Skocz do zawartości

„Mój elektryk” - nowe dopłaty.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.07.2021 o 16:13, mrBEAN napisał:

(...)

A8BB2754-0BAC-4DC8-AF70-4605AE655898.jpeg

(...)

 

Niby język polski jest czytelny, ale ...

Jak rozumieć osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej?

 

Czyli osoba na etacie, emeryt, uczeń, student?

Przecież osoba prowadząca działalność nie musi samochodu wprowadzać do działalności, a czy osoba fizyczna mająca zawieszoną działalność gospodarczą to aby nie osoba nieprowadząca działalności gospodarczej...  Cisza na ów temat w REGULAMINIE NABORU WNIOSKÓW o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej polegających na zakupie pojazdu zeroemisyjnego kategorii M1 przez osoby fizyczne w ramach programu priorytetowego "Mój elektryk".
 

Co w przypadku osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej która skorzysta z programu "Mój elektryk" postanowi po miesiącu otworzyć swoją działalność?

 

Rozumiem, że poniższa odpowiedź dotyczy osoby która chce pojazd wprowadzić do działalności gospodarczej i nim zarobkować.

 

Program „Mój elektryk” – pytania i odpowiedzi

4. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jakie mogę dostać dofinansowanie?
Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać takie samo dofinansowanie, jak każdy inny przedsiębiorca, tj.: w przypadku zakupu pojazdu kat. M1 nawet do 27 000 zł (przy średniorocznym przebiegu nie mniej niż 15 tys. km), na pojazd kategorii N1 do maksymalnie 70 000 zł (ale nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowanych), na pojazd kategorii L1e-L7e od 4 000 zł.

Wsparcie do zakupu pojazdów kat M2 i M3 przez przedsiębiorców może odbywać się na zasadach zgodnych z pomocą publiczną (GBER), w związku z tym nabór na te kategorie zostanie ogłoszony na późniejszym etapie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wyrozumialy1 napisał:

 

Niby język polski jest czytelny, ale ...

Jak rozumieć osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej?

 

Czyli osoba na etacie, emeryt, uczeń, student?

Przecież osoba prowadząca działalność nie musi samochodu wprowadzać do działalności, a czy osoba fizyczna mająca zawieszoną działalność gospodarczą to aby nie osoba nieprowadząca działalności gospodarczej...  Cisza na ów temat w REGULAMINIE NABORU WNIOSKÓW o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej polegających na zakupie pojazdu zeroemisyjnego kategorii M1 przez osoby fizyczne w ramach programu priorytetowego "Mój elektryk".
 

Co w przypadku osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej która skorzysta z programu "Mój elektryk" postanowi po miesiącu otworzyć swoją działalność?

 

Rozumiem, że poniższa odpowiedź dotyczy osoby która chce pojazd wprowadzić do działalności gospodarczej i nim zarobkować.

 

Program „Mój elektryk” – pytania i odpowiedzi

4. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jakie mogę dostać dofinansowanie?
Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać takie samo dofinansowanie, jak każdy inny przedsiębiorca, tj.: w przypadku zakupu pojazdu kat. M1 nawet do 27 000 zł (przy średniorocznym przebiegu nie mniej niż 15 tys. km), na pojazd kategorii N1 do maksymalnie 70 000 zł (ale nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowanych), na pojazd kategorii L1e-L7e od 4 000 zł.

Wsparcie do zakupu pojazdów kat M2 i M3 przez przedsiębiorców może odbywać się na zasadach zgodnych z pomocą publiczną (GBER), w związku z tym nabór na te kategorie zostanie ogłoszony na późniejszym etapie.

 

"Nabyty w ramach przedsięwzięcia pojazd nie może być wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu unijnego prawa konkurencji, w tym działalności rolniczej. Zakupiony w ramach przedsięwzięcia pojazd nie może być wprowadzony do ewidencji środków trwałych wykorzystywanych w działalności gospodarczej."

 

Imo mozesz kupic prowadzac JDG ale nie na firme tylko jako fizol po prostu. Czyli leasing odpada w tej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2021 o 22:49, zinger napisał:

"Nabyty w ramach przedsięwzięcia pojazd nie może być wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu unijnego prawa konkurencji, w tym działalności rolniczej. Zakupiony w ramach przedsięwzięcia pojazd nie może być wprowadzony do ewidencji środków trwałych wykorzystywanych w działalności gospodarczej."

 

Imo mozesz kupic prowadzac JDG ale nie na firme tylko jako fizol po prostu. Czyli leasing odpada w tej wersji.

 

Oczywiście leasing odpada, a czy jakieś formy prywatnego najmu - nie znam się na tym i nie miałem styczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wyrozumialy1 napisał:

 

Oczywiście leasing odpada, a czy jakieś formy prywatnego najmu - nie znam się na tym i nie miałem styczności.

A to nie wiem, nie interesowalem sie.

Ja czekam jak  dofinasowanie dla firm uruchomia ;/🤑

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał:

 

Również dla Xksińskiego czy tylko na prowadzoną działalność, przedsiębiorcy etc.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał:

Ale o co kaman?

A co z firmami ja sie pytam?

To jak dojda firmy, to bedzie podwojne dofinansowanie leasingow, dla bankow i firm z drugiej str czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, zinger napisał:

Ale o co kaman?

A co z firmami ja sie pytam?

To jak dojda firmy, to bedzie podwojne dofinansowanie leasingow, dla bankow i firm z drugiej str czy jak?

Nie mam pojęcia 😁

Zapowiada się równie dobrze jak e-toll 😅

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten kraj naprawdę jest umiarkowanie normalny aktualnie.

Kolejne mikro info nowe, odnośnie firm. 

 

Chociaż kwestia limitu została nakreślona, a reszta dalej matrix :) 

 

"

Samochód elektryczny w firmie i podatek VAT

– Z danych wynika, że nowe samochody w tym segmencie w przeważającej mierze trafiają do firm, a dodatkowo ich znacząca większość nie jest kupowana, lecz jest brana w leasing lub najem długookresowy. Wobec tego Narodowy Fundusz spodziewa się, że uruchomienie dopłat dla przedsiębiorców, w tym dopłat do leasingu i najmu, zwiększy napływ wniosków do programu Mój elektryk. Dlatego na dopłaty do leasingu jest przeznaczone 80 proc. budżetu programu – ocenił.

A jak jest z podatkiem VAT w przypadku samochodu elektrycznego "na firmę"? Jaki limit ceny netto?

 Dotacja to kwota zgodna z zasadami przedstawionymi w programie priorytetowym "Mój elektryk", która trafi na konto beneficjenta lub zmniejszy jego zobowiązanie/koszty związane z opłatą wstępną w przypadku leasingu. Obowiązującą regułą jest to, że nabycie pojazdu/koszty związane z leasingiem są objęte stawką podatku VAT 23 proc. (z wyjątkami wskazanymi w ustawie o podatku od towarów i usług - VAT), jak również to, że czynni podatnicy VAT mają możliwość odliczania tego podatku (100 proc. albo 50 proc.) na zasadach określanych w ustawie o VAT. Jeżeli danej osobie przysługuje prawo odliczenia jakiekolwiek części VAT, to kwota podlegająca odliczeniu (100 proc. albo 50 proc.) nie stanowi kosztów kwalifikowanych i nie jest uwzględniana przy wyliczaniu wsparcia z NFOŚiGW. Warto pamiętać, że w przypadku kategorii pojazdów M1 górny próg zakupu auta to: dla osób fizycznych (bez Karty Dużej Rodziny) i przedsiębiorców niepłacących VAT: 225 tys. brutto, natomiast dla płatników pełnego VAT-u - 225 tys. zł netto, z kolei dla osób używających auta w trybie mieszanych (prywatny/firmowy), będących płatnikami 50 proc. VAT górny próg zakupu to 211 tys. zł netto – wyjaśnił Artur Lorkowski z NFOŚiGW."

 

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8221466,doplata-samochod-elektryczny-kwota-rodzina-leasing-firma-podatek-vat.html?fbclid=IwAR3EVAZu_qGepLQW9GcHYI1-OrNtEPHO93p14aqH8oIRJ2T07v4yZq4DQU4

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 20:20, mrBEAN napisał:

Ten kraj naprawdę jest umiarkowanie normalny aktualnie.

Kolejne mikro info nowe, odnośnie firm. 

 

Może ja mam jakieś katastroficzne myśli, ale taka dotacja na jdg smierdzi mi "samopodpierdółką" ;)

 

Nie wiem czy większość ludzi prowadzących jdg, czy może tylko część tak robi jak ja, ale...ja mam jdg tylko zarejestrowaną w miejscu zamieszkania.

Gdzieś rejestracja musi być, a ten adres mam za darmo.

 

A jak wiadomo niektóre opłaty od firm mają wyższe ceny.

I tak też jest z prądem.

Z racji tego, że ja mam tylko zarejestrowaną działalność, a nie że ją tutaj prowadzę, to nie mam podlicznika prądu na firmę (z wyższą stawką).

 

W obecnych czasach gdzie rząd szuka kasy juz wszędzie, nie wiem czy takie proszenie o dotację nie skończy się pytaniem "a gdzie Pan ładuje auto?" ;]

No bo jak firmowe auto z prywatnego prądu, to coś chyba nie halo ;] :czujnik:

A za tym idzie juz lawina, bo i podatek od nieruchomosci od części przeznaczonej na działalność jest inny, wywóz śmieci tez droższy... ;]

 

Może to jest jak z pieczarkami. Lepiej siedzieć cicho, bo ta co wyjdzie nad ziemie, to jej łeb ścinają ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
6 minut temu, Kiwal napisał:

Ani widu, ani.....
Cisza. A wniosek składałem w lipcu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 


To jest mega kicha.

Jdg do tej pory miały „darmowy leasing”, wiec jakieś tam dopłaty były powiedzmy pomijalne.


Ciekawią mnie statsy sprzedaży samochodów w PL w 2022.

Obojetne czy elektryki czy spalinowki.

 

Czuję ze to mocno siądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to będzie problem tylko dla JDG. Korpoparki będą odświeżać park jak to robili do dziś.
Klienci indywidualni będą kupować, jak kupowali.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Kiwal napisał:

Ale to będzie problem tylko dla JDG. Korpoparki będą odświeżać park jak to robili do dziś.
Klienci indywidualni będą kupować, jak kupowali.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 


Masz info jaki procent z tych zakupów firmowych to jdg która de facto powinna być w tym zbiorze zakupów prywatnych?

 

Ja np miałem zamiar wymieniać auta co 3-4 lata bo tyle trwał leasing.

Jak kolejne auto w leasingu ma się słabo opłacać, to mogę zostać z obecnym dluzej i tyle.

Sprzedazy nie napędzie.

 

I zwyczajnie ciekawi mnie udział takich „Jasiów” jak ja, w zakupach „firmowych”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Coś drgnie w temacie dopłat dla firm:

 

Za fb PSPA: 

"

WAŻNE

Program "Mój Elektryk" na KNM 2021.

Dotacje dla przedsiębiorców ruszą jeszcze w październiku, a budżet zostanie podniesiony do 700 mln zł. NFOŚiGW nie wyklucza dalszego podniesienia środków zarezerwowanych na wsparcie.

W dyskusji uczestniczyli przedstawiciele administracji rządowej, branży motoryzacyjnej, leasingowej oraz samorządów."

  • Kocham 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Kiwal napisał:

To I tak nie dziala. 100dni minelo, zero odzewu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

A co to byś chciał od ręki? W dzikim kraju? 😁

Ludzie na dopłaty do PV po pół roku do roku czekają.

100 dni i już by chciał, znaczy roszczeniowy klient 🤪

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekał 100 dni to jak poczeka jeszcze 10 to dla niego 10% dłużej, a ten pan czeka 5 dni więc jak poczeka jeszcze 10 to dla niego będzie 200% dłużej. Czyli trzeba tego drugiego wpierw obsluzyc :)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

co to byś chciał od ręki? W dzikim kraju?

Ja też nie rozumiem po co jest ta cała zabawa z wypełnianiem wniosków, czekaniem łaskawie na rozpatrzenie itd.

To się powinno odbywać w salonie dilerskim, wypełniasz 1 dokument przy odbiorze auta - płacisz cenę pomniejszoną o dopłatę (diler dostaje kwotę dopłaty z funduszu jakiegośtam na podstawie wystawionej FV), a potem niech sobie to rok weryfikują jak mają ochotę, najwyżej każą dopłacić jak coś się nie będzie zgadzało w papierach.

 

Prościej byłoby zrobić ulgę w VAT, ale widać proste rzeczy nie są na czasie teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał:

Ja też nie rozumiem po co jest ta cała zabawa z wypełnianiem wniosków, czekaniem łaskawie na rozpatrzenie itd.

To się powinno odbywać w salonie dilerskim, wypełniasz 1 dokument przy odbiorze auta - płacisz cenę pomniejszoną o dopłatę (diler dostaje kwotę dopłaty z funduszu jakiegośtam na podstawie wystawionej FV), a potem niech sobie to rok weryfikują jak mają ochotę, najwyżej każą dopłacić jak coś się nie będzie zgadzało w papierach.

 

Prościej byłoby zrobić ulgę w VAT, ale widać proste rzeczy nie są na czasie teraz.

Umowa z tym funduszem jest na 2 lata. Auto moje juz ma rok. Jak tak dalej bedzie to podpisze umowe, ktora nie bedzie juz wazna...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2021 o 08:37, iwik napisał:

Ja też nie rozumiem po co jest ta cała zabawa z wypełnianiem wniosków, czekaniem łaskawie na rozpatrzenie itd.

To się powinno odbywać w salonie dilerskim, wypełniasz 1 dokument przy odbiorze auta - płacisz cenę pomniejszoną o dopłatę (diler dostaje kwotę dopłaty z funduszu jakiegośtam na podstawie wystawionej FV), a potem niech sobie to rok weryfikują jak mają ochotę, najwyżej każą dopłacić jak coś się nie będzie zgadzało w papierach.

 

Prościej byłoby zrobić ulgę w VAT, ale widać proste rzeczy nie są na czasie teraz.

Uważasz, że spuszczenie problemu na dealera to jest dobre rozwiązanie ? Pytanie czy dealerowi będzie się chciało z tym bawić :).

Generalnie powinien być jeden spójny program powtarzany co roku na podobnych zasadach, wtedy byłaby przetarta ścieżka. Niestety to się kłoci z pomysłami rządzących.

Dla porównania opisze w kilku słowach jak wyglądało dofinansowanie do PV w Warszawie. Program ten sam powtarzany co roku. Grupa urzędników z wydz. ochrony środowiska przeszkolonych i znających temat. Styczeń-kwiecień nabór wniosków, maj weryfikacja, czerwiec podpisanie umów. Ja podpisałem umowę w połowie czerwca (5min w urzędzie), koniec czerwca wykonałem instalacje, zapłaciłem całość i wnioskowałem o zwrot. Dwa tyg później kasa z dotacji była na koncie.

Tylko nikt nie mieszał i nie zmieniał programu co rok przez kolejnych 5 lat (nie wiem jak jest teraz). Także można i normalnie zoorganizować dotację.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

Ja też nie rozumiem po co jest ta cała zabawa z wypełnianiem wniosków, czekaniem łaskawie na rozpatrzenie itd.

To się powinno odbywać w salonie dilerskim, wypełniasz 1 dokument przy odbiorze auta - płacisz cenę pomniejszoną o dopłatę

 

3 minuty temu, sherif napisał:

Uważasz, że spuszczenie problemu na dealera to jest dobre rozwiązanie ? Pytanie czy dealerowi będzie się chciało z tym bawić :).

 

Czego nie rozumiecie? Rząd bawi się w propagandę w każdym calu. Przecież tworzą program Mój Elektryk, mówią o tym głośno w swojej tubie, podstawiają jakiegoś Wieśka co ponoć otrzymał już dotację i dziękuje premierowi i ministrowi ochrony środowiska za pomoc, jest cudownie, oh, ah. Potem leci "wina tuska" i koniec przekazu. Jutro powtarzają to samo, ale tym razem o programie Mój prąd, itd.

 

A, że Kowalscy czekają na rozpatrzenie wniosków to pomijalna dla tuby kwestia ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sherif napisał:

Uważasz, że spuszczenie problemu na dealera to jest dobre rozwiązanie ?

Uważam generalnie, że tworzenie problemu, po to żeby go potem rozwiązywać nie jest dobrym rozwiązaniem. Chcą promować elektromobilność to niech zrobią preferencyjną stawkę VAT (może być nawet do jakiejś max. ceny za auto, żeby nie 'promować' aut za bańkę). W tej postaci to jest jak widać tylko program, żeby pozorować "jakieś" działanie, ale kłody pod nogi lecą, by za dużo kasy tam nie popłynęło.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos sie ruszylo;-)

Zobaczymy jaki bedzie tego postep...

Dostalem maila od Generator wniosków o dofinansowanie NFOŚiGW o tresci "Wniosek o numerze technicznym xxxxx zarejestrowany z datą 14.07.2021, oraz numerem xxx/2021 przeszedł ocenę formalną pozytywnie."

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiwal napisał:

Cos sie ruszylo;-)

Zobaczymy jaki bedzie tego postep...

Dostalem maila od Generator wniosków o dofinansowanie NFOŚiGW o tresci "Wniosek o numerze technicznym xxxxx zarejestrowany z datą 14.07.2021, oraz numerem xxx/2021 przeszedł ocenę formalną pozytywnie."

To już powinno szybko pójść 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mrBEAN napisał:

To już powinno szybko pójść 👍

I idzie. Dzis przyszlo:

 

 

Cytat

Szanowna Pani / Szanowny Panie

Wniosek nr xxx/2021 (numer techniczny: xxx) z dnia 2021-07-14 został zweryfikowany pod względem merytorycznym i księgowym pozytywnie. Został wpisany na listę projektów zakwalifikowanych do dofinansowania nr ME1/L/001, która została przekazana do Zarządu NFOŚiGW w celu jej zatwierdzenia. Po jej zatwierdzeniu otrzymasz informację o przyznaniu dotacji w programie priorytetowym Mój elektryk.

Status wniosku możesz sprawdzić na stronie https://gwd.nfosigw.gov.pl.

TA WIADOMOŚĆ ZOSTAŁA WYGENEROWANA AUTOMATYCZNIE. PROSIMY NA NIĄ NIE ODPOWIADAĆ.

Z poważaniem
Zespół Programu Mój elektryk
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ul. Konstruktorska 3A
02-673 Warszawa, Polska

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zbliżamy się do końca...
"Przyznano dotację w programie Mój elektryk dla wniosku numer xxx/2021 (numer techniczny: xxxc) z dnia 2021-07-14"



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwal napisał:

Zbliżamy się do końca...
"Przyznano dotację w programie Mój elektryk dla wniosku numer xxx/2021 (numer techniczny: xxxc) z dnia 2021-07-14"



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Mo i pieknie.

 

 A dla firm dalej nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kiwal napisał:

Zbliżamy się do końca...
"Przyznano dotację w programie Mój elektryk dla wniosku numer xxx/2021 (numer techniczny: xxxc) z dnia 2021-07-14"



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Jak przewalutujesz na korony, to lekkie tąpnięcie na CZK/PLN będzie :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, zinger napisał:

Mo i pieknie.

 

 A dla firm dalej nie ma :(

Pomidor!

 

https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/nabor-dla-przedsiebiorcow-i-podmiotow-innych-niz-osoby-fizyczne

 

A pierwsze firmy leasingowe obsługujące temat mają się rzekomo pojawić w drugiej połowie listopada, o tu:

https://www.bosbank.pl/moj-elektryk

 

 

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przewalutujesz na korony, to lekkie tąpnięcie na CZK/PLN będzie :phi:
Zlotowka traci mocno.
Ogolnie jak przyjechalem do CZ 10 lat temu to wszystko tu bylo duzo deozsze. Dzis w Polsce wiekszosc drozsza.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiwal napisał:

Zlotowka traci mocno.
Ogolnie jak przyjechalem do CZ 10 lat temu to wszystko tu bylo duzo deozsze. Dzis w Polsce wiekszosc drozsza.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Wykres za ostatnie 20 lat nie pozostawia złudzeń ;) 

Na piwo do Czech jechać sama przyjemność. Połowę tańsze i o 50% lepsze :) 

 

 

 

obraz_2021-11-04_205222.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mrBEAN napisał:

Pomidor!

 

https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/nabor-dla-przedsiebiorcow-i-podmiotow-innych-niz-osoby-fizyczne

 

A pierwsze firmy leasingowe obsługujące temat mają się rzekomo pojawić w drugiej połowie listopada, o tu:

https://www.bosbank.pl/moj-elektryk

 

 

Niby jest ale jakby nie bylo, bo: Ogłoszony właśnie program dopłat dotyczy firm (i innych instytucji lub organizacji), które kupią pojazdy z własnych środków lub z wykorzystaniem kredytu. Program dopłat w ramach leasingów wystartuje dopiero wtedy, gdy zaczną ogłaszać go instytucje udzielające leasingów, ponieważ to one będą upoważnione do odebrania środków w ramach dopłat, by w ten sposób obniżyć całkowitą cenę zakupu pojazdu.

 

No i teraz nie wiem, czy jesli bralem leasing to tez mam skladac ten wniosek czy jeszcze nie? Czy to bedzie musial zrobic VWFS a ja o nich uderzac?

 

Edit. Dobra, doczytalem i wychodzi, ze w moim przypadku tj juz uruchomiony leasing, bedzie opcja przystapienia do programu ale po pewnymi warunkami.

Podstawowy to taki, ze leasing został udzielony przez firmę leasingową, która zawarła z Bankiem umowę współpracy w zakresie realizacji Programu. Czyli u mnie VWFS.

 

Druga sprawa to czy bedzie mozliwosc dostosowanie zawartej już umowy leasingu do warunków, na jakich może być udzielana dotacja w ramach programu, m.in:

- w dniu zawarcia umowy leasingu (tej pierwotnej) pojazd musiał być fabrycznie nowy (zgodnie z definicją pojazdu zawartą w Programie),

- nie podlega dofinansowaniu pojazd, dla którego w dniu złożenia wniosku minął okres trwałości, co dla leasingu oznacza, że upłynęło więcej niż 2 lata od dnia przekazania beneficjentowi (korzystającemu) nowego pojazdu do używania albo używania i pobierania pożytków na podstawie protokołu przekazania pojazdu,

- okres trwałości przedsięwzięcia dla tego pojazdu rozpoczyna się z chwilą wydania pojazdu Korzystającemu,

- umowa leasingu/aneks nie może zawierać zapisów uniemożliwiających zachowania okresu trwałości, na zasadach opisanych w umowie Dotacji."

- umowa leasingu/aneks nie może być zawarta na okres krótszy niż 2 lata - no i tu jest chyba pies pogrzebany, bo u mnie minal wlasnie rok z 3 i jak teraz podpiszemy aneks, to chyba bedzie juz na mniej niz 2 lata :sciana:

 

Zatem wielce prawdopodobne, ze wlasnie mi przeszlo kolo nosa 18.5k, bo moja oplata wstepna to bylo mw wlasnie tyle, wiec o wiecej i tak bym nie mogl sie starac.

 

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzwonil wlasnie moj sprzedawca ze Skody i powiedzial, ze orientowal sie odnosnie doplat w VWFS i na ten moment nie przewiduja doplat dla uruchomionych leasingow a jedynie dla nowych  :klnie:

Skoro program przewiduje dopplaty dla aut kupionych po 05.2020, to mio wszsytko, oni to moga sobie graniczyc jw?

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2021 o 10:52, zinger napisał:

Dzwonil wlasnie moj sprzedawca ze Skody i powiedzial, ze orientowal sie odnosnie doplat w VWFS i na ten moment nie przewiduja doplat dla uruchomionych leasingow a jedynie dla nowych  :klnie:

Skoro program przewiduje dopplaty dla aut kupionych po 05.2020, to mio wszsytko, oni to moga sobie graniczyc jw?

 

moga

  • Kocham 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 3.11.2021 o 16:58, Kiwal napisał:

Zbliżamy się do końca...
"Przyznano dotację w programie Mój elektryk dla wniosku numer xxx/2021 (numer techniczny: xxxc) z dnia 2021-07-14"



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Miszyn akompliszd 😎

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.