Skocz do zawartości

Manualna skrzynia vs automat


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, wujek napisał:

Nic nie daje. W trybie sport czasem robi takie lutututu i dopiero refukuje. Ostatnia norma Euro zrobila swoje.

 

Też mi się tak zdarza, choć bardzo rzadko. Ale tylko w trybie normalnym. Uroki Euro 6. Trzeba używać łopatek.

:ok:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Olas1 napisał:

 

Czyli ja piszę o Corolli Hybryda 2.0 180km, a Ty, że jest zła, bo jeździłeś CRV jakiejś tam... 

No tak... przecież to autokącik.pl 😂

Przecież Karolka i CHR mają te same silniki i przekładnie ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2021 o 17:20, Lynda napisał:

Przecież Karolka i CHR mają te same silniki i przekładnie ;]

Tak, tylko obie mają 1.8 i 2.0 które diametralnie się różnią, a komentujący nie ma bladego pojęcia czym jeździł. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, vaz2110 napisał:

Najpewniej masz DSG z bezpiecznym znaczeniem kodowym

Możliwe, 6-biegowa. Więc nie można pisać że 100k km dla obecnych skrzyni to maksimum.

W frmie mam jeszcze cx70 coś koło 130k km i V60 ok. 160k km i równiez nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Elephant napisał:

Możliwe, 6-biegowa. Więc nie można pisać że 100k km dla obecnych skrzyni to maksimum.

W frmie mam jeszcze cx70 coś koło 130k km i V60 ok. 160k km i równiez nic się nie dzieje.

Dla jasności trzeba by jeszcze odpowiedzieć na pytanie w jakich warunkach samochód jest używany: miasto czy trasa. Czy skrzynia co chwilę zmienia biegi czy na najwyższym pokonuje bez zmiany 100km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2021 o 00:30, Olas1 napisał:

Tak, tylko obie mają 1.8 i 2.0 które diametralnie się różnią, a komentujący nie ma bladego pojęcia czym jeździł. 

Motory owszem, ale spięte z tym eCVT chyba jest takie same dla obu motorów? :hmm: 
Kurde nigdy nie zagłębiałem się w ten temat, okazji nie było - to się nie psuje :hehe: 

 

Ale niestety nie da się zaprzeczyć, że to wciąż wyje niemiłosiernie, nawet w samej benzynie gdzie masz te wirtualne 10 biegów

Edytowane przez Lynda
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, angrius napisał:

Dla jasności trzeba by jeszcze odpowiedzieć na pytanie w jakich warunkach samochód jest używany: miasto czy trasa. Czy skrzynia co chwilę zmienia biegi czy na najwyższym pokonuje bez zmiany 100km. 

Wszystkiego po równo, choć z przewagą miasta. Od ponad roku w.pandemii niewiele jeżdżę po klientach więc codzienne turlanie po Warszawie, w tym poranne korki czyli 30 minut w korku. Oczywiście są też trasy, jakieś weekendowe wyjazdy, urlopy, wycieczki. Poprzednie lata trochę więcej tras. Ale raczej na drogach krajowych niż autostradami. Więc co chwila wioska, miasteczko,.itd.

Ale volvo XC70 jezdzi kolega który siedzi non stop w biurze. Więc oprócz wyjazdów wakacyjnych, weekendowych, wypadów na działke to od ponad 5,5 roku turlanie się po wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - tylko automat. Od 5 lat na codzień jeżdżę z automatem i to jest bardzo wygodne i w sumie nie ma sensu machać wajchą. Raz na kilka tygodni wsiądę na chwilę do jakiegoś auta z manualem (np. żeby żony, albo mamy auto zaprowadzić do serwisu czy na przegląd) i problemu nie mam, nie czuję, że miałem paroletnią przerwę, bo jednak kilkanaście lat człowiek machał i trochę km zrobił, jeździł czasem poupalać autem z manualem.

 

Czy kupiłbym coś z manualem jeszcze?  Do jazdy na codzień na pewno nie - do zwykłej codzienniej jazdy, najgorszy automat będzie lepszy niż manual. Do jazdy dla zabawy po torze, zakrętach - tak, tu widzę miejsce dla manuala. Choć mam DSG z łopatkami przy kierownicy, to nadal nie to samo. W aucie z manualem jadąc szybko, miałem lepsze wyczucie auta. Niewytłumaczalne, ale tak jest i do takiej jazdy manual ma sens. Najwidoczniej nie jestem w tym odosobniony i są tacy, który tego potrzebują -  musi nie być ich mało, bo Porsche wprowadziło do oferty nawet 911 GT3 z manualem.

 

IMO będzie tak, że za parę lat, auto z manualem będzie na rynku odbierane tak samo, jak 15 lat temu auto bez klimatyzacji - coraz więcej osób będzie szukać tylko z automatem (będzie ich też coraz więcej, bo w zasadzie w każym modelu dziś można kupić automat) i w pewnym momencie manuale będzie trudniej sprzedać.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.