jakby mi taka siadła na zderzaku, to tym przodem by mnie nie wystraszyła. Raczej zaciekawiła. Jeżeli taka była koncepcja, to im się udało 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

 

sportage ma obecnie diesla 1.6 136KM z mildhybrid i dlaczego nie może ten zostać w nowej generacji ?

do tego auta jest wystarczający, oczywiście lawety nie pociągnie, ale kto sportage ciąga lawetę ;)

 

Bo jest trochę słaby jak na spore 7os auto ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2021 o 10:01, OZI napisał:


 

 


Hahaemoji106.pngemoji16.png, z BMW przylazł kiedy ładne wnętrza robił- a jest z emoji1063.png oryginalnie Libanemoji1146.png

487ba1528ae917c5ffe082984e273a82.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
 

 

W grupie Stellantis też Niemiec za design odpowiada…

Dzięki swojej pracy dla Alfy Romeo, Fiata i Maserati, Klaus Busse odegrał kluczową rolę w ożywieniu nie jednej, ale trzech historycznych i lubianych marek samochodowych. Dzięki takim projektom, jak New 500 i Maserati MC20, Busse stworzył niezapomniane i wyróżniające się projekty dla każdego segmentu rynku. Koncepcje takie jak Fiat Centoventi pokazują, że jego projekty będą nadal wyznaczać trendy w branży w nadchodzących latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/8/2021 at 8:58 AM, OZI said:

 

Juz jest MY22, u dealera do kupienia od 9-2021.

 

529270f4b1d6930f0e1550c8572bbb88.jpg

 

Nowy styl design zwany '‘Opposites United’.

 

Projekt ex faceta z BMW zwanegi Karim Habib, zdaje się potwierdzać, że nie tylko grill w BMW próbuje cie zjeść...

 

50ff51daa2deb7af916b09ded3cbe695.jpg

 

2.0l 4 cyl bez turbo jako wersja dla plebs, 2.0l Diesel jako opcja i 1.6l Hybrid jako opcja.

 

 

Co ciekawe wersja 'globalna' nie dostanie 1.6lT z Hyundai.

 

61ef76434bdb80e8651eb90d3ec71210.jpg

 

 

Wersja dluga (Made in Korea) ma być sprzedawana w Asia-Pacific, USDM, Matioszka Rossija.

 

Wersja EU - klepana lokalnie - ma być pokazana w Sierpień 2022 i ma mieć inny, krótszy rozstaw osi, mimo to stylistyka ma być ta sama.

 

5354506ee994017624bbbd9c79ebdebf.jpg

 

Srodek wg marketingu przeszedł ewolucję 'jakości & stylistyki', inspirując się EV6 & K8.

 

37617de338ca28a14833e1c61fddd2b8.jpg

 

Touchpad do wentylacji, 10' LCD w stronę kierowcy, nie wiadomo jednak czy wersja bieda nie będzie miała tradycyjnych pokręteł.

 

2d8fe009d3079381420ba77442c2266b.jpg

 

12007d33f8d8d89df0716807c5483bf8.jpg

 

5b4e6b96af4d63f8c064136b46b43fcd.jpg

 

Do wyboru ma byc też 'tradycyjne drewno znaczy listwa za $300, czy 'zielone siedzenia' że skóry jak w Genesis.

 

901b245be6f1d9cd9975d4da7a7c1187.jpg

 

Jedno jest pewne - stylistyka odważna, czy się przyjmie, pewnie tak, chociaż niektórym pewnie nie przypadnie do gustu...

 

 

 

8ebb181c4522a2fd8480b103a89c7349.jpg

 

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

 

 

 

ładnie to to  :ok: 

 

ale tucson ładniejszy imo  ;] 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2021 o 12:06, stig napisał:

Jak o designie mowa to zobaczyłem dzisiaj to. Piękna bryła …kiosku Ruchu?

Ale za to powinna być super przestronna i mega użyteczna

nic tak bardziej nie wkurza jak duża fura i mało miejsca (np pierwsze Q7)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bielaPL napisał:

Ale za to powinna być super przestronna i mega użyteczna

nic tak bardziej nie wkurza jak duża fura i mało miejsca (np pierwsze Q7)

Klaustrofobiczne w środku, szczególnie na przednich fotelach. Przez drzwi trudno wsiąść - trzeba się zginać by zająć miejsce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...
8 minut temu, hefi napisał:

A który silnik nadaje się do ciagania kampera?

 

Mam przyczepę, nie kampera. Ona ma DMC 1000 kg, więc nawet moja fiesta ją ogarnia. Czekam na cennik/konfigurator nowej Kii, aby sprawdzić, jakie może holować.

Edytowane przez MARS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, MARS said:

 

Mam przyczepę, nie kampera. Ona ma DMC 1000 kg, więc nawet moja fiesta ją ogarnia. Czekam na cennik/konfigurator nowej Kii, aby sprawdzić, jakie może holować.

 

Zerknij sobie na cennik nowego Tucsona, bo to praktycznie to samo ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Chalek napisał:

Obecna sportage ma chyba 1600/2000 na haku w zaleznosci czy dct czy manual

 

Tak, już widziałem "starą". Z pewnością nowy model będzie miał podobnie. 

Jak byłem w salonie toyoty, to jeździłem demówką CHR. Niestety oni preferują hybrydy, a w katalogu jest napisane, że można holować przyczepę 700 czy 750 kg. No śmiech na sali.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, MARS napisał:

 

Tak, już widziałem "starą". Z pewnością nowy model będzie miał podobnie. 

Jak byłem w salonie toyoty, to jeździłem demówką CHR. Niestety oni preferują hybrydy, a w katalogu jest napisane, że można holować przyczepę 700 czy 750 kg. No śmiech na sali.

W sumie chr to male autko przy sportagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.