Skocz do zawartości

5w50 do cywilnego mma


WaWeR

Rekomendowane odpowiedzi

Żadne. 
A jakieś przeciwskazania?
Bo to że powinno być lepsze ciśnienie w układzie to kumam.
Auto jak to mma, krótkie przeloty po małym miasteczku

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorszy przepływ, tymbardziej, że krótkie przeloty a więc olej nie dogrzany i bardziej lepki. W niektórych przypadkach, gdzie olej jest przeznaczony do silników mocno obciążonych termicznie, czy upalanych regularnie, zastosowanie go do zwykłego dupowozu może powodować zwiększone osady i zanieczyszczenia. W takich olejach często stosuje się dużą zawartość znddp, oraz wapnia i niewykorzystanie tych dodatków ma negatywny wpływ. 5w40 to już jest dość lepki olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to olej w zasadzie do upalanego auta (pominę 10W60), a nie zwykłego dupowozu. Moim zdaniem to przerost formy, jeśli to zwykłe miejskie auto a nie jakiś hothatch, którym ostro się jeździ to nie ma sensu lać tego oleju, wybór tych olejów też nie jest jakiś szeroki, bo bardziej sensowny to chyba jest Repsol w tej lepkości.

 

Ja bym nalał 5W40/0W40, jeśli producent dopuszcza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, analyzer64 napisał:

Przecież to olej w zasadzie do upalanego auta (pominę 10W60), a nie zwykłego dupowozu. Moim zdaniem to przerost formy, jeśli to zwykłe miejskie auto a nie jakiś hothatch, którym ostro się jeździ to nie ma sensu lać tego oleju, wybór tych olejów też nie jest jakiś szeroki, bo bardziej sensowny to chyba jest Repsol w tej lepkości.

 

Ja bym nalał 5W40/0W40, jeśli producent dopuszcza.

 

Mi mechanik zalał 10W60 do prawie zabytkowego auta jakim jest Volvo 940 ;] Upiera się że ma lepszą wytrzymałość termiczną i że taki jest ok. W manualu nie ma takiego oleju wymienionego tylko 10W40 lub w zależności od temperatur otoczenia. Też mam rozkminkę na co zmienić za 2 miesiące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To czemu maja sluzyc takie kombinacje z olejem?
Pewnie na kujawskim by jezdzil bez problemu default_zlosnik.gif


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zasadniczo?
Jeśli mogę kupić np elf 5w40 i elf 5w50 w tych samych pieniądzach? To się zastanawiam.
Dopłacać do Miller czy amsoil nie mam zamiaru

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, deszczowyRoman napisał:

na trasy lepszy 5w30 czy 5w40? producent dopuszcza oba oleje

Nie ma większego znaczenia w naszych warunkach klimatycznych. Dla lepszego samopoczucia można na przemian od wiosny do jesieni 5w40, od jesieni do wiosny 5w30. Jeśli trasy są pokonywane z dużymi prędkościami np PH mode, a silnik z tych, co ostro grzeje oliwę, to lać 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo?
Jeśli mogę kupić np elf 5w40 i elf 5w50 w tych samych pieniądzach? To się zastanawiam.
Dopłacać do Miller czy amsoil nie mam zamiaru

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Ale skoro producent zaleca 5W40 to skąd ktokolwiek z AK mógłby widzieć, że inny olej będzie lepszy?
Przecież to będą jakieś niczym niepotwierdzone opinie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Ale skoro producent zaleca 5W40 to skąd ktokolwiek z AK mógłby widzieć, że inny olej będzie lepszy?
Przecież to będą jakieś niczym niepotwierdzone opinie...

 

5dunrp.jpg

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2021 o 22:45, WaWeR napisał:

 

Jakieś wymierne korzyści?

Zalecają 5w40

 

Nie słuchaj ich, co zalecają. Producenci silników to amatorzy! Lej to, co Ci na Autokąciku stare fachury polecają :old:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro producent zaleca 5W40 to skąd ktokolwiek z AK mógłby widzieć, że inny olej będzie lepszy?
Przecież to będą jakieś niczym niepotwierdzone opinie...
Skoro producent zaleca zmieniać olej co 30km?
I lanie np elf a lud leje co popadnie?
Przecież producent zaleca,

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/19/2021 at 4:52 PM, kaczorek79 said:

Nie ma większego znaczenia w naszych warunkach klimatycznych. Dla lepszego samopoczucia można na przemian od wiosny do jesieni 5w40, od jesieni do wiosny 5w30. Jeśli trasy są pokonywane z dużymi prędkościami np PH mode, a silnik z tych, co ostro grzeje oliwę, to lać 5w40.

 

No co Ty? W sprawnym silniku z prawidłowo działającym układem chłodzenia temperatura robocza będzie taka sama, czy to lato czy zima.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, grogi napisał:

 

No co Ty? W sprawnym silniku z prawidłowo działającym układem chłodzenia temperatura robocza będzie taka sama, czy to lato czy zima.

Piszesz o płynie chłodzącym. Olej to co innego i temperatura otoczenia robi znaczną różnicę. Przykład: jadę przez godzinę na tempomacie 140, jest zima, na dworze -5 st, temperatura oleju oscyluje między 100-102. Jest okres wiosenno-jesienny, na dworze 15 st, olej 106-108. Jest lato, upał 28 st, olej ma 112-114. Jest duży upał południe Europy, olej ma 116-118 st. Podniesienie prędkości o 10 km/h i olej idzie jeszcze 2-3 st wyżej. To są przykłady z Golfa 1.4 tsi, w BMW 116i było zdecydowanie wyżej, na tempomacie 140, otoczenie 26, olej 126-129 st. Z tym że płyn chłodzący w Golfie w temperaturze roboczej zawsze ma 95-98, w BMW miał 108-111.

Żeby utrzymać olej na tym samym poziomie latem i zimą, to trzeba mieć chłodnicę oleju z prawdziwego zdarzenia z termostatem, a to już tylko w autach stricte sportowych.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2021 o 17:52, kaczorek79 napisał:

Nie ma większego znaczenia w naszych warunkach klimatycznych. Dla lepszego samopoczucia można na przemian od wiosny do jesieni 5w40, od jesieni do wiosny 5w30. Jeśli trasy są pokonywane z dużymi prędkościami np PH mode, a silnik z tych, co ostro grzeje oliwę, to lać 5w40.

A jaka oliwe radzilbys lac do 1.6HDI(TDCi) 109KM z DPF (Focus MK2), auto jezdzi glownie po miescie (lodzkie korki) ale i na autostradzie tez 1-2x w miesiacu trasa nad morze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lcf napisał:

A jaka oliwe radzilbys lac do 1.6HDI(TDCi) 109KM z DPF (Focus MK2), auto jezdzi glownie po miescie (lodzkie korki) ale i na autostradzie tez 1-2x w miesiacu trasa nad morze

Można zamienić "fordowskie" oleje z acea A5 na cokolwiek z acea C2/C3 i będzie korzystniej dla dpf. Ford bardzo optymistycznie dobrał olej do tych silników i układu oczyszczania spalin, w PSA 1.6 hdi świetnie sprawdza się np Mobil 1 esp 5w30 lub tańszy Texaco ProDSM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.