Skocz do zawartości

Manualna skrzynia vs automat


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Tak juz od 8 lat mam same automaty.

Dzisiaj dostalem skode octavie z 2018 roku z manualem (z serwisu na zastepcze na tydzien).

 

Po jednym dniu wniosek jest jeden, to jest bez sensu machac lewa noga ciagle i prawa reka :)

A jakie sa wasze odczucia ? Oczywiscie pytam tylko osoby ktore nie mialy stycznosci z automatyczna skrzynia ;]

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
 
Tak juz od 8 lat mam same automaty.
Dzisiaj dostalem skode octavie z 2018 roku z manualem (z serwisu na zastepcze na tydzien).
 
Po jednym dniu wniosek jest jeden, to jest bez sensu machac lewa noga ciagle i prawa reka
A jakie sa wasze odczucia ? Oczywiscie pytam tylko osoby ktore nie mialy stycznosci z automatyczna skrzynia ;]
 
 
 
Jako osoba, ktora sporadycznie jeździ automatem zgodzę się że jest to machanie bez sensu skoro można prościej. Jednak wcale mi to nie przeszkadza bo się przyzwyczaiłem do manuala od zawsze. Taką mam koncepcję.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, PawelWaw napisał:

Cześć

 

Tak juz od 8 lat mam same automaty.

Dzisiaj dostalem skode octavie z 2018 roku z manualem (z serwisu na zastepcze na tydzien).

 

Po jednym dniu wniosek jest jeden, to jest bez sensu machac lewa noga ciagle i prawa reka :)

A jakie sa wasze odczucia ? Oczywiscie pytam tylko osoby ktore nie mialy stycznosci z automatyczna skrzynia ;]

 

 

 

W garażu 6:3, czyli 6 z automatem, 3 z manualem.

Automat z lenistwa, manual do zabawy pojazdy tylko :piwko:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, PawelWaw napisał:

Cześć

 

Tak juz od 8 lat mam same automaty.

Dzisiaj dostalem skode octavie z 2018 roku z manualem (z serwisu na zastepcze na tydzien).

 

Po jednym dniu wniosek jest jeden, to jest bez sensu machac lewa noga ciagle i prawa reka :)

A jakie sa wasze odczucia ? Oczywiscie pytam tylko osoby ktore nie mialy stycznosci z automatyczna skrzynia ;]

 

 

 

Też uważam, że to jedna z bardziej jałowych i bezsensownych czynności.

 

Na co dzień automat lepszy, bo wyręcza i sprawia, że jazda jest mniej angażująca;

W teren lepszy, bo zapewnia cały czas ciąg na kołach;

Do zabawy - tu bym się też mocno spierał czy manual lepszy. W automacie brakuje tylko strzału ze sprzęgła. Strzał ze sprzęgła może się przydać IMO tylko w mocnym RWD do zerwania tyłu i jazdy w poślizgu, ale automatem też się da. Cała reszta zastosowań torowych i zabawowych - automat lepszy, bo skuteczniejszy i szybciej przepina biegi (mowa o współczesnych konstrukcjach, a nie o jakichś archaicznych mulastych).

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Ja jak wsiadłem  to nie potrafiłem wbić biegu. Potem zapominałem o zmianie :facepalm:

+1

 

Do skrzyżowania dojazd na czwórce, jedna z klapek w głowie styknęła i sprzęgło wcisnąłem, toczę się, ale prawa ręka nadal na kierownicy, składam zakręt i próba odjazdu na czwórce :facepalm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, zejk napisał:

+1

 

Do skrzyżowania dojazd na czwórce, jedna z klapek w głowie styknęła i sprzęgło wcisnąłem, toczę się, ale prawa ręka nadal na kierownicy, składam zakręt i próba odjazdu na czwórce :facepalm:

Kolejny odruch, to próby wbijania biegów bez wciśniętego sprzęgła ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ghost2255 napisał:

Od 10 lat tylko automat. 

Jak wsiądę w manuala, to czuję się jakbym szedł pieszo, tyle się trzeba namachać lewą nogą. 

 

Wolę najwolniejszy automat od najlepszego manuala. 

Mnie pogorszenie stanu zdrowia zmusiło do automatu, ale i tak doceniam taką zmianę :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zastanawiam się czy do kolejnego nowego auta dobierać automat czy jednak nie.

Mało jedzie po mieście A jak już to latem biorę Cabrio z automatem A zima w sumie też mogę.

W trasie przy mocnym silniku manual nie przeszkadza A czasami daje okazję "do zabawy".

Automat już mnie nudzi.

Wiem natomiast że 4x4 must have.

Problem w tym że nowe auto może nie mieć już w opcji manuala.

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Seth napisał:

No tak. Sprawdzałem instrukcje VAGów, Nissana, Forda i chyba czegoś jeszcze (za dużo tego było, żebym pamiętał) i nigdzie nie znalazłem info o wymianie oleju w automacie.

może dlatego, że szukałeś w instrukcji, a nie książce serwisowej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bergerac napisał:

może dlatego, że szukałeś w instrukcji, a nie książce serwisowej ;) 

No może, kiedyś to interwały miałem normalnie w instrukcji obsługi. Niewykluczone, że nie nadążam ;]

3 minuty temu, MarcG napisał:

Coraz mniej skrzyń jest klasycznych hydraulicznych, większość to dwusprzęgłowe albo bezstopniowe to oleju się nie wymienia. 

Skąd pomysł, że w DCT się oleju nie wymienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Seth napisał:

No może, kiedyś to interwały miałem normalnie w instrukcji obsługi. Niewykluczone, że nie nadążam ;]

Skąd pomysł, że w DCT się oleju nie wymienia?

W subaru chyba nie wymagali zmiany oleju jeżeli samochód był eksploatowany normalnie bez przyczepy.

Edytowane przez MarcG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelWaw napisał:

Po jednym dniu wniosek jest jeden, to jest bez sensu machac lewa noga ciagle i prawa reka :)

 

Pisałem to wielokrotnie kilka lat temu, ale wówczas większość twierdziła, że przyjemność z jazdy, możliwość kontroli i przewaga refleksu nad maszyną jest nieoceniona ;]

…i jako wieloletni ultras automatów, od roku mam samochód (powiedzmy) z manualem ;] od miesiąca w sumie to dwa.

Jedyną, ale to jedyną przewagą ręcznej skrzyni jest możliwość chwilowego "oszukania" braku mocy w samochodzie podczas robienia rzeczy do których nie został stworzony.

Z tym, że umówmy się, jak często podjeżdżamy pod 50° nachylenie albo wychodzimy z ronda poślizgiem na czterech kołach?*

 

Przy czym przesiadki automat-manual nigdy nie przysparzały mi problemów i nawet po kilku latach przerwy, kiedy sporadycznie wsiadałem do manuala, pamięć mięśniowa robiła swoje ;)

 

[edit] * …zapomniałem, że istnieją samochody z napędem tylko na przód 😅 w nich manual nie ma żadnego sensu.

Edytowane przez camel00
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelWaw napisał:

Cześć

 

Tak juz od 8 lat mam same automaty.

Dzisiaj dostalem skode octavie z 2018 roku z manualem (z serwisu na zastepcze na tydzien).

 

Po jednym dniu wniosek jest jeden, to jest bez sensu machac lewa noga ciagle i prawa reka :)

A jakie sa wasze odczucia ? Oczywiscie pytam tylko osoby ktore nie mialy stycznosci z automatyczna skrzynia ;]

 

 

 

Nigdy nie jechałem samochochodem z automatyczną skrzynią biegów, więc nie wyobrażam sobie nie machać lewą nogą i prawą ręką ;)

Ale myślę, że w mieście to może być fajna sprawa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pij napisał:

Nigdy nie jechałem samochochodem z automatyczną skrzynią biegów, więc nie wyobrażam sobie nie machać lewą nogą i prawą ręką ;)

Ale myślę, że w mieście to może być fajna sprawa.

Też tak miałem.

Pojeździłem paroma samochodami od Panka i zamówiłem automat :)

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, MarcG napisał:

Coraz mniej skrzyń jest klasycznych hydraulicznych, większość to dwusprzęgłowe albo bezstopniowe to oleju się nie wymienia. 

Teoretycznie. Producent samochodu nie daje zaleceń, ale producent skrzyni już tak - niektórzy zmieniają co 60 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Seth said:

No tak. Sprawdzałem instrukcje VAGów, Nissana, Forda i chyba czegoś jeszcze (za dużo tego było, żebym pamiętał) i nigdzie nie znalazłem info o wymianie oleju w automacie.

 

Ciekawe masz hobby ;) 

NIe wiem jak jest w dwusprzeglowych, ale klasyczne automaty to lepiej sprawdzac zalecenia producenta skrzyni niz auta :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, Seth said:

No może, kiedyś to interwały miałem normalnie w instrukcji obsługi. Niewykluczone, że nie nadążam ;]

Skąd pomysł, że w DCT się oleju nie wymienia?

 

Moze w tych wszystkich DCT/DSG olej sie wymienia przy okazji zmiany sprzegiel ? ;]

Producent wie, ze i tak padna zanim olej sie zdegraduje, to nie zaleca wymiany ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ciekawe masz hobby ;) 

NIe wiem jak jest w dwusprzeglowych, ale klasyczne automaty to lepiej sprawdzac zalecenia producenta skrzyni niz auta :ok:

To nie hobby. Przed jazdami testowymi czytałem co tam za bajery siedzą, jak to włączać i jak powinno działać ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Moze w tych wszystkich DCT/DSG olej sie wymienia przy okazji zmiany sprzegiel ? ;]

Producent wie, ze i tak padna zanim olej sie zdegraduje, to nie zaleca wymiany ;)

 

Sprawdzę jak to wyjdzie w praktyce, bo zamierzam wymieniać co 30k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

A ile sobie licza za taka wymiane? Bo zeby sie nie okazalo, ze co 30kkm bedziesz musial dolozyc z 1k PLN.

Nie wiem. Będzie trzeba raz na 2 lub 2,5 roku wyskoczyć z 1k to się wyskoczy. Jak się skrzynia rozpieprzy to będzie wielokrotność 1k, więc jest to dla mnie akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teściowie od 10 lat tylko automaty w dieselach sprowadzanych z zagranicy, niewiadomego pochodzenia (Audi A6, Peugeot 407, Renault Laguna). Do tej pory tylko A6 było problematyczne (2.5 TDI).

Ja wiecznie boję się kosztów napraw.

Ostatnio teść namawiał mnie na 3008 w dieselu 2.0 z automatem dla żony, a ja znów spękałem i kupiłem Aveo 1.4 manual.

Tym bardziej, że taki automat z dieselem 2.0 w 407 lub Lagunie pali w mieście 10/100

Automat chyba tylko nowy z długą gwarancją... Tym bardziej jeśli byłby to dwusprzegłowy.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Seth said:

Nie wiem. Będzie trzeba raz na 2 lub 2,5 roku wyskoczyć z 1k to się wyskoczy. Jak się skrzynia rozpieprzy to będzie wielokrotność 1k, więc jest to dla mnie akceptowalne.

 

Pisales chyba, ze kupujesz Pume, wiec to powinno wystarczyc :ok:

https://www.ford.pl/oferta/z-mysla-o-tobie/gwarancje/gwarancja-12

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu stałem twardo na stanowisku, że "manual, bo mam kontrolę". Potem dostałem szkołę od Mazdy MPV z dieslem i 5b skrzynią manualną - jazda takim zestawem w warszawskich korkach doprowadzała mnie do szewskiej pasji. Obecnie mam jeden duży samochód z 6b automatem oraz od niedawna zwykły miejski samochód również z automatem. Wygoda - zwłaszcza w mieście - rewelacyjna. I nic nie zamula, i nauczyłem się mieć kontrolę nad zmianami biegów, i wcale nie ma wyższego zużycia paliwa.

 

A w trasie - automat w towarzystwie tempomatu to wręcz idealna para.

 

Natomiast..... stare, proste, prymitywne wręcz Capri wolę z manualem (aniżeli z 50-letnim 3-biegowym automatem).

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, OPAL napisał:

Tym bardziej, że taki automat z dieselem 2.0 w 407 lub Lagunie pali w mieście 10/100

Mój (nienowoczesny) klasyczny automat hydraulik 6b podłączony do diesla 2.0 163KM i opakowany 1.8t minivanem spala 8.3l ON po mieście. Miasto to Warszawa.

Im więcej biegów (teściowie mają 9b automat w Mercu), tym optymalniej dobiera biegi do pracy diesla. I nadal można oszczędnie.jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Seth napisał:

Sprawdzę jak to wyjdzie w praktyce, bo zamierzam wymieniać co 30k.

Co 30kkm to chyba przesada, w hondzie wymieniałem co 30kmil i nie miałem żadnych problemów.

Pierwsze co padło to po 200kkm przegniła rurka od chłodnicy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

Co 30kkm to chyba przesada, w hondzie wymieniałem co 30kmil i nie miałem żadnych problemów.

Pierwsze co padło to po 200kkm przegniła rurka od chłodnicy skrzyni.

Być może, nie znam się, muszę słuchać innych.

Ale czytając różne historie ludzi mam wrażenie, że teraz wszystko co tylko się da robi się z gównolitu, żeby tylko dożyło do końca gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Bartłomiej napisał:

Mój (nienowoczesny) klasyczny automat hydraulik 6b podłączony do diesla 2.0 163KM i opakowany 1.8t minivanem spala 8.3l ON po mieście. Miasto to Warszawa.

Im więcej biegów (teściowie mają 9b automat w Mercu), tym optymalniej dobiera biegi do pracy diesla. I nadal można oszczędnie.jeździć.

U teściów problemem są krótkie trasy, ale to optymistyczne co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.