Skocz do zawartości

P308 vs Megane IV


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, el_guapo napisał:

Z uwagi na obowiązki, miałem okazję przez ostatnie 6 mcy pojeździć paroma autami - nic specjalnego, zwykła klasa C, czyli auto dla przeciętnego zjadacza chleba, który ciężko zarobione pieniądze chciałby rozsądnie wydać.

 

Ostatnio jednak auta z tytułu wzbudziły we mnie tak skrajne emocje, że jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli...

 

W szranki stają: Megane IV kombi Limited (1.5 dCI, 2020, jakieś 110KM) oraz Peugeot 308 kombi (1.5 HDI, 2020, jakieś 130KM).

 

Pisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, el_guapo said:

Z uwagi na obowiązki, miałem okazję przez ostatnie 6 mcy pojeździć paroma autami - nic specjalnego, zwykła klasa C, czyli auto dla przeciętnego zjadacza chleba, który ciężko zarobione pieniądze chciałby rozsądnie wydać.

 

Ostatnio jednak auta z tytułu wzbudziły we mnie tak skrajne emocje, że jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli...

 

W szranki stają: Megane IV kombi Limited (1.5 dCI, 2020, jakieś 110KM) oraz Peugeot 308 kombi (1.5 HDI, 2020, jakieś 130KM).

 

Pisz, pisz :ok:

Szkoda tylko, ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Pisz, pisz :ok:

Szkoda tylko, ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi ;)

 

 

Ciekawostka taka apropo prywatnego diesla, bo ostatnio prawie prawie takiego kupiłem.

 

kręciłem się za mercedesem A klasa. Nie wiedziałem czy A180 czy A200.

Koniec końców wybór padł na A180, ale i tak kupiłem cos innego potrzebą chwili.

 

Niemniej jednak dealer miał w moim zdaniem dobrej cenie A180d właśnie, jeszcze z 2020.

I namawiał mnie mocno na tego diesla.

Ja zasadniczo za dieslami nie przepadam, lubie jako taka ciszę w aucie, a diesel zawsze klekocze.

Dodatkowo po podróży kamperem mam uprzedzenie co do usyfionych dystrybutorów ON.

Ale najważniejsze dla mnie było to, czy ja to później łatwo sprzedam :)

I udzieliłem sobie odpowiedzi, że "niebaudzo" ;]

 

Diesel teraz to już dla kogos kto rzeczywiście duzo lata codziennie, a nie, żeby tak tylko wakacje wyszły taniej raz na rok.

Jakies miasto wprowadzi "zony" jako pierwsze dla diesli i będzie panika na rynku.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Diesel teraz to już dla kogos kto rzeczywiście duzo lata codziennie, a nie, żeby tak tylko wakacje wyszły taniej raz na rok.
Jakies miasto wprowadzi "zony" jako pierwsze dla diesli i będzie panika na rynku.


Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. default_wink.gif

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pietro_M napisał:

 


Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. default_wink.gif

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON.

A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta.

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, kravitz said:

 

Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON.

A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta.

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

 

Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kravitz napisał:

 

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

lpg też miało już dawno przestać istnieć ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie ;]

 

 

To nie gównoburza.

Uważam że diesle są potrzebne, własnie do takich celów jak ktoś dojeżdża sporo kilometrów.

Jest taniej, a dodatkowo nie trzeba tak często tankować.

 

Ale że wchodzą lub mogą wejść jakieś dziwne regulacje które mącą rynek, to ja nic nie poradzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bielaPL napisał:

lpg też miało już dawno przestać istnieć ;)

 

Wykres ze sprzedażą diesla jakby idzie mocno w dół ;)

 

2-2.jpg?quality=80&f=auto

 

https://francuskie.pl/diesel-pokonany-sprzedaz-w-europie-nizsza-niz-aut-elektrycznych-i-hybrydowych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON.
A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta.
Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią
Żeby się nie kłócić, to napiszę tylko, że jak wprowadzą ograniczenia, to albo ludzie zaparkują na P+R, albo przestaną jeździć do miasta i znajdą zamiennik usług/pracy gdzieś w okolicy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. 

Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, iwik said:

Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. 

Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. 

 

Ale z eliminacja diesla to chyba nie chodzilo glownie o CO2 tylko pozostaly syf jaki emituja... Tlenki azotu, sadza, etc.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie ;]

 

Dokładnie. UE dąży do ubicia każdego pojazdu z silnikiem spalinowym. Hybrydy też mają dostać rykoszetem. Więc co za różnica 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pietro_M napisał:

 


Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. default_wink.gif

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

na wsiach diesel rządzi bo rolnicy mają bonifikaty na ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, stig said:

Dokładnie. UE dąży do ubicia każdego pojazdu z silnikiem spalinowym. Hybrydy też mają dostać rykoszetem. Więc co za różnica 🤣

 

To raczej nie za naszej kadencji ;) Predzej sie Unia rozpadnie niz do tego dojdzie :P

Inna kwestia, ze zawsze jak jade na szosie, to marze o dniu kiedy stare klekoty skoncza na zlomie ;]

Ten smrod az gryzie w gardlo :no:

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Maciej__ napisał:

Inna kwestia, ze zawsze jak jade na szosie, to marze o dniu kiedy stare klekoty skoncza na zlomie ;]

Ten smrod az gryzie w gardlo :no:

To obecna sytuacja, z rosnącymi lawinowo cenami nowych aut z powodu coraz to nowych wymysłów urzędników tylko ten dzień odsuwa w czasie. Te auta będą eksploatowane do śmierci technicznej, a potem jeszcze kilka lat dłużej nielegalnie.

Bo nawet jak kogoś stać było na nowe auto za np. rozsądne 50k, to jak zobaczy, że może kupić "ekologicznego" elektryka za jedyne 150k to się co najwyżej w głowę popuka. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Pietro_M napisał:

Żeby się nie kłócić, to napiszę tylko, że jak wprowadzą ograniczenia, to albo ludzie zaparkują na P+R, albo przestaną jeździć do miasta i znajdą zamiennik usług/pracy gdzieś w okolicy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Chcesz powiedzieć, że kiedyś ludzie będą zmieniać prace/usługi tylko dlatego żeby nadal jeździć wymarzonym dieslem? :]  Grubo...

ja to widzę inaczej, skoro teraz mało sie sprzedaje nowych diesli, to za jakiś czas nie będzie i używanych, bo i skąd. Już dzisiaj w klasie B praktycznienie są oferowane, a w C poza flotami nikt tego nie kupuje.

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Maciej__ napisał:

To raczej nie za naszej kadencji ;) Predzej sie Unia rozpadnie niz do tego dojdzie

 

Chciałbym żebys miał rację.

Jak dla mnie to idzie niestety w strone jakiejs sytuacji, którą my w Polsce mielismy w latach 50-60tych.

Prywatne auta dla nielicznych wybrańców.

Inne możesz sobie wypozyczyć i to pewnie drogo, abyś korzystał tylko z MZK i innych.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, kravitz said:

 

Chciałbym żebys miał rację.

Jak dla mnie to idzie niestety w strone jakiejs sytuacji, którą my w Polsce mielismy w latach 50-60tych.

Prywatne auta dla nielicznych wybrańców.

Inne możesz sobie wypozyczyć i to pewnie drogo, abyś korzystał tylko z MZK i innych.

 

 

Ale co konkretnie idzie w taka strone? Jakie sa podejmowane dzialania zeby ograniczyc dostep do aut spalinowych?

Poki co to nowe auta drozeja porownywalnie z tempem wzrostu wynagrodzen w PL...Poza tym nie ma ZADNYCH ograniczen, oplat ekologicznych, etc.

Mozesz jezdzic praktycznie czym chcesz i gdzie chcesz. Paliwo tez jest relatywnie duzo tansze niz np 10 lat temu.

Przeciez zeby nagle zastapic te 20mln aut spalinowych, to zajmie dziesiatki lat ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Jakie sa podejmowane dzialania zeby ograniczyc dostep do aut spalinowych?

 

Co do aut jako takich.

Przykłady z Wawy z ostatnich kilku lat.

1. Zwężanie ulic, aby wydzielić jakies promenady czy ściezki rowerowe.

2. Zabieranie miejsc parkingowych, np z jednej strony ulicy po całej jej długości.

3. Zmienianie ulic na jednokierunkowe, przez co jedziesz dookoła dodatkowe 2km pod blok.

4. Wydzielanie buspasów w miejscach gdzie autobus w korku nie stał. Teraz przez jeden pas mniej (dla autobusu) już sa korki.

5. Zwiększanie strefy płatnego parkowania. Klopot dla osób wynajmujacych mieszkania.

6. Malowanie przejść dla pieszych, nawet jak pod przejściem jest przejście podziemne. Spowolnienie lub nawet zakorkowanie ruchu.

 

Z tych powyzszych punktów to odnośnie spalinówek to głównie i chyba tylko punkty 4 i 5, bo to jest faworyzowanie elektryków.

Z czasem na bank ten przywilej dla elektryków tez zabiorą.

Wprowadzane będą jakies przywileje dla aut w których jadą minimum 3-4 osoby i tak dalej i tak dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

Przeciez zeby nagle zastapic te 20mln aut spalinowych, to zajmie dziesiatki lat ;]

No tak, ale nowego spalinowego nie kupisz. Do tego to zmierza. Na używane też się sposób znajdzie. Oczywiście jaki? Najprostszy. Wysokie a właściwie bardzo wysokie opłaty „ekologiczne”. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, kravitz said:

 

Co do aut jako takich.

Przykłady z Wawy z ostatnich kilku lat.

1. Zwężanie ulic, aby wydzielić jakies promenady czy ściezki rowerowe.

2. Zabieranie miejsc parkingowych, np z jednej strony ulicy po całej jej długości.

3. Zmienianie ulic na jednokierunkowe, przez co jedziesz dookoła dodatkowe 2km pod blok.

4. Wydzielanie buspasów w miejscach gdzie autobus w korku nie stał. Teraz przez jeden pas mniej (dla autobusu) już sa korki.

5. Zwiększanie strefy płatnego parkowania. Klopot dla osób wynajmujacych mieszkania.

6. Malowanie przejść dla pieszych, nawet jak pod przejściem jest przejście podziemne. Spowolnienie lub nawet zakorkowanie ruchu.

 

Z tych powyzszych punktów to odnośnie spalinówek to głównie i chyba tylko punkty 4 i 5, bo to jest faworyzowanie elektryków.

Z czasem na bank ten przywilej dla elektryków tez zabiorą.

Wprowadzane będą jakies przywileje dla aut w których jadą minimum 3-4 osoby i tak dalej i tak dalej.

 

 

Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta...

To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL.

Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny :ok: Samochodow  w centrum juz jest zdecydowanie za duzo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta...

To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL.

Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny :ok: Samochodow  w centrum juz jest zdecydowanie za duzo.

 

2, 3 i 5 to Warszawa Ochota.

Tam mieszkałem i to nie jest centrum miasta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, stig said:

No tak, ale nowego spalinowego nie kupisz. Do tego to zmierza. Na używane też się sposób znajdzie. Oczywiście jaki? Najprostszy. Wysokie a właściwie bardzo wysokie opłaty „ekologiczne”. 

 

Kiedys pewnie to nastapi ;)

Ale w realiach PL to nie za naszego zycia ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, kravitz said:

 

2, 3 i 5 to Warszawa Ochota.

Tam mieszkałem i to nie jest centrum miasta ;)

 

Od 15 lat pracuje na Ochocie, wiec widzialem jak to tam wyglada... Kazdy wolny skrawek jest zawalony autami :no:

To nie auta sa problemem, tylko ludzie, ktorzy je kupuja na potege bez zastanowienia sie, czy beda mieli gdzie je parkowac ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Od 15 lat pracuje na Ochocie, wiec widzialem jak to tam wyglada... Kazdy wolny skrawek jest zawalony autami :no:

To nie auta sa problemem, tylko ludzie, ktorzy je kupuja na potege bez zastanowienia sie, czy beda mieli gdzie je parkowac ;]

 

 

Mylisz przyczynę ze skutkiem, wypierając dodatkowo działanie władz jako zniechęcające do posiadanie auta :)

 

Ochota to najgęściej zaludniona dzielnica Wawy.

Jak masz najwięcej ludzi na km, to raczej pewne, że i najwięcej aut na km.

Co robią władze z tym problemem?

Czy może kombinuja jakby tu zrobic jakis zorganizowany parking?

Nie, w tym miejscu zmieszczą jeszcze jakis blok ;]

Było miejsce, dało się ;]

 

Po pierwsze kasa.

Ze sprzedaży działki dla dewelopera w drogiej dzielnicy, miasto przygarnie kilkanaście mln. Z parkomatów kasa każdego dnia płynie sama.

A dodatkowo zmniejszy się liczba aut, więc jestesmy proekologiczni.

2 w 1. Złote combo :cool:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, el_guapo said:

Subiektywnie: MIV jest samochodem lepiej wykonanym i przemyślanym, choć na pewno od P308 mniejszym w środku i - z tym silnikiem - mniej dynamicznym, za to oszczędniejszym. W P308 rządzi chaos i losowo dobrane materiały i rozmieszczenie pozycji menu.


P308 to juz stary model, premiere mial w 2013r ;) Megane debiutowalo chyba 3-4 lata pozniej.

Za chwile na rynku pojawi sie nowa generacja 308 i wg mnie wyglada na prawde swietnie :ok:

 

 

Pug.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta...

To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL.

Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny :ok: Samochodow  w centrum juz jest zdecydowanie za duzo.

 

dokładnie. Kilka dni temu pierwszy raz od jakichś dwóch lat pojechałem do centrum Krakowa. I faktycznie widać zmiany, więcej ścieżek rowerowych kosztem ulicy, mniej miejsc do parkowania, droższe opłaty za parkowanie (6zł za godzinę -co ciekawe parkomaty w centrum nie przyjmują karty, weź tu zapłać monetami 24zł - zaparkowałem na prywatnym parkingu po 7zł za godzinę, a żadnej aplikacji nie zamierzam instalować, bo następnym razem jak będę potrzebował to już pewnie zmienię telefon), na skrzyżowaniach wymalowane miejsca dla rowerów, jakieś słupki, barierki itd. Ogólnie wszystko idzie w kierunku wypychania samochodów z centrum i miasto staje się po prostu mniej przyjazne, ale to jeszcze potrwa. Chociaż na mnie to działa. Coraz rzadziej jeżdżę do Krakowa, a do centrum to w już ogóle, bo za bardzo tam nic nie ma ciekawego ;]. Niech se budują nieprzyjazne betonowe skanseny, niedługo tam zostaną już tylko srzedawcy precli i angielscy "turyści".

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kravitz napisał:

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

Tylko powiedz mi za ile? Za 10 lat? Za 20 lat?

Więcej w tym spekulacji niż rzeczywistości.

 

Z 10 lat temu też słyszałem, że diesel to masakra itp, kup benzyniaka. I jakoś ktoś kupuje ode mnie te diesle i nawet specjalnie szuka diesla.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, komor napisał:

Tylko powiedz mi za ile? Za 10 lat? Za 20 lat?

Więcej w tym spekulacji niż rzeczywistości.

 

Z 10 lat temu też słyszałem, że diesel to masakra itp, kup benzyniaka. I jakoś ktoś kupuje ode mnie te diesle i nawet specjalnie szuka diesla.

Każdy rodzaj napędu ma swoje zalety. Nawet nożny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, iwik napisał:

Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. 

Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. 

Masz jakies zrodla tego co napisales (zwiekszona emisja co2 na skutek tego ze ludzie jezdza benzynami zamiast dieslem)? Czy to tylko takie sobie dedukowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, el_guapo napisał:

Silniki, przyjemność z jazdy, spalanie.

Subiektywnie MIV pomimo mniejszej mocy lepiej ciągnie od dołu - zwłaszcza jak wyłączy się elektroniczny kaganiec nazywany "ECO". MIV pali też rekordowo mało, ok. 0,7 do 1l mniej niż P308. Za to P308 jest lepiej wyciszony.

MIV komfortowo pojedziecie do 120km/h, P308 podnosi ten limit do 130-135km/h. P308 nie puchnie tez przy przyspieszaniu powyżej 140km/h, MIV odpuszcza w okolicy 130km/h.

 

1.5 DCI jest najoszczędniejszym małym dieslem ever 👍

 

Proszę napisz swoje subiektywne odczucia co do wyciszenia, gdzie bardziej słychać silnik przyspieszanie/stabilna prędkość/postój. Jeżeli możesz opisz wyciszenie kół, aerodynamiki nadwozie oraz samych uszczelek od których dużo zależy szczególnie na autostradzie.

 

Czy masz problem z hałasami pochodzącymi z kratek wentylacji co zdarzało się w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, norbert123 napisał:

Masz jakies zrodla tego co napisales (zwiekszona emisja co2 na skutek tego ze ludzie jezdza benzynami zamiast dieslem)? Czy to tylko takie sobie dedukowanie

https://biznes.autokult.pl/37934,emisja-co2-przez-samochody-w-europie-w-2019-r-nastapil-wzrost

W skrócie od lat 90tych do 2016 r. emisja nowych aut globalnie w EU spadała, w latach 2017-2019 rośnie. 

Oczywiście wnioski wyciągane na końcu, przez autora tego tekstu, że to z powodu mody na SUVy to jest półprawda, bo nikt mnie nie przekona, że gdyby te SUVy miały pod maską 'TDI' a nie 'TSI' to nie paliłyby mniej. 

Dane statystyczne za 2020 pewnie można wyrzucić do kosza, bo będą obarczone mega błędem "covidowym" . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, marcindzieg napisał:

Chyba zapomniałeś diesle to nie tylko CO2. I właśnie przez to "nie tylko" jest problem.

Śmieszy mnie tylko jak EU zjada własny ogon. 15 lat temu zaczęła opodatkowywać samochody w zależności od emitowanego CO2, więc producenci w odpowiedzi produkowali diesle, które mało paliły, więc mało tego CO2 emitowały. Potem nagle dostrzegli, że (szokujące odkrycie...) podczas spalania te diesle emitują nie tylko CO2, więc diesle już są złe, no to benzyny. Benzyny (znów szokujące odkrycie...) pala więcej, więc znów więcej CO2. Lekarstwem na dużo palące benzyny miały być hybrydy plug-in, które pięknie palą 2 litry na setkę W KATALOGU. I znów szokujące odkrycie - że 2 tonowy SUV plug-in jednak nie pali 2 litrów na setkę, bo jego właściciel ma w pompie ładowanie co chwilę baterii i korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. 

Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, iwik said:

Śmieszy mnie tylko jak EU zjada własny ogon. 15 lat temu zaczęła opodatkowywać samochody w zależności od emitowanego CO2, więc producenci w odpowiedzi produkowali diesle, które mało paliły, więc mało tego CO2 emitowały. Potem nagle dostrzegli, że (szokujące odkrycie...) podczas spalania te diesle emitują nie tylko CO2, więc diesle już są złe, no to benzyny. Benzyny (znów szokujące odkrycie...) pala więcej, więc znów więcej CO2. Lekarstwem na dużo palące benzyny miały być hybrydy plug-in, które pięknie palą 2 litry na setkę W KATALOGU. I znów szokujące odkrycie - że 2 tonowy SUV plug-in jednak nie pali 2 litrów na setkę, bo jego właściciel ma w pompie ładowanie co chwilę baterii i korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. 

Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. 

 

Sam widzisz, ze szkoda sobie tym glowe zawracac i martwic sie na zapas :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PiotrekDCI napisał:

 

1.5 DCI jest najoszczędniejszym małym dieslem ever 👍

 

Proszę napisz swoje subiektywne odczucia co do wyciszenia, gdzie bardziej słychać silnik przyspieszanie/stabilna prędkość/postój. Jeżeli możesz opisz wyciszenie kół, aerodynamiki nadwozie oraz samych uszczelek od których dużo zależy szczególnie na autostradzie.

 

Czy masz problem z hałasami pochodzącymi z kratek wentylacji co zdarzało się w tym modelu?

 

Wyciszenie kabiny (szumy wiatru, od kół, itp.)

Lepiej wyciszony jest P308, choć jeżeli ktoś jeździ do 120km/h to różnicy nie słychać. Dopiero powyżej MIV zaczyna być głośniejsze i miałem wrażenie, że szum dobiega z tyłu. Wielokrotnie sprawdzałem, czy dzieciaki nie opuściły minimalnie szyb, ale to nie to. Jeżeli chodzi o P308 - tu szumy zaczynają być słyszalne od 130km/h. Nie są to jakieś drastycznie różnice na korzyść P308, ale jednak słychać że jest minimalnie cichszy.

W P308 fatalne są wycieraczki, które skaczą po szybie i wpadają w jakieś dziwne drżenie na szybie przy większych prędkościach. W MIV leża one poniżej krawędzi maski i nie generują dodatkowych hałasów. Inna sprawa, że Renault daje na pierwszy montaż wycieraczki hybrydowe, a Peugeot zwykłe bezszkieletowe, z wystającymi elementami mocowania.

Oba auta mają wydajny system wentylacji, więc żeby schłodzić kabiny wentylator nie musi się kręcić szybko. W obu autach można też wybrać sposób schładzania: FAST, SOFT, NORMAL, jednak regulację kierunku nawiewu łatwiej ustawić w MIV. Kratki w P308 są tak "wydizajnowane", że nie wiadomo gdzie jest położenie środkowe strumienia powietrza. Niestety P308 w mojej wersji nie miał kratek wentylacyjnych na 2gi rząd siedzeń - nie wiem czy to kwestia modelu, czy TTTM.

 

Głośność silników to osobny rozdział.

Diesel 1.5 w P308 jest niebywale kulturalny i cichy, po rozgrzaniu i na postoju prawie go nie słychać. Samo przyspieszanie nie generuje większego hałasu, a dźwięk jest przyjemnie przytłumiony.

Diesel MiV nie ustępuje temu z P308 (poza mocą oczywiście), ale tu mam mały zgryz, bo najpierw jeździłem MIV HB i w tym aucie silnik palił sporo oleju - przy przebiegu ok. 2500km samochód 2x domagał się dolewki (komunikat na zegarach). Dolałem po ok. 0,6-0,7l. Jednocześnie w MiV HB silnik przyjemnie "cykał" przy przyspieszaniu. Przesiadłem się na MIV kombi i ten sam silnik nie palił oleju w ogóle, ale też tak fajnie nie "cykał" przy przyspieszaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, iwik napisał:

Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach.

Kolega Ci wyżej napisał i tego się trzymaj. Urzędnicy unijni są idiotami kompletnie oderwanym od rzeczywistości. Ale mieszkamy tu i nic na to nie poradzimy. Więc należy to olać i się przystosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, el_guapo napisał:

Lepiej wyciszony jest P308, choć jeżeli ktoś jeździ do 120km/h to różnicy nie słychać. Dopiero powyżej MIV zaczyna być głośniejsze i miałem wrażenie, że szum dobiega z tyłu. Wielokrotnie sprawdzałem, czy dzieciaki nie opuściły minimalnie szyb, ale to nie to. Jeżeli chodzi o P308 - tu szumy zaczynają być słyszalne od 130km/h. Nie są to jakieś drastycznie różnice na korzyść P308, ale jednak słychać że jest minimalnie cichszy.

dla mnie Pug jest o klasę wyżej od Renault (oczywiście piszę o swoich doświadczeniach). Mają w mojej ocenie lepsze materiały i lepiej poskładane samochody, ale na koniec dnia to kwestia gustu, tak jak Skoda i VW ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.