Jump to content

Manualna skrzynia vs automat


PawelWaw
 Share

Recommended Posts

1 minutę temu, wujek napisał:

Nic nie daje. W trybie sport czasem robi takie lutututu i dopiero refukuje. Ostatnia norma Euro zrobila swoje.

 

Też mi się tak zdarza, choć bardzo rzadko. Ale tylko w trybie normalnym. Uroki Euro 6. Trzeba używać łopatek.

:ok:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Olas1 napisał:

 

Czyli ja piszę o Corolli Hybryda 2.0 180km, a Ty, że jest zła, bo jeździłeś CRV jakiejś tam... 

No tak... przecież to autokącik.pl 😂

Przecież Karolka i CHR mają te same silniki i przekładnie ;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.06.2021 o 19:16, vaz2110 napisał:

Czy nowa AT wytrzyma powiedzmy 100 kkm bez awarii i obsługi?

DSG 5 letnia, ponad 150 tys. km i zero problemów. 2 razy chyba tylko była wymiana oleju.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.06.2021 o 17:20, Lynda napisał:

Przecież Karolka i CHR mają te same silniki i przekładnie ;]

Tak, tylko obie mają 1.8 i 2.0 które diametralnie się różnią, a komentujący nie ma bladego pojęcia czym jeździł. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.06.2021 o 22:51, Elephant napisał:

DSG 5 letnia, ponad 150 tys. km i zero problemów. 2 razy chyba tylko była wymiana oleju.

Najpewniej masz DSG z bezpiecznym znaczeniem kodowym

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, vaz2110 napisał:

Najpewniej masz DSG z bezpiecznym znaczeniem kodowym

Możliwe, 6-biegowa. Więc nie można pisać że 100k km dla obecnych skrzyni to maksimum.

W frmie mam jeszcze cx70 coś koło 130k km i V60 ok. 160k km i równiez nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Elephant napisał:

Możliwe, 6-biegowa. Więc nie można pisać że 100k km dla obecnych skrzyni to maksimum.

W frmie mam jeszcze cx70 coś koło 130k km i V60 ok. 160k km i równiez nic się nie dzieje.

Dla jasności trzeba by jeszcze odpowiedzieć na pytanie w jakich warunkach samochód jest używany: miasto czy trasa. Czy skrzynia co chwilę zmienia biegi czy na najwyższym pokonuje bez zmiany 100km. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.06.2021 o 00:30, Olas1 napisał:

Tak, tylko obie mają 1.8 i 2.0 które diametralnie się różnią, a komentujący nie ma bladego pojęcia czym jeździł. 

Motory owszem, ale spięte z tym eCVT chyba jest takie same dla obu motorów? :hmm: 
Kurde nigdy nie zagłębiałem się w ten temat, okazji nie było - to się nie psuje :hehe: 

 

Ale niestety nie da się zaprzeczyć, że to wciąż wyje niemiłosiernie, nawet w samej benzynie gdzie masz te wirtualne 10 biegów

Edited by Lynda
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, angrius napisał:

Dla jasności trzeba by jeszcze odpowiedzieć na pytanie w jakich warunkach samochód jest używany: miasto czy trasa. Czy skrzynia co chwilę zmienia biegi czy na najwyższym pokonuje bez zmiany 100km. 

Wszystkiego po równo, choć z przewagą miasta. Od ponad roku w.pandemii niewiele jeżdżę po klientach więc codzienne turlanie po Warszawie, w tym poranne korki czyli 30 minut w korku. Oczywiście są też trasy, jakieś weekendowe wyjazdy, urlopy, wycieczki. Poprzednie lata trochę więcej tras. Ale raczej na drogach krajowych niż autostradami. Więc co chwila wioska, miasteczko,.itd.

Ale volvo XC70 jezdzi kolega który siedzi non stop w biurze. Więc oprócz wyjazdów wakacyjnych, weekendowych, wypadów na działke to od ponad 5,5 roku turlanie się po wawie.

Link to comment
Share on other sites

Tak - tylko automat. Od 5 lat na codzień jeżdżę z automatem i to jest bardzo wygodne i w sumie nie ma sensu machać wajchą. Raz na kilka tygodni wsiądę na chwilę do jakiegoś auta z manualem (np. żeby żony, albo mamy auto zaprowadzić do serwisu czy na przegląd) i problemu nie mam, nie czuję, że miałem paroletnią przerwę, bo jednak kilkanaście lat człowiek machał i trochę km zrobił, jeździł czasem poupalać autem z manualem.

 

Czy kupiłbym coś z manualem jeszcze?  Do jazdy na codzień na pewno nie - do zwykłej codzienniej jazdy, najgorszy automat będzie lepszy niż manual. Do jazdy dla zabawy po torze, zakrętach - tak, tu widzę miejsce dla manuala. Choć mam DSG z łopatkami przy kierownicy, to nadal nie to samo. W aucie z manualem jadąc szybko, miałem lepsze wyczucie auta. Niewytłumaczalne, ale tak jest i do takiej jazdy manual ma sens. Najwidoczniej nie jestem w tym odosobniony i są tacy, który tego potrzebują -  musi nie być ich mało, bo Porsche wprowadziło do oferty nawet 911 GT3 z manualem.

 

IMO będzie tak, że za parę lat, auto z manualem będzie na rynku odbierane tak samo, jak 15 lat temu auto bez klimatyzacji - coraz więcej osób będzie szukać tylko z automatem (będzie ich też coraz więcej, bo w zasadzie w każym modelu dziś można kupić automat) i w pewnym momencie manuale będzie trudniej sprzedać.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2021 o 10:59, tomecki napisał:

 

to chyba Scenic'kiem z 4ro biegowym automatem nie jeździłeś ;]

jeździłem kiedyś 3 cylindrowym, 3-biegowym AT Geo  Metro. Scenic to przy tym rakieta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.