Jump to content

Jakie sprężyny przód do c4 GP i co wymienić razem z nimi?


czakpepe
 Share

Recommended Posts

padła jedna fabryczna sprężyna co wymienić oprócz samych sprężyn, jakieś podkładki, gumki, duperele itp.? nalatane 340 kkm. Myślałem o SACHS, takie chyba fabryczne były, w zawieszeniu jeszcze nie było nic grzebane.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, costam000 napisał:

bo te oryginalne po bardzo niedługim czasie stukają; te od DS5 jak założysz to zupełnie inne auto - w końcu cisza z przedniego zawieszenia ;)

Tak właśnie podejrzewałem. Czyli znalazło się rozwiązanie tego problemu. Dzięki za info :ok:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.06.2021 o 08:36, costam000 napisał:

bo te oryginalne po bardzo niedługim czasie stukają; te od DS5 jak założysz to zupełnie inne auto - w końcu cisza z przedniego zawieszenia ;)

Nie mogłeś wcześniej powiedzieć.:chaja:W zeszłą sobotę wymieniałem.  Ale nie ma strachu, jak zaczną stukać to widzę ,że różnica jest tylko w sprężynie talerzowej do której dostęp jest po demontażu podszybia.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.06.2021 o 21:06, costam000 napisał:

sprężyny Kayaba
amortyzatory Monroe
do tego nowe osłony/odboje/łożyska amortyzatora i koniecznie górne poduszki amortyzatorów od DS5 zamiast tych dodawanych do zestawu

Takie pytanie czemu akurat amortyzatory Monroe? kiedyś miałem w maluchu na tyle i lipa straszna była, tak się poprawili???

Sprężyny Kayaba są lepsze od SACHS??? takie były fabryczne zestaw z amortyzatorami.

No i kolejne pytanie trzeba wymieniać te amortyzatory czy zostawić i wymienić tylko pozostałe duperele i sprężyny a amortyzatory narazie zostawić???

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, czakpepe said:

Takie pytanie czemu akurat amortyzatory Monroe? kiedyś miałem w maluchu na tyle i lipa straszna była, tak się poprawili???

Sprężyny Kayaba są lepsze od SACHS??? takie były fabryczne zestaw z amortyzatorami.

No i kolejne pytanie trzeba wymieniać te amortyzatory czy zostawić i wymienić tylko pozostałe duperele i sprężyny a amortyzatory narazie zostawić???

 

Po 340kkm to z tych amortyzatorow pewnie zostalo juz tylko wspomnienie...

Ja bym wymienial skoro i tak juz rozgrzebane do sprezyn.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, czakpepe napisał:

Takie pytanie czemu akurat amortyzatory Monroe? kiedyś miałem w maluchu na tyle i lipa straszna była, tak się poprawili???

Sprężyny Kayaba są lepsze od SACHS??? takie były fabryczne zestaw z amortyzatorami.

No i kolejne pytanie trzeba wymieniać te amortyzatory czy zostawić i wymienić tylko pozostałe duperele i sprężyny a amortyzatory narazie zostawić???

tak jak kolega pisał - po 340kkm to amorki nie istnieją - byłoby wysoce nierozsądne ich nie wymieniać

A dlaczego Monroe ? Bo sprawdzone i polecane, jako te 'niestukające' - amorki Sachsy dedykowane niby do C4 są ok.  5mm za długie i np stukają. Już niejeden po tygodniu zmieniał na Monroe 😆 

Zachęcam do poczytania grupy Citroena na FB albo innego forum ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hejka

Odgrzewam temat bo nadchodzi czas wymiany... Ma ktoś może schemat budowy mcphersona  do C4 GP I generacji, jak tam idą te podkładki/łożysko itd. potrzebuje wymienić całość amortyzator sprężyny i całe mocowanie kompletne ale coś mi nie pasuje tak jak by mi czegoś brakowało... tzn jest tam metalowy kapturek na osłonie amortyzatora z nr 6 obrazek zawieszenia jest z DS5 i widzę że się różni i inaczej to wygląda no ale potrzebuje właśnie taki schemat do mojej cytryny... oraz czy nie jest potrzebny ten element nr 6 i u mnie... 🤔

Skleciłem sobie taki komplet do zakupienia:

Amortyzatory MONROE +odboje +osłona amortyzatora  (G7328;G7327;PK124)- jak koledzy zalecali...

Sprężyny SACHS (993 298)?

Poduszka amortyzatora SACHS (802 395)?

Chyba że radzicie coś innego zamontować

395673065_Screenshot2022-01-10at20-44-46PODKADKAPODUSZKAAMORTYZATORAPRZDDS53008II.png.212d2b960a70fce4f24bac6d182156c6.png

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.01.2022 o 21:47, czakpepe napisał:

Hejka

Odgrzewam temat bo nadchodzi czas wymiany... Ma ktoś może schemat budowy mcphersona  do C4 GP I generacji, jak tam idą te podkładki/łożysko itd. potrzebuje wymienić całość amortyzator sprężyny i całe mocowanie kompletne ale coś mi nie pasuje tak jak by mi czegoś brakowało... tzn jest tam metalowy kapturek na osłonie amortyzatora z nr 6 obrazek zawieszenia jest z DS5 i widzę że się różni i inaczej to wygląda no ale potrzebuje właśnie taki schemat do mojej cytryny... oraz czy nie jest potrzebny ten element nr 6 i u mnie... 🤔

Skleciłem sobie taki komplet do zakupienia:

Amortyzatory MONROE +odboje +osłona amortyzatora  (G7328;G7327;PK124)- jak koledzy zalecali...

Sprężyny SACHS (993 298)?

Poduszka amortyzatora SACHS (802 395)?

Chyba że radzicie coś innego zamontować

395673065_Screenshot2022-01-10at20-44-46PODKADKAPODUSZKAAMORTYZATORAPRZDDS53008II.png.212d2b960a70fce4f24bac6d182156c6.png

Kolego nie chcesz podkladek od DS5.

Kupilem nie potrzebnie. Nówki sztuki za 120zł

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.