Jump to content

5w50 do cywilnego mma


WaWeR
 Share

Recommended Posts

Żadne. 
A jakieś przeciwskazania?
Bo to że powinno być lepsze ciśnienie w układzie to kumam.
Auto jak to mma, krótkie przeloty po małym miasteczku

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Gorszy przepływ, tymbardziej, że krótkie przeloty a więc olej nie dogrzany i bardziej lepki. W niektórych przypadkach, gdzie olej jest przeznaczony do silników mocno obciążonych termicznie, czy upalanych regularnie, zastosowanie go do zwykłego dupowozu może powodować zwiększone osady i zanieczyszczenia. W takich olejach często stosuje się dużą zawartość znddp, oraz wapnia i niewykorzystanie tych dodatków ma negatywny wpływ. 5w40 to już jest dość lepki olej.

Link to comment
Share on other sites

Przecież to olej w zasadzie do upalanego auta (pominę 10W60), a nie zwykłego dupowozu. Moim zdaniem to przerost formy, jeśli to zwykłe miejskie auto a nie jakiś hothatch, którym ostro się jeździ to nie ma sensu lać tego oleju, wybór tych olejów też nie jest jakiś szeroki, bo bardziej sensowny to chyba jest Repsol w tej lepkości.

 

Ja bym nalał 5W40/0W40, jeśli producent dopuszcza.

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, analyzer64 napisał:

Przecież to olej w zasadzie do upalanego auta (pominę 10W60), a nie zwykłego dupowozu. Moim zdaniem to przerost formy, jeśli to zwykłe miejskie auto a nie jakiś hothatch, którym ostro się jeździ to nie ma sensu lać tego oleju, wybór tych olejów też nie jest jakiś szeroki, bo bardziej sensowny to chyba jest Repsol w tej lepkości.

 

Ja bym nalał 5W40/0W40, jeśli producent dopuszcza.

 

Mi mechanik zalał 10W60 do prawie zabytkowego auta jakim jest Volvo 940 ;] Upiera się że ma lepszą wytrzymałość termiczną i że taki jest ok. W manualu nie ma takiego oleju wymienionego tylko 10W40 lub w zależności od temperatur otoczenia. Też mam rozkminkę na co zmienić za 2 miesiące. 

Link to comment
Share on other sites

Co to jest samochód mma? Nie każdy zna jakiś niszowy slang...
Małe miejskie auto.
W tym przypadku Twingo

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Małe miejskie auto.
W tym przypadku Twingo

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


To czemu maja sluzyc takie kombinacje z olejem?
Pewnie na kujawskim by jezdzil bez problemu ;]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites


To czemu maja sluzyc takie kombinacje z olejem?
Pewnie na kujawskim by jezdzil bez problemu default_zlosnik.gif


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zasadniczo?
Jeśli mogę kupić np elf 5w40 i elf 5w50 w tych samych pieniądzach? To się zastanawiam.
Dopłacać do Miller czy amsoil nie mam zamiaru

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, deszczowyRoman napisał:

na trasy lepszy 5w30 czy 5w40? producent dopuszcza oba oleje

Nie ma większego znaczenia w naszych warunkach klimatycznych. Dla lepszego samopoczucia można na przemian od wiosny do jesieni 5w40, od jesieni do wiosny 5w30. Jeśli trasy są pokonywane z dużymi prędkościami np PH mode, a silnik z tych, co ostro grzeje oliwę, to lać 5w40.

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo?
Jeśli mogę kupić np elf 5w40 i elf 5w50 w tych samych pieniądzach? To się zastanawiam.
Dopłacać do Miller czy amsoil nie mam zamiaru

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Ale skoro producent zaleca 5W40 to skąd ktokolwiek z AK mógłby widzieć, że inny olej będzie lepszy?
Przecież to będą jakieś niczym niepotwierdzone opinie...
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Ale skoro producent zaleca 5W40 to skąd ktokolwiek z AK mógłby widzieć, że inny olej będzie lepszy?
Przecież to będą jakieś niczym niepotwierdzone opinie...

 

5dunrp.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2021 o 22:45, WaWeR napisał:

 

Jakieś wymierne korzyści?

Zalecają 5w40

 

Nie słuchaj ich, co zalecają. Producenci silników to amatorzy! Lej to, co Ci na Autokąciku stare fachury polecają :old:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ale skoro producent zaleca 5W40 to skąd ktokolwiek z AK mógłby widzieć, że inny olej będzie lepszy?
Przecież to będą jakieś niczym niepotwierdzone opinie...
Skoro producent zaleca zmieniać olej co 30km?
I lanie np elf a lud leje co popadnie?
Przecież producent zaleca,

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Lałem lata temu do BBMa, jak miałem minimalnie przytartą panewke. Inaczej po pałowaniu na autostradzie, na biegu jałowym ciśnienie było za niskie...

 

Auto zrobiło ponad 60kkm i jeździło ok.

Link to comment
Share on other sites

On 6/19/2021 at 4:52 PM, kaczorek79 said:

Nie ma większego znaczenia w naszych warunkach klimatycznych. Dla lepszego samopoczucia można na przemian od wiosny do jesieni 5w40, od jesieni do wiosny 5w30. Jeśli trasy są pokonywane z dużymi prędkościami np PH mode, a silnik z tych, co ostro grzeje oliwę, to lać 5w40.

 

No co Ty? W sprawnym silniku z prawidłowo działającym układem chłodzenia temperatura robocza będzie taka sama, czy to lato czy zima.

Edited by grogi
Link to comment
Share on other sites

On 6/19/2021 at 2:14 PM, deszczowyRoman said:

na trasy lepszy 5w30 czy 5w40? producent dopuszcza oba oleje

 

Jak wybierać, to raczej wedle normy ACEA: lepszy A3/B4 niż A5/B5 i A1/B1.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, grogi napisał:

 

No co Ty? W sprawnym silniku z prawidłowo działającym układem chłodzenia temperatura robocza będzie taka sama, czy to lato czy zima.

Piszesz o płynie chłodzącym. Olej to co innego i temperatura otoczenia robi znaczną różnicę. Przykład: jadę przez godzinę na tempomacie 140, jest zima, na dworze -5 st, temperatura oleju oscyluje między 100-102. Jest okres wiosenno-jesienny, na dworze 15 st, olej 106-108. Jest lato, upał 28 st, olej ma 112-114. Jest duży upał południe Europy, olej ma 116-118 st. Podniesienie prędkości o 10 km/h i olej idzie jeszcze 2-3 st wyżej. To są przykłady z Golfa 1.4 tsi, w BMW 116i było zdecydowanie wyżej, na tempomacie 140, otoczenie 26, olej 126-129 st. Z tym że płyn chłodzący w Golfie w temperaturze roboczej zawsze ma 95-98, w BMW miał 108-111.

Żeby utrzymać olej na tym samym poziomie latem i zimą, to trzeba mieć chłodnicę oleju z prawdziwego zdarzenia z termostatem, a to już tylko w autach stricte sportowych.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.06.2021 o 17:52, kaczorek79 napisał:

Nie ma większego znaczenia w naszych warunkach klimatycznych. Dla lepszego samopoczucia można na przemian od wiosny do jesieni 5w40, od jesieni do wiosny 5w30. Jeśli trasy są pokonywane z dużymi prędkościami np PH mode, a silnik z tych, co ostro grzeje oliwę, to lać 5w40.

A jaka oliwe radzilbys lac do 1.6HDI(TDCi) 109KM z DPF (Focus MK2), auto jezdzi glownie po miescie (lodzkie korki) ale i na autostradzie tez 1-2x w miesiacu trasa nad morze

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Lcf napisał:

A jaka oliwe radzilbys lac do 1.6HDI(TDCi) 109KM z DPF (Focus MK2), auto jezdzi glownie po miescie (lodzkie korki) ale i na autostradzie tez 1-2x w miesiacu trasa nad morze

Można zamienić "fordowskie" oleje z acea A5 na cokolwiek z acea C2/C3 i będzie korzystniej dla dpf. Ford bardzo optymistycznie dobrał olej do tych silników i układu oczyszczania spalin, w PSA 1.6 hdi świetnie sprawdza się np Mobil 1 esp 5w30 lub tańszy Texaco ProDSM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.