Jump to content

Koszty motocykla po zakupie


bielaPL
 Share

Recommended Posts

W zeszłym roku kupiłem Aprilie 650 z 2004. Pojeździłem nim kilka razy, było ok. Jako że przy wymianie oleju ukręciłem gwint to oddałem do serwisu, żeby zrobili co trzeba skoro już u nich jest, żeby śmigało bezpiecznie i bezproblemowo.

 

image.png.eb166bde8a6f89cba2a797aa4f6f7c42.png

 

To tak informacyjnie jakie mogą wystąpić koszta jak ktoś nie jest dłubkiem i oddaje maszynkę do serwisu żeby było dobrze ;] 

 

Link to comment
Share on other sites

I tak taniej niż kupić nową :)

Jakbym zrobił zestawienie wydatków na reanimacje i przygotowanie R6 do zabawy na torze, to bym pewnie zawału dostał. Pewnie kupiłbym 2 letnią R3 i miał święty spokój 😄

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Olas1 napisał:

I tak taniej niż kupić nową :)

Jakbym zrobił zestawienie wydatków na reanimacje i przygotowanie R6 do zabawy na torze, to bym pewnie zawału dostał. Pewnie kupiłbym 2 letnią R3 i miał święty spokój 😄

zastanawiałem się wtedy nad nowym benelli imperiale 400 w cenie 15k ;)  oraz ktm 390 adventure za 25k

ktm dosyc fajny był ale ciut mały wyglądowo, poza tym ja to jeszcze słaby w moto jestem więc szkoda nówkę rozwalać...

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, bielaPL napisał:

zastanawiałem się wtedy nad nowym benelli imperiale 400 w cenie 15k ;)  oraz ktm 390 adventure za 25k

ktm dosyc fajny był ale ciut mały wyglądowo, poza tym ja to jeszcze słaby w moto jestem więc szkoda nówkę rozwalać...

 

Nie ma lepszego moto niż nowy :)

I czemu miałbyś rozwalić? Nawet jak coś się trafi to nowy ma AC, a stary rzadko kiedy. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Olas1 napisał:

 

Nie ma lepszego moto niż nowy :)

I czemu miałbyś rozwalić? Nawet jak coś się trafi to nowy ma AC, a stary rzadko kiedy. 

 

już jeden skasowałem 😕 długa historia hehe, na tym chcę trochę podszlifować technikę - jestem gdzieś obecnie na 2 ;] chciałbym dojść do 10

 

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, bielaPL napisał:

(...) To tak informacyjnie jakie mogą wystąpić koszta jak ktoś nie jest dłubkiem i oddaje maszynkę do serwisu żeby było dobrze ;] 

ISM niestety najtańszy nie jest (powiedziałbym nawet, że dość drogi), ale przynajmniej nie ma obaw by zostawić tam motocykl. A u innych różnie to bywało.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

zastanawiałem się wtedy nad nowym benelli imperiale 400 w cenie 15k   oraz ktm 390 adventure za 25k
ktm dosyc fajny był ale ciut mały wyglądowo, poza tym ja to jeszcze słaby w moto jestem więc szkoda nówkę rozwalać...
Tyle, że spora część wydatków z tej listy to normalna eksploatacja. Opony, dętki, klocki, płyn, łożyska kół etc to rzeczy które wymieniasz regularnie. Na komplecie opon robię circa 8 tys km. Innymi słowy rocznie 2 lub 3 komplety opon schodzą. 3 wymiany oleju. 2 wymiany filtra powietrza. Co najmniej regulacja zaworów. Napęd 2x e sezonie... Pewnych kosztów nie obejdziesz nowym motocyklem.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, coenmz napisał:

Tyle, że spora część wydatków z tej listy to normalna eksploatacja. Opony, dętki, klocki, płyn, łożyska kół etc to rzeczy które wymieniasz regularnie. Na komplecie opon robię circa 8 tys km. Innymi słowy rocznie 2 lub 3 komplety opon schodzą. 3 wymiany oleju. 2 wymiany filtra powietrza. Co najmniej regulacja zaworów. Napęd 2x e sezonie... Pewnych kosztów nie obejdziesz nowym motocyklem.

 

8] ładne przebiegi, opony też Ci szybko schodzą, jakimś sportem jeździsz?

 

edit: a nie już znalazłem DR BIG ;] 

Edited by bielaPL
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Olleo napisał:

Skroili Cię na cenie accu. Powinien kosztować ~130-135 zł.
 

ja wiem... ceny są różne, oni mają taką średnią więc wygląda ok ;] 

 

155 zł

 

250 zł

Edited by bielaPL
Link to comment
Share on other sites

Cześć

 

Aprilia ode mnie to powiem też kilka słów

 

Przeglądy były robione tylko w ISM i oni ten gwint urwali przy pierwszej wymianie oleju i potem nie kasowali za wstawianie Vcoil.

Pewnie nie chciało im się tego sprawdzać w historii.

Akumulator był chyba kupiony w 2019 roku więc nie wiem dlaczego wcisnęli nowy, może ten regulator go zabił. Nie stwierdzali wcześniej jego złej pracy.

Reszta to już eksploatacja. w końcu ma już te swoje 17 lat ;).

 

Miłej zabawy teraz tylko przy 30 stopniach na zewnątrz jest ciężko bo jajca też moto grzeje :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, bekon napisał:

Aprilia ode mnie to powiem też kilka słów

Akumulator był chyba kupiony w 2019 roku więc nie wiem dlaczego wcisnęli nowy, może ten regulator go zabił. Nie stwierdzali wcześniej jego złej pracy.

Reszta to już eksploatacja. w końcu ma już te swoje 17 lat ;).

 

Miłej zabawy teraz tylko przy 30 stopniach na zewnątrz jest ciężko bo jajca też moto grzeje :)

spoko, normalnie jakbym tego gwintu nie ukręcił to pewnie ten sezon przelatał bym na tych częściach co były :) a że już oddałem do serwisu to powiedziałem żeby tiptop zrobili ;] 

co do jajek to dobra antykoncepcja ;] 

Link to comment
Share on other sites

 
8] ładne przebiegi, opony też Ci szybko schodzą, jakimś sportem jeździsz?
 
edit: a nie już znalazłem DR BIG ;] 
Pirelli MT21 na przodzie, Mitas E-09 na tyle. Jak na gatunek opony i użytkowanie 50/50 to i tak robią ładne przebiegi.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie te prace można było wykonać we własnym garażu (no może poza wymianą opon). Wystarczyłby podstawowy zestaw narzędzi. I jeszcze ten smaczek - dopłata za elektrolit do akku który jest w zestawie... 🙄

 

Inna sprawa, to jak można kupić moto z oponami i tarczami do wymiany, bez ładowania... a jeszcze inna jak można takie moto sprzedawać.... ech

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, zet napisał:

Wszystkie te prace można było wykonać we własnym garażu (no może poza wymianą opon). Wystarczyłby podstawowy zestaw narzędzi. I jeszcze ten smaczek - dopłata za elektrolit do akku który jest w zestawie... 🙄

można można, jak się nie ma dwóch lewych rąk i pecha do mechaniki ;] 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, zet said:

Inna sprawa, to jak można kupić moto z oponami i tarczami do wymiany, bez ładowania... a jeszcze inna jak można takie moto sprzedawać.... ech

 

A skad wiesz jaka byla cena transakcyjna za ten motocykl? 

Czasem lepiej kupic taniej i ogarnac na wlasna reke :ok:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites




Inna sprawa, to jak można kupić moto z oponami i tarczami do wymiany, bez ładowania... a jeszcze inna jak można takie moto sprzedawać.... ech


Normalnie. Miałem budżet i dostałem propozycję. Dla mnie jest wszystko git. Mam teraz prawie wszystko cacy i sobie prykam po okolicy zadowolony. Zresztą widziałem co biorę :).

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.06.2021 o 10:17, zet napisał:

 I jeszcze ten smaczek - dopłata za elektrolit do akku który jest w zestawie... 🙄

 

 

Też mnie to zastanowiło. 

Link to comment
Share on other sites

zestaw naprawczy CIe skasowali jak za zboże :) powinni miec go na miejscu a nie kupować "cały" :) 

 

ale z drugiej strony masz tanie tarcze... 
I kto uzywa jeszcze kwasowych aku do napełniania :)

Cena normalna. ja oddalem 4 letniego KTMa na serwis "roczny" i wyszło mi 2700 :) ale byly 2 opony i napęd w tym :)

4 tys za moto ktory jak widac wymagał sporo pracy to nie jest zla cena :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, jimbo22 napisał:

Cena normalna. ja oddalem 4 letniego KTMa na serwis "roczny" i wyszło mi 2700 :) ale byly 2 opony i napęd w tym :)

myślałem że sam grzebiesz ;) 

 

2 minuty temu, jimbo22 napisał:

4 tys za moto ktory jak widac wymagał sporo pracy to nie jest zla cena :)

no pierdów prostych się sporo nazbierało, ale że jeepa już nie mam i na niego nie leci kasa to mogła tu ;] 

wrzuciłem to po prostu jako ciekawostkę ile może kosztować... równie dobrze można było tylko wymienić olej/załatać wyciek i latać na tym co było ;) 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, bielaPL napisał:

myślałem że sam grzebiesz ;) 

nie. juz mi sie nie chce:) teraz topie Wranglera w wolnym czasie 😄

poza tym KTM jest tak napakowany "diwajsami" wszelakimi , komputerami, akcelerometrami, regulatorami, że mi się nie chce :) próbowałem raz w tym zdjąć bak - co musiałem porozpinać wtyczek i odkręcić "owiewek"... ech :)

tyle co sobie olej wymienie co 5-6kkm (tj. 2 razy na sezon). 

 

9 minut temu, bielaPL napisał:

no pierdów prostych się sporo nazbierało, ale że jeepa już nie mam i na niego nie leci kasa to mogła tu ;] 

wrzuciłem to po prostu jako ciekawostkę ile może kosztować... równie dobrze można było tylko wymienić olej/załatać wyciek i latać na tym co było ;) 

 :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 21.06.2021 o 10:17, zet napisał:

I jeszcze ten smaczek - dopłata za elektrolit do akku który jest w zestawie... 🙄

 

W dniu 29.06.2021 o 19:07, MARS napisał:

 

Też mnie to zastanowiło. 

 

Tyle że w obsługowej Yuasie nie ma elektrolitu w zestawie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.