Skocz do zawartości

Ładowanie w trasie i na mieście


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie takie zupełnie podstawowe ;)

 

Czy do ładowania auta w trasie i na mieście potrzebuję własny kabel?

Czy to jest jak z dystrybutorem paliwa? Kabel jest podłączony do "dystrybutora"?

 

Pytam, bo jestem prawie pewny, że w ofercie auta które kupiłem, oprócz ładowarki takiej 230V, było tez napisane o kablu do jakiegoś lepszego ładowania (sorki, ale terminologia mi zupełnie obca).

I tego lepszego kabla nie znalazłem.

Napisałem do dealera z prośbą o wyjaśnienie, ale może zwyczajnie robię z siebie debila ;)

 

Auto odbierałem w lekkim pośpiechu, do ich byłe demo, a nie nówka, więc coś tam może poszło nie tak w jakims momencie.

 

Tak wygląda gniazdko do ładowania.

Ta ładowarka od 230V ma wtyk tylko do tej górnej części

thumbnail_IMG_4418.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kravitz napisał:

Czy do ładowania auta w trasie i na mieście potrzebuję własny kabel?

Czy to jest jak z dystrybutorem paliwa? Kabel jest podłączony do "dystrybutora"?

 

Mniej więcej połowa ładowarek AC ma swój kabel, druga połowa takiego kabla nie ma, więc musisz mieć swój. Odnośnie ładowarek DC wszystkie mają kabel (to zazwyczaj mega gruby kaban, który musi znieść 100kW+, nie dałoby się go wozić w aucie).

 

15 minut temu, kravitz napisał:

że w ofercie auta które kupiłem, oprócz ładowarki takiej 230V, było tez napisane o kablu do jakiegoś lepszego ładowania

 

Ja w Skodzie miałem w zestawie zarówno ładowarkę 230V, jak i kabel Type2-Type2.

Gadaj co kupiłeś :jem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, format napisał:

Ja w Skodzie miałem w zestawie zarówno ładowarkę 230V, jak i kabel Type2-Type2.

 

A jeszcze sie dopytam.

Do to na zdjęciu wrzuciłem to Type2?

 

Wyszukuje mi w googlach, że to CSS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maxit napisał:

 

Gniazdo na górze, to Type 2, a całość to CSS

 

Trochę juz pogooglałem ;)

 

Znalazłem tai artykuł który niby cos wyjaśnia, ale mnie pozostawia jednak w pewnej dozie dezinformacji ;]

https://elektrowoz.pl/porady/jakie-gniazdka-maja-samochody-elektryczne-jakie-sa-typy-wtyczek-w-autach-elektrycznych-objasniamy/

 

Ten Type2 jest opisany jako gniazdo na prąd stały i na prąd zmienny.

Opisane są tam różne piny który za co odpowiada.

 

Ale....czy na stacji ładowania będą dwa kable tak samo wyglądające i to ja mam wiedzieć który podłączyć?

Wyglądają na fizycznie kompatybilne.

Czy też elektronika samochodu poinformuje stację jaki prąd łyka i stacja taki prąd wysle?

 

image.png.7a89eb7f074fe33ef023fb113d1b46c2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kravitz napisał:

Ale....czy na stacji ładowania będą dwa kable tak samo wyglądające i to ja mam wiedzieć który podłączyć?

Wyglądają na fizycznie kompatybilne.

Czy też elektronika samochodu poinformuje stację jaki prąd łyka i stacja taki prąd wysle?

Chyba za bardzo kombinujesz;) Podjezdzasz, wpinasz i skoro pasuje, tzn ze bedzie ladowac (no chyba, ze akurat bedzie zepsute, co nie jest takie rzadkie u nas)

 

Witamy w elitarnym gronie EV :phi:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, kravitz said:

Mam pytanie takie zupełnie podstawowe ;)

 

Czy do ładowania auta w trasie i na mieście potrzebuję własny kabel?

Czy to jest jak z dystrybutorem paliwa? Kabel jest podłączony do "dystrybutora"?

 

Pytam, bo jestem prawie pewny, że w ofercie auta które kupiłem, oprócz ładowarki takiej 230V, było tez napisane o kablu do jakiegoś lepszego ładowania (sorki, ale terminologia mi zupełnie obca).

I tego lepszego kabla nie znalazłem.

Napisałem do dealera z prośbą o wyjaśnienie, ale może zwyczajnie robię z siebie debila ;)

 

Auto odbierałem w lekkim pośpiechu, do ich byłe demo, a nie nówka, więc coś tam może poszło nie tak w jakims momencie.

 

Tak wygląda gniazdko do ładowania.

Ta ładowarka od 230V ma wtyk tylko do tej górnej części

thumbnail_IMG_4418.jpg

 

Z tego, co wiem to VW sprzedawał i sprzedaje swoje phev i ev z dwoma kablami:

 

1. Gniazdko domowe - type 2 (on ma transformator na kablu).

Ten kabel służy do ładowania w domu, w przypadku jak się nie ma ładowarki domowej zwanej też wallboxem. 

 

2. Type 2 - type 2

To jest zwykły kabel bez żadnego transformatora. Zakończony podobnymi (aczkolwiek nie identycznymi) wtyczkami na obu końcach. Mniejsza wtyczka wchodzi w ładowarkę, trochę większa w samochód.

Kabel ten wykorzystywany jest do ładowania z domowej ładowarki (no chyba, że ma już swój kabel na stałe) i we wszystkich innych punktach oferujących prąd AC, które nie mają kabla na wyposażeniu (a z mojego doświadczenia mają bardzo rzadko). 

 

 

Kabel wykorzystujący prąd DC czyli o wtyczce CCS zajmującej całe gniazdko, którego zdjęcie zapodaleś, jest zawsze częścią szybkiej i pokaźnej ładowarki. 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HelixSv napisał:

2. Type 2 - type 2

To jest zwykły kabel bez żadnego transformatora. Zakończony podobnymi (aczkolwiek nie identycznymi) wtyczkami na obu końcach. Mniejsza wtyczka wchodzi w ładowarkę, trochę większa w samochód.

Kabel ten wykorzystywany jest do ładowania z domowej ładowarki (no chyba, że ma już swój kabel na stałe) i we wszystkich innych punktach oferującymi prąd AC, które nie mają kabla na wyposażeniu (a z mojego doświadczenia mają bardzo rzadko). 

 

Jak dobrze rozumiem, tego kabla właśnie mi brakuje. Mam rację?

 

Ten z dodatkową wtyczką CSS powinien byc na stałe dopięty do stacji ładującej "na mieście", też dobrze rozumiem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, kravitz said:

 

Jak dobrze rozumiem, tego kabla właśnie mi brakuje. Mam rację?

 

Tak.

Powinieneś dostać kabel podobny do tego na obrazku. 

 

 

5 minutes ago, kravitz said:

Ten z dodatkową wtyczką CSS powinien byc na stałe dopięty do stacji ładującej "na mieście", też dobrze rozumiem? :)

 

Tak. 

IMG_20210618_120958.jpg

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, HelixSv said:

 

Tak.

Powinieneś dostać kabel podobny do tego na obrazku. 

 

IMG_20210618_120958.jpg

 

Aczkolwiek, jeśli go nie dostałeś a sprzedawca się wypnie, to wielkiego dramatu nie ma, bo te kable są stosunkowo tanie a i pewnie można trafić używkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:

Pytam, bo jestem prawie pewny, że w ofercie auta które kupiłem,

Kto się czubi ten się lubi, szybko 😁

Witamy 👍 Zdjęcia! 

DC mają kabel wszystkie.

AC do Type 2 Golf raczej nie miał w komplecie, ale możesz ich spróbować sterroryzować o to, bo może i był. Znajdź cennik najlepiej, będzie wyszczególnione. 

Kabel warto mieć ze sobą, bo jest sporo słupków bez kabla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mrBEAN said:

Kto się czubi ten się lubi, szybko 😁

Witamy 👍 Zdjęcia! 

DC mają kabel wszystkie.

AC do Type 2 Golf raczej nie miał w komplecie, ale możesz ich spróbować sterroryzować o to, bo może i był. Znajdź cennik najlepiej, będzie wyszczególnione. 

Kabel warto mieć ze sobą, bo jest sporo słupków bez kabla. 

 

Mój Passat phev 2015 miał kabel AC w komplecie. A wydaje się, że taki kabel jest w EV potrzebny jeszcze bardziej. 

 

Ciekawostka. Do mojej eNiro dali tylko kabel AC a do bmw i3 obydwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mrBEAN said:

Kto się czubi ten się lubi, szybko 😁

Witamy 👍 Zdjęcia! 

DC mają kabel wszystkie.

AC do Type 2 Golf raczej nie miał w komplecie, ale możesz ich spróbować sterroryzować o to, bo może i był. Znajdź cennik najlepiej, będzie wyszczególnione. 

Kabel warto mieć ze sobą, bo jest sporo słupków bez kabla. 

 

O właśnie!

 

@kravitz Dawaj zdjęcia, rocznik, wrażenia. 

Jesteś zadowolony czy bardzo zadowolony?;]

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, HelixSv napisał:

 

O właśnie!

 

@kravitz Dawaj zdjęcia, rocznik, wrażenia. 

Jesteś zadowolony czy bardzo zadowolony?;]

 

Muszę dzisiaj umyć Lancera i zrobic fotki na sprzedaż ;) 

Jak znajdę czas to zrobię foty Golfa.

 

Co do samego Golfa...to ja przecież mam Golfa, tylko 1.0TSI, więc samochód znam.

 

Dobrze sie jeździ elektrykiem, na pewno lepiej niz spalinowym, ale ludzie...nie przesadzajta ;]

 

Spodobał mi się ten bieg "B" i na pewno będzie dla mnie biegiem domyslnym. Dosyć mocne hamowanie jest jak się puści pedał gazu, ale nie chwaląc sie ani trochę, przyjałem to jako naturalne zachowanie po dwóch skrzyżowaniach.

 

Rocznik 2019.

Robił za demo u Zasady w Warszawie.

A jak Golfa VII przestali sprzedawać, to służył jako auto do załatwiania rejestracji do urzedów, bo tym mozna po buspasach jeździć.

Chociaż gośc twierdził, że mieli tez jakiegoś elektrycznego Upa i tego częściej używali, bo lepiej się jednak parkuje.

 

Przebieg 17kkm.

 

Jestem zadowolony, ale to musi byc drugie auto.

 

Spróbujemy niedługo pojechac w krótka trasę, około 110km w jedna stronę.

Nie wiem jeszcze czy się porywać na mega eko jazdę bez ładowania u rodziny, czy jednak podpiąć go u nich na 3-4 godzinki i się nie męczyć

 

Napisałem już na HP, że podczas wczorajszej jazdy po Wawie w popołudniowych korkach i jeszcze dzisiaj po odwózce dzieci do szkoły, pokazuje zużycie około 12kWh/100km.

Właściwie to chyba nawet 11.8

To po przebiegu około 60km.

Co ciekawe, jak wyjeżdżałem z salonu, to zasięg pokazywało 190km, a teraz pokazuje 196 ;]

Średnia długodystansowa pokazuje 17,2kWh/100km, pewnie kierowcy z salonu mocniej cisnęli ;)

Ale ja nawet i TSI osiągam jakieś wartości małe, bo zwyczajnie dosyć wolno jeżdżę.

 

Jeździłem w większości na tym programie Eko, taki środkowy między tym normalnym i tym hardcorowym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, kravitz said:

 

Muszę dzisiaj umyć Lancera i zrobic fotki na sprzedaż ;) 

Jak znajdę czas to zrobię foty Golfa.

 

Co do samego Golfa...to ja przecież mam Golfa, tylko 1.0TSI, więc samochód znam.

 

Dobrze sie jeździ elektrykiem, na pewno lepiej niz spalinowym, ale ludzie...nie przesadzajta ;]

 

Spodobał mi się ten bieg "B" i na pewno będzie dla mnie biegiem domyslnym. Dosyć mocne hamowanie jest jak się puści pedał gazu, ale nie chwaląc sie ani trochę, przyjałem to jako naturalne zachowanie po dwóch skrzyżowaniach.

 

Rocznik 2019.

Robił za demo u Zasady w Warszawie.

A jak Golfa VII przestali sprzedawać, to służył jako auto do załatwiania rejestracji do urzedów, bo tym mozna po buspasach jeździć.

Chociaż gośc twierdził, że mieli tez jakiegoś elektrycznego Upa i tego częściej używali, bo lepiej się jednak parkuje.

 

Przebieg 17kkm.

 

Jestem zadowolony, ale to musi byc drugie auto.

 

Spróbujemy niedługo pojechac w krótka trasę, około 110km w jedna stronę.

Nie wiem jeszcze czy się porywać na mega eko jazdę bez ładowania u rodziny, czy jednak podpiąć go u nich na 3-4 godzinki i się nie męczyć

 

Napisałem już na HP, że podczas wczorajszej jazdy po Wawie w popołudniowych korkach i jeszcze dzisiaj po odwózce dzieci do szkoły, pokazuje zużycie około 12kWh/100km.

Właściwie to chyba nawet 11.8

To po przebiegu około 60km.

Co ciekawe, jak wyjeżdżałem z salonu, to zasięg pokazywało 190km, a teraz pokazuje 196 ;]

Średnia długodystansowa pokazuje 17,2kWh/100km, pewnie kierowcy z salonu mocniej cisnęli ;)

Ale ja nawet i TSI osiągam jakieś wartości małe, bo zwyczajnie dosyć wolno jeżdżę.

 

Jeździłem w większości na tym programie Eko, taki środkowy między tym normalnym i tym hardcorowym.

 

Dobrze, że kupiłeś tę nowsza wersję z większą baterią. Chyba do 2016 roku e-Golf miał baterię 24 kWh. Potem 35. 

 

W każdym razie, to jest świetne drugie auto. Pamiętaj, że w trasie "spali" Ci więcej no i w zimę też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część łądowarek ma swoje kable, część ma jedynie gniazda.  Często jest tak, że te darmowe mają tylko gniazda. U mnie kabel Type2 leży na stałe w bagażniku (w Skodzie był w std w wyższej wersji wyposażenia). 

U nas kabel na 230V z zasilaczem wisi powieszony w garażu obok gniazda w aucie, tak że podpięcie wymaga wciśnięcia przycisku (lub odpalenia w apce) w chińskiej przejściówce 230V+ podpięcia obok do auta. Trwa to kilka sek i jest porządek. Jak jedziemy dalej np do rodziców gdzie nie ma szybkich ładowarek to zabieramy ze ściany kabel 230V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2021 o 15:02, HelixSv napisał:

 

Dobrze, że kupiłeś tę nowsza wersję z większą baterią. Chyba do 2016 roku e-Golf miał baterię 24 kWh. Potem 35. 

 

W każdym razie, to jest świetne drugie auto. Pamiętaj, że w trasie "spali" Ci więcej no i w zimę też. 


 

Podpiety do ściany 230V

Pikazalo czas 11:15 do naładowania.

 

Przejechane było 174km a pokazywał do końca jeszcze 92km

 

Jutro traska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, kravitz said:


 

Podpiety do ściany 230V

Pikazalo czas 11:15 do naładowania.

 

Przejechane było 174km a pokazywał do końca jeszcze 92km

 

Jutro traska.

 

11 h pewnie z mocą 2.3 kW czyli przyjmie jeszcze 25 kWh. Wszytko się zgadza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, mrBEAN napisał:

Z sikaniem? :phi:

 

Ogniem tam, bez oszczędzania ;) 


Do przejechania tak niecałe 110km w jedna stronę.

No i nie wiem czy ładować u rodziny czy nie.

Glupio tak się prosić, ale głupiej być ściąganym przez assistance ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kravitz napisał:


Do przejechania tak niecałe 110km w jedna stronę.

No i nie wiem czy ładować u rodziny czy nie.

Glupio tak się prosić, ale głupiej być ściąganym przez assistance ;]

 

Z jednej strony AlwaysBeCharging, a z drugiej te emocje, gdy zostają ostatnie procenty w bateryjce, ciężki wybór ;]

Czekamy na relację ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kravitz napisał:


Do przejechania tak niecałe 110km w jedna stronę.

No i nie wiem czy ładować u rodziny czy nie.

Glupio tak się prosić, ale głupiej być ściąganym przez assistance ;]

 

Jakie prosić? Rodzina będzie zachwycona że może użyczyć prądu dla EV :ok:

Zawsze w trasy mam przygotowany kilkudziesięciometrowy kabel, kilka razy się przydał, ludzie dają prąd z uśmiechem i dumą i jeszcze nocleg ze śniadaniem zapewnią ;]

Edytowane przez tom111
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minutes ago, kravitz said:


Do przejechania tak niecałe 110km w jedna stronę.

No i nie wiem czy ładować u rodziny czy nie.

Glupio tak się prosić, ale głupiej być ściąganym przez assistance ;]

 

Jak nie bedziesz przekraczal 90 to pewnie styknie. Jak lubisz ryzyko, to swietna zabawa. ;]

Lepiej podladowac u rodzinki, przynajmniej ze 4 godziny.

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, HelixSv napisał:

 

Jak nie bedziesz przekraczal 90 to pewnie styknie. Jak lubisz ryzyko, to swietna zabawa. ;]

Lepiej podladowac u rodzinki, przynajmniej ze 4 godziny.


Nie ładuje.

 

Wyglada dobrze ;)

 

 

D7F60D0A-E584-4562-B907-22AA8DCE9C15.jpeg

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Opisz pozniej wrazenia z jazdy :)

Jestem ciekawy, bo chyba nie byles do niedawna jakos mocno pozytywnie nastawiony do elektrykow :ok:

 

 

Wracała żona, bo ja byłem deko nayebunny ;)

Dojechalismy do celu i pokazywała bateria jeszcze 49km zapasu.

Przy 50km pojawia się ikonka "tankowania", cos jak rezerwa. Pikneło zaraz przed domem.

Żona jeździ szybciej zasadniczo ;]

 

Nie, ja nie byłem nastawiony pozytywnie do elektryków, bo to nie wyszło z potrzeby rynku, ale z potrzeb regulacji i przez dofinansowania.

My go tez kupilismy przez buspasy i darmowe parkowanie w centrum. Jedyny powód.

Całość jest jakimś dziwnym "zjawiskiem" ;)

Cały elektryk powinien byc sporo tańszy z uwagi na prostotę budowy, a jest droższy.

Dodatkowo producenci maskują tą wade jak tylko mozna, sprzedając np takiego Golfa tylko w wersji full wypas i to niby przez to wyposażenie on jest taki drogi.

 

Sam pomysł auta na prąd jednak popieram, właśnie przez brak komplikacji, olejów które z czasem wyciekają, i tak dalej.

 

U nas na ulicy chyba jako jedyny mam kosiarkę na prąd, a reszta warczy spalinówkami ;)

Nigdy nie przyszło mi do głowy kupowanie jakiegoś samochodzika zdalnie sterowanego spalinowego. Domyślny wybór to ten na aku...bo cichy i mało komplikacji.

Idąc tokiem rozumowania "bo bateria droga", modele elektryczne takich samochodzików, powinny byc droższe niż spalinowe ;)

Rozumiem ideę i się z nia zgadzam, tylko szkoda że jesteśmy tak rąbani na kasę przy tym.

 

Sama jazda elektrykiem oczywiście przyjemna, trudno się z tym spierać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2021 o 12:02, HelixSv napisał:

2. Type 2 - type 2

To jest zwykły kabel bez żadnego transformatora. Zakończony podobnymi (aczkolwiek nie identycznymi) wtyczkami na obu końcach. Mniejsza wtyczka wchodzi w ładowarkę, trochę większa w samochód.

Kabel ten wykorzystywany jest do ładowania z domowej ładowarki (no chyba, że ma już swój kabel na stałe) i we wszystkich innych punktach oferujących prąd AC, które nie mają kabla na wyposażeniu (a z mojego doświadczenia mają bardzo rzadko). 

 

Mam odpowiedź od dealera. Znaleźli ten kabel. Powinien byc w komplecie, ale komus zapomnialo się wsadzić go do auta.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 21.06.2021 o 08:16, kravitz napisał:

Dojechalismy do celu i pokazywała bateria jeszcze 49km zapasu.

Przy 50km pojawia się ikonka "tankowania", cos jak rezerwa. Pikneło zaraz przed domem.

 

To jeszcze był taki mały teścik na tej samej trasie.

W jedna stronę pojechałem po swojemu, czyli płynnie i wolno.

W druga stronę też tak, ale jak wjechalismy na eskresówkę, postanowiłem ustawic tempomat na 120km/h i tak dojechać do domu.

Do przejechania zostało 65km, w tym około 60km ekspresówki, bateria pokazywała 119km jeszcze.

 

I takie pewne rozczarowanie, bo moim zdaniem bym nie dojechał do chałupy ;]

Musiałem zwolnić jakies 20km przed celem, bo bateria pokazywała już 29km i wyskoczyło "ograniczenie komfortu". Pewnie auto wyłączyło klimę.

Zasięg spadał w oczach, czasem po 2-3km na raz.

 

Miłe auto do wolnej lub miejskiej jazdy ;)

 

 

A mam lekkiego zonka, bo mi w spalinowym Golfie poszła szyba od kamienia i za tydzien będę musiał wytransportować dzieciaki na tej trasie...z rowerami na dachu.

Bez ładowania u teściów się nie obejdzie moim zdaniem.

Raczej szyby do soboty nie naprawię, bo to załatwianie z ubezpieczeniem, leasingiem i serwisem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kravitz napisał:

 

To jeszcze był taki mały teścik na tej samej trasie.

W jedna stronę pojechałem po swojemu, czyli płynnie i wolno.

W druga stronę też tak, ale jak wjechalismy na eskresówkę, postanowiłem ustawic tempomat na 120km/h i tak dojechać do domu.

Do przejechania zostało 65km, w tym około 60km ekspresówki, bateria pokazywała 119km jeszcze.

 

I takie pewne rozczarowanie, bo moim zdaniem bym nie dojechał do chałupy ;]

Musiałem zwolnić jakies 20km przed celem, bo bateria pokazywała już 29km i wyskoczyło "ograniczenie komfortu". Pewnie auto wyłączyło klimę.

Zasięg spadał w oczach, czasem po 2-3km na raz.

 

Miłe auto do wolnej lub miejskiej jazdy ;)

 

 

A mam lekkiego zonka, bo mi w spalinowym Golfie poszła szyba od kamienia i za tydzien będę musiał wytransportować dzieciaki na tej trasie...z rowerami na dachu.

Bez ładowania u teściów się nie obejdzie moim zdaniem.

Raczej szyby do soboty nie naprawię, bo to załatwianie z ubezpieczeniem, leasingiem i serwisem.

W takich sytuacjach warto opierać się na % w baterii niż na GOMie. 
Szczególnie jeśli na codzień zamulasz i GOM na tym bazuje. 
Czy elektryczny już robi więcej km niż spalinowy? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

W takich sytuacjach warto opierać się na % w baterii niż na GOMie. 
Szczególnie jeśli na codzień zamulasz i GOM na tym bazuje. 
Czy elektryczny już robi więcej km niż spalinowy? 😁

 

Od momentu kupna elektryka na pewno nie, bo spalinówką bylismy teraz na wakacjach w Chorwacji ;) Kilometrów sie nakręciło.

Ale w normalnych dniach jeździ tylko elektryk. Tylko przez duże "T".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.